2025 Porsche Cayenne GTS celuje w określonego kierowcę

lip 12, 2024

Porsche

W pełni elektryczny Porsche Cayenne pojawi się dopiero w 2026 roku, ale póki co, ten flagowy SUV podąża za Macanem na Electric Avenue. Tymczasem niemiecka marka zaprezentowała nowego, 493-konnego GTS-a. Z ceną 126 895 USD / 131 495 USD (SUV / Coupé) GTS plasuje się pomiędzy 468-konnym Cayenne S (103 595 USD / 109 995 USD) a 729-konnym Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé (163 495 USD). Wszystkie wyżej wymienione modele są napędzane tym samym charyzmatycznym 4,0-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który w wersji niehybrydowej osiąga szczytową moc 650 KM w oszałamiającym Turbo GT.

2025-porsche-cayenne-gts-120-6671d37f4f3bf.jpg

Zdecydowanie sportowy nowy Cayenne GTS zyskał 40 koni mechanicznych i 39 Nm momentu obrotowego w porównaniu do swojego poprzednika. Oznacza to, że przewyższa S pod względem prędkości maksymalnej o symboliczne wartości: 275 km/h wobec 272 km/h i (według producenta) przyspiesza do 100 km/h o dwie dziesiąte sekundy szybciej, osiągając deklarowane 4,2 sekundy. Innym wewnętrznym konkurentem Cayenne GTS-a jest 512-konny Cayenne S E-Hybrid (262 km/h) za 107 095 USD / 112 395 USD, który dorównuje deklarowanym osiągom S-a, przy czym jest znacznie bardziej oszczędny, pod warunkiem naładowanej baterii.

2025-porsche-cayenne-gts-117-6671d37ba17cd.jpg

GTS bez ogródek deklaruje swoje ambicje. Chce być najbardziej ekstrawaganckim, najgłośniejszym i najbardziej dynamicznym Cayenne w swojej kategorii cenowej, obiecując wyjątkowo sportową i wciągającą jazdę. Przednia oś otrzymała łożyska podporowe o zwiększonym kącie pochylenia z Turbo GT, aby skręcanie było bardziej precyzyjne, zmniejszyć podsterowność i zwiększyć przyczepność w zakrętach. Wyposażenie standardowe obejmuje teraz dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne i dwuzaworowe amortyzatory adaptacyjne znane z Panamery, obniżony o 10 mm prześwit, 21-calowe felgi i masywne żeliwne tarcze hamulcowe. Za dopłatą dostępne są aktywne stabilizatory poprzeczne, skrętna tylna oś, karbonowo-ceramiczne hamulce i większe 22-calowe koła. Chociaż komfort nie był głównym priorytetem przy konstruowaniu samochodu, GTS wykazuje zaskakująco płynną jazdę w trybie Normal, a nawet w trybach Sport i Sport Plus potrzeba naprawdę wyboistej drogi, aby zakłócić spokój. Chwaleбно podatny i kontrolowany, ten Cayenne zawsze pozostaje stabilny i idealnie wyważony tam, gdzie inne wysoko wydajne crossovery przechodziłyby w tryb "łomotu i grzmotu".

2025-porsche-cayenne-gts-152-6671d38f0a326.jpg

Chociaż V-8 radzi sobie bez żadnej pomocy elektrycznej, 4,0-litrowa jednostka przeszła wiele szczegółowych zmian, aby wycisnąć o 25 koni mechanicznych więcej niż wersja S. Maksymalne ciśnienie doładowania wzrosło z 0,1 MPa do 0,11 Mpa, ciśnienie wtrysku wzrosło do 35 MPa, zainstalowano nowe elektronicznie sterowane Westgate, aby przyspieszyć reakcję przepustnicy, turbosprężarka z podwójnym przepływem ustąpiła miejsca płytszemu, lżejszemu jednowątkowi dla wyższych temperatur spalin i lepszej wydajności, a do wałka rozrządu dolotowego dodano system zmiany podnoszenia zaworów, aby poprawić zarówno osiągi przy wysokich obrotach, jak i oszczędność paliwa przy średnich obrotach. Ostrość przy pełnym otwarciu przepustnicy jest naprawdę obfita, ale szacunki EPA nie są jeszcze dostępne.

2025-porsche-cayenne-gts-151-6671d38eef10e.jpg

Jak każde Porsche GTS, ten model stawia nie tylko na bardziej inspirujące prowadzenie i doskonałe osiągi, ale także na dodatkowy połysk i zwiększoną obecność. Błyszczący czarny kolor jest tutaj głównym wyborem, z licznymi detalami z włókna węglowego, czarnymi satynowymi felgami, większymi wlotami powietrza i standardowym pakietem Sport Design. Chcesz się jeszcze bardziej wyróżnić? Następnie zamów jeszcze większe i bardziej eleganckie koła, poproś Porsche o pomalowanie samochodu na wzór lub wskaż Super głośny sportowy wydech z dwoma środkowymi dyszami. Wewnątrz tradycyjne wykończenie GTS łączy rozległe obszary zamszowego materiału Race-Tex z czarną skórą i kontrastującymi czerwonymi przeszyciami, ale jak zawsze duże wydatki mogą zapewnić prawie każdy wybór kolorów i tapicerki. Aby uzyskać optymalne podparcie i szerszy zakres regulacji, zdecydowanie zalecamy Sportowe fotele z 18-pozycyjną regulacją lub wentylowane wygodne fotele z 14-pozycyjną regulacją i funkcją masażu. Tylko wersja Coupe jest standardowo wyposażona w szklany dach, który się nie otwiera (co staje się coraz bardziej powszechnym problemem) lub, za dodatkową opłatą, w czarny dach z włókna węglowego.

2025-porsche-cayenne-gts-131-6671d38344406.jpg

Jedno spojrzenie na wrażliwe 22-calowe koła owinięte w letnie opony Porsche w naszym testowym GTS wystarczy, aby rozwiać wszelkie myśli o jeździe w terenie. Chociaż zakres GTS jest wyraźnie autostradą, ten model Porsche błyszczy również na krętych i wyboistych wiejskich drogach. Wzmocniony V - 8 szybuje po stromych zboczach jak bolid wyścigowy z PlayStation, ale aby uzyskać szybszą reakcję przepustnicy, szybkie redukcje biegów i większą gotowość do przyspieszenia, będziesz chciał ustawić pokrętło trybu jazdy na Sport lub Sport Plus. Chłodzona wodą skrzynia rozdzielcza Turbo GT jest teraz instalowana jako środek ostrożności podczas dni na torze i długich podróży po autostradzie z maksymalną prędkością. Sprężyny pneumatyczne, właściwości amortyzatorów i mocowania zawieszenia są również specyficzne dla GTS. Dodaj do tego szybszy Układ kierowniczy w połączeniu z kierownicą o mniejszej średnicy, głośniejszy silnik, który wydycha przez dźwięczny sportowy układ wydechowy z aktywowanymi zaworami oraz opcjonalne hamulce węglowo-ceramiczne, i jasne jest, dlaczego GTS jest pojazdem bardziej zorientowany na kierowcę niż nieco mniej szybki i znacznie tańszy S.

2025-porsche-cayenne-gts-118-6671d37c36707.jpg

Krótko mówiąc, GTS to najczystszy oldschoolowy przedstawiciel Porsche, który wyróżnia się doskonałym prowadzeniem i osiągami, jednocześnie łącząc sportowy wizerunek z głęboką satysfakcją za kierownicą. Układ kierowniczy wydaje się mocnym uściskiem dłoni, fenomenalna przyczepność budzi zaufanie, stabilność i zabawa tworzą bezpieczny i zabawny pakt, ekstremalne spowolnienie jest tak silne, że prawie boli, a szybka reakcja na pedał gazu i niesamowita przyczepność na średnich i wysokich obrotach otwierają szerszy i bardziej emocjonalny zakres prędkości. Coupe jest mądrzejszym zakupem niż crossover, ponieważ jest ładniejszy, lepiej wyposażony i oferuje szerszy wybór opcji. Więc który Cayenne wybrać w przedziale cenowym 100 000-130 000 USD? Jeśli martwisz się dziurą w warstwie ozonowej, Zrezygnuj z jednej z ekologicznych hybryd. Jeśli nie jesteś już najlepszym przyjacielem menedżera banku, wybierz dobrze wyważone s bez dodatków. Ale jeśli pozwala na to budżet i jeśli Zwykle zakładasz wirtualny kask i rękawiczki, zbliżając się do kluczyka, to GTS jest lepszym wyborem po tej stronie Turbo GT.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna