2,107 koni mechanicznych!!! Rimac podwajają wydajność swojego samochodu elektrycznego dzięki wydaniu Nevera R
wrz 06, 2024
Kiedy jesteś startupem produkującym elektryczne samochody sportowe w kraju, który nie słynie z motoryzacji, ale przyciągasz globalną uwagę swoim rekordowym hipersamochodem, oczywistym kolejnym krokiem jest uczynienie go jeszcze lepszym i jeszcze bardziej oszałamiającym. Dla Rimac Group, chorwackiej firmy założonej przez Mate Rimaca, oznacza to przyjęcie pochwał za Rimac Neverę i stworzenie następcy. W tym przypadku: Rimac Nevera R, który zadebiutował podczas Monterey Car Week.
Dla Mate Rimaca Nevera była spełnieniem jego dziecięcego marzenia o stworzeniu specjalistycznego elektrycznego hipersamochodu, co w tamtych czasach uważano za niewyobrażalne. Ale jego młoda firma stworzyła Rimac Concept_One, a następnie Neverę, samochód, który jest szybszy w wielu obszarach niż cokolwiek z silnikiem spalinowym lub na torze Formuły 1. Nevera o mocy 1914 koni mechanicznych ustanowiła 23 rekordy wydajności w ciągu jednego dnia w 2023 roku.
Nevera R warta 2,5 miliona dolarów jest uważana za trzecią iterację dla Rimaca po Concept One, a Rimac wyprodukuje 40 z nich, co stanowi część całkowitej produkcji rodziny Nevera wynoszącej 150 sztuk. Nevera R jest uważana za kolejny etap ewolucji, prezentujący nowy język formy i posiadająca 2107 koni mechanicznych w porównaniu do 1914 koni mechanicznych i 2360 Nm momentu obrotowego Nevery.
R oznacza radykalny
R oznacza radykalny, buntowniczy i bezlitosny (Rebellious i Relentless), mówi dyrektor ds. designu Bugatti Rimac Frank Heyl. Pomysł polega na tym, aby R przeszedł od Hyper GT do Hyper Sportscar, agresywnego alter ego, które jest lżejsze i szybsze; zaprojektowany do bicia rekordów przy zachowaniu zwrotności i komfortu. Samochód elektryczny, zaprojektowany przez głowy od ropy naftowej, z celem stania się najpotężniejszym samochodem drogowym na dzień dzisiejszy.
Rimac mówi, że Nevera R przyspiesza od 0 do 100 km/h w 1,74 sekundy, przejedzie ćwierć mili w 8,23 sekundy i osiągnie 300 km/h w 8,66 sekundy, co powinno ustanowić nowe rekordy dla samochodu drogowego. Rimac uważa, że samochód Nevera R jest w stanie na więcej i współpracuje z Michelin nad dalszym ulepszaniem opon w celu osiągnięcia większej prędkości, aby wykonać kolejny przejazd na dużej prędkości.
Rimac osiągnął większą moc dzięki akumulatorowi następnej generacji o pojemności 108 kWh, aby zwiększyć zrównoważoną wydajność poprzez wykorzystanie chemii ogniw LFP (litowo-żelazowo-fosforanowych). Nowa bateria ma ten sam szalony szczytowy prąd ładowania 500 kW. Zasięg nie został certyfikowany, ale Rimac oczekuje około 400 km zgodnie z bardziej hojnymi europejskimi cyklami WLTP.
Rimac Nevera vs. Nevera R
Około 20-30 procent części jest nowych. Przednia część to teraz jedna całość, co wygładza linie. Szeroki "pysk" podkreśla szerokość samochodu, a linie rozciągnięte po całej przedniej części podkreślają agresywne stanowisko. Nowy dyfuzor i dwuwarstwowe, stałe skrzydło zapewniają o 15% większy docisk i o 10% lepszą efektywność aerodynamiczną. Skrzydło jest lżejsze i stanowi część konstrukcji, podtrzymywane przez trzy kolumny - liczba trzy dla trzyfazowych silników Rimac powtarza się w całym samochodzie. Są trzyramienne koła i trzy światła do ładowania w przedniej ćwiartce panelu.
Rimac twierdzi, że R ma największą strukturę węglową i jest najsztywniejszym samochodem na świecie. Przednie i tylne zawieszenie to jedna duża część. Samochód elektryczny nie wykorzystuje platformy typu skateboard, ale przyjmuje złożony kształt dla niskiej pozycji siedzenia i dachu dla pożądanej aerodynamiki i wyglądu hiper samochodu. Ale ważne było, aby łatwo się do niego wsiadać i wysiadać, co oznacza duże drzwi i mały próg, a także przyzwoitą, wygodną przestrzeń wewnątrz dla ludzi i ich rzeczy.
R ma następną generację Rimac All-Wheel Torque do natychmiastowego rozłożenia momentu obrotowego z czterech własnych elektrycznych silników prądu stałego, bardziej zaawansowane hamulce, a opony Michelin Cup 2 zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić większą przyczepność z 20-calowymi kołami z przodu i 21-calowymi z tyłu.
Samochód ma różne przednie i tylne układy napędowe, aby zapewnić większą przyczepność i moc na drodze w samochodzie o maksymalnej prędkości 350 km/h (lub 412 km/h pod nadzorem producenta, ponieważ Rimac chce upewnić się, że klienci mają odpowiednie opony, aby poradzić sobie z taką prędkością) i możliwość driftu z jego czterema silnikami. Ponieważ środek ciężkości przesuwa się w kierunku tylnej części samochodu, Nevera została zaprojektowana tak, aby radzić sobie z większą siłą na tylnej osi z większą przyczepnością i ciężarem na tylnych kołach, które mogą przenosić więcej mocy i momentu obrotowego.
Istnieje szereg trybów jazdy, od komfortowego po twardy tryb torowy, a przy każdym z nich wszystko się zmienia.
Hołd dla BMW E30 z 1984 roku od Rimaca
R również nawiązuje do zieleni jako motywu przewodniego. BMW E30 z 1984 roku, od którego rozpoczęła się ich przygoda z tworzeniem wysokowydajnych samochodów elektrycznych, było zielone. Pokazowy egzemplarz Nevera R w Pebble Beach jest pomalowany na zielony kolor Nebula, a wnętrze ma zielone akcenty na desce rozdzielczej, konsoli centralnej, kierownicy i wykończeniu siedzeń. R będzie również dostępny z czarnym, brązowym i niebieskim wnętrzem. Bycie pierwszym na rynku nie jest łatwe, mówią w Rimac, podobnie jak budowanie nowej marki i rynku dla elektrycznego hipersamochodu z nową technologią.
Nevera R będzie produkowana razem z Neverą w zakładzie pod Zagrzebem w Chorwacji. Zostanie dodana do linii produkcyjnej Nevera i rozpocznie się jej wysyłka na początku 2025 roku. Rimac zacznie przyjmować zamówienia na 40 egzemplarzy Nevera R po prezentacji samochodu, a oczekuje się, że wszystkie zostaną natychmiast wyprzedane.
Żaden z nich nie trafi do Chin. Ani Rimac, ani Bugatti nie są sprzedawane w Chinach, ponieważ kompromisy wymagane do spełnienia chińskich przepisów i wymagań certyfikacyjnych nie są warte zachodu, a prawdziwej konkurencji wśród takich samochodów tam nie ma. „Uważamy, że chińscy klienci są w stanie kupować takie samochody poza Chinami w swoich innych miejscach zamieszkania” – powiedzieli w Rimac.
Ile kosztuje Rimac Nevera R 2025?
Nevera R będzie kosztować około 2,5 miliona dolarów, czyli około 331 000 dolarów więcej niż Nevera. W Rimac powiedzieli, że nie martwią się spowolnieniem popytu na samochody elektryczne. Ich zdaniem, wzięcie zwykłego samochodu i zrobienie z niego elektrycznego to za mało. Ale w garażu kolekcjonera zawsze znajdzie się miejsce na naprawdę wyjątkowy, wysokowydajny samochód elektryczny od firmy z unikalną historią, która przyciąga dużych przedsiębiorców, stanowiących większość klientów Rimac. Rimac wyrosło z firmy z trzema osobami w garażu w 2009 roku do kampusu i fabryki z 2200 ludźmi. Mate Rimac jest teraz właścicielem trzech firm: Rimac Technologies, Bugatti Rimac i Rimac Verne, która jest biznesem zajmującym się produkcją zrobotyzowanych taksówek.
Pierwsza Nevera przełamała lody i utorowała drogę, mówią w Rimac. R podwaja stawkę.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.
Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.