Porównanie 2023 Ford F-150 Raptor R vs GMC Hummer EV 3X

mar 08, 2024

GMC Ford

Dla Ameryki wysadzenie człowieka na Księżycu to było za mało. Musieli tam wysłać również maszyny. Dwa lata po gigantycznym skoku Neila Armstronga, astronauci David Scott i Jim Irwin odbyli epicką przejażdżkę 10-kilometrowym buggy, które wyglądało jak para leżaków przykręconych do dna Volkswagena Beetle. Rozwijając maksymalną prędkość 18 km/h i nigdy nie oddalając się dalej niż na odległość spaceru od lądownika, łazik księżycowy uosabiał tę samą amerykańską wartość, którą Amerykanie cenią do dziś: po co chodzić, skoro można jeździć?

001-2023-Ford-Raptor-R-vs-GMC-Hummer-EV3X.jpg

Łazik księżycowy był kwintesencją amerykańskiej pomysłowości - dziko fantastyczny i nieco nierozsądny. Ten sam duch tkwi w Fordzie F-150 Raptor R i GMC Hummer EV 3X. Komu potrzebny jest legalny na drogach super-pikap lub elektryczny samochód, który jest mniej wydajny niż Prius? Tym, którzy musieli jeździć po Księżycu, właśnie im!

700-konny F-150 Raptor R i 1000-konny Hummer EV to nowe kultowe samochody w Ameryce uwielbiającej pickupy. Istnieją, aby zdobyć serca i umysły entuzjastów za pomocą kampanii opartych na szoku i zachwycie, zbudowanych na szalonym przyspieszeniu, piekielnym hałasie, możliwości jazdy wszędzie i ogromnej fizycznej obecności.

006-2023-Ford-Raptor-R-vs-GMC-Hummer-EV3X.jpg

Pomimo, że Raptor R i Hummer EV są zupełnie niepodobne do siebie i napędzane są różnymi paliwami, są naturalnymi konkurentami. Pickup GMC ma o 43% więcej mocy niż Ford, ale waży 4090 kg, co jest o 49% więcej niż Raptor R. Oznacza to, że stosunek mocy do masy obu pickupów jest bardzo zbliżony. Mają też podobną cenę. A dzięki swojej masywnej baterii o pojemności 205 kWh, Hummer EV przejeżdża 500 km, jak samochód benzynowy, w naszym teście, zużywając 95% pełnego naładowania przy stałej prędkości 110 km/h.

Na start, uwaga, marsz!

Oczywiście nikt nie kupuje Rapotra R ani Hummera, żeby wtopić się w tłum i płynąć z prądem. Jazda jednym z tych potworów zawsze musi zaczynać się od bezużytecznego, ale satysfakcjonującego startu z pełną mocą. I od tego właśnie zaczniemy.

035-2023-GMC-Hummer-EV3X.jpg

Hummer EV 3X sprawia, że serce bije szybciej jeszcze przed ruszeniem. Podwójne naciśnięcie przycisku kontroli stabilności, aby aktywować tryb Watts to Freedom, powoduje wibrację fotela kierowcy, a głośniki wydają niski pomruk, dając przedsmak potężnej mocy, która zaraz zostanie uwolniona. Wciśnięcie obu pedałów zwiększa głośność, potęgując napięcie. Puść hamulec, a tryb WTF działa dokładnie tak, jak obiecuje reklama. Bez najmniejszego pisku opon ten 4-tonowy potwór wyrywa się do przodu i w 3,1 sekundy rozpędza się do 100 km/h - szybciej niż zdążysz wykrzyczeć wszystkie znane ci przekleństwa. Postaw dla pasażerów puszkę na mandaty w podłokietniku, a może uda ci się w ten sposób pokryć miesięczne raty za ten pickupa.

Raptor R może nie startuje tak gwałtownie, ale doznania są równie imponujące, bez potrzeby sztucznych efektów. Silnik V8 Predator Forda pracuje na biegu jałowym z głębokim, zdecydowanym pomrukiem, który przechodzi w groźne ryczenie, gdy wciskasz pedał gazu, trzymając nogę na hamulcu. Po uwolnieniu tego potwora Raptor R rozpędza się do 100 km/h w 3,9 sekundy - parametry, które mogą wydawać się słabe, tylko jeśli właśnie wysiadłeś z Hummera EV 3X.

2023-ford-f-150-raptor-r-22.jpg

Po doświadczeniu 870 Nm momentu obrotowego i 700 koni mechanicznych Rapotra, nigdy więcej nie spojrzysz na turbodoładowane samochody w ten sam sposób. Jego 5,2-litrowy silnik V8 to najlepszy argument, jaki kiedykolwiek słyszeliśmy za tym, że wszystkie wysokowydajne samochody powinny być doładowane. Nawet przy przyspieszaniu od 110 km/h na najwyższym biegu Raptor rwie się do przodu, zanim zdążysz się zorientować, że wrzucił niższy bieg.

Hummer EV 3X, dzięki zaletom swojego elektrycznego napędu, potrafi jednak zaskoczyć Rapotra. Przez dziesięciolecia duże magazyny motoryzacyjne pisały o turbodziurze - o tym, jak psuje ona połączenie człowieka z maszyną i jak silna może być. Wraz z coraz większym mieszaniem się elektromobili i pojazdów benzynowych, spodziewaj się usłyszeć podobne refleksje na temat opóźnienia przepustnicy, ponieważ kierowcy staną się bardziej wrażliwi na to, jak silniki spalinowe drgają, gdy powietrze wypełnia kolektory.

005-2023-Ford-Raptor-R-vs-GMC-Hummer-EV3X.jpg

wszystkie niedogodności związane z wykorzystywaniem ośmiocylindrowego pompy powietrza i 10-biegowej skrzyni biegów do rozpędzania czterech ton masy. Przewaga GMC wynosząca 0,8 sekundy w przyspieszeniu do 100 km/h wzrasta do prawie dwóch sekund przy 160 km/h, choć F-150 Raptor R zaczyna odrabiać straty, gdy Hummer EV 3X przekracza linię mety na 400 metrach w 11,6 sekundy z prędkością 180 km/h. Raptor R podąża za nim z wynikiem 12,3 sekundy i prędkością 179,5 km/h.

Powrót na Ziemię

Poza asfaltem to zupełnie inna historia. GMC ogranicza Hummera do przyspieszenia do 100 km/h w 5,4 sekundy, jeśli nie jesteś w trybie WTF. Ford z drugiej strony nie próbuje powstrzymywać Cię od głupstw, a wręcz je zachęca, ustawiając Rapotra R domyślnie na napęd na tylną oś. Skierowanie całej tej siły na zaledwie dwie opony faktycznie czyni Rapotra R wolniejszym, ale nie mniej głośnym. Przy gwałtownym naciśnięciu gazu piszczy na masywnych klockach bieżnika opon BFGoodrich All-Terrain T/A KO2. Dodaj do tego trochę skrętu kierownicy, a tył zacznie tańczyć.

040-2023-GMC-Hummer-EV3X.jpg

Przy ostrożnej jeździe miękka, przeznaczona do skoków przez wydmy, zawieszenie Rapotra R i pneumatyczne zawieszenie Hummera EV 3X zapewniają doskonałą płynność jazdy po nierównym terenie. To świetnie sprawdza się na prostych drogach, ale zakręty szybko ujawniają kompromisy, na które poszliście. Gumowata charakterystyka prowadzenia Rapotra R powoduje, że przechyla się on na śmiesznie niskich wartościach, znacznie poniżej jego szczytowego przyczepności w zakrętach (0,66 g) i niepokojąco kołysze się przy gwałtownym hamowaniu. Hamowanie ze 100 km/h w 42,7 metra to niestety nie błąd w druku.

2024-Ford-F-150-Raptor-R.jpg

Lepsze osiągi Hummera EV 3X (0,72 g i hamowanie w 41,8 m) są marginalne. Zastosuj moc na drodze z zakrętami lub podjazdami, a Hummer EV 3X będzie z całych sił starał się utrzymać cały swój ciężar. Nadwozie kołysze się przesadzonymi ruchami i choć nigdy nie wydaje się tak miękkie jak nadwozie Forda, na krętej drodze wymagana jest stała czujność, aby utrzymać szeroki ładunek na swoim pasie. Przynajmniej system skrętu wszystkich czterech kół i rozstaw osi, który jest o niemal 250 mm krótszy niż w Raptorze, czyni pickupa GMC bardziej poręcznym podczas manewrowania na parkingach i w centrach miast. Jego promień skrętu 11,3 m jest dość wygodny. Promień skrętu Rapotra R, wynoszący 15,2 m, takim zdecydowanie nie jest.

Hummer EV 3X prowadzi się nieco lepiej na asfalcie, ale różnica jest tak niewielka, że nie ma znaczenia. Raptor R, z jego zawieszeniem o dużym skoku, które z radością ślizga się po wybojach i poboczu z całkowitą obojętnością, sprawia, że ​​niedbała jazda jest bardziej zabawna, a czy te pickupy nie powinny być uosobieniem zabawy?

Pickup, który potrafi latać

Raptor R jest jeszcze bardziej skory do zabawy w terenie. Jego zdolność do zamieniania małych kolein w duże skoki, a dużych skoków w miękkie lądowania sprawia, że jest to najlepsza zabawka dla dorosłych. Pędzenie po wybojach, które zamieniłyby Kio Rio w kupę złomu, to jedno z najfajniejszych zajęć na czterech kołach, i to tylko jeden ze sposobów na jego użycie i "znęcanie się" nad nim. Ford F-150 Raptor R to o wiele więcej niż szybki biegacz po pustyni. Jego opony BFG KO2 to złoty standard opon terenowych i to częściowo dzięki nim Raptor R pokonuje piasek, błoto, głazy i śliskie skały z taką samą swobodą, jak Lexus podczas krótkiej wycieczki do pobliskiej kawiarni.

2023-ford-f-150-raptor-r-28.jpg

Właściciele Hummera EV 3X, z drugiej strony, powinni zachować ostrożność, jeśli nie mają odpowiednich opon. Pakiet Extreme Off-Road firmy GMC wyposaża ten elektryczny pojazd w blokowane dyferencjały przednie i tylne, kamery podwozia, tylne haki holownicze, przednie płyty ochronne i opony terenowe na 18-calowych felgach. Nasz pojazd nie miał tego ulepszenia i w pewnym momencie miało to duże znaczenie. Było to zaskakujące, ponieważ standardowe opony Goodyear Wrangler Territory AT Hummera nie są kapciami - skrót AT oznacza "do wszystkich rodzajów terenu". Mimo to Hummer EV 3X cierpiał na każdym terenie, jaki mu zaproponowaliśmy.

System kontroli trakcji GMC wpada w stupor, gdy pickup podnosi dwa koła z ziemi, często zatrzymując samochód. W takiej sytuacji trudno jest delikatnie nacisnąć pedał, aby ponownie uruchomić Hummera. To nie przypomina żadnego innego elektrycznego samochodu, którym jeździliśmy w terenie. Silniki o płynnej pracy, które mogą dostarczać maksymalny moment obrotowy od samego początku obrotu, powinny ułatwić ten proces. Ale Hummer nie daje żadnej informacji zwrotnej, gdy mocniej naciskasz pedał - aż do momentu, gdy nagle szarpie do przodu. Ze względu na to, że porusza się tak gwałtownie i waży tak dużo, trudno też elegancko zjechać z kamienia lub progu. Mimo, że pneumatyczne zawieszenie zwiększa prześwit do 384 mm, Hummer wielokrotnie uderzał dnem o ziemię podczas twardych lądowań.

048-2023-GMC-Hummer-EV3X.jpg

Podczas gdy niektórzy kierowcy lubili wyłączać go na skalistych odcinkach, gdzie rozmieszczenie kół naprawdę miało znaczenie, kontrolowanie wszystkich czterech kół pomoże Ci przeciągnąć tego "słonia" przez wąskie sosny. To kolejna rzecz do rozważenia, dopóki się do tego nie przyzwyczaisz. AHA, a jeśli gdzieś jest praktyczne zastosowanie trybu CrabWalk z efektem wow, to go nie znaleźliśmy.

Hummer bardzo nas rozczarował swoją niezdarnością w terenie. Jeździliśmy wersjami z pakietem Extreme Off-Road, które udowodniły, że mogą być zdolnymi pojazdami terenowymi, ale kupujący nie muszą wydawać dodatkowych 10 000 USD na podstawowe kompetencje.

Porównanie udźwigu Forda F-150 Raptor R 2023 i GMC Hummera EV 3X

Oba pickupy mają wystarczająco dużo mocy, aby holować łódź motorową MasterCraft o wadze 3400 kg z przyczepą, sprawiając, że czują się jak ponton. (Tak, możesz używać trybu WTF GMC z przyczepą). Względnie niska maksymalna ładowność - 3945 kg dla Forda i 3855 kg dla GMC - jest wynikiem miękkich zawieszeń, ale oba pickupy dobrze radziły sobie z ciężarem na haku. Hummer prowadzi się nieco bardziej stabilnie, płynnie pokonując nierówności na autostradzie, które zwykle powodują podskakiwanie innych pickupów, zwłaszcza z przyczepami. Jeśli nie zamierzasz pokonywać dużych odległości, podczas holowania Hummer ma tylko jeden problem: jego lusterka są zbyt małe. Jeden z naszych redaktorów nazwał je "niebezpiecznymi dla życia".

036-2023-GMC-Hummer-EV3X.jpg

Kabina Hummera jest krótsza i węższa niż w Raptor R, ale nadal pomieści praktycznie wszystko, co może do niej wrzucić użytkownik rekreacyjnego pickupa. Uważamy za dziwne, że gigantyczna bateria GM może dostarczać energię do silników impulsami o mocy 1000 koni mechanicznych, ale do gniazdka w kabinie wysyła tylko 400 watów (0,5 KM). Nie mniej dziwne jest to, że wszystkie F-150 z wyjątkiem Raptor R mogą być wyposażone w 2000-watowe zasilanie pokładowe. W R otrzymasz tylko 400 watów.

Wnętrza Forda F-150 Raptor R 2023 i GMC Hummera EV 3X

Wnętrza obu pickupów nie dorównują ich sześciocyfrowej cenie. Ford stara się ozdobić kabinę Raptor R prawdziwym włóknem węglowym, alcantarą i pomarańczowymi akcentami. Nie udało im się jednak ukryć, że większość materiałów jest taka sama jak w zwykłym F-150, który jest trzy razy tańszy. Plusem tej znajomości jest to, że otrzymujesz również prosty i intuicyjny system multimedialny Forda. Z kilkoma pokrętłami, przyciskami i prostym interfejsem ekranu dotykowego, nie będziesz potrzebować czasu, aby przyzwyczaić się do sterowania tym pickupem.

2023-ford-f-150-raptor-r-32.jpg

GMC nie ma takiego usprawiedliwienia. Pickup Hummer EV 3X jest cholernie drogi, więc dlaczego jest tu tak dużo błyszczącego i twardego plastiku, jakiego spodziewalibyśmy się w Chevrolecie za 25 000 dolarów? Nawet biorąc pod uwagę ten kompromis, zespół projektowy nadał temu pickupowi wyjątkowy charakter, opierając się na motywie księżycowym. Czarno-białe wnętrze zdobią złote akcenty i różne "smaczki" ukryte w każdym zakamarku. Standardowy system multimedialny GM otrzymał odświeżony wygląd z unikalnymi ikonami i czcionkami w stylu NASA, a animacje rodem z gier wideo pokazują na przykład Hummera holującego rakietę Saturn V podczas zmiany trybów jazdy. Hummer zdobywa również dodatkowe punkty za możliwość zdjęcia dachu, a także za jazdę bez użycia rąk przy użyciu doskonałego systemu wspomagania kierowcy Super Cruise firmy GM.

Misja wykonana

GMC Hummer EV 3X i Ford F-150 Raptor R to jaskrawe przykłady inżynieryjnego geniuszu zastosowanego do rozwiązania problemów, które w Ameryce są najmniej palące. Czy pełnowymiarowy pickup może przyspieszać jak samochód sportowy? Tak. Czy czterotonowy pickup może wyjść na orbitę okołoziemską, wykorzystując tylko przejazd kolejowy i silnik pod maską? Cholera, tak. Właśnie za to kochamy te samochody.

010-2023-Ford-Raptor-R-vs-GMC-Hummer-EV3X.jpg

Hummer jest z tych dwóch bardziej opłacalny pod względem ceny/jakości, choć w przypadku pickupa o takiej cenie słowo to może nie być do końca odpowiednie. Z pneumatycznym zawieszeniem, skrętną tylną osią, systemem Super Cruise, zdejmowanym dachem i akumulatorem 800 V zdolnym do szybkiego ładowania, jest technologicznym majstersztykiem, który o wiele lepiej uzasadnia swoją cenę.

004-2023-Ford-Raptor-R-vs-GMC-Hummer-EV3X.jpg

I choć F-150 za swoją cenę wydaje się absurdalny, nie możemy się nie zachwycać Raptor R. Można znaleźć wiele argumentów za tym, dlaczego ten pickup jest wart takich pieniędzy. Dla nas wystarczająco dobrym argumentem jest to, że Ford sprawia, że ​​głupio się uśmiechasz, gdziekolwiek nim jedziesz - a możesz nim jechać wszędzie. Gdy Amerykanie znów zbiorą się, by polecieć na Księżyc, powinni zbudować łazika właśnie z Raptor R.

Pełza! Skacze! Pędzi! Krzyczy! To Raptor R i nie ma sobie równych.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna