Często zadawane pytania

Pojazdy

  • Po zakupie pojazdu i zakończeniu licytacji nie ma możliwości jego zwrotu. Pojazd można zwrócić na aukcję tylko z jednego powodu, jeśli po zakupie klient zamówił PSI (Post Sale Inspection) (inspekcja po sprzedaży) i w wyniku tej kontroli stwierdzono poważne wady, zgodnie z którymi pojazd może zostać zwrócony na aukcję.

  • Wszystkie zakupione pojazdy są transportowane na terytorium USA wyłącznie lawetami.

    Transport realizują firmy transportowe, posiadające akredytację na aukcjach, z wieloletnim doświadczeniem w zakresie transportu lądowego.

    Wszystkie firmy transportowe na terytorium USA mają ubezpieczenie przewożonego ładunku. Przewoźnik ponosi bezpośrednią odpowiedzialność za szkody powstałe podczas transportu.

    Transport samochodów w kontenerze drogą morską odbywa się przez dużych przewoźników morskich na statkach kontenerowców. Na Państwa życzenie możemy również wysłać pojazd nie w kontenerze, a na wewnętrznym pokładzie statku (Ro-Ro), jeśli taka metoda wysyłki istnieje w Twoim kierunku.

  • Firma Transportująca kontener morski ponosi ograniczoną odpowiedzialność za utratę ładunku. Aby uniknąć problemów wynikających z utraty ładunku, zalecamy ubezpieczenie transportu zakupionych pojazdów drogą morską.

  • Możesz ubezpieczyć zakupiony pojazd na czas dostawy morskiej według stawki 1.1% częściowego uszkodzenia i 0.85% całkowitej utraty ładunku. Odsetki ubezpieczeniowe są naliczane od łącznej kwoty określonej na fakturze zakupu (Invoice).

     Aby wykupić ubezpieczenie, należy natychmiast po zakupie przesłać nam wymóg ubezpieczenia pojazdu, z podaniem numeru VIN i stawki, według której chcesz dokonać ubezpieczenia.

  • Na koncie osobistym w sekcji Moje samochody można uzyskać informacje o etapach dostawy pojazdu.

    Znajduje się tam również informacja o firmie przewozowej drogą morską, numer kontenera i szacunkowa data przybycia kontenera do portu docelowego.

    Znając numer kontenera, możesz skorzystać z naszej usługi śledzenie kontenera w celu ustalenia dokładnej lokalizacji kontenera.

  • Wysyłka w USA zależy od odległości wygranego pojazdu do portu, popularności kierunku i stanu zakupionego pojazdu. Uszkodzenie pojazdu może wpływać zarówno na wzrost kosztów dostawy, jak i na czas dostawy.


    Średni czas dostawy pojazdu do portu wynosi od 2 do 10 dn.


    Wysyłka drogą morską zależy od kierunku wysyłki, ilości ładunku na danym kierunku, harmonogramu ruchu statków.

    W przypadku głównych miejsc w Europie czas dostawy kontenerem wynosi 15-20 dni. Gdy pojazd zostanie załadowany do kontenera, możesz samodzielnie prześledzić czas dostawy do portu docelowego za pomocą numeru kontenera.

  • Jak tylko zakupione pojazdy zostaną wysłane do kontenera i wszystkie dokumenty zostaną załatwione, poinformujemy Cię o danych kontaktowych naszego agenta w porcie docelowym, który przyjmie kontener z Twoim pojazdem.

  • Wszystkie pojazdu przed załadowaniem do kontenera w porcie wyjścia są fotografowane i sporządzany jest spis ich stanu.


    W przypadku stwierdzenia dodatkowych drobnych uszkodzeń, które nie zostały wymienione w spisie podczas załadunku pojazdu, można zwrócić się do pracowników firmy WESTMOTORS o odszkodowanie.


    Jeśli samochód doznał poważnych uszkodzeń i był ubezpieczony, należy skontaktować się z pracownikami firmy WESTMOTORS w celu uzyskania dalszych instrukcji.

  • Możemy wysłać zakupiony pojazd w dowolne miejsce na świecie.

  • Istnieją dwa główne sposoby dostarczania pojazdów:


    1. Dostawa standardowym kontenerem 40 stopowym, w którym zwykle załadowane 3 auta.

    2. Ro-Ro (Roll on, Roll of) odbywa się na wewnętrznych pokładach statków.

  • Aby wysłać zakupiony pojazd drogą morską, doręczymy następujące dokumenty do odprawy:


    • Dowód pojazdu (Title)
    • Umowa sprzedaży (Bill of Sale)
    • Faktura zakupu (Invoice)


    Wszystkie powyższe dokumenty sami doręczamy w porcie wysyłkowym, następnie dokonujemy rezerwacji miejsca na statku, wystawiamy list przewozowy (Bill of Lading) i przeprowadzamy odprawę celną ładunku. Po zakończeniu odprawy celnej wszystkie dokumenty zostaną wysłanę pocztą.

  • Wszystkie informacje o samochodach wystawionych na aukcjach i prezentowane na naszej stronie są oficjalnymi informacjami aukcyjnymi.


    W celu weryfikacji autentyczności informacji o wystawianym pojeździe można skorzystać z numeru VIN pojazdu oraz systemu CARFAX.


    Nasza firma jest oficjalnie zarejestrowana na aukcjach i udostępnia tylko oficjalne informacje o ofertach wystawionych na aukcjach w USA.

  • Jeśli chcesz kupić pojazd, który sam znalazłeś w Internecie, musisz skorzystać z formularza kontaktowego lub skontaktować się z nami w inny dogodny dla Ciebie sposób.


    Musisz podać nazwę pojazdu, rok, przebieg, Numer VIN, link na żródło, w którym znajduje się pojazd oraz kwotę, którą chcesz zapłacić za wybrany pojazd.


    Pracownicy firmy skontaktują się ze sprzedawcą w krótkim czasie i poinformują Cię o możliwości zakupu tego pojazdu.


    W rzeczywistości nie ma dla nas znaczenia, gdzie kupić samochód, najważniejsze jest to, że samochód ma wszystkie niezbędne dokumenty, nie jest w zastawie i nie został skradziony.

  • Istnieją niezależne firmy, które za stałą stawkę (110 USD -250 USD) dokonują szczegółowej, profesjonalnej kontroli samochodu przed jego zakupem.


    Pojazd jest sprawdzany z dodatkową jazdą testową.


    Przy zakupie pojazdu poza aukcją usługa ta jest najbardziej aktualna.


    Zamówienie należy złożyć co najmniej 1 dzień przed zakupem wybranego pojazdu.


    Aby zamówić tę usługę, należy skontaktować się ze swoim menedżerem i poinformować o zamiarze zamówienia dodatkowej kontroli.

Finanse i płatności

  • Najbardziej aktualne pytanie od klientów to koszt naszych usług zgodnie z umową.


    - do 10.000$ -2000 zł

    - do 20.000$ -3000 zł

    - do 30.000$ -3500 zł

    - do 40.000$ -4000 zł

    - do 50.000$ -5000 zł

    - do 60.000$ -5500 zł

    powyżej 60.000$ -6000 zł


    Należy pamiętać, że każdy zakupiony pojazd wymaga osobnej umowy i osobnej płatności za nasze usługi.

    * Sprawdzanie samochodów Tesla jest bardziej złożonym i czasochłonnym procesem, ma swoje unikalne cechy i niuanse, takie jak określenie pojemności akumulatora, której nie można określić za pomocą kodu VIN. Dlatego ta usługa jest wyceniana drożej, niż standardowa.

  • Firma jest odpowiedzialna za jakość swoich usług zgodnie z Umową i zobowiązuje się do wykonywania wszystkich obowiązków określonych w umowie w sposób jakościowy i terminowy. Jednak nasza firma nie jest sprzedawcą pojazdów i nie zajmuje się bezpośrednio transportem logistycznym. Dlatego odpowiedzialność za niedopasowanie stanu faktycznego transportu do tego, co zostało wskazane na aukcji, leży bezpośrednio na samej aukcji. A odpowiedzialność za szkody w transporcie leży na konkretnej firmie transportowej-przewoźniku. Warto jednak zauważyć, że w większości przypadków można tego uniknąć. W przypadku aukcji istnieje specjalna inspekcja, która może szczegółowo ocenić stany dowolnej pojazdu. Taka usługa będzie kosztować 100-150 USD, pomoże to w jak największym stopniu zapobiec niechcianemu zakupowi i rozwiać wątpliwości w niektórych kwestiach dotyczących stanu technicznego. Ponadto każdy pojazd może być ubezpieczony od szkód w drodze.


    W celu wyjaśnienia możliwości kontroli i ubezpieczenia skontaktuj się z naszymi specjalistami.

  • Podczas rejestracji nie musisz podawać żadnych dokumentów, wystarczy podać wiarygodne dane osobowe. Dopiero po zakupie pojazdu konieczne będzie pobranie skanu dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego twoją tożsamość. 

  • Nasza firma posiada oficjalną rejestrację dealerską na następujących portalach aukcyjnych: MANHEIM, COPART, IAAI. Możesz także kupić za pośrednictwem naszej firmy dowolny pojazd na stronach cars.com, autotrader,com, a także z parkingów dealerskich. Po uzgodnieniu z klientem możemy zakupić dowolny pojazd z dowolnego źródła lub od osoby prywatnej na terenie USA.

  • Każda portal aukcyjny pobiera opłatę od sprzedawcy i kupującego, średnia opłata aukcyjna zależy od wartości samochodu i wynosi od 200 USD do 500 USD. Aukcje mogą również pobierać dodatkowe opłaty za umieszczenie oferty przez Internet od 50 USD do 75 USD oraz pobierać dodatkowe podatki i opłaty.

  • Zakup pojazdów z aukcji jest dopasowanym narzędziem zakupu samochodów przez dealerów. System aukcyjny jest zbudowany w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić i przyspieszyć proces zakupu oraz proces składania dokumentów na zakupione pojazdy. Cały proces zakupu samochodu z aukcji jest szczegółowo określony i podlega określonym zasadom.


    Aukcja przeprowadza kontrolę stanu sprzedawanego sprzętu i ponosi odpowiedzialność w przypadku poważnej niezgodności z deklarowanym stanem. Zakup pojazdu z aukcji pozwala zabezpieczyć się przed wieloma momentami, często pojawiającymi się przy zakupie pojazdu od osoby prywatnej.

  • PSI (Post Sale Inspection) - inspekcja posprzedażowa, którą można zamówić na portalu aukcyjnym w dniu zakupu samochodu w celu dodatkowej kontroli możliwych uszkodzeń samochodu, które nie zostały zauważone podczas wstępnej kontroli samochodu. Sprawdzane są karoseria i części mechaniczne albo wszystkie części samochodu.


    Aukcja publikuje listę uszkodzeń, po wykryciu których podczas PSI samochód może zostać naprawiony na aukcji lub może zostać zwrócony aukcji. Na PSI kontrolę aukcja daje 7 lub 14 dni gwarancji.


    Średni koszt kontroli PSI wynosi od 110 USD do 250 USD. Jeśli samochód przeszedł kontrolę, wówczas formularz PSI portal aukcyjny zwykle nie wysyłado dealera. Aukcja kontaktuje się ze sprzedawcą tylko wtedy, gdyż podczas kontroli PSI uszkodzenie zostanie wykryte.

  • AS-IS posiada oznaczenie dosłownie, JAKIE JEST, co oznacza, że pojazd jest sprzedawany na aukcji w stanie, w jakim znajduje się na aukcji i nie przyjmuje żadnych roszczeń ze względu na jego stan po sprzedaży.

  • Tak, może się to zdarzyć, ale jest niezwykle rzadkie. Przede wszystkim przy aukcji pracują ludzie, którzy charakteryzują się ludzkimi błędami. Mogą przeoczyć lub nie zauważyć niektórych uszkodzeń. Aby uniknąć takich błędów, należy użyć systemu KONTROLI POJAZDÓW AUTOCHECK i systemu kontroli posprzedażowej PSI (Post Sale Inspection).

  • Tak, możesz. Zwracamy uwagę, że w przypadku braku na aukcji TITLE pojazdu, możemy go odebrać i przetransportować do portu wysyłkowego. Pojazd będzie w porcie do momentu otrzymania TITLE z aukcji, w tym celu zgodnie z zasadami aukcji jest 45 dni na wysłanie TITLE do kupującego.


    Przez cały ten czas pojazd nie będzie mógł przejść kontroli celnej i będzie znajdować się w porcie, co wydłuży czas dostawy.

  • Istnieją firmy, które za stałą stawkę przeprowadzają szczegółową niezależną kontrolę pojazdu. W celu zamówienia tej usługi prosimy o kontakt z pracownikami naszej firmy poprzez e-mail (support@west-motors.pl).

  • Na karcie wybranego pojazdu, w polu BID musisz podać maksymalną kwotę w dolarach amerykańskich, którą chcesz zapłacić za ten pojazd. Wielkość kroku musi być wielokrotna $100.


    Oferty nie będą przyjmowane w czasie mniejszym, niż 1 godzina przed rozpoczęciem licytacji.


    Jeśli chcesz kupić pojazd, który sam znalazłeś w Internecie-musisz podać nazwę pojazdu , rok, przebieg, Numer VIN, link do żródła, w którym znajduje się pojazd, oraz kwotę, którą chcesz zapłacić za wybrany pojazd.


    Pracownicy firmy skontaktują się ze sprzedawcą w krótkim czasie i poinformują Cię o możliwości zakupu tego pojazdu.


    W rzeczywistości nie ma dla nas znaczenia, gdzie kupić samochód, najważniejsze jest to, że samochód ma wszystkie niezbędne dokumenty, nie jest w zastawie i nie został skradziony.

  • Wszystkie oferty klientów są umieszczane na aukcji przed licytacją. Możesz zmienić swoją ofertę nie później niż 1 godzinę przed rozpoczęciem licytacji. Nie możesz podnieść oferty podczas licytacji.

  • Swoja ofertę można anulować dopiero przed rozpoczęciem licytacji. Prosimy uważać na czas rozpoczęcia licytacji na aukcji, jeśli licytacja pojazdu już minęła, oferta nie może zostać anulowana.

  • Możesz podnosić swoją ofertę dowolną ilość razy do momentu zakupu wybranego pojazdu. Podnoś ofertę na podstawie rzeczywistej wartości zakupionego pojazdu. WestMotors zastrzega sobie prawo nie przyjmować oferty, wartość których jest znacznie zaniżona.

  • Możesz licytować dowolny pojazd wystawiony na aukcji. Należy pamiętać, że zakup pojazdu bez zdjęć i opisu stanu jest ryzykowny, ponieważ samochód może być w złym stanie i być sprzedawany AS-IS (tak jak jest), w związku z czym nie można zwrócić tego samochodu aukcji po zakupie.

  • Większość aukcji rozpoczyna licytację wg czasu wschodniego EST - Eastern Standard Time UTC-5 hours, czyli czas miasta New York.


    Czas licytacji może również rozpocząć się w następujących strefach czasowych:


     - CST-Centralny czas Standardowy UTC- 6 hours

     - MST-czas Standardowy w górach UTC - 7 hours

     - PST-czas Standardowy Pacyfiku UTC - 8 hours

  • Jeśli pojazd został zakupiony na aukcji, musisz zapłacić ostateczną wartość na aukcji, opłatę aukcyjną, opłatę dealerską firmy WESTMOTORS, koszt wysyłki w USA, koszt wysyłki drogą morską, koszt wysyłki dokumentów pocztą i inne dodatkowe usługi, jeśli zostały zamówione.


    Przy zakupie sprzętu budowlanego i specjalnego koszt wysyłki w USA może być wyższy ze względu na sprzęt ponadgabarytowy.

  • Możesz zapłacić za zakupiony pojazd tylko przelewem bankowym na konto aukcji, płatność odbywa się w dolarach amerykańskich. Płatność jest dokonywana na podstawie Faktury (INVOICE) wysłanej do klienta natychmiast po zakupie samochodu.

  • Płatność za zakupiony pojazd należy przelać na rachunek rozliczeniowy aukcji w ciągu 2 (dwóch) dni roboczych po zakończeniu licytacji wg czasu lokalnego (czas Wschodni). Naprzykład, jeśli kupiłeś pojazd w poniedziałek 10-go dnia, płatności musisz dokonać na nasze konto do końca środy, 12-go dnia.


    W przypadku braku płatności naliczana jest kara w wysokości 25 USD za każdy dzień opóźnienia, począwszy od trzeciego dnia roboczego od zakupu.

  • Jeśli twoja oferta nie okazała się zwycięską, nie musisz nic płacić. Możesz kontynuować licytację, dopóki nie wygrasz.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna