BYD Han L EV 1086 KM z podwójnym silnikiem elektrycznym w teście
sie 28, 2025
BYD Han L kontynuuje rozwój serii Han, prezentując sedana, który łączy charakterystyczny styl marki z zaawansowaną elektryfikacją i wieloma konfiguracjami układu napędowego. W pełni elektryczna wersja dostępna jest zarówno z napędem na tylne koła (RWD), jak i na wszystkie koła (AWD), natomiast hybryda typu plug-in oferuje warianty z napędem na przednie koła (FWD) oraz AWD.
Na szczycie gamy znajduje się model z podwójnym silnikiem i napędem AWD, generujący 810 kW (1086 KM). Samochód korzysta z platformy BYD 1000V Super e-Platform i wyposażony jest w akumulator LFP o pojemności 83,2 kWh. Ładowanie obsługiwane jest zarówno przez ultraszybkie stacje BYD MW, jak i standardowe szybkie ładowarki, co zapewnia elastyczność w podróżach na długie dystanse.
Nadwozie
Han L otrzymał niskoprofilową, aerodynamiczną sylwetkę zgodną z językiem stylistycznym rodziny Han. Linie nadwozia są czyste i stonowane, tworząc zrównoważony profil sedana.
Z przodu ostre reflektory otaczają chromowaną listwę z wygrawerowanym znakiem 汉 (Han), podkreślającym tożsamość modelu. Z boku widoczne są chowane klamki drzwi, opadająca linia dachu oraz niska linia okien, nadające nadwoziu wydłużone proporcje. Dwukolorowe 19-calowe felgi mieszczą perforowane tarcze hamulcowe z czerwonymi zaciskami, wprowadzając subtelne sportowe akcenty, które nie zaburzają ogólnej elegancji.
Udoskonalenia aerodynamiczne odróżniają Han L od poprzednika: m.in. uszczelki drzwi pozbawione wody czy równe krawędzie szyb. Proporcje pozostają imponujące: długość 5050 mm, szerokość 1960 mm, wysokość 1505 mm oraz rozstaw osi 2970 mm. Efektem jest stabilna i harmonijna postawa wizualna.
Wnętrze
W kabinie zastosowano dwukolorowe wykończenie, tworzące kontrast i przejrzystość wizualną. Kierownica w kształcie litery D ozdobiona jest znakiem 汉, a centralnym elementem deski rozdzielczej jest 15,6-calowy „unoszący się” ekran dotykowy, który integruje nawigację, multimedia oraz sterowanie funkcjami pojazdu. Wyświetlacz umieszczono w taki sposób, aby był wygodny w obsłudze zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu.
Wykorzystane materiały obejmują elementy ekologiczne, takie jak bambus, obok innych wysokiej jakości wykończeń, łącząc nowoczesną estetykę z funkcjonalnością. W całym wnętrzu rozmieszczono praktyczne rozwiązania do przechowywania.
Dla pasażerów tylnej kanapy przewidziano szklany dach z otwieraną przednią częścią, manualne rolety przeciwsłoneczne oraz fotele z funkcją podgrzewania, wentylacji i masażu. Układ wnętrza koncentruje się na komforcie i użyteczności, zachowując przejrzysty, uporządkowany design.
Doświadczenie z jazdy
Wersja Han L AWD z podwójnym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h. Układ napędowy obejmuje tylny silnik o mocy 580 kW, zdolny utrzymywać 30 511 obr./min, oraz przedni silnik o mocy 230 kW. Razem zapewniają one maksymalną moc 810 kW. Nawet przy wysokich obrotach silnik tylny nieprzerwanie dostarcza 524 kW.
Na drodze przyspieszenie jest płynne i progresywne, a reakcja na pedał przyspieszenia starannie wyważona, co pozwala na precyzyjne dozowanie mocy nawet przy maksymalnym obciążeniu. System AWD skutecznie rozdziela moment obrotowy między osiami, redukując podsterowność i nadsterowność oraz zapewniając stabilność przy gwałtownych manewrach wyprzedzania czy długotrwałej jeździe z wysoką prędkością. Hamowanie rekuperacyjne integruje się płynnie z układem napędowym, wspomagając odzysk energii przy zachowaniu spójnego rytmu jazdy.
Dynamikę podwozia wspiera mechaniczne zawieszenie w połączeniu z systemem CDC (Continuous Damping Control) o zmiennej charakterystyce tłumienia. Układ ten równoważy sztywne, responsywne prowadzenie ze stabilnością na nierównych nawierzchniach. Zachowanie w zakrętach pozostaje przewidywalne, a układ kierowniczy zapewnia odpowiednią precyzję i wyczucie, nie wymagając ciągłych korekt.
Ogólnie rzecz biorąc, Han L charakteryzuje się imponującymi osiągami, stabilnym oddawaniem mocy oraz zrównoważonym prowadzeniem. Systemy techniczne współpracują ze sobą, oferując zarówno wysoką wydajność, jak i użyteczność w codziennym użytkowaniu.
Werdykt
BYD Han L integruje zaawansowane technologie elektryczne w wyrafinowanym formacie sedana. Nadwozie zachowuje opływową, aerodynamiczną sylwetkę z subtelnymi sportowymi akcentami, a wnętrze oferuje praktyczny design, ekologiczne materiały i funkcje zorientowane na komfort pasażerów.
Wersja AWD z podwójnym silnikiem osiąga 0–100 km/h w 2,7 sekundy, 100–200 km/h w 4,74 sekundy oraz prędkość maksymalną 305 km/h. Podstawą jest platforma 1000V Super e-Platform oraz akumulator LFP o pojemności 83,2 kWh. Elastyczność ładowania obejmuje zarówno ultraszybkie stacje MW, jak i tradycyjne szybkie ładowarki.
Han L pokazuje obecny kierunek techniczny serii BYD Han, łącząc inżynierię układu napędowego nastawioną na osiągi ze stabilnym prowadzeniem i efektywnym zarządzaniem energią, w opakowaniu, które wspiera zarówno codzienną eksploatację, jak i dynamiczną jazdę z wysoką prędkością.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.