Pierwsze spojrzenie na 2025 Audi RS6 Avant GT: "Super kombi", którego każdy pragnie
lut 19, 2024
Od momentu pojawienia się w USA Audi RS6 Avant stało się ulubieńcem miłośników samochodów osobowych i kombi. Jego mocny silnik, zawieszenie i sterowność RS, a także fakt, że jest to kombi, uczyniły go wyjątkowym produktem na dzisiejszym rynku przepełnionym crossoverami. Zanim obecna generacja RS6 odejdzie na emeryturę, Audi wyciągnęło jeszcze jeden as z rękawa - model GT limitowanej serii. Wyprodukowany w liczbie zaledwie 660 egzemplarzy na całym świecie, 2025 Audi RS6 Avant GT został zainspirowany konceptem 2020 RS6 GTO i przejął niektóre cechy wyścigowego Audi 90 Quattro IMSA GTO z końca lat 80.
Niepowtarzalny design
Nasycony ekskluzywnymi detalami wewnątrz i na zewnątrz, RS6 Avant GT stał się pierwszym samochodem Audi z elementami z włókna węglowego na masce, w tym z dużymi elementami zaczynającymi się od otworów wentylacyjnych maski i ciągnącymi się niemal do samej szyby przedniej. Nowa, błyszcząco-czarna atrapa Singleframe i wloty powietrza jeszcze bardziej wyróżniają ten wyjątkowy RS6 Avant. Z boku sześcioszprychowe 22-calowe koła nadają modelowi specjalnemu bardziej muskularną postawę, a wloty powietrza za nadkolami pomagają w chłodzeniu hamulców. Jeśli zdarzy Ci się prowadzić Avant GT, nie pomylisz go z niczym innym. Audi twierdzi, że jego masywne tylne skrzydło jest niemal tak duże, jak w koncepcie GTO, a gdy spojrzysz na tylny dyfuzor i duże podwójne rury wydechowe, tylny widok stanie się Twoim ulubionym kątem patrzenia.
RS6 Avant GT będzie dostępny w pięciu wariantach kolorystycznych nadwozia i trzech wariantach folii kolorowej, ale nabywcy w USA otrzymają tylko wykończenie Arkona White z pakietem Heritage i białymi felgami. Wewnątrz projektanci również uczynili wnętrze bardziej sportowym, dopasowując je do zewnętrznego szyku. Najbardziej imponujące są kubełkowe fotele inspirowane fotelami wyścigowymi. Oprócz doskonałego bocznego podparcia i wykończenia z włókna węglowego na oparciu, pikowanie w kształcie plastra miodu i logo RS6 GT na zagłówkach to coś, czego nie widzieliśmy jeszcze w żadnym samochodzie Audi.
Jedyne dostępne wnętrze to to, które widać na zdjęciu powyżej: czarne z miedzianymi akcentami i czerwoną nicią przeszytą wszędzie. Logo RS6 GT widoczne są również na podświetlanych progach drzwi i lampach oświetlających kałuże. Ponieważ ten RS6 Avant jest limitowany do zaledwie 660 egzemplarzy, na konsoli środkowej obok uchwytów na napoje znajduje się unikalny numer seryjny, a zamiast skóry projektanci zastosowali w całym wnętrzu czarną mikrofibrę Dinamica.
Nieokiełznany zwierz
Pod maską RS6 Avant nie ma zbyt wielu zmian, ale to wcale nie jest złe. RS6 Avant Performance i RS6 GT są wyposażone w ten sam 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje 621 koni mechanicznych i 850 Nm momentu obrotowego, co jest więcej niż wystarczające, aby czerpać przyjemność z jazdy. Ośmiobiegowa skrzynia biegów przenosi moc na wszystkie cztery koła za pomocą napędu na wszystkie koła Quattro, a blokowany mechanizm różnicowy centralny rozdziela moc w stosunku 40/60 przód/tył. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h powinno zajmować około 3,3 sekundy, ale musimy się o tym przekonać osobiście. Aby zapobiec poślizgowi, system może przenosić do 70% mocy na oś przednią i do 85% na oś tylną w celu zapewnienia lepszej przyczepności do drogi. Według Audi sportowy dyferencjał Quattro w RS6 Avant GT jest zestrojony pod kątem większej zwrotności i nacisku na oś tylną w trybie dynamicznym.
Po raz pierwszy w RS6 Avant oferowana jest regulowana pneumatyka z nadmuchem, która obniża prześwit o 10 milimetrów w porównaniu do RS6 Avant. Sztywniejsze stabilizatory z przodu i z tyłu mają zapewnić bardziej sportową jazdę i zmniejszyć przechyły nadwozia, ale klienci mogą również zamówić sportowe zawieszenie RS plus z dynamicznym sterowaniem Ride Control lub adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, jak informuje Audi.
Wszystkie RS6 GT będą wyposażone w wysokowydajne opony Continental Sport Contact 7, które według Audi zapewniają lepsze osiągi na mokrej i suchej nawierzchni, a także skracają drogę hamowania o 2 metry przy hamowaniu z 100 do 0 km/h. Nawiasem mówiąc, ceramiczne hamulce z RS6 Avant Performance trafiły również do modelu GT.
Nakład 2025 Audi RS6 Avant GT będzie ograniczony do 660 egzemplarzy na całym świecie, z czego tylko 85 trafi do USA. Pierwsze modele pojawią się jeszcze w tym roku, a kilka z nich zjedzie z taśmy produkcyjnej w Europie. Nabywcy tego samochodu będą musieli zapłacić 290 000 euro, co odpowiada około 312 000 dolarów. To dość duża kwota za kombi, ale biorąc pod uwagę limitowany charakter i styl retro, jesteśmy pewni, że Audi nie będzie miało problemów ze sprzedażą tego modelu inspirowanego RS6 GTO.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.
Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.