Kombi Party: 2025 BMW M5 Touring kontra Audi RS6 Avant Performance!
lip 16, 2025
Nadszedł czas na porównanie samochodów marzeń dla entuzjastów: szybki niemiecki kombi kontra szybki niemiecki kombi. BMW M5 kontra Audi RS6. Już wcześniej przeprowadzaliśmy takie testy i zawsze sprawiają one mnóstwo radości.
Co sprawia, że ludzie lubią szybkie, sportowe kombi? Cóż, zazwyczaj czują się one jak sekrety, o których wiedzą tylko wy i wasi znajomi motoryzacyjni. Poza tym są szybkie. I sportowe. I mieszczą więcej rzeczy niż typowy sedan.
W tym porównaniu mamy model, który właśnie został wprowadzony na rynek amerykański, walczący z modelem, który jest dostępny już od jakiegoś czasu. Audi zaczęło sprzedawać szybki RS6 Avant w USA w 2019 roku. Początkowo generował 591 KM, ale wkrótce pojawiła się wersja RS6 Avant Performance o mocy 621 KM.
Jego przeciwnikiem jest nowy BMW M5 Touring, który właśnie pojawił się w USA. Jest oparty na sedanie M5 szóstej generacji i jest trzecim modelem, który jest dostępny również w wersji kombi po E34 Touring z lat 1992-1995 i E61 Touring z silnikiem V10 z lat 2003-2010. Aktualny M5 G90 jest najpotężniejszy w historii, więc M5 Touring G99 ma 717 KM. To robi wrażenie!
Czym są te samochody?
Od momentu swojego debiutu, wiele rozmów o G90 M5 dotyczyło jego wagi; ma on ciężki system hybrydowy typu plug-in, napęd na wszystkie koła i mnóstwo innych komponentów, co sprawia, że jego masa przekracza 2200 kg; M5 Touring na naszych wagach waży 2475 kg. Nie będziemy się rozpisywać o wadze, bo przez tydzień jazdy za kierownicą nie zwracaliśmy na nią uwagi — po prostu nie miało to znaczenia. Powody, dla których przyjęto układ hybrydowy, są dwa: po pierwsze, aby spełnić coraz surowsze normy emisji, a po drugie, w niektórych rynkach oferowane są duże ulgi podatkowe dla pojazdów o niższej emisji.
Duży silnik V8 w połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 194 KM daje całkowitą moc systemu 717 KM i 1000 Nm momentu obrotowego. Moc ta jest przekazywana przez ośmiobiegową skrzynię biegów ZF na wszystkie cztery koła. Oczywiście, jak w poprzednim M5 F90, napęd można przełączyć na pełny napęd tylnych kół za pomocą kilku kliknięć przycisków.
Jak w przypadku wszystkich produktów M Division, nowy M5 oferuje ogromne możliwości regulacji (silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, hamulce, dźwięk itp.). Na szczęście wyposażony jest w dwa czerwone programowalne przyciski (M1 i M2) na kole kierownicy, aby zapisać swoje ulubione ustawienia.
Profesjonalna porada: użyj przycisku M1, aby zapisać ustawienia średnie (zwykle Sport), a przycisku M2, aby zachować najbardziej zaawansowane ustawienia. Możesz potem dostosować parametry, ale odkryliśmy, że nie potrzebowaliśmy innych 1 942 możliwych kombinacji. Testowany przez nas M5 Touring jest również wyposażony w tylne sterowanie kołami i hamulce węglowe, a jego cena początkowa to 125 275 dolarów. W naszej wersji testowej cena wynosiła 140 775 dolarów.
Zachwycający Audi RS6 Avant Performance to bardziej tradycyjny pojazd, ale również dobrze wyposażony do pełnienia obowiązków sportowego kombi. Pod jego elegancką maską znajduje się znany silnik V8 4.0 litra z podwójnym turbodoładowaniem, który w wersji Performance generuje 621 KM i 850 Nm momentu obrotowego. Nie ma żadnych elementów hybrydowych.
Jak wszystkie dobre Audi, RS6 posiada napęd na cztery koła Quattro i używa ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów ZF. Jednak nie ma trybu napędu na tylne koła. Podobnie jak BMW, Audi wyposażono w hamulce węglowo-ceramiczne, tylne sterowanie kołami i regulowane sprężyny powietrzne.
Cena początkowa RS6 Performance wynosi 129 195 dolarów, a nasza wersja testowa kosztowała 167 140 dolarów. A, i ważne, że RS6 waży 2222 kg, co czyni go o 362 kg lżejszym niż BMW. Można by to porównać do dwóch niemieckich ciężarowców, gdzie Audi to 138 kg środkowy, a BMW to 145 kg lewy tackle.
Dane techniczne
Wiele uwagi poświęcono zmniejszonemu stosunkowi mocy do wagi w G99 M5 w porównaniu do jego przodków. Dla przykładu, sedam F90 M5 miał stosunek 3,2 kg na KM, podczas gdy M5 Touring ma stosunek 3,4 kg na KM. RS6 ma 3,6 kg na KM.
BMW wyprzedza Audi na przyspieszeniu do 100 km/h w naszych testach, uzyskując 3,2 sekundy, podczas gdy Audi potrzebuje 3,4 sekundy, ale lekko przegrywa z czasem 3,0 sekundy poprzedniego M5. Pod względem ćwiartki mili, M5 ponownie wyprzedza Audi, tym razem z większą przewagą: 11,2 sekundy przy prędkości 202 km/h w porównaniu do 11,8 sekundy przy 191 km/h w przypadku Audi. U starszego M5 czas wynosił 11,1 sekundy przy 204 km/h. Teraz, czy jest sprawiedliwe porównywać sedana z kombi? Prawdopodobnie nie, ale nowy M5 jest technicznie nieco wolniejszy od starego.
W zakresie hamowania RS6 zatrzymuje się o 1,2 metra szybciej niż M5 Touring, zatrzymując się z 96 km/h w 30,5 metra, podczas gdy BMW potrzebuje 32 metrów. Z 160 km/h BMW potrzebuje 88 metrów, a Audi tylko 84.
Interesujące jest to, że BMW wyprzedza Audi w naszym teście 0-100-0, wykonując go w 11,3 sekundy, podczas gdy Audi potrzebuje 12,2 sekundy — dość dużej różnicy. Patrząc na czasy 0-160 km/h: 7,2 sekundy dla M5 Touring, 8,3 sekundy dla RS6. Dla porównania, legendarny kierowca Andy Wallace raz rozkręcił McLaren F1 od 0-160-0 w 11,5 sekundy. Teraz kombi robi to szybciej. Cóż za czasy!
Następnie przechodzimy do testu na ósemce, w którym Audi znowu wygrywa, zyskując czas w zakrętach. Dzięki lekkiej przewadze w maksymalnym bocznym przyczepności (0,98 vs 0,95g), RS6 pokonuje okrążenie w 23,6 sekundy, a M5 w 23,8 sekundy. Stary M5? 23,3 sekundy. Ciągle wspominamy o starym M5, żeby pokazać, że nowy nie jest aż takim krokiem wstecz, jak niektórzy twierdzą.
Wrażenia w rzeczywistych warunkach
Po opuszczeniu toru testowego, wybraliśmy się na jedne z najlepszych górskich dróg w Południowej Kalifornii. Tam wszystko stało się jeszcze bardziej jasne. Jedną z pierwszych różnic między BMW a Audi jest to, że RS6 odczuwa się bardziej sportowy za kierownicą. Siedzenia lepiej trzymają, są nieco bardziej wyprofilowane, a koło kierownicy jest owinięte Alcantarą, jak w Lamborghini, a nie skórą, jak w Lincoln. I samo prowadzenie wydaje się cięższe, co niektórzy mogą interpretować jako bardziej sportowe.
Wnętrze M5 zdecydowanie bardziej skłania się ku luksusowi, a jego nowoczesne podejście do typowego stylu BMW bardzo nam się podoba. Dźwięk jego V8 jest głębszy i lepszy niż w RS6, chociaż większość tego dźwięku pochodzi z systemu audio. Ale jeśli nikt ci nie powie, nie zauważysz. Turbiny w Audi zdają się bardziej tłumić dźwięk silnika V8 niż te w BMW. Nawet gdy zrzucisz bieg do drugiego, nie ma zbyt dużo hałasu.
Jakość jazdy w Audi jest dość szorstka, podczas gdy BMW jest znacznie bardziej komfortowe i wyrafinowane. Skrzynia biegów w RS6 jest dobra, ale nie jest zaprogramowana na szczególnie szybkie zmiany biegów. BMW wykonuje szybsze zmiany biegów, a pedał hamulca Audi nie daje tego samego poczucia pewności, co w M5. Mówimy tutaj tylko o odczuciach, a nie o skuteczności, choć wiemy, że Audi zatrzymuje się nieco lepiej, patrząc na nasze dane z testu.
Im więcej czasu spędzaliśmy w Audi, tym bardziej zdawaliśmy sobie sprawę, że chociaż jej siedzenia wyglądają świetnie, nie dorównują one siedzeniom M5. Twoje plecy zaczynają narzekać, a im więcej kilometrów, tym Audi po prostu nie czuje się tak wyjątkowe jak M5.
Wnioski
Po kilku dniach testowania tych szybkich kombi, nowy BMW M5 Touring okazał się lepszym samochodem dla kierowcy w porównaniu do Audi RS6 Avant Performance, a także lepszym samochodem luksusowym ogólnie za mniej pieniędzy. Oczywiście, usunięcie opcji wartych 24 tys. dolarów zrównoważyłoby ceny, ale wtedy samochód czułby się jeszcze mniej wyjątkowy. Nawet w tej samej cenie wolimy BMW, a dodatkowo możesz używać go jako krótkodystansowego samochodu elektrycznego z zasięgiem do 40 km.
Kiedy M5 Touring jest mocno eksploatowane, jest spokojne, chłodne i opanowane w sytuacjach i zakrętach, w których RS6 staje się nerwowe. BMW to duży, wyjątkowo komfortowy, wysokotechnologiczny luksusowy krążownik, który przypadkowo ma 717 KM i potrafi zniszczyć górską drogę. I to ono jest zwycięzcą tego porównania.
2. miejsce: 2025 Audi RS6 Avant Performance
Zalety:
- Styl, który zapiera dech
- Świetne hamulce
- Zwiększone tylne sterowanie to duże ulepszenie
Wady:
- Ciężki
- Drogi
- Zatrzymuje się, gdy jest mocno naciskany
Werdykt: Piękny RS6 Avant Performance to poprawiona wersja pierwszego RS6 sprzedawanego w USA, ale brakuje mu ostatecznej dopracowanej obsługi i równowagi M5.
1. miejsce: 2025 BMW M5 Touring
Zalety:
- Doskonały do jazdy po górskich drogach i jako luksusowy pojazd
- Szybkie przyspieszenie podczas zmiany biegów
Wady:
- Cięższy
- Poczucie sterowania jest nieco sztuczne
Werdykt: M5 Touring udowadnia, że w samochodach liczy się nie tylko to, co na papierze — pomimo swojej masy, BMW prowadzi się lepiej niż konkurencja.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.