2026 Toyota bZ jest szybsza, ładniejsza w środku i lepsza jako samochód elektryczny

cze 18, 2025

Na obecnym etapie coroczne zmiany w samochodach elektrycznych zaczynają podążać znanym schematem. Wyciągasz trochę więcej mocy z silników elektrycznych, ładujesz akumulator, ulepszasz system ładowania, i – voila – otrzymujesz bardziej atrakcyjny produkt. Toyota podąża tym scenariuszem z 2026 bZ, kompaktowym elektrycznym crossoverem, który zastępuje poprzedni bZ4X, stając się znacznie bardziej konkurencyjnym modelem w segmencie.

2026-toyota-bz-109-682e325d8fff9.webp

Sama zmiana nazwy jest pierwszym zauważalnym detalem, ponieważ pokazuje, że Toyota nie trzyma się już schematu nazewnictwa specyficznego dla samochodów elektrycznych. Nazwa bZ, która oznacza „beyond Zero” (poza zerem), będzie stosowana tylko do tego modelu – teraz bez 4X – i do nadchodzącego bZ Woodland, dłuższego i bardziej „terenowego” brata-crossovera, zbudowanego na tej samej platformie. Poza tym amerykański oddział firmy rezygnuje z tego globalnego schematu nazewnictwa, który, na przykład w Chinach, obejmuje szereg produktów z plakietką bZ, takich jak bZ3 i bZ7 z numerami i sufiksami oznaczającymi rozmiar i typ nadwozia. Przyszłe samochody elektryczne, takie jak niedawno zaprezentowany C-HR, będą używać znanych nazw z innych części portfolio Toyoty.

Platforma 2026 Toyota bZ

Niezależnie od nazwy, bZ nadal będzie powiązany z Subaru Solterra. Ta najnowsza wersja przechodzi pełną modernizację układu napędowego i innych elementów mechanicznych, co eliminuje największe wady poprzedniego bZ4X: ograniczony zasięg, niekonkurencyjny czas ładowania i niską moc wyjściową. Szacowany zasięg został poprawiony w większości modeli dzięki nieco mocniejszej baterii o szacowanej pojemności 67 kWh. Maksymalny zasięg wzrósł z poprzednich 405 km do deklarowanych 505 km dla nowego modelu z napędem na przednie koła XLE Plus. A ulepszenia ładowania osiągnięto dzięki mocniejszej ładowarce pokładowej (11,0 kilowata zamiast 6,6) i nowemu portowi NACS, który umożliwia bZ korzystanie ze stacji Tesla Supercharger, chociaż jego maksymalna prędkość ładowania z szybkiej stacji ładowania prądu stałego jest nadal ograniczona do 150 kW.

Dane techniczne

Mieliśmy okazję przetestować nowego bZ zaraz po starym bZ4X, a nowy model wydaje się bardziej zwinny i lekki w prowadzeniu. Nowa konfiguracja dwusilnikowego napędu na wszystkie koła jest szczególnie szybka. Nie codziennie zdarza się, aby moc samochodu wzrosła o ponad 50 procent, ale nowa konfiguracja o mocy 338 KM całkowicie przyćmiewa poprzednią dwusilnikową konfigurację o mocy 214 KM. Stary samochód z napędem na wszystkie koła rozpędziliśmy do 100 km/h w 6,3 sekundy, a Toyota deklaruje, że nowy model może osiągnąć ten wynik w mniej niż pięć sekund, co powinno postawić go w jednym rzędzie z innymi samochodami elektrycznymi tej klasy, w tym z wersjami z napędem na wszystkie koła Hyundai Ioniq 5 i Volkswagen ID.4.

2026-toyota-bz-114-682e326584849.webp

Poprawy w prowadzeniu nie wynikają tylko z dodatkowej mocy. Przetestowaliśmy również nową podstawową wersję z napędem na przednie koła XLE, która jest wyposażona tylko w silnik o mocy 168 KM i mniejszą baterię o szacowanej pojemności zaledwie 52 kWh. Chociaż jest ona z pewnością wolniejsza, pokazała, że zaktualizowany bZ jeździ i prowadzi się również lepiej niż wcześniej. Wspomaganie kierownicy stało się lżejsze, a ustawienia zawieszenia twardsze, co prowadzi do bardziej zwinnego odczucia. Jeśli wybierzesz modele XLE Plus lub Limited FWD, otrzymasz większą baterię i mocniejszy 221-konny silnik przedni (w porównaniu do 201 KM w poprzednim modelu z napędem na przednie koła). Ale nic dziwnego, że samochód dwusilnikowy jest najbliżej tego, aby być naprawdę przyjemnym w prowadzeniu.

Wnętrze 2026 Toyota bZ

2026-toyota-bz-101-682e3255eb634.webp

Wnętrze bZ również uległo poprawie, z mniej nachalnym designem konsoli centralnej i bardziej tradycyjnym cyfrowym zestawem wskaźników przed kierowcą. Pozycja siedzenia jest nadal trochę dziwna, a kierownica może zasłaniać widok na deskę rozdzielczą, jeśli nie ustawisz jej w określony sposób. Ale ogólnie rzecz biorąc, nowa kabina podoba nam się bardziej niż stara, ponieważ wydaje się bardziej przestronna i przewiewna, a także korzysta z większego centralnego ekranu dotykowego.

Podsumowując

Ogólnie rzecz biorąc, bZ nie przeszedł całkowicie transformującej aktualizacji, ale te liczne zmiany stawiają Toyotę na konkurencyjnym terytorium z innymi kompaktowymi elektrycznymi crossoverami. Wcześniej bZ4X odstawał od konkurentów pod względem obiektywnych wskaźników, takich jak zasięg, wydajność i czas ładowania, a także pod względem subiektywnych wrażeń z jazdy. Chociaż bZ nadal nie jest liderem klasy, znacznie zmniejsza dystans i, jeśli zostanie odpowiednio wyceniony, może stać się bardziej znaczącym graczem w segmencie. Ponadto, nie jest już obciążony tą nieporęczną nazwą bZ4X.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna