Najszybsze samochody, które przetestowano w 2025 roku

sie 12, 2025

Prędkość uzależnia. Wciąż nam jej mało. Być może to coś w naszej świadomości, jakaś potrzeba rekompensaty za wieki, które nasi przodkowie spędzili, przemierzając świat boso. Można uznać szybką jazdę za odwet za każde złamane koło wozu czy konia, który nagle postanowił: „Wiesz co, kowboju, nasze drogi się rozchodzą”. Naszym oficjalnym powodem do jazdy w takim tempie jest „testowanie”. I robimy tego sporo.

Do tej pory w 2025 roku przetestowaliśmy ponad 120 pojazdów. Ciśnienia w oponach są ustawione, samochody elektryczne ładowane są do 100%, auta spalinowe dostają pełny bak paliwa, montujemy antenę GPS, tester siada za kierownicą pośród plątaniny przewodów i urządzeń Racelogic VBox, klimatyzacja jest wyłączana – i pedał gazu idzie w podłogę. Mierzymy przyspieszenie w linii prostej (i wiele innych parametrów), aby obiektywnie określić różnice w osiągach zamiast ufać deklaracjom producentów. W wielu przypadkach nasze wyniki są lepsze. Robimy to też dlatego, że to wygodny pretekst, by pożyczyć auta o mocy 1000 KM – i zdecydowanie lepsze zajęcie niż spór z upartym koniem.

To był owocny rok testów. Nie brakuje „najszybszych” i „najbardziej”. Trzy najszybsze samochody w zestawieniu osiągnęły 96 km/h w czasie 2,2 s lub mniej. Lista jest zróżnicowana pod względem układów napędowych – to nie tylko elektryczne sportowe auta. Mamy tu tylnonapędowe V8, pick-up ważący ponad 3,1 tony i wiele potężnych hybryd plug-in. Wszystkie są przyjemne dla oka. Żaden nie jest łaskawy dla portfela.

Oto najszybsze samochody 2025 roku w sprincie do 96 km/h – według stanu na dzień publikacji – zaczynając od najwolniejszego. Kontekst jest istotny.

2025 Mercedes-Benz eSprinter — 11,8 s

Najwolniejszy w 2025 roku. Zaczniemy spokojnie, a za kierownicą eSprintera 2025 nie ma innej opcji. Ten elektryczny dostawczak, stworzony do lokalnych przewozów (w naszym teście zasięgu przy prędkości autostradowej 120 km/h przejechał 225 km), jest ograniczony elektronicznie do 120 km/h. Osiągnięcie tej prędkości, nawet na pusto, wymaga cierpliwości i miejsca. Sprint do 96 km/h zajął 11,8 s – podobnie jak Ram 4500 HD Chassis Cab, który testowaliśmy w 2014 roku. Przy 201 KM eSprinter nadaje się bardziej do przewozu towarów niż szybkiej jazdy. Jest mało prawdopodobne, że w pozostałej części 2025 roku przetestujemy coś, co przejedzie ćwierć mili w 19,0 s z prędkością 117 km/h.

2025-mercedes-benz-esprinter-110-6882a52358d41-1.webp

  • Cena testowanego egz.: $95 672 (bazowa: $73 685)
  • Napęd: synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi (tylny napęd), 201 KM, 400 Nm; akumulator litowo-jonowy 113 kWh (chłodzony cieczą); przekładnia o stałym przełożeniu
  • Masa: 3176 kg
  • Opony: Michelin Agilis LTX
  • Rozmiary F/R: LT245/75R-16 120/116Q MO-V

2025 BMW M5 — 3,0 s

„Lekki” M5 nie istnieje. Nasz egzemplarz miał hamulce węglowo-ceramiczne i dach z włókna węglowego (oszczędność masy ok. 55 kg), a mimo to ważył o 454 kg więcej niż poprzednia generacja M5 Competition. Powód? Moc – dokładnie 717 KM. To hybryda plug-in z 4,4-litrowym V8 twin-turbo oraz silnikiem elektrycznym w skrzyni biegów, zasilanym z baterii 15 kWh. Całość rozpędza M5 (2382 kg) do 96 km/h w 3,0 s. To o 0,4 s wolniej niż poprzednik, ale powyżej 209 km/h różnica maleje.

2025-bmw-m5-103-67ed871bc4fc7.webp

  • Cena testowanego egz.: $146 225 (bazowa: $123 275)
  • Napęd: V8 4,4 l twin-turbo, 577 KM, 750 Nm + silnik elektryczny 194 KM, 281 Nm (łącznie: 717 KM, 1000 Nm); bateria 15 kWh; 8-biegowy automat
  • Masa: 2382 kg
  • Opony: Hankook Ventus S1 Evo Z
  • Rozmiary F: HL285/40ZR-20 (111Y)
  • Rozmiary R: HL295/35ZR-21 (110Y)

2024 Porsche Macan Turbo Electric — 2,9 s

630-konne Macan Turbo Electric oczywiście nie ma turbosprężarek, ale za to ma solidny „kop”. Przyspiesza do 96 km/h w zaledwie 2,9 s – tylko o 0,1 s wolniej niż testowane przez nas 911 GTS 992.1 z dwiema prawdziwymi turbosprężarkami. Wygląda na to, że w nazwie „Turbo” chodzi raczej o prędkość niż o literalne znaczenie.

2024-porsche-macan-ev-183-67fd250b2cdd1.webp

  • Cena testowanego egz.: $130 760 (bazowa: $106 950)
  • Napęd: synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi z przodu i z tyłu (łącznie: 630 KM, 1130 Nm); akumulator 95 kWh (chłodzony cieczą); przekładnie o stałym przełożeniu
  • Masa: 2468 kg
  • Opony: Pirelli P Zero Corsa Elect PZC4
  • Rozmiary F: 255/40R-22 103Y NEO
  • Rozmiary R: 295/35R-22 108Y NEO

2025 Bentley Continental GT Speed — 2,8 s

Kolejna historia w stylu „stare kontra nowe”: Bentley Continental GT Speed całkowicie deklasuje osiągami poprzednią wersję z 650-konnym silnikiem W12 twin-turbo. Podobnie jak w przypadku wspomnianego wcześniej M5, nowy napęd hybrydowy plug-in dodał sporo kilogramów. Czteromiejscowe coupé waży 2456 kg – to zaledwie o 107 kg mniej niż Ford F-150 Tremor. Jednak Continental GT Speed doskonale radzi sobie z tym, co ma pod maską.

2025-bentley-continental-gt-speed-lightning-lap-2025-192-67b4dde4df252.webp

  • Cena testowanego egz.: $391 175 (bazowa: $305 250)
  • Napęd: V8 4,0 l twin-turbo, 591 KM, 800 Nm + silnik elektryczny 188 KM, 450 Nm (łącznie: 771 KM, 1000 Nm); bateria 22 kWh; 8-biegowa skrzynia automatyczna z podwójnym sprzęgłem
  • Masa: 2456 kg
  • Opony: Pirelli P Zero Elect
  • Rozmiary F: 275/35ZR-22 (104Y) PNCS BH
  • Rozmiary R: 315/20ZR-22 (107Y) PNCS BH

2024 Porsche 718 Spyder RS — 2,8 s

Ciekawostka: Porsche zaleca, by w 718 Spyder RS z podniesionym miękkim dachem nie przekraczać 200 km/h, ale z opuszczonym można osiągnąć aż 307 km/h. Silnik rozwija 493 KM, kręci się do 9000 obr./min i na pełnym gazie osiąga poziom hałasu 99 dBA. Lekka konstrukcja (1436 kg) i 7-biegowa skrzynia PDK czynią z tego roadstera wyjątkowo szybki i emocjonujący samochód.

2024-porsche-718-spyder-rs-103-6812435683a1a.webp

  • Cena testowanego egz.: $211 090 (bazowa: $163 650)
  • Napęd: sześciocylindrowy bokser 4,0 l, 493 KM, 449 Nm; 7-biegowa skrzynia automatyczna z podwójnym sprzęgłem
  • Masa: 1436 kg
  • Opony: Michelin Pilot Sport Cup 2
  • Rozmiary F: 245/35ZR-20 (95Y)
  • Rozmiary R: 295/30ZR-20 (101Y)

2025 Rivian R1T Tri-Motor — 2,7 s

Trudno uwierzyć, że na listę supersamochodów trafi pick-up ważący 3177 kg. Ale elektryczny Rivian R1T w wersji z trzema silnikami (850 KM, 1495 Nm) osiąga 96 km/h w 2,7 s i pokonuje ćwierć mili w 11,0 s z prędkością 198 km/h. I to na oponach terenowych z symbolem trzech szczytów i płatka śniegu. Przyczepność na torze (0,79 g) ustępuje sportowym coupé, ale w swojej klasie robi ogromne wrażenie.

2025-rivian-r1t-tri-motor-286-685c20551a09b.webp

  • Cena testowanego egz.: $110 150 (bazowa: $101 700)
  • Napęd: silnik elektryczny z przodu + dwa silniki elektryczne z tyłu (łącznie: 850 KM, 1495 Nm); bateria 140 kWh; przekładnie o stałym przełożeniu
  • Masa: 3177 kg
  • Opony: Pirelli Scorpion N All Terrain Plus
  • Rozmiary F/R: 275/65R-20 116H TPSM RIV Elect

2024 Mercedes-AMG S63 E Performance — 2,6 s

Długość – 5,34 m, masa – 2666 kg, tylne fotele z rozkładanymi stolikami i podnóżkiem – a mimo to S63 E Performance osiąga 96 km/h w 2,6 s. Napęd stanowi V8 4,0 l twin-turbo o mocy 603 KM oraz tylny silnik elektryczny 188 KM, co daje łącznie 791 KM i 1430 Nm. Ćwierć mili pokonuje w 10,8 s przy 207 km/h, a z prędkości 113 km/h zatrzymuje się na dystansie 49 m.

2025-mercedes-amg-s63-e-performance-105-67d450d9c899a.webp

  • Cena testowanego egz.: $218 610 (bazowa: $187 350)
  • Napęd: V8 4,0 l twin-turbo, 603 KM, 900 Nm + silnik elektryczny 188 KM, 320 Nm (łącznie: 791 KM, 1430 Nm); 9-biegowy automat + 2-biegowa przekładnia dla silnika elektrycznego
  • Masa: 2666 kg
  • Opony: Michelin Pilot Sport 4S
  • Rozmiary F: HL255/40ZR-21 (105Y) MO1
  • Rozmiary R: HL285/35ZR-21 (108Y) MO1

2024 Mercedes-AMG GT63 S E Performance 4-Door Coupe — 2,4 s

Kolejny AMG na liście – hybrydowe czterodrzwiowe coupé z V8 4,0 l twin-turbo (630 KM) i silnikiem elektrycznym (201 KM), co daje łącznie 831 KM i 1400 Nm. Do 96 km/h rozpędza się w 2,4 s – o 0,2 s szybciej niż niehybrydowy GT63 S z 2021 r. Bateria 5 kWh wystarcza na ok. 1,6 km jazdy w trybie elektrycznym – jest tu dla mocy, a nie oszczędności paliwa.

2024-mercedes-amg-gt63-s-e-performance-117-67f81dbaa8c82.webp

  • Cena testowanego egz.: $216 410 (bazowa: $196 050)
  • Napęd: V8 4,0 l twin-turbo, 630 KM, 900 Nm + silnik elektryczny 201 KM, 320 Nm (łącznie: 831 KM, 1400 Nm); 9-biegowy automat + 2-biegowa przekładnia dla silnika elektrycznego
  • Masa: 2382 kg
  • Opony: Michelin Pilot Sport Cup 2
  • Rozmiary F: 275/35ZR-21 (103Y) MO1
  • Rozmiary R: 315/30ZR-21 (108Y) MO1

2024 Lamborghini Revuelto — 2,2 s

Między twoimi uszami a rykiem wolnossącego silnika V12 o pojemności 6,5 litra, wkręcającego się do 9400 obr./min, nie ma ani kompresora, ani turbosprężarki. Ale między twoimi stopami a nawierzchnią jest zupełnie inna historia. Revuelto ma napęd na wszystkie koła – każde z przednich kół napędza własny silnik elektryczny, a trzeci silnik wspomaga oś tylną. Niewielka bateria pozwala na prawie bezgłośne poruszanie się przy niskiej prędkości, ale wszystko się zmienia, gdy V12 budzi się do życia. Łączna moc to 1001 KM i 1416 Nm. To zdecydowanie nie jest samochód, o którym myślisz, gdy słyszysz słowa „hybryda plug-in”. Sam jego dźwięk rozgrzewa duszę, a jazda podnosi tętno.

2024-lamborghini-revuelto-102-67aa475dc7472.webp

  • Cena testowanego egz.: $729 458 (bazowa: $612 858)
  • Napęd: V12 6,5 l DOHC, 814 KM, 725 Nm + 2 przednie silniki elektryczne po 147 KM, 344 Nm + tylny silnik elektryczny 147 KM, 149 Nm (łącznie: 1001 KM, 1416 Nm); akumulator litowo-jonowy; przekładnia direct-drive/8-biegowa automatyczna
  • Masa: 1946 kg
  • Opony: Bridgestone Potenza Sport
  • Rozmiary F: 265/35ZR-20 (99Y) L
  • Rozmiary R: 345/30ZR-21 (111Y) L

2025 Chevrolet Corvette ZR1 — 2,2 s

Czy to najlepszy czas, by być entuzjastą motoryzacji? Spójrz na tę listę i zdecyduj sam. Corvette ZR1 ma napęd na tył i bazową cenę poniżej $180 000. W porównaniu z rozbudowanym układem napędowym Lambo, tutaj przepis jest prosty: dwie turbosprężarki z łożyskami kulkowymi, doładowanie do 1,8 bara, silnik V8 5,5 l i dużo ogumienia Michelin. Jeśli starczy ci odwagi, auto pojedzie nawet 375 km/h. Mandat za to zapewne skończy się kajdankami. Dzięki większej mocy i momentowi C8 ZR1 jest o 0,07 s szybszy do 96 km/h niż C7 ZR1, mimo że waży o 77 kg więcej. To najszybszy samochód z napędem na tył, jaki kiedykolwiek przetestowaliśmy.

2025-chevrolet-corvette-zr-1-535-6838a539d46e0.webp

  • Cena testowanego egz.: $205 265 (bazowa: $178 195)
  • Napęd: V8 5,5 l twin-turbo, 1064 KM, 1122 Nm; 8-biegowa automatyczna skrzynia z podwójnym sprzęgłem
  • Masa: 1737 kg
  • Opony: Michelin Pilot Sport Cup 2R ZP
  • Rozmiary F: 275/30ZR-20 (97Y) TPC
  • Rozmiary R: 345/25ZR-21 (104Y) TPC

2025 Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach — 1,9 s

Przyspieszenie Taycana Turbo GT z bezpłatnym pakietem Weissach to prawdziwy „cios w mózg”. To jeden z trzech samochodów, które osiągnęły 96 km/h w czasie poniżej 2,0 s w naszych testach. Aby zredukować masę, Porsche usunęło tylne siedzenia, lewy port ładowania, tylne głośniki i dywaniki. Rezultat: 1,9 s do 96 km/h, ćwierć mili w 9,2 s i przyczepność boczna 1,11 g. Wyniki te przewyższają testowaną przez nas Teslę Model S Plaid.

2025-porsche-taycan-turbo-gt-weissach-109-683861179dd7f.webp

  • Cena testowanego egz.: $254 817 (bazowa: $231 995)
  • Napęd: przedni i tylny synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi (łącznie: 1019 KM, 1240 Nm); akumulator 97 kWh; przekładnia direct-drive/2-biegowa automatyczna
  • Masa: 2229 kg
  • Opony: Pirelli P Zero Trofeo RS Elect
  • Rozmiary F: 265/35ZR-21 (101Y) NF0
  • Rozmiary R: 305/30ZR-21 (104Y) NF0

2025 Lucid Air Sapphire — 1,9 s

Gdy Taycan Turbo GT ustanowił najlepszy czas przyspieszenia w naszej 70-letniej historii testów, byliśmy pod wrażeniem. Ale mniej niż tydzień później Lucid Air Sapphire z mocą 1234 KM wyrównał ten wynik – 1,9 s do 96 km/h – i zaczął odjeżdżać po przekroczeniu 129 km/h. Moment obrotowy wynosi tu aż 1939 Nm, a przyczepność zapewniają opony Pirelli P Zero Trofeo RS Elect (opcja za $2900). Od 0 do 161 km/h przyspiesza w 3,9 s, 200 km/h osiąga w 8,4 s, a 322 km/h w 17,0 s. To najszybszy samochód, jaki kiedykolwiek przetestowaliśmy.

2024-lucid-air-sapphire-lightning-lap-307-67ae49c2ed721.webp

  • Cena testowanego egz.: $253 400 (bazowa: $250 500)
  • Napęd: przedni silnik elektryczny + dwa tylne silniki elektryczne (łącznie: 1234 KM, 1939 Nm); akumulator 118 kWh; przekładnia direct-drive
  • Masa: 2418 kg
  • Opony: Pirelli P Zero Trofeo RS Elect
  • Rozmiary F: 265/35ZR-20 (99Y) LM1
  • Rozmiary R: 295/30ZR-21 (102Y) LM1

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna