Nowe szczegóły dotyczące planu General Motors dotyczącego wprowadzenia kilku modeli hybrydowych do 2027 roku
lip 31, 2024
Punkt zwrotny nastąpił w zeszłym roku, kiedy przewodnicząca i dyrektor generalna Mary Barra ogłosiła, że GM powróci do hybryd, zwłaszcza hybryd plug-in. Była skupiona na promowaniu czystych samochodów elektrycznych, jeśli chodzi o elektryfikację. Jedynym hybrydą GM jest Chevrolet Corvette E-Ray, a jedyne hybrydy plug-in są sprzedawane w Chinach. Mieliśmy bardzo mało szczegółów na ten temat. Ale teraz znamy ramy czasowe. Barra powiedziała, że GM zaprezentuje niektóre hybrydy w 2027 roku w kluczowych segmentach, ale nie wszędzie. Ogłosiła ramy czasowe podczas rozmowy z inwestorami na temat wyników za drugi kwartał.
Przejście na hybrydy jest związane z obecnym środowiskiem regulacyjnym, mówi Barra. GM ma możliwość decydowania, co włączyć do floty, w zależności od tego, jak firma postrzega obecne środowisko regulacyjne. GM posiada technologie plug-in, sprzedawane na innych rynkach, które można wykorzystać. Barra powiedziała, że wszystkie hybrydy plug-in sprzedawane w Ameryce Północnej będą spełniały wymagania modeli dodanych w celu spełnienia bardziej rygorystycznych norm emisji. Innymi słowy, oczekuj hybrydowych wersji istniejących modeli, a nie nowych nazw. GM już sprzedaje hybrydę plug-in Chevrolet Equinox w Chinach, a także istnieje sedan Buick Velite 6 PHEV.
GM nie rezygnuje całkowicie z samochodów elektrycznych
Tymczasem GM informuje, że sprzedaż ich samochodów elektrycznych wzrosła o 43 procent w drugim kwartale, przewyższając ogólny wskaźnik branży o 11 procent, a GM zwiększa swój udział nawet przy spadku zachęt. Nowy Chevrolet Equinox EV 2024, który sprzedawany jest za mniej niż 30 000 dolarów po uwzględnieniu ulg podatkowych, jest już produkowany; pierwsze 1000 sztuk zostało dostarczonych pod koniec kwartału. W ciągu najbliższych kilku miesięcy GMC uruchomi Sierrę EV 2024, a Cadillac doda Optiqa 2025, Escalade IQ 2025 i dostarczy seryjne modele flagowego sedana Celestiq ręcznie montowanego. W przyszłym roku pojawi się trzyrzędowy elektryczny crossover Cadillac Vistiq 2026. Następna generacja Chevrolet Bolt EV, która pojawi się w 2025 roku, stanowi szansę na wzrost przy niedoborze dostępnych samochodów elektrycznych na rynku. Pojawi się również pierwszy samochód elektryczny Buick, którego premiera była planowana na 2024 rok. GM negocjuje również szczegóły współpracy z Teslą dotyczące korzystania z ich stacji ładowania.
Podczas gdy wszystkie te plany są w trakcie realizacji, GM wykazuje również ostrożność i dostosowuje wydatki zgodnie ze wzrostem sprzedaży samochodów elektrycznych, który okazał się wolniejszy niż przewidywano kilka lat temu. Wspólne przedsięwzięcie Ultium Cells nadal zwiększa dostawy ogniw akumulatorowych, ale będzie trzymało się bardziej umiarkowanego tempa. A GM odłożyło wznowienie pracy zakładu montażowego Orion do produkcji pełnowymiarowych elektrycznych pickupów do połowy 2026 roku. To o sześć miesięcy później niż planowano na początku roku.
GM nadal planuje wyprodukować 200 000-250 000 samochodów elektrycznych w tym roku, przy czym 200 000 jest punktem bezrentowności dla pokrycia kosztów produkcji. Jeśli ten wolumen nie zostanie zrealizowany, firma ma elastyczność, aby produkować więcej samochodów z silnikami spalinowymi.
Problematyczne miejsca: Chiny, wybory w USA
W Chinach GM redukuje swoje zapasy i dostosowuje produkcję do popytu, ale wciąż jest to niewystarczające, a tam też trwa restrukturyzacja wspólnego przedsięwzięcia z SAIC. GM odnotowało 29-procentowy spadek sprzedaży w kwartale, zgłosiło stratę w wysokości 104 milionów dolarów i stwierdziło, że reszta roku będzie nadal trudna. W tym zakresie nie są sami, mówi Barra. Szereg innych firm również traci pieniądze w Chinach w tej wyścigu do dna.
Jeśli chodzi o obawy, że środowisko regulacyjne dla samochodów elektrycznych może ulec zmianie w związku z nadchodzącymi wyborami prezydenckimi w USA, Barra mówi, że GM ma portfolio, aby zmienić kierunek w razie potrzeby, i nadal planują scenariusze tego, co potencjalnie może się wydarzyć.
Wyniki GM za drugi kwartał 2024 roku
GM osiągnęło silne wyniki w drugim kwartale, czemu sprzyjała sprzedaż pickupów w Ameryce Północnej. Zysk netto wzrósł o 15% do 2,9 miliarda dolarów przy przychodach w wysokości 47,9 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 7%. Skorygowany zysk wzrósł o 37% do 4,4 miliarda dolarów. Wysiłki mające na celu zmniejszenie stałych kosztów o 2 miliardy dolarów w tym roku są zgodne z harmonogramem. GM wyda dodatkowe 400 milionów dolarów w drugiej połowie roku na promocję nowych wprowadzeń samochodów.
Producent samochodów ponownie podwyższył swoje prognozy. GM oczekuje teraz skorygowanego zysku w wysokości od 13 do 15 miliardów dolarów; zysku netto w wysokości od 10 do 11,4 miliarda dolarów; większego wolnego przepływu pieniężnego i nakładów inwestycyjnych w zakresie od 10,5 do 11,5 miliarda dolarów, co jest dobrą prognozą dla przyszłych produktów.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.
Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.