Nowe szczegóły i pełne szczegóły dotyczące kosztów wyposażenia 2025 Kia K4

sie 30, 2024

KIA

Podczas gdy rok modelowy 2024 kończy wieloletnią karierę kompaktowego sedana (a czasem hatchbacka) Kia Forte, jego śmierć jest raczej przekazaniem sztafety. Jest skutecznie zastępowany nowym K4, który pokrywa również część tych samych podstaw, co mniejszy, wycofany z produkcji Kia Rio. To sprawia, że niska cena jest priorytetem dla nowego K4, który, jak mamy nadzieję, zachowa przynajmniej część niedrogich wrażeń z jazdy Forte (przynajmniej w niektórych modelach), pozostając przystępnym.

2025-kia-k4-1.jpg

Dobra wiadomość dla fanów Kia jest taka, że wyraziście stylowy nowy 2025 K4 nie kosztuje znacznie więcej niż odchodzący 2024 Forte. Zła wiadomość jest taka, że K4 będzie miał szersze grono odbiorców, co oznacza, że nie będzie oferował niszowych, zorientowanych na entuzjastów wersji, takich jak stary GT-Line z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Zamiast tego każdy K4 otrzyma inteligentną zmienną przekładnię Kia (IVT, w zasadzie bezstopniową automatyczną skrzynię biegów pod inną nazwą), z wyjątkiem sportowego modelu K4 GT-Line Turbo, który otrzyma tradycyjną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Kia nie będzie również oferować hybrydowej lub w pełni elektrycznej wersji K4, przynajmniej na razie. Ponadto, wszystkie one w momencie premiery będą czterodrzwiowe.

Co się stało z wersją hatchback?

2025kiak45-doorhatchback4.jpg

Podczas gdy sedan K4 zadebiutował wraz z hatchbackiem, przedstawionym na zdjęciu powyżej w kolorze żółtym, ceny i szczegóły dotyczące nadwozia z lepszą ładownością nie zostały jeszcze ogłoszone. Będziemy nadal czekać i obserwować, czy pojawi się wersja hatchback K4 w 2024 roku, czy też wszyscy będziemy czekać na niego w 2025 roku.

Zmiany w GT-Line

Są zwykłe K4 — LX, LXS i EX, a są bardziej ostre wizualnie, wysoko skonfigurowane modele GT-Line, które najczęściej zobaczysz w reklamach Kia i w naszych artykułach o K4 od momentu jego debiutu, które dystansują się od zwykłych sedanów K4, dostarczając z tylnym wielowahaczowym zawieszeniem i sportową konfiguracją zamiast mniej skomplikowanej tylnej belki skrętnej standardowych modeli K4. Topowa wersja GT-Line Turbo doda również do swojej nazwy silnik z bezpośrednim wtryskiem 1,6-litrowy turbodoładowany I-4, który zastępuje port 2,0-litrowy (nie turbodoładowany) I-4, który zasila wszystkie pozostałe K4. Ten o 0,4 litra mniejszy silnik rozwija 190 KM i 264 Nm momentu obrotowego, co stanowi wzrost o 43 KM i 85 Nm momentu obrotowego w porównaniu z tym, co otrzymujesz od 2,0-litrowego silnika, i wystarcza, aby rozpędzić K4 GT-Line Turbo do 209 km/h.

Zużycie paliwa Kia K4 2025

2025-kia-k4-14.jpg

Pod względem zużycia paliwa, podstawowy model Kia K4 LX 2025, według szacunków Kia, powinien zużywać 7,84 l na 100 km w mieście, 5,88 l na 100 km na autostradzie i 6,92 l na 100 km w cyklu mieszanym. Wszystkie pozostałe wersje z 2,0-litrowymi silnikami benzynowymi mają nieco wyższe zużycie paliwa na poziomie 8,11/6,03/7,13 l na 100 km w tych samych kategoriach, prawdopodobnie z powodu dodatkowego wyposażenia i większych kół; wszystkie osiągają mniej więcej takie samo zużycie paliwa jak 2024 Forte z tymi samymi silnikami i poziomami wyposażenia. Chociaż zużycie paliwa GT-Line Turbo jeszcze nie zostało ogłoszone, oczekujemy bardzo podobnych lub bardzo zbliżonych wartości do wychodzącego Forte GT, który miał zużycie paliwa 8,71 l na 100 km w mieście, 6,72 l na 100 km na autostradzie i 7,84 l na 100 km w cyklu mieszanym.

Czy nowa cena jest taka sama jak stara?

Porównując 2024 Forte i 2025 K4, bez wątpienia K4 jest droższy. LX jest o 2000 dolarów droższy niż Forte w tej samej wersji wyposażenia, ta różnica wzrasta do 2500 dolarów dla nowego K4 LXS i 2700 dolarów dla K4 GT-Line. Ponieważ obie wersje Forte GT (z manualną i automatyczną skrzynią biegów) zniknęły i zostały zastąpione przez K4 GT-Line Turbo, dopłata za ten ostatni zależy od tego, z którym GT go porównujemy; w konsekwencji, K4 GT-Line Turbo jest o 2700 dolarów droższy niż Forte GT z manualną skrzynią biegów i o 3400 dolarów droższy niż GT z automatyczną skrzynią biegów. Wersja EX 2025 K4 nie była dostępna w 2024 Forte, więc bezpośredniego porównania między Forte i K4 tutaj nie ma.

Czy wciąż jest królem tanich sedanów?

W 2025 roku K4 jakby zachowuje swój tytuł świetnego taniego samochodu dzięki dostępnej cenie początkowej 23 145 dolarów. Na drugim końcu gamy, topowy GT-Line Turbo zadaje twojemu portfelowi wciąż umiarkowany cios w wysokości 29 245 dolarów. I dla 2025 K4 wszystko zaczyna się dobrze. Najtańsza 2024 Mazda 3 zaczyna się od 25 335 dolarów, a najdroższa wersja - od 36 615 dolarów. Spośród dwóch wiodących nazwisk w segmencie samochodów kompaktowych, Toyota Corolla i Honda Civic, K4 wyprzedza obie w ich najtańszych wersjach, choć jest zauważalnie o 2200 dolarów tańszy niż droższy Civic (górne wersje którego są powszechnie o tysiące dolarów droższe niż równoważne K4 i oferują hybrydową moc, której nie ma w modelu Kia), podczas gdy cena bardziej dostępnej Corolla jest tylko o 465 dolarów wyższa niż Kia.

2025-kia-k4-35.jpg

Dopłata za 2025 Toyota Corolla w znacznym stopniu utrzymuje się przy przechodzeniu do wyższych poziomów wyposażenia; podczas gdy podstawowa Corolla LE jest o 465 dolarów droższa, bardziej sportowa XSE jest o 960 dolarów tańsza niż GT-Line Turbo, a Corolla Hybrid XLE jest w rzeczywistości o 860 dolarów tańsza niż topowa wersja K4. Kia i Toyota są tak podobne w tym momencie, że wybór między nimi na papierze wydaje się dość trudny. Z jednej strony, masz sprawdzony produkt zamiast zupełnie nowego K4 za zaledwie 500 dolarów dopłaty. Z drugiej strony, jeszcze nie jeździliśmy K4, a jego styl wewnątrz i na zewnątrz wydaje się znacznie bardziej wyraźny.

Kiedy spodziewać się 2025 Kia K4?

Sedan 2025 Kia K4 pojawi się w salonach Kia już we wrześniu, kiedy pojawią się wersje LX, LXS i EX. W listopadzie pojawi się K4 GT-Line. Wreszcie, GT-Line Turbo z jego 1,6-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym pojawi się u dealerów na "początku 2025 roku", ale dokładna data nie została jeszcze ogłoszona.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna