Pierwsza Jazda próbna 2024 Hyundai Sonata N-Line: kiedy dobro staje się jeszcze lepsze

kwi 26, 2024

Hyundai

Średniej wielkości sedan Hyundai Sonata z 2024 roku przeszedł globalną modernizację obejmującą wygląd zewnętrzny i wnętrze, a także napęd na cztery koła w niektórych wersjach wyposażenia. W rezultacie odświeżono również zorientowaną na osiągi wersję Sonata N-Line, która stała się nieco bardziej agresywna, ale zachowała komfortowe odczucia podczas codziennych podróży.

001-2024-hyundai-sonata-n-line-front-three-quarter-motion-lead.jpg

Niedawno spędziliśmy kilka przyjemnych tygodni za kierownicą zaktualizowanego Sonata N-Line, pokonując po drodze wiele kilometrów autostradami, śmiało krążąc i kursując po miejskich ulicach. Wywieźliśmy go również na tor testowy, aby sprawdzić, jak jego osiągi wypadają w porównaniu z jednym z niewielu innych seryjnie produkowanych sportowych sedanów na rynku - jego dalekim koreańskim krewnym Kia K5 GT.

Nowoczesny wygląd i przeprojektowane wnętrze

Już na pierwszy rzut oka widać, że 2024 Hyundai Sonata to zupełnie nowy samochód, biorąc pod uwagę, jak bardzo wygląd zewnętrzny i wnętrze różnią się od modelu z 2023 roku. Z zewnątrz nowa "monobrew" (ciągły pas świateł) i ukryty design świateł Hyundai nadają samochodowi bardziej nowoczesny i elegancki wygląd niż wcześniej. Wnętrze zostało całkowicie przeprojektowane, począwszy od słupka środkowego, a skończywszy na desce rozdzielczej, systemie multimedialnym i wyświetlaczu kierowcy, elementach sterowania klimatyzacją i fotelach przednich.

031-2024-hyundai-sonata-n-line-front-view.jpg

Jesteśmy dużymi fanami odświeżonego wnętrza Sonaty, szczególnie jego dwuekranowego układu. Projektanci Hyundai połączyli wyświetlacze zestawu wskaźników i systemu multimedialnego w jeden zakrzywiony panel, tworząc wrażenie jednego ekranu. W sumie daje to ponad 24 cale ekranu, co jest rzadko spotykane w seryjnych samochodach, i uzupełnia to nowa grafika i bardziej intuicyjne menu. 2024 Hyundai Sonata jest również standardowo wyposażony w bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, co jest miłym dodatkiem do i tak już zaawansowanego technologicznie sedana.

003-2024-hyundai-sonata-n-line-interior-seat.jpg

Konsola środkowa Sonaty również została całkowicie przeprojektowana. Jedną z największych zmian jest przeniesienie dźwigni zmiany biegów na kierownicę, aby zwolnić więcej miejsca na bardziej pojemne uchwyty na kubki i schowki na drobne przedmioty. Wszystkie cztery porty USB mają teraz złącza typu C, a dodano również ładowarkę bezprzewodową. Aby ułatwić dostęp do systemu multimedialnego, przewidziano fizyczne przyciski, a sterowanie klimatyzacją odbywa się za pomocą oddzielnego ekranu dotykowego ze sprzężeniem zwrotnym. Istnieje jednak jedna wada: elementy sterowania klimatyzacją są umieszczone zbyt nisko, co zmusza kierowcę do dłuższego odwracania uwagi od drogi podczas regulacji prędkości wentylatora.

011-2024-hyundai-sonata-n-line-interior.jpg

Wnętrze N-Line charakteryzuje się specyficznymi detalami: czerwonymi wykończeniami przechodzącymi przez deskę rozdzielczą i nawiewniki powietrza, znaczkami N na kierownicy i przednich fotelach, a także czerwoną nicią przeszytą przez całe wnętrze. Chcielibyśmy jednak zobaczyć więcej elementów zorientowanych na osiągi, np. kierownicę w kształcie litery D. Jeśli chodzi o przestrzeń wewnętrzną, jest jej wystarczająco dużo zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach, a bagażnik mieści dwa duże bagaże. Chociaż wnętrze poprzedniego modelu nie było złe, odświeżone wnętrze Sonaty jest prawdziwym krokiem naprzód, szczególnie dla pasażerów przedniego rzędu.

Mocne serce i sportowa dusza

Wszystkie modele 2024 Hyundai Sonata N-Line są wyposażone w zmodernizowaną wersję 2,5-litrowego rzędowego czterocylindrowego silnika Hyundai z turbosprężarką, który rozwija imponujące 290 koni mechanicznych i 422 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów silnik zapewnia doskonałe osiągi, wywołując uśmiech na naszej twarzy za każdym razem, gdy naciskaliśmy pedał gazu, aby wyprzedzić wolno poruszające się obok samochody.

030-2024-hyundai-sonata-n-line.jpg

Dane liczbowe potwierdzają, że Sonata N-Line jest naprawdę szybkim samochodem jak na średniej wielkości sedana. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,6 sekundy, a 400 metrów pokonuje w 14,1 sekundy przy prędkości 167 km/h. Te parametry są bardzo zbliżone do 2023 Volkswagen Golf GTI - w rzeczywistości Sonata jest nawet nieco szybsza na 400 metrach. W porównaniu ze swoim "kuzynem" Kia K5 GT z dokładnie taką samą skrzynią biegów 2024 Hyundai Sonata N-Line traci 0,2 sekundy w sprincie do "setki" i 0,1 sekundy na 400 metrach. Mimo wszystko sprawia to, że Sonata N-Line jest przyjemnym samochodem do jazdy po miejskich ulicach.

Pokonując kręte drogi, Sonata N-Line pokazała wszystkie swoje możliwości, nie tylko zapewniając mocny "cios" na podjazdach, ale także płynnie i kontrolowanie pokonując agresywne zakręty. Skrzynia biegów nie waha się ze zmianą biegów na niższe i chętnie trzyma je dłużej, gdy jest to konieczne, szczególnie w trybie sportowym.

005-2024-hyundai-sonata-n-line-side-static.jpg

Gdy drogi stają się mniej kręte, Sonata nadal zapewnia płynną jazdę, która praktycznie eliminuje wibracje w kabinie, nawet na nierównej nawierzchni. W trybie Normal układ kierowniczy zapewnia miękkie, ale precyzyjne sterowanie, a wnętrze pozostaje ciche nawet podczas szybkiej jazdy autostradą. Sonata N-Line jest również bardzo komfortowym i cichym samochodem do codziennych dojazdów.

Aby Sonata N-Line stała się najlepszym sportowym sedanem pod względem prowadzenia na granicy możliwości, brakuje jej dwóch rzeczy. Pierwszą z nich jest mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Wyjeżdżając z zakrętu na torze w kształcie "ósemki", Sonata zbyt łatwo obracała nienapięte przednie koło z powodu całego swojego momentu obrotowego na niskich obrotach. Drugą opcją, którą chcielibyśmy zobaczyć, jest komplet prawdziwych opon letnich, ponieważ zapewniłyby one lepszą przyczepność na torze niż standardowe opony całoroczne.

029-2024-hyundai-sonata-n-line.jpg

Jeśli N-Line jest dla Ciebie zbyt mocny, nie martw się. 2024 Hyundai Sonata jest również dostępna z 2,5-litrowym silnikiem wolnossącym lub w wersji hybrydowej. I chociaż N-Line jest dostępny tylko z napędem na przednią oś, dla wolnossącego 2,5-litrowego silnika dostępny jest napęd na cztery koła.

Limit możliwości

Za swoją cenę 2024 Hyundai N-Line oferuje wystarczająco dużo emocji zarówno dla ekscytujących wycieczek po górskich drogach, jak i komfortu dla codziennych dojazdów do pracy, co czyni go dostępną i atrakcyjną opcją dla szerokiego grona kupujących. Dla porównania, topowa wersja 2024 Kia K5 GT jest nieco droższa, ale być może warto poczekać na premierę nowego sedana Kia w 2025 roku, aby uzyskać najnowszy i najlepszy model od Kia.

Hyundai nadal oferuje większą moc i dynamikę sterowania dla modeli takich jak Sonata. W czasach, gdy rynek jest przytłoczony crossoverami, Hyundai nadal stawia na sedany, a 2024 Sonata N-Line zapewnia szaloną przyjemność z jazdy, jednocześnie podnosząc komfort i wygodę do absolutu.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna