Pierwsza Jazda próbna 2024 Hyundai Sonata N-Line: kiedy dobro staje się jeszcze lepsze
kwi 26, 2024
Średniej wielkości sedan Hyundai Sonata z 2024 roku przeszedł globalną modernizację obejmującą wygląd zewnętrzny i wnętrze, a także napęd na cztery koła w niektórych wersjach wyposażenia. W rezultacie odświeżono również zorientowaną na osiągi wersję Sonata N-Line, która stała się nieco bardziej agresywna, ale zachowała komfortowe odczucia podczas codziennych podróży.
Niedawno spędziliśmy kilka przyjemnych tygodni za kierownicą zaktualizowanego Sonata N-Line, pokonując po drodze wiele kilometrów autostradami, śmiało krążąc i kursując po miejskich ulicach. Wywieźliśmy go również na tor testowy, aby sprawdzić, jak jego osiągi wypadają w porównaniu z jednym z niewielu innych seryjnie produkowanych sportowych sedanów na rynku - jego dalekim koreańskim krewnym Kia K5 GT.
Nowoczesny wygląd i przeprojektowane wnętrze
Już na pierwszy rzut oka widać, że 2024 Hyundai Sonata to zupełnie nowy samochód, biorąc pod uwagę, jak bardzo wygląd zewnętrzny i wnętrze różnią się od modelu z 2023 roku. Z zewnątrz nowa "monobrew" (ciągły pas świateł) i ukryty design świateł Hyundai nadają samochodowi bardziej nowoczesny i elegancki wygląd niż wcześniej. Wnętrze zostało całkowicie przeprojektowane, począwszy od słupka środkowego, a skończywszy na desce rozdzielczej, systemie multimedialnym i wyświetlaczu kierowcy, elementach sterowania klimatyzacją i fotelach przednich.
Jesteśmy dużymi fanami odświeżonego wnętrza Sonaty, szczególnie jego dwuekranowego układu. Projektanci Hyundai połączyli wyświetlacze zestawu wskaźników i systemu multimedialnego w jeden zakrzywiony panel, tworząc wrażenie jednego ekranu. W sumie daje to ponad 24 cale ekranu, co jest rzadko spotykane w seryjnych samochodach, i uzupełnia to nowa grafika i bardziej intuicyjne menu. 2024 Hyundai Sonata jest również standardowo wyposażony w bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, co jest miłym dodatkiem do i tak już zaawansowanego technologicznie sedana.
Konsola środkowa Sonaty również została całkowicie przeprojektowana. Jedną z największych zmian jest przeniesienie dźwigni zmiany biegów na kierownicę, aby zwolnić więcej miejsca na bardziej pojemne uchwyty na kubki i schowki na drobne przedmioty. Wszystkie cztery porty USB mają teraz złącza typu C, a dodano również ładowarkę bezprzewodową. Aby ułatwić dostęp do systemu multimedialnego, przewidziano fizyczne przyciski, a sterowanie klimatyzacją odbywa się za pomocą oddzielnego ekranu dotykowego ze sprzężeniem zwrotnym. Istnieje jednak jedna wada: elementy sterowania klimatyzacją są umieszczone zbyt nisko, co zmusza kierowcę do dłuższego odwracania uwagi od drogi podczas regulacji prędkości wentylatora.
Wnętrze N-Line charakteryzuje się specyficznymi detalami: czerwonymi wykończeniami przechodzącymi przez deskę rozdzielczą i nawiewniki powietrza, znaczkami N na kierownicy i przednich fotelach, a także czerwoną nicią przeszytą przez całe wnętrze. Chcielibyśmy jednak zobaczyć więcej elementów zorientowanych na osiągi, np. kierownicę w kształcie litery D. Jeśli chodzi o przestrzeń wewnętrzną, jest jej wystarczająco dużo zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach, a bagażnik mieści dwa duże bagaże. Chociaż wnętrze poprzedniego modelu nie było złe, odświeżone wnętrze Sonaty jest prawdziwym krokiem naprzód, szczególnie dla pasażerów przedniego rzędu.
Mocne serce i sportowa dusza
Wszystkie modele 2024 Hyundai Sonata N-Line są wyposażone w zmodernizowaną wersję 2,5-litrowego rzędowego czterocylindrowego silnika Hyundai z turbosprężarką, który rozwija imponujące 290 koni mechanicznych i 422 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów silnik zapewnia doskonałe osiągi, wywołując uśmiech na naszej twarzy za każdym razem, gdy naciskaliśmy pedał gazu, aby wyprzedzić wolno poruszające się obok samochody.
Dane liczbowe potwierdzają, że Sonata N-Line jest naprawdę szybkim samochodem jak na średniej wielkości sedana. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,6 sekundy, a 400 metrów pokonuje w 14,1 sekundy przy prędkości 167 km/h. Te parametry są bardzo zbliżone do 2023 Volkswagen Golf GTI - w rzeczywistości Sonata jest nawet nieco szybsza na 400 metrach. W porównaniu ze swoim "kuzynem" Kia K5 GT z dokładnie taką samą skrzynią biegów 2024 Hyundai Sonata N-Line traci 0,2 sekundy w sprincie do "setki" i 0,1 sekundy na 400 metrach. Mimo wszystko sprawia to, że Sonata N-Line jest przyjemnym samochodem do jazdy po miejskich ulicach.
Pokonując kręte drogi, Sonata N-Line pokazała wszystkie swoje możliwości, nie tylko zapewniając mocny "cios" na podjazdach, ale także płynnie i kontrolowanie pokonując agresywne zakręty. Skrzynia biegów nie waha się ze zmianą biegów na niższe i chętnie trzyma je dłużej, gdy jest to konieczne, szczególnie w trybie sportowym.
Gdy drogi stają się mniej kręte, Sonata nadal zapewnia płynną jazdę, która praktycznie eliminuje wibracje w kabinie, nawet na nierównej nawierzchni. W trybie Normal układ kierowniczy zapewnia miękkie, ale precyzyjne sterowanie, a wnętrze pozostaje ciche nawet podczas szybkiej jazdy autostradą. Sonata N-Line jest również bardzo komfortowym i cichym samochodem do codziennych dojazdów.
Aby Sonata N-Line stała się najlepszym sportowym sedanem pod względem prowadzenia na granicy możliwości, brakuje jej dwóch rzeczy. Pierwszą z nich jest mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Wyjeżdżając z zakrętu na torze w kształcie "ósemki", Sonata zbyt łatwo obracała nienapięte przednie koło z powodu całego swojego momentu obrotowego na niskich obrotach. Drugą opcją, którą chcielibyśmy zobaczyć, jest komplet prawdziwych opon letnich, ponieważ zapewniłyby one lepszą przyczepność na torze niż standardowe opony całoroczne.
Jeśli N-Line jest dla Ciebie zbyt mocny, nie martw się. 2024 Hyundai Sonata jest również dostępna z 2,5-litrowym silnikiem wolnossącym lub w wersji hybrydowej. I chociaż N-Line jest dostępny tylko z napędem na przednią oś, dla wolnossącego 2,5-litrowego silnika dostępny jest napęd na cztery koła.
Limit możliwości
Za swoją cenę 2024 Hyundai N-Line oferuje wystarczająco dużo emocji zarówno dla ekscytujących wycieczek po górskich drogach, jak i komfortu dla codziennych dojazdów do pracy, co czyni go dostępną i atrakcyjną opcją dla szerokiego grona kupujących. Dla porównania, topowa wersja 2024 Kia K5 GT jest nieco droższa, ale być może warto poczekać na premierę nowego sedana Kia w 2025 roku, aby uzyskać najnowszy i najlepszy model od Kia.
Hyundai nadal oferuje większą moc i dynamikę sterowania dla modeli takich jak Sonata. W czasach, gdy rynek jest przytłoczony crossoverami, Hyundai nadal stawia na sedany, a 2024 Sonata N-Line zapewnia szaloną przyjemność z jazdy, jednocześnie podnosząc komfort i wygodę do absolutu.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.
Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.