Pierwsze spojrzenie na 2024 Harley-Davidson Hydra-Glide Revival
kwi 03, 2024
W 2021 roku Harley-Davidson, rezygnując ze strategii "Więcej dróg", jako jeden z pierwszych kroków uruchomił kolekcję Icons Collection - linię motocykli limitowanej edycji, która celebruje kultowe motocykle i wzornictwo z przeszłości. Aby znaleźć się w kolekcji, motocykle musiały zostać wyprodukowane tylko raz w limitowanej edycji i mieć rozsądną cenę. Każdy model celebruje znaczący motocykl lub technologię z historii Harley-Davidson.
Hydra-Glide Revival: powrót do korzeni
Nic dziwnego, że Harley ma niezwykle bogaty katalog kandydatów pasujących do tego opisu. Najnowszym motocyklem kolekcji Icons jest 2024 FLI Hydra-Glide Revival, którym The Motor Company świętuje 75-lecie zawieszenia Hydra-Glide z 1949 roku w modelach E i F. Model 1949 Hydra-Glide wyróżniał się hydraulicznym widelcem teleskopowym (stąd nazwa "Hydra"), co oznaczało odejście od widelca sprężynowego w poprzednich motocyklach - był to znaczący krok w tamtym czasie. Kiedy Harley-Davidson zaprezentował nowy Revival podczas Daytona Bike Week, mieliśmy okazję porozmawiać z dyrektorem ds. projektowania motocykli Bjornem Schusterem przed krótką jazdą próbną.
Według oficjalnych informacji, Hydra-Glide Revival czerpie główne elementy stylistyczne z modelu FLH Hydra-Glide z 1956 roku, choć Schuster zaznacza, że motocykle kolekcji Icons "nie są przeznaczone do bycia dosłownymi kopiami jednego konkretnego modelu", a raczej celebrują określony okres. Motocykl Revival dał firmie również możliwość uwzględnienia niektórych elementów nowej, przemysłowej estetyki powojennego wzornictwa, które w tamtym czasie zaczęły przenikać do masowej kultury.
Na przykład klasyczne dwukolorowe, czerwono-białe malowanie "slash" na obecnym modelu Hydra jest inspirowane modelami z 1956 roku, podobnie jak klasyczna plakietka na baku z dużą literą "V" oznaczającą silnik V-twin, co również było powszechnym elementem w tamtym czasie. Stylizowany napis Hydra-Glide na błotniku przednim z chromowanym wykończeniem dokładnie odzwierciedla styl tamtego okresu.
Nawet pozycja za kierownicą przypomina o przeszłości dzięki zamontowanemu na baku okrągłemu analogowemu wskaźnikowi z czcionką zaczerpniętą wprost z projektów lat 50. W tym motocyklu Revival zastosowano wiele faktur, a jednoosobowe siedzenie z wklęsłym oparciem uzupełniono skórzaną frędzlą z chromowanymi nitami i konchami, a także chromowaną listwą obramowującą przeszycia w kontrastowym kolorze. Spojrzenie przez dwukolorową, zdejmowaną szybę przednią w kolorze baku zdecydowanie przenosi w inne czasy.
Do innych charakterystycznych detali epoki należy przedni hamulec przypominający bębnowy z chromowaną osłoną skrywającą całkowicie nowoczesny dysk po drugiej stronie koła, a także filtr powietrza Screamin' Eagle Hi-Flow przypominający patelnię, umieszczony między cylindrami całkowicie współczesnego silnika Milwaukee-Eight 114ci V-twin.
Dane techniczne i specyfikacja
Masz rację, tutaj nie znajdziesz silnika Panhead o pojemności 1212 cm³. Hydra-Glide Revival jest oparty na obecnym Heritage Classic, więc pod 19-litrowym zbiornikiem paliwa znajduje się silnik o pojemności 1868 cm³, mocy 94 KM przy 4750 obr/min i momencie obrotowym 160 Nm przy 3000 obr/min. W nietypowym dla siebie ruchu Harley postanowił nie umieszczać oznaczeń na silniku, co nadaje mu jeszcze większy urok retro. Jak zwykle, właściciele mogą dodatkowo zwiększyć moc za pomocą akcesoriów Screamin' Eagle.
Jeśli główną cechą oryginalnego Hydra-Glide było jego hydrauliczne zawieszenie przedniego koła, to układ jezdny Revival to czysty współczesny Softail, z 49-mm widelcem teleskopowym Showa z podwójnym zaworem i amortyzatorem o regulowanym napięciu wstępnym ukrytym pod tylnym błotnikiem. Szprychowane koła, opony i hamulce również są zaczerpnięte prosto z Heritage Classic. Zgodnie z tematyką kolekcji Icons, elektronika w Revival jest minimalistyczna, choć nadal otrzymujesz takie podstawowe funkcje jak ABS, tempomat, oświetlenie LED i zamykane kufry, które są na fabrycznym Heritage, ale zostały stylizowane na wzór hołdu dla przeszłości.
Schuster mówi, że zespół docenił okres Hydra-Glide za jego znaczenie kulturowe, ale niektóre elementy wizualne, takie jak długi karter silnika, kroplowe zbiorniki paliwa i konstrukcja typu "pushrod", są od dziesięcioleci znakiem rozpoznawczym Harley-Davidsona. W rezultacie wygląd zewnętrzny nie uległ większym zmianom w 2024 roku, aby przywołać nostalgiczne wspomnienia o przeszłości. Ciemną stroną starannie dopracowanego klimatu retro Hydra-Glide jest ciągłe zainteresowanie innych motocyklistów, szczególnie na światłach lub stacjach benzynowych. "W jakim roku to było zrobione?" - to stale powtarzające się pytanie, które słyszeliśmy, gdy ciekawscy kierowcy podjeżdżali, aby obejrzeć to, co uważali za restomod lub całkowicie zabytkowy motocykl.
Wrażenia z jazdy Hydra-Glide Revival: połączenie retro i nowoczesności
Przejechaliśmy niezliczoną ilość kilometrów na platformie Heritage, więc ten motocykl, pomimo wszystkich ozdób i wyrafinowania, sprawiał wrażenie starego, dobrego przyjaciela. Zrównoważone maniery, doskonała jakość jazdy i godna pozazdroszczenia stabilność - to wszystko, czego oczekiwaliśmy od tego motocykla. Niezależnie od tego, czy chodzi o pokonywanie zakrętów z niską prędkością, czy jazdę autostradą z prędkością przekraczającą dopuszczalną, Hydra/Heritage to niezawodny, dobrze amortyzowany motocykl, który zapewnia dobrą ochronę dzięki wyższej niż standardowa szybie przedniej. Ergonomia, najwyraźniej zaprojektowana dla Jasia Włoska, jest praktycznie idealna (przynajmniej dla osoby o wzroście 170 cm) i naprawdę nie można przecenić, jak komfortowy jest Heritage. Dzięki wystarczającej mocy, dużej ilości miejsca do przechowywania, dobremu poziomowi komfortu i godnej ochronie, wykorzystanie tego modelu jako motocykla dawcy praktycznie nie budzi zastrzeżeń.
Ostatecznie Hydra-Glide Revival doskonale balansuje między retro a współczesnością. Udaje mu się autentycznie nosić swoje retro atrybuty, nie czując się przy tym utkniętym w przeszłości. Wybiera pewne elementy, nie naciskając zbyt mocno na nostalgię (w zależności od zamiłowania do frędzli). Ten motocykl nie ukrywa swojego pierwotnego założenia, ale pod różową szybą przednią kryje się całkowicie kompetentny motocykl z dobrze dobranymi komponentami, sprawdzoną wygodą i osiągami.
Dodaj do tego niezbyt wysoką cenę 24 999 USD, a wszystko zaczyna wyglądać jeszcze lepiej (pod warunkiem, że podoba Ci się ten styl). Należy również wziąć pod uwagę, że zostanie wyprodukowanych tylko 1750 egzemplarzy Hydra-Glide Revival, wszystkie będą ponumerowane i zserializowane. Nie widzimy powodu, dla którego ten model Revival nie miałby sprzedawać się tak dobrze, jak pozostałe trzy (seria odniosła ogromny sukces, jak twierdzą osoby z Harley-Davidson).
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.
Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.