Pierwsze spojrzenie na 2026 Subaru Trailseeker: duża mieszanka Toyoty i Subaru
kwi 21, 2025
Podczas gdy niektórzy producenci samochodów ograniczają swoje plany dotyczące pojazdów elektrycznych — lub przynajmniej swoje przyszłe plany dotyczące pojazdów elektrycznych — Subaru idzie w przeciwnym kierunku, podwajając swoją ofertę w pełni elektryczną wraz z pojawieniem się Trailseekera 2026. Drugi samochód elektryczny marki obiecuje nie tylko dodatkową przestrzeń ładunkową w porównaniu z istniejącą Solterrą, jego pierwszym samochodem elektrycznym, ale także ulepsza ten crossover dzięki wyższej prędkości ładowania i szybszemu przyspieszeniu. Innymi słowy, jest to lepszy samochód elektryczny niż pierwsza próba Subaru, chociaż, podobnie jak Solterra, Trailseeker jest wynikiem współpracy z Toyotą. Przyjrzyj się bliżej, a zobaczysz, że wiele dzieli z równie nowym Toyota C-HR+.
Zasięg i bateria: ile przejedzie Subaru Trailseeker 2026?
Na razie to, ile dokładnie z nim dzieli, pozostaje tajemnicą, podobnie jak niektóre inne szczegóły specyfikacji, takie jak moc wyjściowa pojedynczego silnika, szacowana masa własna i wiele innych. Wiemy natomiast, że nowy Trailseeker będzie korzystał z akumulatora o pojemności 74,7 kWh — tego samego rozmiaru, do którego Solterra 2026 jest aktualizowana z bloku 72,8 kWh, którym wcześniej dysponowała — i zapewni zasięg 420 km. Tak, nawet gdy konkurenci nadal oferują ponad 480 km zasięgu na jednym ładowaniu, a mianowicie przystępny cenowo Chevrolet Equinox EV, nawet nowy Trailseeker nie może osiągnąć więcej niż szacowane 460 km zasięgu Solterry 2026 (w porównaniu ze słabymi 360-365 km zasięgu obecnej Solterry).
Lepszą wiadomością jest to, że ten większy akumulator jest zdolny do wyższej prędkości szybkiego ładowania prądem stałym — 150 kW, wartość również dzielona z najnowszą Solterrą (stara wersja osiągała maksimum 100 kW). Będzie również wyposażony w wstępne kondycjonowanie akumulatora, aby przyspieszyć te sesje ładowania, i będzie się łączył dzięki standardowemu portowi NACS, oferując więcej możliwości ładowania dzięki rozległej sieci Tesla Supercharger. Nadal nie jest to tak szybkie, jak najlepsze dostępne obecnie samochody z możliwością ładowania, ale przynajmniej jest to krok naprzód.
Trailseeker nie zastąpi Solterry — będą sprzedawane równolegle
Jednym kluczowym wnioskiem — na który wskazuje istnienie Solterry, zmienionej na rok 2026 — jest to, że Subaru Trailseeker 2026 nie zastąpi Solterry. Według Subaru, będą one "istnieć obok siebie" w ich gamie pojazdów. Jest to ciekawe stanowisko zarówno dla Trailseekera, jak i Solterry, które na papierze wydają się mocno pokrywać, swego rodzaju remis, który faworyzowałby nowszego Trailseekera, gdyby nie lepszy zasięg głównie przeniesionej Solterry.
Podobnie jak Solterra 2026, Trailseeker będzie modelem tylko z napędem na wszystkie koła i dwoma silnikami elektrycznymi. Tutaj te silniki generują "około" 375 KM łącznie, pomagając Trailseekerowi przyspieszyć do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy, według Subaru. Nie jest to piorunująco szybki czas, chociaż i 375 KM nie jest szczególnie imponujące; co ważniejsze w kształtującym się w naszej świadomości starciu Trailseekera i Solterry, to to, że czas przyspieszenia Trailseekera od zera do 100 km/h jest zauważalnie szybszy niż 6,0-sekundowy wynik ostatnio testowanej przez nas Solterry. Tamten "Subie" miał tylko 215 KM między dwoma silnikami; wersja na rok 2026 nie jest wiele lepsza, z zaledwie 233 KM łącznie, co sugeruje, że Solterra nie dogoni Trailsporta nawet z większą baterią i kilkoma dodatkowymi koniami.
Subaru znalazło również sposób na holowanie do 1600 kg w nowym Trailseekerze. Projekt uwzględnia również możliwości terenowe; Trailseeker będzie wyposażony w tryb X-Mode dla śniegu/błota i głębokiego śniegu/błota, a także w Grip Control i Downhill Assist. Jeśli martwisz się, że Trailseeker będzie niedotereniakiem, nie powinieneś. Podobnie jak Solterra, Trailseeker będzie miał prześwit 210 mm, co zapewni wystarczająco dużo miejsca pod płaskim dnem akumulatora.
Trailseeker 2026 będzie również większy niż Solterra, z "prawie o 25 mm" wyższą linią dachu i większym przedziałem ładunkowym. Znowu, Subaru jest tu oszczędne w szczegółach, ale obiecują, że będzie tu "wystarczająco dużo miejsca na nogi" dla "jasnego, przestronnego wnętrza". Jedyne inne szczegóły to to, że Trailseeker będzie o 150 mm dłuższy od swojego brata Solterry, co przełoży się na większą przestrzeń ładunkową z tyłu. Wykonawszy kilka obliczeń na serwetce, Solterra ma długość 4689 mm, co oznacza, że Trailseeker będzie miał około 4841 mm długości, co czyni go znacznie większym nie tylko od tego elektryka, ale także od Toyoty C-HR+ (nieco poniżej 4572 mm długości) i nawet od SUV-a Subaru Forester.
Para standardowych relingów dachowych jest również obecna dla dodatkowych możliwości przewozu ładunku. W przedziale ładunkowym wnętrza znajdzie się również gniazdko 120 V, a przednich pasażerów powita standardowy 14-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy i panel wskaźników, które oba są bardzo podobne do tych używanych w nowej Toyocie C-HR+. Będą one zapewniać rozrywkę w kabinie dzięki bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto, a także obsługiwać ładowanie telefonów za pomocą dwóch 15-watowych bezprzewodowych ładowarek. Pasażerowie z tyłu będą utrzymywać łączność swoich urządzeń elektronicznych za pomocą pary złączy USB C.
Wreszcie, nowością w Subaru Trailseeker na rok 2026 jest jego nowy sygnał świetlny EV, obejmujący podświetlane sześciogwiazdkowe logo "Subaru" na przednim panelu, nowe reflektory pasujące do nowego projektu przedniego zderzaka oraz trójwymiarowe logo "Subaru" i listwę drzwi bagażnika. Dostępny jest również nowy zestaw 18- i 20-calowych kół dla Trailseekera. Zabawne, naszym zdaniem, Trailseeker bardziej przypomina "Toyotę" niż Subaru, niemal jak to, co wyobrażasz sobie jako w pełni elektryczny kompaktowy SUV RAV4, niż najnowsze Subaru. Niemniej jednak, w porównaniu z gładką Toyotą C-HR+ i Solterrą 2026 pozbawioną ochronnych nakładek nadwozia, Trailseeker nosi wystarczająco dużo czarnej plastikowej zbroi nadwozia, aby wygodnie pasować do powszechnego wyobrażenia o Subaru.
Kiedy pojawi się Subaru Trailseeker i gdzie wpasuje się w hierarchii modeli
Będziemy czekać na dalsze szczegóły, takie jak ceny i dostępność — zwłaszcza na przemyślenia Subaru dotyczące tego, gdzie Trailseeker wpasowuje się w gamie, czy jest wyżej, czy niżej od zmienionej Solterry. Toyota C-HR+ kształtuje się tak, aby wylądować poniżej bZ4x (mechanicznego bliźniaka Solterry pod marką Toyota) w gamie tego producenta, i podejrzewamy, że ta hierarchia przeniesie się na Trailseekera i Solterrę. A jako dodatkowy bonus, bardziej kanciasty i najwyraźniej dłuższy korpus Trailseekera powinien poprawić komfort tylnych siedzeń i możliwości przewozu ładunku w porównaniu z C-HR+ i jego niemalże coupé linią dachu. Oczekuj tych szczegółów bliżej okna premiery Trailseekera "na początku 2026 roku".
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.