Pierwsze spojrzenie na 2026 Toyota Corolla Cross i Corolla Cross Hybrid: bardziej zróżnicowany wygląd, ale zachowujący istotę crossoverów
maj 16, 2025
Osobiście mamy nieco złożone relacje z Toyotą Corollą Cross. Jest tania, nawet jako hybryda, mieści dużo bagażu i wciąż jest dość oszczędna w wersji niehybrydowej. Wszystko to jest w porządku, ale crossover, który używa kultowej nazwy Corolla, rozczarowuje wewnątrz, gdzie kabina wydaje się tania, a tylne siedzenie ciasne, oraz dynamicznie, z niewyrafinowaną jazdą. Niektóre z tych wad są eliminowane przez pierwsze odświeżenie Corolli Cross, które pojawi się w roku modelowym 2026.
Po pierwsze, punkty bonusowe za styl
Przede wszystkim, niehybrydowe i hybrydowe wersje Toyoty Corolli Cross 2026 staną się bardziej od siebie różne. Wersja hybrydowa otrzyma grill w kolorze nadwozia zamiast kontrastowego czarnego designu, który stosuje standardowa Corolla Cross. Są też inne zmiany, które obejmują inne boczne otwory, inne wykończenie górnego grilla i wzór siatki. Jeśli nie wiesz, na co patrzysz, całkiem możliwe jest pomyśleć, że hybryda to zupełnie nowy samochód, jeśli widzisz tylko przód.
Inne aktualizacje eksterieru obejmują nowy niebieski kolor Cavalry Blue w wersjach wyposażenia LE, XLE (benzyna) oraz SE i XSE (hybryda). Czarny dach Jet Black dołącza do tych nowych niebieskich hybrydowych wersji SE i XSE. Dostępne są również nowe 18-calowe opcje kół z ciemnoszarym i obrabianym licem w wersji XLE oraz z błyszczącym czarnym wykończeniem w XSE i jego sportowych kołach. Aby zobaczyć, jak wyglądają te nowe kolory i koła, zdjęcia Corolli Cross Hybrid w artykule prezentują nowe kolory nadwozia, dachu i kół.
Żadnych mechanicznych zmian
Benzynowe modele Corolli Cross nadal wykorzystują 2,0-litrowy rzędowy czterocylindrowy silnik o mocy 169 KM z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów (CVT), napędzającą albo przednie koła, albo wszystkie cztery poprzez opcjonalny napęd na wszystkie koła. Corolla Cross Hybrid wykorzystuje klasyczny hybrydowy układ napędowy Toyoty, łącząc czterocylindrowy silnik z dwoma silnikami elektrycznymi (rozruszniko-alternatorem i większym silnikiem napędowym) poprzez planetarną skrzynię CVT do napędu przednich kół oraz oddzielny trzeci silnik obracający tylną oś dla dołączanego napędu na wszystkie koła. Łączna moc wynosi 196 KM, a hybryda nadal imponuje zużyciem paliwa na poziomie 5,6 l/100 km w cyklu mieszanym EPA. Następny najlepszy wynik ma przednionapędowa wersja niehybrydowa z 7,84 l/100 km w cyklu mieszanym, a wreszcie niehybrydowa Toyota Corolla Cross z napędem na wszystkie koła osiąga wciąż imponujące 7,35 l/100 km.
To, co nie imponuje, to powolne przyspieszenie Corolli Cross, które, jak oczekujemy, nie ulegnie poprawie, biorąc pod uwagę, że każda Corolla Cross z roku 2026 ma taką samą moc jak wcześniej. Nawet ze swoimi bardziej imponującymi 196 KM Corolla Cross Hybrid nie jest o wiele szybsza. Ostatnia testowana przez nas hybrydowa Corolla Cross potrzebowała 7,4 sekundy, aby rozpędzić się do 100 km/h, podczas gdy wersja benzynowa potrzebowała od 8,4 do 9,3 sekundy w naszych testach.
Wnętrze również zostało ulepszone
Przynajmniej znajdziesz odświeżone wnętrze, które obejmuje dostępny 10,5-calowy ekran dotykowy i nową konstrukcję konsoli środkowej. Ta nowa opcja ekranu naprawdę sprawia, że Toyota Corolla Cross z roku 2026 wydaje się bardziej nowoczesna i luksusowa niż w roku 2025. W przeciwnym razie, ośmiocalowy ekran dotykowy pozostaje standardem dla wersji wyposażenia LE, SE, XLE i XSE, ale oba ekrany sterują standardowym systemem audio z sześcioma głośnikami. Jeśli potrzebujesz więcej basów, dziewięciogłośnikowy system JBL z subwooferem i wzmacniaczem jest opcjonalny tylko dla wersji XLE i XSE. Wszystkie wersje wyposażenia będą miały bezprzewodową łączność zarówno dla Apple CarPlay, jak i Android Auto. Będziesz mógł również wybrać jeden z dwóch różnych zestawów wskaźników, decydując się na siedmiocalowy wielofunkcyjny wyświetlacz (MID) lub 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników jako opcję.
Kolejna ważna zmiana dotyczy konsoli środkowej prowadzącej do deski rozdzielczej, a także obszaru wokół dźwigni zmiany biegów. Zniknęły elementy przypominające uchwyty, które schodziły z deski rozdzielczej do konsoli środkowej. Bezprzewodowa ładowarka, dostępna w wersjach wyposażenia LE, SE, XLE i XSE, oraz półka na drobiazgi pozostały, ale nie wyglądają już tak, jakby były zamknięte we wnęce, jak w wersji z roku 2025.
Również wewnątrz pojawiło się więcej poczucia otwartej przestrzeni, ponieważ kilka elementów przeniesiono z górnej półki pod deską rozdzielczą. Jeden z dwóch portów USB C przeniesiono niżej, obok dźwigni zmiany biegów, i znajduje się bezpośrednio przed przeniesionym przyciskiem utrzymania hamulca i przełącznikiem hamulca postojowego. Jeśli wybierzesz wersję wyposażenia LE, XLE, SE lub XSE, twoi tylni pasażerowie otrzymają dwa porty USB C.
Przed dźwignią zmiany biegów przeniesiono elementy sterujące podgrzewaniem siedzeń, a także przycisk podgrzewania kierownicy z pakietu Cold-Weather, który jest teraz standardem w wersjach wyposażenia XLE AWD i Hybrid XSE, ale opcjonalny w wersjach LE AWD i SE. W przeciwnym razie znajdziesz tylko przełącznik trybów jazdy i przycisk EV Mode w hybrydzie. Znajdziesz nowe kolorystyczne wykończenie siedzeń, znane jako "Portobello", w wersji wyposażenia Corolla Cross XLE.
Montowane w Huntsville w Alabamie, Toyota Corolla Cross i Corolla Cross Hybrid z roku modelowego 2026 mają trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku. Ceny zostaną ogłoszone bliżej daty premiery.
To, co nie imponuje, to powolne przyspieszenie Corolli Cross, które, jak oczekujemy, nie ulegnie poprawie, biorąc pod uwagę, że każda Corolla Cross z roku 2026 ma taką samą moc jak wcześniej. Nawet ze swoimi bardziej imponującymi 196 KM Corolla Cross Hybrid nie jest o wiele szybsza. Ostatnia testowana przez nas hybrydowa Corolla Cross potrzebowała 7,4 sekundy, aby rozpędzić się do 60 mil na godzinę, podczas gdy wersja benzynowa potrzebowała od 8,4 do 9,3 sekundy w naszych testach.
Wreszcie, lepsze wnętrze!
Przynajmniej znajdziesz odświeżone wnętrze, które obejmuje dostępny 10,5-calowy ekran dotykowy i nową konstrukcję konsoli środkowej. Ta nowa opcja ekranu naprawdę sprawia, że Toyota Corolla Cross z roku 2026 wydaje się bardziej nowoczesna i luksusowa niż w roku 2025. W przeciwnym razie, ośmiocalowy ekran dotykowy pozostaje standardem dla wersji wyposażenia LE, SE, XLE i XSE, ale oba ekrany sterują standardowym systemem audio z sześcioma głośnikami. Jeśli potrzebujesz więcej basów, dziewięciogłośnikowy system JBL z subwooferem i wzmacniaczem jest opcjonalny tylko dla wersji XLE i XSE. Wszystkie wersje wyposażenia będą miały bezprzewodową łączność zarówno dla Apple CarPlay, jak i Android Auto. Będziesz mógł również wybrać jeden z dwóch różnych zestawów wskaźników, decydując się na siedmiocalowy wielofunkcyjny wyświetlacz (MID) lub 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników jako opcję.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.