Pierwsze spojrzenie na 2026 Toyota RAV4: hybryda dla każdego!
maj 28, 2025
Toyota RAV4 2026, najlepiej sprzedający się crossover w Ameryce, przechodzi całkowitą przemianę. Kompaktowy crossover Toyoty debiutuje w swojej szóstej generacji z w pełni hybrydową gamą napędową i nowym wyglądem, charakteryzującym się nowoczesnym, bardziej kanciastym stylem.
Po raz pierwszy klienci mogą wybierać spośród trzech różnych stylów projektowych: Core; Sport, na czele z nowym GR Sport; lub Rugged w wersji Woodland. Każda wersja wnosi swój własny charakter z unikalnymi akcentami wewnątrz i na zewnątrz, ale wszystkie są wyposażone w standardowe hybrydowe lub plug-in hybrydowe układy napędowe. Podobnie jak w przypadku Camry, nie będzie modeli wyłącznie benzynowych.
Nowoczesny, kanciasty wygląd zewnętrzny
Modele Core, w tym wersje LE, XLE i Limited, zachowują bardziej tradycyjny wygląd z czystym, lakierowanym na kolor nadwozia grillem. Wersja Woodland ożywia pomysł z 2023 roku na edycję Toyota RAV4 Hybrid Woodland Edition i zawiera standardowy bagażnik dachowy, czarne wykończenia i masywne opony terenowe dla bardziej surowego wyglądu. Tymczasem warianty Sport — SE, XSE i nowy GR Sport — mają bardziej atletyczny wygląd, w tym tylny spoiler.
Modele Core są wyposażone wyłącznie w standardowy hybrydowy układ napędowy Toyoty, przy czym napęd na przednie koła jest standardem, a napęd na wszystkie koła dostępny jako opcja. Warianty Rugged i Sport oferują większą elastyczność, dając klientom wybór między tradycyjnym hybrydowym a bardziej wydajnym plug-in hybrydowym układem napędowym.
Napęd na wszystkie koła jest standardem w terenowej wersji Woodland, podczas gdy GR Sport wyróżnia się jako jedyny RAV4 oferowany wyłącznie z plug-in hybrydowym systemem.
Podstawowy projekt RAV4 2026 unika bardziej eleganckiej estetyki Priusa czy Crown Signia, zamiast tego skłaniając się ku stylowi Land Cruisera z wyższą linią pasa, bardziej prostymi liniami charakterystycznymi i bardziej kanciastą atmosferą. Zastosowano również nowoczesne rozwiązania projektowe, takie jak rozdzielone reflektory i lakierowany na kolor nadwozia grill.
Mimo to, tylna część otrzymuje prawdopodobnie największe zmiany: eleganckie poziome tylne światła LED, zaakcentowane technologicznymi pionowymi elementami świetlnymi. Zgodnie z najnowszą praktyką Toyoty, napis „RAV4” został odważnie umieszczony na całej klapie bagażnika.
Modele Sport otrzymują większy, bardziej agresywny czarny grill, bardziej wyraziste nadwozie i przedni panel z powiększonymi wlotami powietrza. Błyszczące czarne wykończenia zastępują elementy znalezione w modelach Core i Rugged. Kontrastujący czarny dach, tylny spoiler i unikalne 20-calowe koła, obute w letnie opony, dopełniają wygląd.
Wersja Woodland otrzymuje bardziej kwadratowy grill, reflektory przeciwmgielne LED Rigid Industries i opony terenowe. Jest to również jedyny model, w którym logo Toyoty znajduje się na grillu, a nie na blachach. Wyposażona jest w standardowy bagażnik dachowy i poprzeczki, a także hak holowniczy do holowania lub montażu stojaków na rowery czy innego sprzętu.
Woodland nie ma podniesionego zawieszenia, ale mimo to jest o 20 mm wyższy od ziemi dzięki większym oponom. Szczegółowe specyfikacje, takie jak prześwit i kąty najazdu, zejścia i rampy, nie są jeszcze dostępne. Jednak nie spodziewamy się dużej zdolności terenowej od Toyoty RAV4 2026.
Więcej technologii, więcej wariantów
Podczas gdy wnętrze obecnego RAV4 ma wszystko, co potrzebne dla małego crossovera, jest przestarzałe w porównaniu z wnętrzami najnowszych konkurentów. Model 2026 oferuje zaktualizowane, nowoczesne wnętrze, pełne technologii i charakteryzujące się bardziej uniwersalną, przestronną konsolą środkową.
Przemyślany dwupoziomowy projekt konsoli zapewnia specjalnie wyznaczone miejsca dla kilku smartfonów, nie poświęcając miejsca na uchwyty na kubki — i jednocześnie pozostaje wystarczająco dużo miejsca na portfele, klucze czy inne codzienne przedmioty.
Pasażerowie przednich siedzeń mają również dostęp do wbudowanej tacy na desce rozdzielczej. Po obu stronach konsoli środkowej dwie kwadratowe gałki sterują trybami jazdy i ustawieniami napędu na wszystkie koła, a uchwyty na kubki mają wyjmowaną wkładkę do umieszczania większych butelek lub sprzętu. Dwuzawiasowy schowek w konsoli środkowej otwiera się zarówno od strony kierowcy, jak i pasażera.
Wersja Core ma kompaktowy przełącznik, który steruje nowym systemem zmiany biegów po przewodach, podczas gdy wersje Sport i Rugged otrzymują bardziej masywny przełącznik, podobny do tego w Tacoma, który zajmuje więcej miejsca.
Każdy RAV4 2026 jest wyposażony w 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników — znaczny skok w porównaniu z 7,0-calowym wyświetlaczem, który był w modelu 2025. Ten nowy zestaw umieszcza grafikę nawigacyjną w polu widzenia kierowcy, skracając czas spędzony z oczami oderwanymi od drogi.
System multimedialny również przeszedł znaczną poprawę. Modele LE, XLE, SE i Woodland mają 10,5-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, podczas gdy Limited, XSE i GR Sport przechodzą na duży 12,9-calowy wyświetlacz.
Wszystkie RAV4 2026 działają na najnowszym systemie multimedialnym Toyoty, który widzieliśmy w takich modelach jak Tundra, Tacoma i Camry. Bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto są standardem, a Toyota również udoskonaliła system sterowania głosowego, który, jak twierdzą, zapewnia szybsze i bardziej naturalne interakcje.
Klimatyzacja łączy elementy fizyczne i ekran dotykowy; regulacja temperatury odbywa się za pomocą przycisków pod ekranem, a cyfrowe elementy sterujące wentylacją są stale przypięte w dolnej części ekranu.
RAV4 nigdy nie był szczególnie luksusowy, a model 2026 kontynuuje tę tendencję. Każde wnętrze, które widzieliśmy, charakteryzowało się głównie czarno-czarną paletą z subtelnymi kolorowymi akcentami, różniącymi się w zależności od wersji.
Chociaż stonowany wygląd niekoniecznie jest wadą, nie możemy nie żałować, że projektanci Toyoty nie zdecydowali się na bardziej odważne rozwiązania kolorystyczne. Model Limited, który widzieliśmy, miał tapicerkę z syntetycznej skóry Toyota SofTex, która rozciągała się na przednie panele drzwi dla bardziej wyrafinowanego wyglądu.
Modele Woodland mają siedzenia SofTex, ale dodają wytłoczony wzór, gumowe dywaniki na podłogę i bagażnik, a także jasne, jaskrawo-pomarańczowe wykończenia na kierownicy i konsoli środkowej.
Na sportowym końcu spektrum modele GR Sport mogą pochwalić się sportowymi siedzeniami z zamszu z umiarkowanym podparciem, logo GR na zagłówkach i kierownicy, a także atrakcyjnymi czerwonymi przeszyciami.
Jedną z cech, które od dawna cenimy w obecnym RAV4, jest niemal 90-stopniowy kąt otwarcia tylnych drzwi, co znacznie ułatwia dostęp do tylnej kanapy. Zauważyliśmy jednak, że niektórym prototypom modelu 2026 brakowało tej szeroko otwieranej klapy — mamy nadzieję, że w wersjach produkcyjnych zostanie to uwzględnione.
Pomimo tego, tylna przestrzeń pasażerska pozostaje imponująco przestronna, z niemal płaską podłogą. Pojemność bagażnika wydaje się nadal solidna jak na klasę kompaktowych SUV-ów, choć konkretne dane techniczne nie zostały jeszcze ujawnione.
Znane układy hybrydowe, ale z nowymi możliwościami
Po raz pierwszy wprowadzone w Camry 2025, piątej generacji układ hybrydowy Toyoty oparty jest na 2,5-litrowym, czterocylindrowym silniku. Generuje on 226 KM w wersji z napędem na przednią oś i 236 KM w wersji z napędem na wszystkie koła.
Dla tych, którzy oczekują więcej mocy, przygotowano zmodernizowaną wersję plug-in hybrid (PHEV), dostępną w wersjach Rugged i Sport (2,5-litrowy silnik z powiększonym akumulatorem i dwoma silnikami elektrycznymi), generującą do 320 KM. Najprawdopodobniej dotyczy to modelu GR Sport, podczas gdy SE i XSE mogą oferować nieco mniejsze osiągi.
Zwiększony akumulator i inne ulepszenia oznaczają, że teraz możliwy jest zasięg do 80 km na samej energii elektrycznej — o 13 km więcej niż w poprzednim RAV4 Plug-in (dawniej Prime). Toyota nie będzie już używać nazwy „Prime” dla nowej generacji PHEV.
Szczegóły dotyczące układu napędowego nadal nie zostały podane — nie znamy rozmiaru baterii ani mocy silników elektrycznych. Wiadomo jednak, że zarówno klasyczna hybryda, jak i PHEV korzystają prawdopodobnie z przekładni e-CVT (bezstopniowej), podobnie jak w Camry.
Szybsze ładowanie i zwiększona funkcjonalność
Modele XSE i Woodland z napędem plug-in hybrid wyposażone są w szybkie ładowanie prądem stałym (DC), które — według Toyoty — umożliwia naładowanie akumulatora od 10% do 80% w około 30 minut. To nie jest przełom, ale stanowi poprawę względem poprzednich wersji.
Modele XSE i Woodland otrzymają złącze CCS1, natomiast PHEV SE i GR Sport będą korzystać z gniazda J1772. Dzięki pokładowej ładowarce o mocy 11 kW, ładowanie prądem przemiennym (AC) również będzie szybsze.
Toyota nie ujawniła jeszcze danych dotyczących zużycia paliwa, ale oczekuje się niewielkiego spadku względem obecnych wartości (5,7 / 6,2 / 6,0 l/100 km miasto/trasa/mix), szczególnie przy hybrydach z napędem na przód.
Większa zdolność holowania i usztywnione nadwozie
Zdolność holowania wzrosła do 1600 kg w modelach z napędem na wszystkie koła (oprócz LE). Wersje LE AWD i wszystkie z napędem na przód mogą ciągnąć do 800 kg.
Toyota RAV4 2026 nadal oparta jest na platformie TNGA-K, lecz wzmocniono strukturę nośną i punkty montażowe zawieszenia, by zapewnić lepszy komfort jazdy i większą stabilność.
RAV4 gotowy na cyfrową przyszłość
Nowa generacja RAV4 wprowadza platformę oprogramowania Toyota Arene, opracowaną przez firmę Woven by Toyota. Choć szczegóły są jeszcze ograniczone, system ten umożliwia zdalne aktualizacje nie tylko multimediów, ale także systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Dzięki temu RAV4 2026 ma być aktualizowany i ulepszany przez wiele lat po zakupie.
Będzie to również pierwszy model Toyoty wyposażony w najnowszy pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense 4.0. Szczegóły poznamy bliżej premiery, ale oczekuje się, że nowy zestaw systemów wspomagających kierowcę będzie standardem we wszystkich wersjach.
Kiedy pojawi się w sprzedaży?
Toyota RAV4 2026 trafi do salonów pod koniec 2025 roku. Przewidywana cena początkowa to około 35 000 USD, czyli o około 1300 USD więcej niż obecny RAV4 Hybrid.
Choć to więcej niż u niektórych konkurentów, popyt na hybrydy — szczególnie w USA i Chinach — pozostaje bardzo wysoki. Aktualny RAV4 Prime był jednym z nielicznych modeli Toyoty, które sprzedawały się szybciej, niż fabryka była w stanie je produkować.
Więcej informacji o 2026 Toyota RAV4 poznamy bliżej oficjalnego startu sprzedaży.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.