Pierwsze spojrzenie na crossover 2025 Lucid Gravity: 3-rzędowe zagrożenie dla Tesli i Riviana?
lis 11, 2024
Chcąc czy nie, Lucid Gravity 2025 stał się rzeczywistością. Ten crossover od Lucid ma podnieść poprzeczkę jakości tak samo, jak zrobił to sedan Air, zdobywając liczne nagrody w kategorii "Samochód Roku" 2022. Z tą różnicą, że Gravity to nie tylko crossover Air, sedan z nadwoziem kombi i podniesionym zawieszeniem. Nie, nowy Gravity to ewolucja wywodząca się z Air i wzbudza w nas prawdziwą burzę emocji. Mamy wiele naprawdę mieszanych uczuć co do tego crossovera.
Trochę Air, trochę... Isuzu?
Jako redaktor, który obecnie codziennie jeździ testowym Lucid Air, nie mogę powiedzieć ile razy żałowałem, że nie mam tej samej przestronnej kabiny. Odkryliśmy bowiem, że osoby o różnym wzroście - nie tylko wysokie - ryzykują uderzeniem głową podczas wsiadania do Air. Niektórzy uznali również pozycję kierowcy w Air za nieco klaustrofobiczną. Wsiadając do Lucid Gravity 2025, masz znacznie większe szanse na wejście bez uderzenia głową. Ten nowoczesny crossover jest wystarczająco wysoki, aby zapewnić bardziej płynne wsiadanie i wysiadanie, ale jednocześnie ma długi i niski wygląd, nieco przypominający Isuzu Axiom z początku XXI wieku. (Nie pamiętacie go? Pojawił się w filmie "Dzieci szpiegów") Mimo to, każdy fan sedana Air rozpozna w Gravity członka rodziny Lucid.
Jednak podejrzewamy, że Lucid nie bez powodu pokazał nam Gravity na jednym z jego najwyższych ustawień zawieszenia. W swoim najniższym ustawieniu zawieszenia, a zwłaszcza z mniejszymi kołami, elegancki Gravity powinien wyglądać prawie jak samochód osobowy, wizualna przeciwieństwo pudełkowatego, przygodowego Rivian R1S. Każdy ma swoje preferencje, prawda? Jeśli chodzi o Gravity, będzie dostępny w wersji pięciomiejscowej z dwoma rzędami siedzeń oraz siedmiomiejscowej z trzema rzędami. Powiedziano nam, że sześciomiejscowy Gravity z drugim rzędem kapitańskich foteli jest rozważany jako opcja w przyszłości.
Znajduje się tu również system kierownicy tylnych kół oraz pneumatyczne zawieszenie, które automatycznie dostosowuje się do prędkości. Obie technologie mogą znacznie poprawić komfort jazdy, prowadzenie przy niskich prędkościach i ogólne wrażenia z jazdy, jeśli zostaną odpowiednio zaimplementowane. Gdy Gravity trafi do sprzedaży, zobaczymy, czy Lucid będzie w stanie wdrożyć te funkcje bez zbyt wielu błędów na początku.
Elektryczny crossover z zasięgiem 800 km?
Inżynieryjna doskonałość Lucid zaskoczyła świat samochodów elektrycznych luksusowym sedanem, który jest szybki, przyjemny w prowadzeniu, ekonomiczny i jednocześnie ma zasięg przekraczający 800 km według szacunków EPA dla niektórych modeli. To bezprecedensowy wynik w segmencie samochodów luksusowych, dlatego też pokładamy wielkie nadzieje w crossoverze Gravity z 2025 roku.
Wykorzystując to, co według Lucid jest nową platformą od Air, Gravity otrzymał ulepszone silniki i współczynnik oporu aerodynamicznego nieco poniżej 0,24 (w niektórych wersjach), choć szczegóły są na razie skąpe. Wiemy, że podłoga nie będzie miała różnej wysokości dla dwóch akumulatorów; w Air zyskujesz około 75 mm dodatkowej przestrzeni na nogi z tyłu, rezygnując z większej baterii, która wkracza w przestrzeń na nogi pasażerów..
Nie oczekujcie, że którykolwiek Gravity osiągnie zasięg 800 km, chyba że będziecie jeździć nim bardzo, bardzo długo pod górę. Zamiast tego spodziewajcie się, że przynajmniej jedna wersja Gravity osiągnie zasięg co najmniej 700 km. Tesla Model X ma maksymalny zasięg nieco poniżej 570 km, a Rivian R1S może przejechać do 640 km z większą baterią. Lucid twierdzi, że Gravity może dodać 320 km zasięgu w ciągu 15 minut dzięki swojej mocy ładowania 300 kW.
Zdolności holownicze i terenowe Lucid Gravity 2025
Napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami jest standardem w modelu Gravity 2025, choć firma nie wyklucza możliwości pojawienia się w przyszłości wersji z jednym silnikiem i napędem na tylne koła. Jeśli wystarczająca liczba klientów ciepło przyjmie Gravity i nie będzie to wymagało obniżki cen, podobnie jak w przypadku modelu Air, to tylnonapędowy Gravity prawdopodobnie się nie pojawi. Patrząc na obecne zdjęcia Gravity 2025, można powiedzieć, że ten Lucid nie jest stworzony do wspinaczki po skałach, jak R1S. Jednak Gravity ma tryb terenowy, który ustawia zawieszenie pneumatyczne na maksymalnej wysokości i zapewnia dostęp do pełnego momentu obrotowego – brzmi ekscytująco. Jesteśmy ciekawi, jaki będzie prześwit u tego SUV-a, który wygląda tak, jakby był stworzony do jazdy po bulwarach. Dostępne są felgi o rozmiarach 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu, 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu lub 22 cali z przodu i 23 cali z tyłu.
Zdolność holownicza wynosi 2700 kg, co jest o 770 kg mniej niż można holować Rivianem R1S lub Audi Q7, ale nieskończenie więcej niż może przewieźć sedan Air.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h może zająć zaledwie 3,5 sekundy, według danych Lucid. Nie mamy jeszcze szczegółowych informacji o mocy i momencie obrotowym, ale 2025 Gravity będzie miał moc co najmniej 480 KM. W momencie premiery modelu Gravity, prawdopodobnie będzie on równy lub przewyższał moc modeli Touring 620 KM i Grand Touring 819 KM. Czy Lucid zbuduje bardziej wydajny Gravity Sapphire? Biorąc pod uwagę, jak dobry był 1234-konny Air Sapphire w naszych testach, trzymamy kciuki.
To, w czym Lucid naprawdę się wyróżnia
Wnętrze 2025 Lucid Gravity jest podobne do Air, ale nie jest identyczne. Szef designu Lucid, Derek Jenkins, mówi, że od czasu początkowej premiery Air nastąpił "prawdziwy rozwój w Lucid". I to dobrze słyszeć, ponieważ według naszych doświadczeń, niezaprzeczalna jakość Lucid Air jest często przyćmiewana przez drobne problemy, w tym błędy technologiczne.
W rzeczywistości, nie tylko błędy technologiczne - w naszym testowym samochodzie Air jedna z przycisków na kierownicy odczepiła się przy lekkim użyciu. Kierownica Gravity ma panele dotykowe po lewej i prawej stronie, a także obszar do przesuwania i cztery płaskie przyciski. Kierownica ma teraz kwadratowy kształt, więc jest płaska u dołu i u góry. Jenkins mówi nam, że Lucid przetestowało 27 różnych kierownic i tak, wśród nich była kierownica w stylu Tesli.
Zaktualizowane wyświetlacze OLED zostały udoskonalone i powiedziano nam, że system powinien być bardziej niezawodny niż w Air. Brzegi górnego wyświetlacza stały się wyższe, a górna część cieńsza. Ten długi 34-calowy wyświetlacz składa się z małego menu sterowania po lewej stronie kierownicy, zegarów i górnego ekranu multimedialnego. Poniżej niego, dolny centralny wyświetlacz jest teraz zorientowany poziomo i ma rozmiar 12,6 cala zamiast 12,5. Jedną z funkcji, które doceniliśmy w Air, było ukrycie dolnego ekranu, ale ta funkcja zniknęła w Gravity. Jest jednak relaksujący tryb, który przyciemnia dolny ekran i upraszcza górny, pokazując tylko to, co jest absolutnie niezbędne. Podczas długiej nocnej jazdy to jedyny sposób prowadzenia.
Następnie jest Lucid Sanctuary, fantastyczny tryb, który działa tylko wtedy, gdy nie prowadzisz samochodu. Każdy ekran w samochodzie wyświetla tę samą scenę przyrody - widzieliśmy Joshua Tree w Kalifornii. To to, co widzisz na głównym ekranie w aplikacji Calm. Te efekty wizualne i dźwiękowe łączą się z masażem i nową podświetleniem nastrojowym LED. Widzieliśmy podobne funkcje u Mercedesa i Genesis, ale ta wydaje się być jeszcze bardziej zaawansowana.
Nie wyobrażamy sobie, że kiedykolwiek poczujemy się wystarczająco komfortowo, aby zaparkować na stacji ładowania i medytować, ale Lucid ma również połączenie z Meditopia, gdzie można przejść szybki, prowadzony seans. Niektóre z tych funkcji mogą wymagać długoterminowej subskrypcji, ale Lucid wciąż dopracowuje szczegóły.
Z drugiej strony, powiedziano nam, że będzie również dostępna funkcja karaoke w samochodzie. W rzeczywistości, w Gravity jest wiele rzeczy do odkrycia, więc chociaż niektórych mogą zachwycić wbudowane aplikacje lub ogromny wyświetlacz projekcyjny, nas interesuje również, jak prowadzi się ten crossover, jaki ma zasięg i jak dobrze działa wnętrze.
3-rzędowy crossover Gravity
Nawiasem mówiąc, w momencie pisania tego artykułu Lucid wciąż określa, w jaki sposób dokładnie będą składały się siedzenia drugiego rzędu, aby ułatwić dostęp do trzeciego rzędu. W prototypie, który widzieliśmy, był dźwignia na dolnej części drugiej rzędy siedzeń, która mogła regulować kąt nachylenia oparcia. Czy będzie też przycisk podobny do tego w Hondzie Pilot, aby odchylić to oparcie i przesunąć siedzenie do przodu? Zobaczymy. Przynajmniej tylne drzwi otwierają się pod kątem około 90 stopni - to kolejna cecha, którą pokochaliśmy w Air.
Jednak niezależnie od tego, jak złożysz te siedzenia, dostęp do trzeciego rzędu jest po prostu normalny. Okna tam również nie zapewniają imponującego widoku na otoczenie. Nie planuje się żadnego Gravity ze stalowym dachem, więc będziesz miał przynajmniej widok na drzewa z góry. W Los Angeles nasz Air ze szklanym dachem wiele razy przegrzewał się w letnie słońce, więc cieszymy się, słysząc, że szklany dach Gravity ma inną powłokę termiczną, która może obniżyć temperaturę w kabinie. W przyszłości może być dostępna funkcja elektrochromowego szklanego dachu, podobnie jak w Toyocie Venza.
Kluczyk i szkło
Jak ironiczne, że w tak zaawansowanym samochodzie jak Lucid Air, jednym z powtarzających się problemów jest delikatny kluczyk, który wymaga częstej wymiany baterii i nie zawsze rozpoznaje samochód. Cóż, mamy dla Was dobrą wiadomość: w Gravity jest nowy, pełnowymiarowy kluczyk, który powinien pomieścić bardziej trwałe baterie. A jeśli to Was nie ekscytuje, porozmawiajmy o szkle. Podoba nam się bogaty wygląd drewnianej pokrywy nad przednimi uchwytami na kubki w Air. W 2025 Gravity pokrywa ta została wykonana z hartowanego szkła. Kiedy zajrzeliśmy do wnętrza prototypu Gravity Dream Edition przed debiutem crossovera, szkło z jego grawerowanymi wzorami było niespodziewaną zmianą, ale wyglądało luksusowo. Powiedziano nam, że różne wersje wyposażenia będą miały różne wzory grawerowania. Pod tą pokrywą i odchylanym podłokietnikiem znajduje się bardzo przestronne miejsce do przechowywania.
Aktualizacje przed premierą
Dopóki czekamy na premierę seryjnej wersji 2025 Gravity, Lucid zaktualizował informacje o swoim długo oczekiwanym crossoverze. Po pierwsze, interfejs, który będzie dostarczany z zupełnie nowym Gravity, będzie ostatnią wersją "Oz" w jego aktualizacji 2.4. Dotyczy to ulepszeń i dodatków do nawigacji, zaawansowanej pomocy przy prowadzeniu, asystenta zmiany pasa ruchu, ostrzeżenia o opuszczeniu pasa ruchu i wizualizacji, a także skraca czas budzenia z aplikacji. Oz 2.4 doda również ulepszony dostęp do HomeLink, powiązany z VIN Twojego Lucid.
Ulepszeniem sprzętowym, które będzie standardowe dla Gravity jako modelu 2025, jest wtyczka North American Charging Standard (NACS), która oddala Lucid od połączonego standardu ładowania J1772-CCS. Pozwoli to Gravity i każdemu innemu Lucidowi z 2025 roku uzyskać dostęp do sieci ładowania Tesla Supercharger i ułatwi ładowanie, ładując do 320 km zasięgu w około 15 minut. Wreszcie, nowy silnik Atlas, który zostanie zainstalowany na nowej platformie średniej wielkości Lucid, może również trafić do Gravity, aby zaoferować jeszcze niższą cenę dla wersji o niższych osiągach, ale topowe modele Gravity zachowają obecne mocne, ale kompaktowe jednostki napędowe, znalezione również w Air AWD.
Czy taka grawitacja sprawiła, że zakochałeś się w niej bez pamięci?
2025 Gravity jest bardzo podobny do ogólnego stylu Lucid pod względem designu i sposobu, w jaki patrzy w przyszłość. Jednak próba bycia na czele ma swoje plusy i minusy, dlatego jesteśmy ciekawi, jak dobrze Lucid zrealizuje obietnice dotyczące Gravity. Mimo to, 2025 Gravity niewątpliwie poszerza zasięg marki Lucid w taki sposób, jak nigdy wcześniej nie mógł tego zrobić luksusowy sedan. A cena początkowa również powinna pomóc; Air dopiero teraz otrzymuje tańsze wersje w podobnej cenie, startując z sześciocyfrowych liczb.
Lucid mówi, że zamówienia na pierwsze z dwóch zapowiedzianych wersji wyposażenia crossovera rozpoczną się już w listopadzie 2024 roku. Lucid Gravity Touring ostatecznie stanie się podstawowym modelem w gamie w cenie 79 900 dolarów, a Grand Touring SUV będzie kosztował od 94 900 dolarów. Ceny te nie obejmują opłaty za dostawę, która nie została jeszcze ogłoszona, ale ceny sedana Air zazwyczaj zwiększają się o 1500-1575 dolarów dzięki opłatom. Pierwsze rezerwacje będą dostępne tylko w wersji Grand Touring, aby rozpocząć produkcję pod koniec 2024 roku; rezerwacja wersji Touring zostanie otwarta później, z myślą o dacie produkcji 2025 roku. Na razie są to jedyne ogłoszone wersje wyposażenia, ale tańszy model Pure i bardziej wydajny model Sapphire mogą pojawić się później, w oparciu o gamę wyposażenia i wydajność sedana Air.
Model Lucid Gravity Grand Touring, pierwszy, który można zarezerwować, będzie miał szacowany całkowicie elektryczny zasięg 710 km z "ponad 800 koni mechanicznych", opcjonalne trzykomorowe pneumatyczne zawieszenie i dostępny wolumen bagażnika 3,4 metrów sześciennych, a także opcjonalne siedzenie dla dwóch osób.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.
Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.