Pierwsze spojrzenie na Porsche Cayenne 2024

kwi 24, 2024

Porsche

Gama Porsche to oszałamiająca mieszanka opcji. Warianty T, S, GTS, Turbo i Turbo S to tylko wierzchołek góry lodowej, która obejmuje również wersje GT I E - Hybrid samochodów sportowych i crossoverów tego niemieckiego producenta samochodów. Przy tak wielu odmianach modele podstawowe mogą łatwo się zgubić. Być może dlatego Porsche Cayenne 2024 przybyło do naszej floty z jednymi z najfajniejszych i najdroższych funkcji z całej listy.

Za kierownicą 2024 Porsche Cayenne

Porsche udoskonaliło bazowy Cayenne na rok modelowy 2024, doładowując 3,0-litrowy silnik V6 z turbosprężarką tego crossovera. Moc wzrosła do 348 KM i 500 Nm momentu obrotowego, czyli o 13 KM i 49 Nm więcej niż w poprzednim modelu. Na drodze 2024 Porsche Cayenne sprawia wrażenie szybkiego, choć nie oszałamiającego. Mocną stroną tego układu napędowego są przyspieszenia na autostradzie i wykorzystanie doskonałego systemu napędu na cztery koła przy ostrym wyjściu z zakrętu. Płynność i liniowość pracy silnika V6 byłyby niemożliwe bez szybkich i precyzyjnych zmian biegów ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów.

010-2024-porsche-cayenne-v6-first-test.jpg

Mimo to podstawowy Porsche Cayenne nadal przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy, co jest równoważne z wynikiem Porsche Cayenne z 2019 roku. 400 metrów pokonuje w tym samym czasie 13,7 sekundy, co z konfiguracją starego silnika, ale Cayenne z 2024 roku przekracza linię mety z prędkością 162,7 km/h wobec 161,8 km/h. Przyspieszenie od 0 do 160 km/h poprawiło się o 0,1 sekundy do 21,6 sekundy.

Oczywiście nowa moc wiąże się z pewnym wzrostem masy - nowy samochód waży 2217 kg wobec 2121 kg starego modelu.

007-2024-porsche-cayenne-v6-first-test.jpg

2024 Porsche Cayenne nie brzmi tak dobrze, jak dźwięczny silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem w Cayenne S, ale jego prowadzenie i właściwości jezdne sprawiają, że zapomina się na chwilę o tym, że ma mocniejszych braci. Pod względem solidności niewiele seryjnych crossoverów klasy luksusowej sprawia wrażenie tak dobrze zmontowanych jak Porsche Cayenne. Ta solidność przyczynia się do imponującej płynności jazdy i prowadzenia podwozia; nasz samochód testowy jechał wystarczająco miękko, aby pochłaniać nierówności drogi, nie dopuszczając do przechyłów nadwozia w zakrętach.

Dzięki opcjonalnemu pneumatycznemu zawieszeniu Porsche, które jest dostarczane w pakiecie z adaptacyjnym tłumieniem i systemem Porsche Active Stability Management, Cayenne doskonale nadaje się do różnych warunków jazdy. Najszybszy sposób na zmianę ustawień trybu jazdy Porsche to obrót pokrętła w dolnej prawej części kierownicy między trybami Normal, Sport, Sport + i Off-Road. Zmienia to reakcję zawieszenia na nawierzchnię i zachowanie układu napędowego, a także prześwit dla lepszej aerodynamiki lub dodatkowego prześwitu.

009-2024-porsche-cayenne-v6-first-test.jpg

Tryb Normal jest wystarczający dla większości kierowców do codziennej jazdy, ale my przełączaliśmy się na Sport, aby uzyskać nieco lepszą reakcję. Nawet w trybie Sport +, który między innymi obniża samochód i zwiększa czułość pedału gazu, Cayenne nadal imponująco równoważy prowadzenie i komfort. W zakrętach ten crossover Porsche jest ostry i błyskawiczny, niczym rozrośnięty hot-hatch. Układ kierowniczy jest również bardzo precyzyjny i informacyjny.

Dostępność obrotowego pokrętła wyboru trybu jazdy zależy od obecności pakietu Sport Chrono, który obejmuje również analogowe i cyfrowe stopery, przycisk Sport Response, który na 20 sekund przełącza Cayenne w najbardziej agresywne ustawienia, oraz system kontroli startu.

To, co potrafi ten podstawowy Cayenne, wydaje się po prostu niewiarygodne. Możliwości naszego testowego egzemplarza zostały również wzmocnione systemem Porsche Dynamic Chassis Control, aktywną stabilizacją przechyłów, systemem skręcania tylnych kół i oponami Pirelli P Zero Corsa.

008-2024-porsche-cayenne-v6-first-test.jpg

Wyniki naszych testów pokazują, że te ulepszenia dają obiektywne korzyści oprócz subiektywnej przyjemności. Najbardziej jaskrawym obiektem porównania jest 2024 Porsche Cayenne S, który testowaliśmy na oponach całorocznych: na naszej miniaturowej torze testowym w kształcie ósemki ten model z silnikiem V6 uzyskał oszałamiający wynik - 24,1 sekundy. To nie tylko miażdży wynik Cayenne z 2019 roku wynoszący 25,0 sekundy, ale także przewyższa najlepszy wynik Cayenne S z 2024 roku na oponach całorocznych wynoszący 25,6 sekundy. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, ten 2024 Porsche Cayenne na torze w kształcie ósemki zrównał się z Aston Martinem DBX707, co stawia go w jednym rzędzie z jednymi z naszych ulubionych wysoko wydajnych crossoverów wszech czasów.

Jak luksusowy jest 2024 Porsche Cayenne, biorąc pod uwagę liczne dostępne opcje?

Wypożyczony przez nas egzemplarz Cayenne, pomalowany w opcjonalny metaliczny lakier Algarve Blue Metallic i wyposażony w świeże wnętrze ze skóry czarnej i beżowej, prezentował się luksusowo i elegancko. Posiadał również 22-calowe koła z programu Porsche Exclusive Design, które wyglądają jak powiększone felgi Fuchs z lat 60., co bez wątpienia dodaje stylu temu i tak szykownemu samochodowi.

020-2024-porsche-cayenne-v6-first-test-driver-seat.jpg

Najlepsze funkcje wnętrza nie należą do tanich. Luksusowe 14-pozycyjne fotele z regulacją elektryczną i pamięcią w naszym samochodzie testowym były opcją oddzielną od wentylacji foteli. Pakiet Premium obejmuje inne przyjemne dodatki, na które trudno nie zwrócić uwagi, takie jak ulepszony system audio Bose, oświetlenie ambientowe, podgrzewane tylne siedzenia, szykowny panoramiczny dach i adaptacyjny tempomat. Rozumiemy, że Porsche to Porsche, ale nadal dziwi nas fakt, że większość tego wyposażenia nie jest standardem.

021-2024-porsche-cayenne-v6-first-test-rear-seats.jpg

Przynajmniej standardowe funkcje, które otrzymujesz, zostały ulepszone. Grafika 12,3-calowego ekranu dotykowego systemu multimedialnego jest bardzo wyraźna, a nawigacja po menu jest tak łatwa, jak w iPhonie. 12,6-calowy cyfrowy zestaw wskaźników jest czytelny i pasuje do marki Porsche, choć nieco brakuje nam starego układu z pięcioma cyferblatami.

017-2024-porsche-cayenne-v6-first-test-interior.jpg

Porsche udoskonaliło pakiet bezpieczeństwa 2024 Porsche Cayenne, chociaż wolimy prowadzić każdy samochód Porsche ręcznie, niż powierzać mu jakiekolwiek zadania. Standardowy monitoring martwego pola to funkcja, za którą najbardziej jesteśmy wdzięczni Porsche, a diody na lusterkach bocznych są dobrze widoczne. Wypróbowaliśmy również system utrzymywania pasa ruchu podczas korzystania z adaptacyjnego tempomatu. Cayenne przyspiesza i hamuje bardzo płynnie, co jest dużym plusem dla kierowców utkniętych w korkach w drodze do pracy lub wracających po energetycznej jeździe po pagórkowatym terenie.

001-2024-porsche-cayenne-v6-first-test-side-profile.jpg

W tym 2024 Porsche Cayenne praktycznie wszystko jest idealne, ale obraz z kamery cofania wygląda strasznie, jakby był o kilka generacji w tyle. Z zewnątrz, pod spojlerem, po prawej i lewej stronie tylnej szyby, znajdują się plastikowe wykończenia, które wyglądają tanio. Największym i najbardziej dotkliwym zaniedbaniem jest brak systemu kamer 360 stopni, który może zapewnić spokój ducha podczas manewrowania każdym samochodem z drogimi felgami na parkingach i w ciasnych przestrzeniach, zwłaszcza tak drogim.

Czy 2024 Porsche Cayenne jest wart swojej ceny?

Jeśli szukasz Porsche Cayenne, to naprawdę potrzebujesz właśnie Porsche Cayenne. Ten model z silnikiem V8 oferuje imponujące osiągi i wspaniały dźwięk wydechu. Ci, którzy rozważają również opcje spoza salonów Porsche, powinni zwrócić uwagę na inne, tańsze luksusowe SUV-y średniej wielkości, takie jak BMW X5, Range Rover Sport i Mercedes-Benz GLE-Class. Może nie mają na masce logo Porsche, ale nadal oferują prestiż, luksus i osiągi.

005-2024-porsche-cayenne-v6-first-test-in-motion.jpg

Pomijając racjonalizm, trudno oprzeć się emocjonalnej atrakcyjności 2024 Porsche Cayenne. Chociaż jest drogi i brakuje mu wielu standardowych technologii, żaden inny luksusowy SUV średniej wielkości nie dorównuje mu pod względem zaangażowania kierowcy i jakości wykonania. Jakkolwiek trudno to przyznać naszemu skupionemu na praktyczności umysłowi, jeśli masz pieniądze, dobrze wyposażony 2024 Porsche Cayenne zdecydowanie jest tego wart.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna