Pierwsze spojrzenie na 2025 Porsche Cayman: nowy poziom doskonałości

lis 18, 2024

Porsche od dziesięcioleci produkuje samochody sportowe, i chociaż pierwszy elektryfikowany "Porsche" pojawił się w 1898 roku, elektryczny rozwój jakby zawiesił się na sto lat. Teraz Porsche znajduje się na dole stromej części krzywej rozwoju dla czystych samochodów elektrycznych. Dowodem tego jest imponująca lista ulepszeń, pojawiających się w tej aktualizacji środka cyklu życia pierwszego czystego elektrycznego samochodu marki. Hasło 2025 Porsche Taycan: "wyżej, dalej, szybciej".

Co oznacza to hasło?

"Wyżej" odnosi się do zwiększenia maksymalnej mocy ładowania z 270 kW do 320 kW, a także do znacznie zwiększonego czasu ładowania, spędzonego blisko lub powyżej 300 kW. "Dalej" odnosi się do kilku ogólnych osiągnięć, w tym możliwości przejechania ponad 30 procent dalej na jednym ładowaniu dzięki zarówno większym bateriom, jak i niezliczonym drobnym ulepszeniom wydajności. (Ta ocena oparta jest na globalnych wynikach WLTP; cyfry EPA są nadal oczekiwane.) A "szybciej" odnosi się (nie semantycznie) do przyspieszenia, które poprawia się o 0,3-0,6 sekundy, co częściowo stało się możliwe dzięki nowemu tylnemu silnikowi, który nominalnie jest o 24 procent mocniejszy (moc nominalna do 556 KM przed chwilowym "wzmocnieniem"), pomimo tego, że jest o 10 kg lżejszy i około 7 procent mniejszy. Zanurzmy się w szczegółach, zaczynając od najbardziej interesującego.

938 koni mechanicznych i 1109 Nm momentu obrotowego

011-2025-porsche-taycan-front-view.jpg

Zamówiąc 2025 Porsche Taycan Turbo S z opcjonalną baterią Performance Battery Plus, aktywując tryb Launch Control, uzyskasz stałe 700 kW lub 938 KM mocy i 1109 Nm momentu obrotowego - w porównaniu do 750 KM i 1050 Nm, które były wcześniej. Po rozpoczęciu jazdy moc i moment obrotowy nieco spadają, ale samochody z pakietem Sport Chrono otrzymują nową funkcję Push-2-Pass, inspirowaną Formułą E, która zapewnia dodatkowe 94 KM (powracając do całkowitej wartości 938) na 10 sekund, które timer w prawym dolnym rogu licznika odlicza, zanim odliczy 10-sekundowy obowiązkowy okres oczekiwania, zanim funkcja stanie się ponownie dostępna. Wybierz Turbo GT, a te szczytowe wartości wzrosną do 1019 KM i 1353 Nm. Czyni to go najpotężniejszym seryjnym modelem Porsche na dzień dzisiejszy, a to w dużej mierze dzięki nowym, mocniejszym magnesom w rotorze tylnego silnika i dzięki umiejętnemu dodaniu nieco więcej miedzi w statorze.

Zawieszenie pneumatyczne jest teraz standardem, Porsche Active Ride jest opcją

Zawieszenie pneumatyczne staje się standardem w 2025 Porsche Taycan, z dwukomorowym systemem zapewniającym zmienną sztywność sprężyn. Amortyzatory wyposażone są w zewnętrzne zawory do niezależnej zmiany prędkości tłumienia odbicia i sprężania. Nowa, opcjonalna система Porsche Active Ride wyposażona jest w jednokomorowe sprężyny (zorientowane na miękkość), które są połączone z podobnymi regulowanymi amortyzatorami, tylko te amortyzatory są połączone liniami hydraulicznymi z wysokoprężną pompą, która może natychmiast zmieniać prześwit w każdym rogu. Tryby pracy obejmują typowy tryb "magic carpet" z magicznym dywanem, a także przełączalne tryby, które mogą zneutralizować wszelkie przechyły, nurkowanie i podnoszenie. Najlepsze dla starszych lub ubranych w spódnice pasażerów: tryb komfortowego dostępu podnosi samochód o 76 mm (56 mm w wyższym Cross Turismo) w momencie otwarcia drzwi. System pozwala również nieco obniżyć samochód dla popularnego przykucniętego wyglądu.

Hamulce zostały przeprojektowane, ale nadal nie ma trybu jednej pedały

Nowa architektura elektryczna pozwala odzyskać więcej energii hamowania - 400 kW w porównaniu do 290, co zapewnia prawie pół-g spowolnienia. Jednak będziesz musiał nacisnąć pedał hamulca, aby go aktywować, ponieważ Porsche nadal uparcie odmawiają oferowania nawet opcji przełączalnego trybu jazdy jedną pedałą. Firma zapewnia nas, że uczucie pedału hamulca Taycan zostało teraz ulepszone, a wydajność hamowania na torze może nawet nieznacznie się poprawić dzięki ulepszonemu chłodzeniu.

Więcej pojemne baterie

018-2025-porsche-taycan.jpg

Podstawowe modele i modele Taycan z pakietem Performance nadal używają litowo-jonowych ogniw typu nikiel-mangan-kobalt, ale procentowa zawartość minerałów zmienia się z 60/20/20 na 80/10/10. Mniejsza z dwóch dodatkowych baterii zwiększa się z 71 do 84 kWh, a większa - z 84 do 97 kWh. Należy zauważyć, że te liczby są czystą, użyteczną pojemnością. Najlepszą wiadomością jest to, że te bardziej pojemne pakiety ważą około 9 kg mniej, co zwiększa ogólną gęstość energii o 13 procent. Jeszcze lepiej, że ich idealna temperatura ładowania spadła z 35 stopni Celsjusza do zakresu od 15 do 23 stopni, a ulepszony system termostatyzacji może teraz szybko doprowadzić gorącą lub zimną baterię do umiarkowanej temperatury, co jeszcze bardziej wygładza i przyspiesza proces ładowania. Ta aktualizacja systemu termostatyzacji zwiększa również moc chłodzenia wnętrza o jedną trzecią i moc ogrzewania o 1,4 razy.

Zwiększenie zasięgu dzięki zwiększeniu wydajności

Przekształcenie skromnego wzrostu pojemności akumulatora o 4-6% w przewidywane zwiększenie zasięgu o ponad 30% wymagało znacznego zwiększenia wydajności. Wiele z tych ulepszeń stało się możliwych dzięki znacznie zmodernizowanej elektrycznej systemie. Różne urządzenia w Taycan pierwszej generacji J1-I zużywały cztery różne napięcia: 12 V dla oświetlenia, systemu informacyjno-rozrywkowego itp.; 48 V dla aktywnego systemu stabilizacji poprzecznej; 400 V dla takich systemów jak sprężarka pompy ciepła; i 800 V dla baterii i silnika napędowego (silników). Nowy Taycan J1-II rezygnuje ze średnich napięć, odrzucając aktywny system stabilizacji poprzecznej i wykorzystując 800-woltowy kompresor HVAC i hydrauliczną pompę dla aktywnego zawieszenia.

014-2025-porsche-taycan-interior.jpg

To usunęło potrzebę jednego całego przetwornicy DC-DC i pozwoliło połączyć moduł dystrybucji mocy, przetwornicę DC-DC i 150-kW wzmacniacz 400-800 V, skierowany na optymalizację prędkości ładowania 400 V, w jeden potężniejszy blok, który jest również o 2,25 kg lżejszy. Ten system obsługuje o 20% wyższe prądy - 400 amperów podczas ładowania i do 1100 amperów podczas uruchamiania. Nowa strategia przełączania falownika ze zmienną prędkością jeszcze bardziej zwiększa wydajność napędu elektrycznego. Wreszcie, udoskonalenia aerodynamiczne, takie jak nowe 21-calowe aerodynamiczne koła, opony o mniejszym oporze toczenia i zmniejszenie masy całego samochodu, stanowią około 11% wzrostu zasięgu.

32 000-pikselowe aktywne matrycowe reflektory

Porsche twierdzi, że te fantastyczne reflektory są światową nowością, chociaż większość fajnych funkcji reflektorów, naturalnie, nie jest jeszcze dozwolona w USA. Aktualizacja oprogramowania umożliwi wykorzystanie takich funkcji, jak dywan świetlny - dodatkowy jasny obszar oświetlenia wielkości samochodu i pokazujący mniej więcej na takiej samej odległości przed samochodem, który wygina się wzdłuż drogi, plus lokalne przyciemnianie dla nadjeżdżającego ruchu, możliwość wyświetlania obrazów na asfalcie itp. Otrzymujemy zabawne powitalne animacje z oświetlenia z przodu i z tyłu. Według doniesień, światła drogowe osiągają zasięg 500 metrów i zużywają o połowę mniej energii niż poprzednie lampy, które miały tylko 84 piksele (ale kto to wszystko liczył?).

Zmiany zewnętrzne 2025 Porsche Taycan

Te 8K-oczy wymagały nowych przednich błotników i reflektorów dla wszystkich wersji, przy czym modele Taycan Turbo/Turbo S otrzymały swoje własne oddzielne przednie i tylne reflektory, a także emblematy wewnątrz i na zewnątrz w nowym wykonaniu "Turbonite", które przypominają tytan. Jest cały szereg nowych aerodynamicznych kół, elektryczne drzwi gniazda ładowania z obu stron są teraz standardem, podobnie jak wewnętrzne oświetlenie z podświetleniem, podgrzewana kierownica i wiele innych. Wewnątrz znajduje się nowy opcjonalny ekran po stronie pasażera, bezprzewodowa ładowarka z chłodzeniem powietrzem dla dwóch telefonów w konsoli o mocy 15 W (wcześniej maksymalnie 5 W) i nowy ulepszony Apple CarPlay, który obsługuje aplikację Porsche, umożliwiającą sterowanie popularnymi funkcjami samochodu, takimi jak klimatyzacja i podgrzewanie siedzeń, z poziomu CarPlay.

Jazda i ładowanie prototypu 2025 Porsche Taycan

020-2025-porsche-taycan.jpg

Porsche zaprosiło nas do studia w pobliżu swojego centrum inżynieryjnego w Weissach w Niemczech, gdzie odbyliśmy 30-minutową przejażdżkę po kraju sedanem 2025 Taycan Turbo S z przystankiem na ładowanie w siedzibie firmy. Jakość jazdy po odcinku rozbitego asfaltu była imponująco płynna, a Porsche Active Ride rzeczywiście udało się wymazać wszelkie ślady przechyłów, nurkowania czy kołysania - przynajmniej na poziomie przyczepności, jaki mogły zapewnić nasze zimowe opony Goodyear na mokrych drogach podczas lekkiego opadu śniegu. Kontrola startu mocno przyciska ludzi do siedzeń, nawet w takich warunkach. Ładowanie również było szybkie. Podłączyliśmy się, szybko osiągnęliśmy 300 kW, a następnie osiągnęliśmy szczyt 325 kW, dodając 25,9 kW w ciągu 5 minut i 5 sekund, podnosząc poziom naładowania z 28 do 52 procent. Nowy ekran ładowania w klastrze dostarcza również więcej informacji, w tym przewidywaną maksymalną prędkość ładowania w trakcie całego procesu ładowania i szary nawias, wskazujący, kiedy szybkie ładowanie się zakończy (jest to zalecany czas na odłączenie i kontynuowanie jazdy). Wbudowany planista trasy ładowania zapewnia teraz więcej informacji o punktach zainteresowania (np. gdzie można znaleźć toalety), a także informacje o dostępności ładowarek i możliwość dodania na czarną listę stacji, której nigdy więcej nie chcesz odwiedzić.

Cena i data rozpoczęcia sprzedaży

Porsche już przyjmuje zamówienia na dostawy, począwszy od początku czwartego kwartału 2024 roku. Ceny zaczynają się od 101 395 dolarów za podstawowy model z napędem na tylne koła i sięgają 213 695 dolarów za Turbo S Cross Turismo. Oczywiście, w dolnym segmencie cenowym część wyposażenia, wcześniej oferowanego za dodatkową opłatą w wysokości około 4000 dolarów, jest teraz standardem, a mniejsza bateria ma teraz taką samą pojemność jak większa. Ogólnie rzecz biorąc, spodobał nam się nowy Taycan, zwłaszcza podstawowe modele z lekkimi opcjami i zorientowany na koszt GTS.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna