Pierwszy test 2025 Kia Carnival Hybrid: czy przewyższył oryginał?

lis 20, 2024

Carnival to nie minivan Kia, który dodaje hybrydową wersję mocy na rok modelowy 2025. Kia nie lubi nazywać go minivanem i stylizuje go bardziej jak crossover, co jest wzmacniane przez aktualizację 2025 roku, która przeszczepia design przedniej części Kia EV9 i Sorento SUV na twarz Carnival. Jest to udana próba uniknięcia stygmy minivana i uczynienia tego odświeżenia w połowie cyklu jeszcze bardziej podobnym do aspirującego rodzinnego samochodu uniwersalnego.

003-2025-kia-carnival-hybrid-prestige.jpg

Zwykły Carnival wyposażony jest w 3,5-litrowy silnik V-6, ale hybryda wykorzystuje 1,6-litrowy turbodoładowany I-4 i łączy go z parą silników elektrycznych. Jest wiele samochodów, gdzie dodatkowa moc i wydajność hybrydowego układu napędowego czynią tę wersję bardziej pożądanym wyborem, ale czy tak jest w przypadku Carnival?

Piękne wnętrze

Nasz samochód testowy za 56 990 dolarów przybył z atrakcyjnym niebiesko-białym wnętrzem z białymi perforowanymi skórzanymi siedzeniami wykończonymi na niebiesko, niebieską skórzaną kierownicą i pięknymi białymi drzwiami z elementami niebieskiego, błyszczącego czarnego wykończenia i chromowanymi uchwytami. Ma duży zakrzywiony ekran, wygodną konfigurację do ładowania telefonu, gniazda zasilania i USB z diagramem pokazującym, czy jest podłączony i ładowany, czy po prostu ładowany, pokrętła regulacji głośności i ustawień, przyciski podgrzewania i chłodzenia siedzeń, podgrzewanej kierownicy i kamery. Łatwo podłączyć telefon i podłączyć Apple CarPlay, ale trudno wrócić na główny ekran po włączeniu CarPlay.

018-2025-kia-carnival-hybrid-prestige-interior.jpg

Hybrydowy Carnival ma ten sam podstawowy układ, co niehybrydowy, ale ma inną przekładnię. Hybryda ma dysk z przyciskiem parkowania pośrodku, umieszczony na błyszczącej czarnej centralnej konsoli wraz z trybem jazdy, utrzymywaniem samochodu i hamulcem postojowym, zamiast tradycyjnej dźwigni zmiany biegów.

Trochę o siedzeniach 2025 Kia Carnival Hybrid

Carnival ma wysoką podłogę i niski dach, co jest szczególnie widoczne w drugim rzędzie, do którego - przynajmniej w naszym załadowanym przykładzie testowym - trochę trudno się dostać, a ekrany na oparciach przednich siedzeń wyglądają świetnie, ale również utrudniają wejście. Największym problemem są niezwykle ciężkie i trudne do przesuwania siedzenia. Wajchy i zakładki do odchylania, pochylenia/ślizgania i składania są trudne do odróżnienia i łatwo je pomylić. Wajcha regulacji przód-tył znajduje się na dole przy zewnętrznej szynie siedzenia, a jej czarna rączka utrudnia jej znalezienie. Dostęp do trzeciego rzędu jest nieco ciasny dla dorosłych, ale nie powinien być trudny dla większości dzieci. Przestrzeń z tyłu może wydawać się klaustrofobiczna ze względu na ściśniętą linię okien.

023-2025-kia-carnival-hybrid-prestige.jpg

Możesz usunąć środkowe siedzenie w drugim rzędzie, ale trudno jest je ponownie umieścić. Musisz nacisnąć na zakładkę wewnątrz szyny palcem, wyrównać ją ręcznie, a następnie włożyć siedzenie w jego punkty podparcia. Wymagało to wielu prób, pośród obaw o uszkodzenie palców, próbując uwolnić suwaki i ponownie włożyć siedzenie do prowadnic. Pasażerowie drugiego rzędu mają ogromną składaną centralną konsolę, gniazda, porty USB po bokach przednich siedzeń, co jest naszym ulubionym rozmieszczeniem, i klimatyzację. Na suficie są otwory wentylacyjne zarówno dla pasażerów drugiego, jak i trzeciego rzędu. I znowu, wszystko to wygląda fantastycznie, ale funkcjonalnie jest dalekie od doskonałości.

Jak prowadzi się hybrydowy Carnival na drodze?

Carnival nie tylko wygląda jak crossover, ale też się tak prowadzi, co oznacza, że może czasami wydawać się ciężki, przy czym wykazuje pewne przechyły nadwozia i sztywność na nierównych powierzchniach. Hybryda jest cięższa niż wersja niehybrydowa, i to czuć na drodze z mniej zwinnym odczuciem jazdy.

014-2025-kia-carnival-hybrid-prestige.jpg

Dostępna moc jest dobra, i wydaje się, że ma moc V-6, nie brzmiąc i nie czując się tak. Hybryda generuje mniej koni mechanicznych, ale więcej momentu obrotowego niż niehybryda, z 177 koni mechanicznych i 264 Nm momentu obrotowego z silnika. Dodaj dwa silniki elektryczne dla łącznej mocy 242 KM i 367 Nm, aby popchnąć samochód ważący 2220 kg. Mocy wystarcza do jazdy po autostradzie i wyprzedzania. Właśnie wtedy, gdy potrzebujesz gwałtownego przyspieszenia, zwłaszcza pod górę, Carnival może wydawać się niewystarczająco mocny. I silnik może zacząć głośno hałasować przy pełnym gazie. Obiektywne dane testowe pokazują, że hybryda jest wolniejsza niż zwykły Carnival, potrzebuje 7,9 sekundy, aby przyspieszyć do 100 km/h, i 16,0 sekundy na 400 metrów, a układ napędowy staje się coraz bardziej ospały przy każdym przyspieszeniu, w miarę jak akumulator się rozładowuje. Zwykły Carnival pokazuje szybsze wyniki 7,5 i 15,7 sekundy.

017-2025-kia-carnival-hybrid-prestige.jpg

Mamy mieszane uczucia co do hamulców. Podczas testów hamulce wykazują dobre progresywne odczucie dla hybrydy, zatrzymując Carnival Hybrid z prędkości 100 km/h na dystansie 36 metrów, co jest znacznie lepszym wynikiem niż 40-metrowy dystans hamowania zwykłego minivana. Ale hamulce mogą być wrażliwe, bardziej niż w zwykłym Carnival. Waga i precyzja układu kierowniczego były dobre w teście na „ósemkę”, a elektrycznie wspomagana система Kia dobrze imituje bardziej naturalny układ hydrauliczny. Podoba nam się układ kierowniczy hybrydy bardziej niż niehybrydy, ale niektórzy uważają, że układ kierowniczy jest zbyt ciężki w rzeczywistych warunkach jazdy. Adaptacyjny tempomat i system utrzymywania pasa ruchu działają świetnie.

Czy hybrydowa wersja 2025 Kia Carnival jest lepsza?

Pod wieloma względami zwykły Carnival z V-6 jest bardziej przyjemny. Czuje się lżejszy i bardziej żywy, lepiej przyspiesza i wykazuje bardziej płynne hamowanie. Tak, hybryda jest bardziej ekonomiczna, przynajmniej na papierze, ale nawet tam jego zużycie paliwa na poziomie 6,92/7,59/7,13 l na 100 km w mieście/na autostradzie/w cyklu mieszanym nie jest imponujące. Przód napędowy hybrydowy Toyota Sienna ma zużycie paliwa 6,53/6,53/6,53 l na 100 km. Następnie jest Chrysler Pacifica Hybrid, hybryda plug-in, która jest prawdziwą gwiazdą wydajności ze zużyciem paliwa 2,87 l na 100 km i zasięgiem elektrycznym 50 km. Tak, hybrydowy Carnival jest znacznie lepszy w cyklu miejskim niż niehybrydowy, który zużywa 13,07 l na 100 km. Ale różnica zmniejsza się na autostradzie, gdzie zwykły Carnival zużywa 9,05 l na 100 km, a my rzadko widzieliśmy wskazania zużycia paliwa na wyświetlaczu deski rozdzielczej hybrydy, które były lepsze niż V-6.

006-2025-kia-carnival-hybrid-prestige.jpg

Często hybryda, dzięki swojej dodatkowej mocy i wydajności, przewyższa swojego niehybrydowego odpowiednika, ale nie dotyczy to Carnival, gdzie tradycyjny i bardziej dostępny model może być bardziej pożądany. Tutaj dodatkowa wydajność hybrydy może nie być warta kilku tysięcy dolarów różnicy w cenie, co jest rzadkim błędem dla producenta samochodów znanego ze swojej praktyczności.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna