2026 Aston Martin DBX S zwiększa moc silnika V-8 do 717 KM.
maj 05, 2025
Kiedy Aston Martin wprowadził swój pierwszy crossover, DBX, na rok modelowy 2021, był on wyposażony w 542-konny 4,0-litrowy silnik V-8 z podwójnym turbodoładowaniem. Brytyjski producent samochodów następnie dodał DBX 707 w 2023 roku, zwiększając moc V-8 do 697 koni mechanicznych. Na rok 2025 DBX 707 stał się jedyną opcją w gamie crossovera, ale teraz Aston Martin ponownie zwiększy moc na rok modelowy 2026, dodając nowy wysokowydajny model DBX S.
Więcej koni, mniej wagi
DBX S nadal wykorzystuje ten sam 4,0-litrowy silnik V-8 z podwójnym turbodoładowaniem, ale zastosowano w nim udoskonalenia techniczne zaczerpnięte z hiperauta Valhalla z napędem hybrydowym typu plug-in. Duża zmiana dotyczy turbosprężarek, które mają większą średnicę koła kompresora i, mgliście, "inne wewnętrzne ulepszenia". Aktualizacje dają dodatkowe 20 koni mechanicznych, co w sumie daje 717 koni mechanicznych. Aston Martin twierdzi, że DBX S przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy i mówi, że jest teraz o 0,3 sekundy szybszy do 200 km/h niż DBX 707. Biorąc pod uwagę, że przetestowaliśmy DBX 707 od zera do 100 km/h w 3,1 sekundy, szacunki Aston Martina wydają się nieco konserwatywne. Prędkość maksymalna pozostaje bez zmian, ale 310 km/h i tak nie było zbyt skromne.
DBX S ma ten sam system napędu na wszystkie koła, co DBX 707, z możliwością przekazania 50 procent momentu obrotowego na przednie koła i do 100 procent momentu obrotowego na tylne koła. DBX S nadal wykorzystuje również dziewięciostopniową automatyczną skrzynię biegów, ale Aston Martin twierdzi, że redukcje w trybach Sport i Sport+ stały się bardziej agresywne niż wcześniej, podczas gdy punkty zmiany biegów w górę zostały przeprojektowane, aby "odzwierciedlać rozszerzony zakres obrotów silnika". Aston Martin przeprojektował również układ wydechowy, aby lepiej oddawać ryk silnika V-8.
Oprócz zwiększenia mocy, innym kluczowym celem dla DBX S była redukcja masy, chociaż środki mające na celu zmniejszenie wagi są opcjonalne. Aston Martin oferuje dach z włókna węglowego, który będzie największym elementem z włókna węglowego, jaki kiedykolwiek zamontowano w Aston Martinie. Dach wymaga usunięcia relingów dachowych i zmniejsza wagę o 18 kg.
Dostępne są również magnezowe felgi, przy czym 23-calowe obręcze oszczędzają 19 kg masy nieresorowanej w porównaniu ze standardowymi 23-calowymi kutymi felgami aluminiowymi. Aston Martin twierdzi, że lżejsze felgi poprawiają również płynność jazdy, czucie układu kierowniczego i precyzję prowadzenia. Zamówienie magnezowych felg powoduje również usunięcie relingów dachowych, niezależnie od dachu z włókna węglowego. Wreszcie, Aston Martin zaoferuje złożoną, lekką poliwęglanową osłonę chłodnicy, ale firma nie sprecyzowała, ile kilogramów to zmniejsza. Aston Martin zmienił również przełożenie układu kierowniczego, czyniąc go o 4 procent szybszym. Producent twierdzi, że dzięki temu crossover jest bardziej responsywny i zmniejsza promień skrętu o około 0,5 m, poprawiając manewrowość w warunkach miejskich. DBX S wykorzystuje to samo przestrojenie pneumatycznego zawieszenia, które DBX 707 otrzymał w zeszłym roku.
Karbonowe wykończenie i czerwone pasy bezpieczeństwa
Kilka niewielkich wizualnych aktualizacji odróżnia DBX S od 707. Grill jest lakierowany na czarno, a przedni zderzak otrzymał nowy splitter, który pasuje do przeprojektowanych progów bocznych i znaczka "S" na przednim błotniku. Klienci mogą wybrać włókno węglowe na lusterka boczne, boczne wykończenie i progi drzwi. Z tyłu zderzak i dyfuzor zostały całkowicie przeprojektowane, a cztery rury wydechowe są teraz umieszczone pionowo i oferowane w wykończeniu na wysoki połysk lub matowym. Zamówienie tylnego zderzaka, dyfuzora, progów bocznych i tylnego skrzydła z włókna węglowego pozwala zaoszczędzić dodatkowe 7 kg. Zewnętrzne akcenty mogą być wykonane w kolorze Rosso Corsa Red, Trophy Silver lub Podium Green.
Wnętrze otrzymało nowe fotele z atrakcyjnym wzorem "jodełki", który można również rozciągnąć na podsufitkę przy montażu karbonowego dachu. Alcantara pokrywa fotele, podsufitkę, konsolę środkową i deskę rozdzielczą. Fotele zawierają również półanilinową skórę na boczkach, która na życzenie klienta może zastąpić Alcantarę w całym wnętrzu. Czerwone pasy bezpieczeństwa przypominają, że kupiłeś bardziej sportowego DBX, a logo "S" jest wyszywane na siedzeniach, a także na listwach progowych i tabliczce silnika. Standardowo montowany jest system audio z 14 głośnikami, ale oferowany jest również opcjonalny system z 23 głośnikami firmy Bowers & Wilkins. DBX S można zamawiać już teraz, chociaż Aston Martin nie ogłosił jeszcze cen. Aston Martin DBX 707 z 2025 roku zaczyna się od 256 086 dolarów i spodziewamy się, że DBX S będzie kosztować bliżej 300 000 dolarów. Dostawy mają rozpocząć się w czwartym kwartale tego roku.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.