Pierwsze spojrzenie na 2026 Lexus ES: Luksusowy Sedan toczący się jak nóż w zegarku
maj 02, 2025
Lexus, być może, jest obecnie głównie marką zorientowaną na crossovery, z bogatą gamą, która wznosi się od podstawowego UX poprzez NX, RX, trzyrzędowy TX, a następnie do terenowych modeli GX i LX. Ale nawet jeśli na każde dwa crossovery z logo Lexusa przypada jeden samochód z logo Lexusa, sedan ES pozostaje podstawowym produktem w rodzinie obok popularnego crossovera RX.
Było to jedno z pierwszych oznaczeń Lexusa, debiutujące mniej więcej w tym samym czasie co bardziej efektowne oryginalne LS400 w 1989 roku, i chociaż duży sedan średniej wielkości może rozpływać się na przedmieściach w całej Ameryce, w dużej mierze wynika to z jego wszechobecności. Lexus co roku sprzedaje ich znaczną liczbę, ponad 40 000 znalazło nowy dom w zeszłym roku — a to był szósty rok sprzedaży ES siódmej generacji.
Wkrótce do sprzedaży trafi nowy ES, a teraz widzicie go na waszych ekranach. To Lexus ES 2026, który głośno zadebiutował po drugiej stronie świata na Salonie Samochodowym w Szanghaju w 2025 roku, podczas gdy Ameryka spała. Jeśli myśleliście, że sedany ES są nudne i kupowane przez starszych ludzi lub golfistów, to nowy ES prawdopodobnie wygląda tak, jakby wylądował wśród bywalców klubów wiejskich, jak jaskrawoczerwony kabriolet Rolls-Royce'a Rodneya Dangerfielda z "Golfiarzy".
W rzeczywistości jednak każdy ES wyglądał młodziej i świeżej; odchodzący model, wprowadzony w 2019 roku, był już ledwo dostrzegalnie seksowny, z długim, niskim profilem i falistymi krzywiznami, wystarczająco śmiałymi, by zapomnieć o bardziej sztywnych wersjach z lat 90. i 2000. Tak więc, nawet jeśli ES 2025 nadal był maszyną do izolacji, zaprojektowaną do cichej i bezproblemowej eksploatacji, starsi ludzie (lub ktokolwiek, waszym zdaniem, kupuje ES) nie mają monopolu na niezawodne, luksusowe i dyskretnie atrakcyjne sedany, prawda?
W tym kontekście nowy ES nie jest aż tak dzikim odejściem od obecnego modelu — przynajmniej nie stylistycznie. Tylne światło na całej szerokości, ostre kanciaste elementy i spiczaste oświetlenie zaczerpnięto z koncepcyjnego LF-ZC z 2023 roku, chociaż ogólny kształt jest mniej "Łowca androidów", a bardziej, no cóż, odchodzący sedan ES. Uważamy, że ogólnie wygląda atrakcyjnie, z nieco większą ostrością niż ES z lat 2019–2025, znacznie mniejszym grillem i z odważną rzeźbą boków, do której być może będziemy musieli się przyzwyczaić. A biorąc pod uwagę kierunek rynku, jaki ostatnio przyjmują sedany — ogólnie rzecz biorąc, dążą do bardziej sportowej lub seksownej atmosfery, aby uzasadnić odrzucenie crossoverów, których, jak się wydaje, wszyscy inni chcą w dzisiejszych czasach — nowy wygląd ES wydaje się nie tylko stosowny, ale i rozsądny.
Hybryda czy elektryczność, wybierz sam
To, co znajduje się pod tym nowym nadwoziem, oznacza prawdziwe odejście dla średniej wielkości luksusowego sedana Lexusa. Dzieje się tak, ponieważ jest to pierwszy podstawowy Lexus zaprojektowany jako "samochód na dwóch platformach", jak to określa Lexus, z wariantami zarówno z silnikiem spalinowym, jak i w pełni elektrycznym, dzielącymi jedno nadwozie.
Koncepcja ta nie jest nowa — BMW, konkurent, który od kilku lat sprzedaje dwufunkcyjne samochody spalinowo-elektryczne, w tym i4/4 Series Gran Coupe, i5/5 Series i i7/7 series — ale to pierwszy raz dla Lexusa i pierwszy produkt Toyoty od czasu RAV4 trzeciej generacji (który oferował elektryczny układ napędowy Tesli), któremu udało się dokonać inżynieryjnego wyczynu polegającego na zastosowaniu jednej platformy dla kilku typów układów napędowych.
Szczegóły są na razie nieznane, ale ES 2026 bazuje na czymś, co brzmi jak nowsza wersja starej platformy TNGA-K ES, dostosowana do tych spalinowych i elektrycznych układów napędowych. Lexus zwiększył rozmiary samochodu, ponieważ niewiele nowych samochodów jest mniejszych od tych, które zastępują, ale tutaj prawdopodobnie zrobiono to, aby umieścić wystarczająco dużo baterii pod podłogą ES, aby zapewnić konkurencyjny zasięg.
Rozstaw osi zwiększono o imponujące 79 mm do 2950 mm, a całkowita długość wzrosła z 4975 mm do wyzywających LS 5140 mm. Szerokość również wzrosła o 53 mm, podczas gdy, co kluczowe, wysokość ES wzrosła o kilka dziesiątych milimetra, w zależności od tego, które modele ES 2025 i 2026 porównujesz. To kluczowy punkt, ponieważ chociaż dzisiejszy ES jest dość dużym samochodem z przestronną tylną kanapą, ilość miejsca nad głową nie jest zbyt duża; a kiedy dodajesz baterie do podłogi samochodu, podłoga ta ma tendencję do podnoszenia się — potencjalnie zmniejszając pionową przestrzeń kabiny, chyba że dach jest wyższy.
Tak więc z optymizmem zakładamy, że Lexusowi udało się zachować lub poprawić ilość miejsca nad głową obecnego ES (firma zauważa, że "pozycja siedzenia została ustawiona wyżej, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie oraz zapewnić szerokie pole widzenia", co praktycznie to potwierdza), czyniąc samochód wyższym jako całość. Podobnie, przejście najnowszego ES na wielowahaczowe tylne zawieszenie z zawieszenia typu MacPherson, z pewnością wiąże się również z elastycznością układu i zmniejszeniem profilu tylnego zawieszenia.
Elektryczna wersja z pewnością będzie mocniejsza
Podczas gdy formy napędu rozszerzyły się, Lexus zachował prawo wyboru: jak poprzednio, możesz wybierać spośród dwóch układów napędowych, chociaż teraz każdy z napędem na wszystkie koła lub bez niego. Tylko zamiast benzynowego V-6 lub hybrydowego czterocylindrowego silnika, ES 2026 oferuje kupującym wybór 2,5-litrowej czterocylindrowej hybrydy napędzającej przednie koła, lub tego samego z dodatkowym silnikiem obracającym tylną oś (jak w Toyotach Prius, Corolla i Camry z napędem na wszystkie koła) dla dołączanego na żądanie napędu na wszystkie koła, a także w pełni elektrycznej mocy z jednym lub dwoma silnikami.
Podobnie jak poprzednio, hybryda nosi nazwę ES350h (w zeszłym roku był to ES300h). Lexus nie podał jeszcze szczegółów dotyczących mocy, a nawet tego, którą generację systemu hybrydowego Toyoty otrzyma ES 2026, ale można z dużą dozą pewności założyć, że będzie to nieco mocniejsza wersja 225-konnej jednostki (232 KM z e-AWD) z obecnej Toyoty Camry. Jeśli nie możesz dostrzec znaczka ES350h na klapie bagażnika, dobrym znakiem, że masz do czynienia z hybrydą, są dodatkowe otwory w grillu w przeciwnym razie gładkim, lakierowanym na kolor nadwozia przodzie.
W pełni elektryczny Lexus ES 2026 ma całkowicie gładki przód i będzie nosił nazwy ES350e i ES500e, pierwszy z napędem na przednie koła i jednym silnikiem, a drugi z napędem na wszystkie koła i dwoma silnikami. Ponownie, Lexus nie podał mocy silników, rozmiaru baterii, a nawet zasięgu elektrycznego ES, ograniczając się do stwierdzenia, że ES350e z najmniejszymi dostępnymi kołami (19 cali) zapewni zasięg 480 km; większe 21-calowe koła i ES500e z napędem na wszystkie koła niewątpliwie zapewnią zauważalnie mniejszy zasięg. Prawdopodobnie ES350e i ES500e dzielą charakterystykę układu napędowego z niedawno zmodernizowanym elektrycznym SUV-em RZ (który ma te same oznaczenia 350e i 500e dla swoich przednio- i tylnonapędowych wariantów), więc spodziewaj się około 224 KM dla 350e i od 380 do 408 dla 500e, zasilanych baterią o pojemności 77 kWh.
Skłonność ku luksusowi
Odchodzący ES jest już dość atrakcyjny — jest niezwykle wyrafinowany i komfortowy, godna rekompensata za jego niesportową przednionapędową podstawę (w klasie pełnej tylnonapędowych samochodów, takich jak BMW serii 5 i doskonały Mercedes-Benz klasy E). To samochód, który stał się synonimem cichego ślizgania się po autostradach, a Lexus sugeruje, że ES 2026 będzie rozpieszczać swoich klientów jeszcze bardziej, pomimo jego bardziej nowoczesnej, minimalistycznej atmosfery wewnątrz.
Oprócz wydłużonego rozstawu osi, potencjalnie jeszcze bardziej wygładzającego jazdę, Lexus twierdzi, że struktura ES stała się sztywniejsza, zmniejszając drogi wnikania hałasu i wibracji. I nie musimy wam przypominać, że samochody w pełni elektryczne są zazwyczaj cichsze niż samochody z silnikami spalinowymi (a przynajmniej ich układy napędowe).
Rozwijając reputację ES jako luksusowego samochodu, w USA Lexus będzie oferował pakiet Executive z dwoma tylnymi siedzeniami, obejmujący odchylane oparcia, podnóżek po stronie pasażera, masażery siedzeń oraz podgrzewanie i wentylację. Ta konfiguracja, częściej spotykana w pełnowymiarowych sedanach o klasę wyżej niż w średniej wielkości luksusowych modelach, będzie oferowana w wersji ES350e Luxury.
Pozostała część wnętrza będzie wykończona odpowiednio bogatymi zamszowymi materiałami, strategicznie rozmieszczonym nastrojowym oświetleniem, a nawet "specjalną powłoką", która "poprawia jakość powierzchni". Oczywiście, są tu ekrany: 12,3-calowy w pełni cyfrowy zestaw wskaźników i 14-calowy ekran dotykowy z Apple CarPlay, Android Auto, możliwością jednoczesnego podłączenia dwóch telefonów przez Bluetooth i wbudowaną nawigacją. Ponownie, zaskakujące jest, jak oszczędnie wygląda wnętrze ES — to nie jest tradycyjny luksus starego świata. Lexus podjął tu również nowy dla siebie krok, umieszczając napis "Lexus" na piaście kierownicy zamiast charakterystycznego logo "L"; minimalistyczne powierzchnie; i brak widocznych wstawek z drewna.
Jesteśmy zaintrygowani tym, co możemy na razie obserwować, choćby dlatego, że miło jest widzieć, jak sedan przechodzi transformację z jeszcze bardziej wyrazistym designem i odważniejszymi opcjami układu napędowego, zamiast po prostu zostać wycofany z produkcji lub zastąpiony crossoverem. Oczywiście, ES to nie tylko sedan, to popularny luksusowy model, kluczowy dla firmy Lexus w Ameryce.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.