Co oferuje Nissan Leaf 2026? Zobacz wyposażenie każdej wersji wyposażenia

lip 03, 2025

Jesteśmy pewni, że wielu zaskoczyła radykalna zmiana – przynajmniej stylistyczna – trzeciej generacji elektrycznego Nissana Leaf. Przez dwie poprzednie generacje, począwszy od 2010 roku, był to dość dziwacznie wyglądający hatchback. Teraz Leaf przekształcił się w coś w rodzaju stylowego SUV-a. Oczywiście, jest SUV-em jedynie z wyglądu – mimo większego prześwitu i wyższego dachu, nadal dostępny jest tylko z napędem na przednie koła – ale fakt pozostaje: Leaf to teraz zupełnie inny samochód. Po pełnej prezentacji modelu 2026 pozostaje tylko jedno pytanie: ile będzie kosztował? Nissan jeszcze tego nie ujawnił, ale zaprezentował wszystkie wersje wyposażenia, które będą dostępne jesienią.

Na wstępie warto podkreślić, że Leaf 2026 to nie po prostu ubiegłoroczny model w nowej stylizacji. Wykorzystuje całkowicie nową platformę i stanowi poważny krok naprzód jako pojazd elektryczny. Zrezygnowano z rzadkiego i nietypowego złącza do szybkiego ładowania CHAdeMO na rzecz standardowego portu J1772 do ładowania prądem zmiennym (AC) na lewym przednim błotniku oraz portu w stylu NACS do ładowania prądem stałym (DC) na prawym przednim błotniku.

027-2026-nissan-leaf.jpg

Według Nissana port J1772 ułatwia ładowanie, ponieważ wiele ładowarek poziomu 2 na terenie całego kraju korzysta z tego standardu. Jego lokalizacja z przodu pojazdu pozwala kierowcom po prostu wjechać przodem na miejsce parkingowe i podłączyć auto do ładowania. Z kolei port NACS po stronie pasażera ułatwia podjazd do stacji Tesla Supercharger i zmniejsza potrzebę stosowania adapterów.

Kolejna nowość wynikająca z nowej architektury Leaf? Model 2026 może zasilać urządzenia zewnętrzne dzięki funkcji Vehicle-to-Load (V2L). Choć ograniczona do mocy 3,45 kW (AC) i wymagająca adaptera do portu J1772, jest wystarczająca do zasilania podstawowych sprzętów domowych lub sprzętu biwakowego. W końcu teraz Leaf to "SUV".

Wersje wyposażenia Nissana Leaf 2026

W 2025 roku Leaf był dostępny w dwóch wersjach: S i SV Plus – z baterią 40 kWh lub (w wersji Plus) 60 kWh. W 2026 roku oferta rozszerza się do czterech wersji: S, S Plus, SV Plus i Platinum (w materiałach Nissana oznaczone jako S+ i SV+). Na razie tylko Leaf S otrzymuje mniejszy akumulator o pojemności 53 kWh i silnik o mocy 174 KM. Pozostałe modele – od S Plus do Platinum – mają baterię 75 kWh i silnik o mocy 214 KM. Wszystkie wersje mają napęd na przednie koła.

Nissan Leaf S

Podstawowe wyposażenie wersji S jest skromne, ale kompletne. W standardzie znajduje się system kamer 360° w jakości HD (HD Enhanced Around View Monitor), dwa 12,3-calowe wyświetlacze – dla systemu multimedialnego i zestawu wskaźników. System audio obejmuje cztery głośniki i obsługuje bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay. Przednie porty USB-C służą do ładowania i przesyłu danych. W standardzie znajdują się również ProPilot Assist, system bezkluczykowy Intelligent Key oraz pakiet systemów bezpieczeństwa Nissana, w tym asystent martwego pola i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym.

Zaskoczeniem może być fakt, że zarówno wersja S, jak i S Plus wyposażone są w 18-calowe stalowe felgi z aerodynamicznymi kołpakami (opony Yokohama Avid GT 215/55R18), co jest rzadkością w czasach, gdy nawet podstawowe modele mają felgi aluminiowe. Wersja S będzie dostępna nieco później niż droższe warianty. Nie wiadomo jeszcze, jaki zasięg zapewni ten mniejszy akumulator.

Nissan Leaf S Plus

Przechodząc do wersji S Plus, otrzymujemy wszystko z wersji S, ale z większym akumulatorem i mocniejszym silnikiem. Deklarowany zasięg to 303 mile (487 km), co stanowi ogromną poprawę w stosunku do 212 mil (341 km) maksymalnego zasięgu modelu 2025. Poza tym S Plus wygląda i jest wyposażony identycznie jak S.

Nissan Leaf SV Plus

Wersja SV Plus zastępuje stalowe felgi aluminiowymi 18-calowymi obręczami (z tymi samymi oponami). Lusterka boczne zyskują kierunkowskazy LED, a przednie fotele są podgrzewane i obite materiałem syntetycznym TailorFit. Fotel kierowcy ma 8-kierunkową regulację elektryczną, pasażera – 6-kierunkową manualną. Tylna kanapa zyskuje środkowy podłokietnik i nawiewy (w ramach systemu HVAC z pompą ciepła) oraz system Divide-and-Hide w bagażniku.

009-2026-nissan-leaf.jpg

Ekrany rosną do 14,3 cala, a system NissanConnect zawiera Google Built-In i nawigację Door-to-Door. Do systemu audio dodano dwa głośniki (łącznie 6), jest bezprzewodowa ładowarka i dwa tylne porty USB-C (tylko do ładowania). W tej wersji pojawiają się również łopatki do regulacji siły rekuperacji, przednie czujniki parkowania i schowek na okulary. Wadą jest mniejszy zasięg – 288 mil (463 km), w porównaniu do lżejszego S Plus.

Nissan Leaf Platinum Plus

Najwyższa wersja modelu Leaf – Platinum Plus – zawiera większość funkcji z SV Plus, ale wyróżnia się kilkoma ważnymi detalami. Felgi mają 19 cali, a opony to Bridgestone Alenza Sport 235/45R19. Większe koła i masa sprawiają, że zasięg spada do 259 mil (417 km) – najmniej wśród modeli z dużym akumulatorem.

Główna zmiana wizualna to trójwymiarowe światła tylne „3D”. Dwa światła są ułożone pionowo na klapie, trzy poziomo na błotniku. Patrząc z boku pasażera, tworzą one cyfry „2” i „3”, wymawiane po japońsku jako „Nii” i „San” – razem „23”, co nawiązuje do numeru startowego Nissana w motorsporcie.

010-2026-nissan-leaf.jpg

Z zewnątrz lusterka boczne mają podgrzewanie i pamięć ustawień, dach – panoramiczne przyciemniane szkło. W środku znajdziemy podgrzewaną kierownicę, wielokolorowe oświetlenie ambientowe, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, materiały TailorFit, podgrzewane tylne siedzenia, wyświetlacz przezierny (HUD), lusterko wewnętrzne bez ramki z funkcją auto-przyciemniania oraz system audio Bose Personal Plus z 10 głośnikami. Wszystkie modele Leaf 2026 mają funkcję V2L w porcie J1772, ale Platinum Plus ma dodatkowe gniazdo V2L w bagażniku oraz opcjonalne gniazdko 120 V.

Cena będzie kluczowa

Nissan Leaf 2026 trafi do sprzedaży jesienią, a ceny zostaną ogłoszone bliżej premiery. Dla porównania: obecny model kosztuje od 29 280 do 37 330 dolarów. Przy silnej konkurencji w segmencie budżetowych EV, szczególnie ze strony Chevroleta Equinox EV (od ok. 35 000 dolarów i do 507 km zasięgu), Nissan będzie musiał mocno się postarać, by utrzymać konkurencyjną cenę, zwłaszcza przy lepszym wyposażeniu i większych akumulatorach.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna