Jazda próbna 2024 Jeep Wrangler 4XE Rubicon: podniesienie przyjemności z hybrydy z możliwością ładowania do absolutu

mar 22, 2024

Podzielamy entuzjazm naszych czytelników w stosunku do hybryd plug-in, które zapewniają cichą i bezszelestną jazdę na napędzie elektrycznym, eliminując jednocześnie obawy o zasięg i ładowanie. Wrangler 4xe od Jeepa jest już od dwóch lat najlepiej sprzedającym się hybrydą plug-in w Ameryce i biorąc pod uwagę pewne ulepszenia wprowadzone w modelu 2024 roku, postanowiliśmy wziąć go na jazdę próbną, aby dokładnie poznać jego zalety i cechy.

Przyspieszenie jak w aucie elektrycznym

001-2024-Jeep-Wrangler-4xe-Rubicon-X-front-three-quarters.jpg

Gdy gwałtownie wciśniemy pedał gazu w tym aucie, jego czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem i dwa wspomagające silniki elektryczne sprawiają, że ten Wrangler staje dęba i rzuca się do przodu niczym stary, dobry Hemi 392 z popychaczem. Najlepsze rezultaty uzyskaliśmy wybierając tryb 4Hi Auto i włączając tryb Off-Road+, który wyłącza kontrolę trakcji. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 5,6 sekundy, a pokonanie 400 metrów - 14,2 sekundy przy prędkości 155,3 km/h. To o około sekundę wolniej niż Wrangler 392, ale zastosowanie napędu na obie osie zamiast tylnego oznacza, że ​​ten 2024 4xe jest o całą sekundę szybszy na 400 metrach i osiąga prędkość 160 km/h o 1,2 sekundy szybciej niż poprzedni Wrangler 4xe.

Bardzo powolny w trybie elektrycznym

Naciśnij przycisk "Electric", umieszczony między "Hybrid" a "E-Save" (na dole u lewego kolana), a następnie staraj się ograniczyć pracę prawej nogi do około 75% wychylenia pedału przyspieszenia, a będziesz mógł cicho (prawie bezgłośnie) poruszać się po mieście. Naprawdę trudno jest uzyskać maksymalne przyspieszenie elektryczne bez włączania silnika benzynowego, ale naszemu zespołowi udało się zanotować czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 17,0 sekund, a 400 metrów w 20,6 sekund przy prędkości 103,6 km/h. To może wydawać się wolne, ale bez problemu wtapialiśmy się w tłum i nigdy nie czuliśmy się "zawalidrogą" (zdziwisz się, jak mało będziesz wykorzystywać maksymalne osiągi tego auta w codziennej jeździe).

008-2024-Jeep-Wrangler-4xe-Rubicon-X-side-profile.jpg

Podłączaliśmy samochód do ładowania każdego wieczoru w domu i za każdym razem, gdy ładowarka w biurze była wolna. Przy pełnej baterii Wrangler 4xe w trybie elektrycznym zwykle przewidywał zasięg 34-40 km i zazwyczaj zapewniał co najmniej 29 km w zimowych warunkach, przy czym nigdy nie czuł się ospały. No, z wyjątkiem jednego dnia, kiedy to z niewiadomego powodu (bateria była naładowana, jechaliśmy dość długo w suchą, słoneczną pogodę z włączonym ogrzewaniem wnętrza itp.) próg włączenia silnika nagle spadł do 25% otwarcia przepustnicy. Po ponownym uruchomieniu zapłonu wrócił pełny zapas energii elektrycznej.

Wspaniałe ekrany

Stellantis jest liderem w branży pod względem dostarczania ogromnej ilości informacji, które można wyświetlić na swoich ekranach multimedialnych (teraz wyświetlanych w wysokiej rozdzielczości na 12,3-calowym wyświetlaczu), począwszy od stron wydajności SRT, a skończywszy na pierwszym fabrycznym aplikacji Trails Offroad. Opcje ekranu "Pojazd/E-Hybrid" obejmują schemat przepływu energii, uzupełniony o cyfrowy wskaźnik natychmiastowej mocy dostarczanej przez silnik lub akumulator i zużywanej przez klimatyzację lub akumulator (podczas hamowania regeneracyjnego lub ładowania silnika). Poinformował nas, że tryb generatora E-Save kieruje około 8 kW do akumulatora na płaskim terenie przy prędkości 72 km/h (maksymalna moc ładowania poziomu 2 wynosi 7,2 kW, więc prawdopodobnie odpowiada ona tej prędkości). Naciśnij hamulec lub zwolnij pedał gazu w trybie "maksymalnej regeneracji", a ta liczba wzrośnie do 40 lub więcej kW.

029-2024-Jeep-Wrangler-4xe-Rubicon-X.jpg

Należy pamiętać, że ładowanie podczas jazdy nie jest ekologicznym sposobem naładowania akumulatora, ale dzięki trybom E-Save - oszczędzania baterii i generatora - zawsze dotrzesz do początku trasy, gotowy do pokonania cichych kilometrów w terenie. Strony historii pokazują dwutygodniowe wykresy słupkowe, podsumowujące zregenerowaną energię (w dniu testu udało nam się uzyskać dość wysoki słupek 15 kW) oraz przejechane kilometry zarówno na benzynie, jak i na energii elektrycznej (w dniu testu mieliśmy wysoki żółty słupek benzyny otoczony w większości niebieskimi dniami). Te ekrany mogą pomóc zmotywowanym kierowcom zoptymalizować zużycie baterii, szczególnie zimą.

Bezproblemowe uruchamianie z breloka

Uruchomienie silnika spalinowego z breloka w celu ogrzania wnętrza w wielu krajach jest nawet nielegalne, ale podczas ogrzewania wnętrza (i akumulatora) w pojeździe elektrycznym lokalne powietrze może pozostać całkowicie czyste. Najlepiej zrobić to, podłączając samochód do sieci, ale ogrzaliśmy wnętrze z 40 stopni do komfortowych 70 stopni na energii akumulatora przed krótką jazdą i zużyliśmy zaledwie 5 procent jego energii. Należy pamiętać, że tak jak w przypadku większości samochodów elektrycznych, można zaplanować codzienny wstępny podgrzew wnętrza do 15 minut (najlepiej, gdy jest podłączony do sieci). Jest to wygodne, jeśli codziennie wyjeżdżasz o tej samej porze.

027-2024-Jeep-Wrangler-4xe-Rubicon-X-driver-seat.jpg

Elektryczny ogrzewacz wnętrza jest mocny i szybki. Pewnego ranka bez wcześniejszego przygotowania, korzystając z podgrzewania foteli i kierownicy, ogrzaliśmy się w ciągu zaledwie kilku kilometrów, być może nawet szybciej niż w samochodzie benzynowym. Porada od profesjonalistów: ustaw nieco wyższą temperaturę z niską prędkością wentylatora, ustawiając tryb na nogi i deflektory nawiewu. Delikatne ogrzewanie rąk i twarzy pozwala poczuć ciepło szybciej, oszczędzając energię baterii.

Bardzo przydatne pudełko do podłączania innych urządzeń

Jedną z najważniejszych aktualizacji na rok 2024 jest możliwość dwukierunkowego ładowania dla niektórych modeli. Klienci otrzymują korzyści z pudełka z czterema gniazdami 120 V, które podłącza się do portu ładowania (więc działa tylko podczas parkowania). Power Box jest w stanie dostarczyć 30 amperów mocy, pod warunkiem, że żadne z gniazd dupleksowych nie pobiera więcej niż 15 amperów. Sprawdziliśmy to, podłączając z jednej strony grzejnik powietrza o mocy 12,5 ampera, a z drugiej piłę łańcuchową o mocy 11 amperów.

002-2024-Jeep-Wrangler-4xe-Rubicon-X-.jpg

Wszystko działało doskonale, dopóki nie zablokowaliśmy ostrza piły łańcuchowej, co tymczasowo zwiększyło pobór prądu. Ale po podłączeniu mój kompresor nie działał, ponieważ prąd rozruchowy wynosi 20 amperów. Instrukcja mówi, że prąd Power Box uruchomi silnik, gdy akumulator się wyczerpie, ale dzieje się tak tylko w "trybie alternatora", który należy aktywować przyciskiem "Max Regen", więc wyłączył się, gdy napięcie akumulatora spadło do najniższego punktu. Jeszcze kilka razy, gdy włączono wyłącznik, wyłączenie Power Box na 10 sekund, jak wskazano w instrukcji, nie zresetowało go. Kolejna wskazówka dla profesjonalistów: Instrukcja obsługi nie zawiera słów "PowerBox"; zamiast tego poszukaj "Of-Board Power Panel". Ta rzecz jest teraz standardem w modelach Sahara, Rubicon i High Altitude 4xe.

Fabryczna wyciągarka - pomaga w ewakuacji, ale pogarsza sterowność

Kolejną długo wyczekiwaną funkcją dodaną w 2024 roku jest możliwość fabrycznego montażu 3600-kilogramowej wyciągarki Warn (opcja za 1995 USD w naszym modelu Rubicon X). Fabryczny montaż daje pewność, że samochód spełnia normy testów zderzeniowych z tą funkcją, ale podobnie jak w przypadku innych modeli Wranglera, które testowaliśmy z wyciągarką i bez niej, montaż tego ciężkiego elementu z przodu pogarsza dynamikę prowadzenia, pogłębiając podsterowność i kosztując model 2024 roku całą sekundę w naszym teście na trasie w kształcie ósemki w porównaniu do testowanego przez nas modelu 2021 Wrangler 392 (V8 jest cięższy z przodu, a 392 cierpiał na nadmierne ingerencja systemu kontroli trakcji i stabilności). Kolejne niepokojące odkrycie na "ósemce": po mocnym hamowaniu (bez ABS) przed zakrętami po zwolnieniu pedału hamulca wystąpiło wyraźne opóźnienie, zanim hamulce faktycznie się zwolniły.

Kilka zastrzeżeń

010-2024-Jeep-Wrangler-4xe-Rubicon-X-off-road.jpg

Zgodnie z instrukcją obsługi, jeśli zaparkujesz samochód w miejscu, gdzie temperatura spada do -30°C lub wzrasta powyżej 55°C, samochód może nie odpalić, jeśli nie jest podłączony do sieci, aby wysokonapięciowy system mógł klimatyzować akumulator. W instrukcji zaleca się podłączanie samochodu do sieci, gdy nie jest używany, aby uniknąć podobnych problemów i zauważa się, że jeśli planujesz pozostawić swój 4xe odłączony od sieci na dłuższy czas (miesiąc lub dłużej), należy wyłączyć elektroniczny hamulec postojowy i odłączyć 12-woltową baterię, aby system nie włączał się co dwa tygodnie w celu doładowania 12-woltowej baterii małym prądem. Może to ostatecznie doprowadzić do rozładowania obu baterii, co stwarza jeszcze większy problem.

Podsumowując

Hybrydy typu plug-in są ogólnie doskonałym rozwiązaniem, a zdolność tego samochodu do cichej i bezgłośnej jazdy w terenie czyni go szczególnie atrakcyjnym. Jeśli jesteś gotowy i możesz podłączać go do sieci w domu każdej nocy, może on zapewnić wyjątkowo niskie koszty eksploatacji, szczególnie jeśli zaplanujesz ładowanie w czasie, gdy taryfy na energię elektryczną spadają. I nawet jeśli nie zainstalujesz ładowarki poziomu 2, ładowarka 120 V może naładować go w ciągu nocy, w około 12 godzin. Ci, którzy nie mogą lub nie będą podłączać się do sieci codziennie, będą musieli uzasadnić cenę bazową wyższą niż cena 2,0-litrowego Rubicona z silnikiem spalinowym, zmniejszając lukę w wydajności z droższym modelem Wrangler 392.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna