Odrestaurowane arcydzieła o łącznej wartości 640 000 $! Za kierownicą 1968 Ford Mustang i 1970 Ford F-100

paź 14, 2024

Kiedy mowa o gotowych restomodach, jako pierwsze na myśl przychodzą klasyczne Ford Bronco i Toyota Land Cruiser. Osoby szukające czegoś nieco innego często spotykają się z nieprzewidywalnymi przekroczeniami budżetu i terminami, które przesuwają się o tygodnie, miesiące, a nawet dłużej. Na szczęście, zespół Velocity Restorations przewidział tę sytuację.

Firma zatrudnia ponad 120 wykwalifikowanych rzemieślników i działa na powierzchni 12 500 metrów kwadratowych w pobliżu Pensakoli na Florydzie. Oprócz standardowego klasycznego Bronco, linia indywidualnych samochodów Velocity obejmuje również Chevy K5 Blazer i pickupa C10, International Scout oraz Forda F-100, F-250 i Mustanga. Co imponujące, Velocity buduje każdy z tych pojazdów w zaledwie 16 tygodni i zapewnia dostawę w ramach budżetu.

002-1968-velocity-mustang-1970-velocity-f100-group.jpg

Możliwość szybkiego realizacji zamówień zapewnia standaryzowany proces produkcji firmy. Velocity Restorations oferuje każdy pojazd Modern Classic z wyborem dwóch wersji wyposażenia, które dla pojazdów dwukołowych obejmują Signature i Street Series. Jednostki napędowe i podwozie są standaryzowane, podczas gdy klienci mogą wybierać z uproszczonej palety kolorów nadwozia i rodzajów tapicerki. Samochody są budowane na zasadzie linii montażowej. Każdy samochód przechodzi szczegółową 300-punktową kontrolę jakości, obejmującą sprawdzenie na własnym hamowni firmy i 700 km jazdy drogowej przed dostawą.

Wcześniej mieliśmy okazję zobaczyć, co Velocity może zrobić w zaledwie cztery krótkie miesiące, kiedy firma zaproponowała do jazdy próbnej wzdłuż wybrzeża południowej Kalifornii swojego 1970 Heritage Series Chevy K5 Blazer i 1972 Ford Bronco. Kiedy zadzwonili i powiedzieli, że w mieście będzie 1968 Ford Mustang i ’70 F-100, skorzystaliśmy z okazji, aby jeszcze raz się przejechać. Chociaż byliśmy pod wrażeniem terenowych SUV-ów, ta para drogowych Fordów przekroczyła wszystkie nasze oczekiwania.

1968 Velocity Signature Series Ford Mustang

Signature Series od Velocity to zorientowana na koszt propozycja firmy. Jednak nie oznacza to, że brakuje tu jakości lub jakichkolwiek funkcji.

007-1968-velocity-mustang.jpg

Każda budowa Forda Mustanga Signature Series firmy zaczyna się od podwozia Roadster Shop Spec-Series. To podwozie oferuje konstrukcję z kanałem przedniej ramy i śrubowe górne mocowania zawieszenia. Oferowana jest wersja niezależnego przedniego zawieszenia, specyficzna dla Mustanga, podczas gdy tylne zawieszenie wyposażone jest w nową pięciowahaczową konstrukcję z wahaczem Panharda. Velocity wyposaża samochody w amortyzatory Fox dla najlepszej możliwej jazdy. Zakończeniem podwozia są stabilizatory poprzeczne, umieszczone zarówno z przodu, jak i z tyłu, a także układ przekładni kierowniczej Roadster Shop.

Pod maską znajduje się potężny silnik Ford 5.0-litrowy Coyote V-8 trzeciej generacji, który generuje 460 KM i 570 Nm momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem albo 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów Ford 10R80, albo opcjonalnej 6-biegowej manualnej skrzyni biegów Tremec T-56. Tylny most to Roadster Shop Ford 9-inch z przełożeniem 3.73:1. Niestandardowe kolektory ze stali nierdzewnej i tłumiki Borla nie tylko pozwalają silnikowi łatwiej oddychać, ale także zapewniają głęboki pomruk, godny Mustanga. Velocity wykorzystuje również własną konstrukcję układu napędowego dla urządzeń pomocniczych, aby pomóc umieścić nieporęczny silnik w niestety ciasnej komorze silnika klasycznego Mustanga. Całość zatrzymuje duży układ hamulcowy Baer z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu, czterotłoczkowymi zaciskami z tyłu i wspomaganiem hydraulicznym.

020-1968-velocity-mustang.jpg

Zewnętrznie Velocity pokrywa każdego Mustanga Signature Series wysokiej jakości farbą BASF Custom Glasurit, nasz egzemplarz został pomalowany w oszałamiający odcień Brittany Blue. Przednie reflektory Holley RetroBright LED zapewniają indywidualny wygląd i zwiększają bezpieczeństwo, a tylne lampy zachowują swój klasyczny styl z trzema paskami, ale są wyposażone w sekwencyjne kierunkowskazy, które stały się sławne dzięki Shelby Mustang. Klasyczne 17-calowe aluminiowe felgi i opony Continental pomagają zachować charakterystyczny styl Mustanga. Wszystkie szyby są wymieniane wraz z uszczelkami. Zainstalowane są również nowe chromowane lusterka, zderzaki i wykończenia. Wewnątrz fastbacka Velocity tworzy wnętrze wypełnione nostalgią i nowoczesnymi udogodnieniami. Klasyczna drewniana kierownica jest zamontowana na regulowanej kolumnie kierownicy IDIDIT. Siedzenia to wysokiej jakości przednie kubełkowe siedzenia z winylową tapicerką i tylną kanapą. Drzwiowe panele są tapicerowane, a w konsoli środkowej znajduje się dźwignia zmiany biegów skrzyni biegów, radio Bluetooth RetroSound i elementy sterujące klimatyzacją Vintage Air. Cyfrowe zegary Dakota Digital i wykończenia ze szczotkowanego aluminium i chromu dopełniają całe to piękne wnętrze.

Dla Mustanga Signature Series dostępny jest szereg opcji. Obejmują one podgrzewane siedzenia (2200 dolarów), jednostkę główną systemu stereo z obsługą Apple CarPlay (2500 dolarów), pakiet wnętrza z biletów (3500 dolarów), premium skórę (4500 dolarów), pakiet zewnętrzny z biletów (5500 dolarów), pełne mokre szlifowanie i polerowanie (5500 dolarów), pasy wyścigowe (10 000 dolarów) i przekładnię T-56 (10 000 dolarów).

031-1968-velocity-mustang.jpg

Przejście na Street Series dodaje do ceny 80 000 dolarów i obejmuje prawie wszystkie opcje. Przynosi ze sobą bardziej premiumowe wnętrze, dodatkową elegancję i zwiększoną wydajność. Zewnętrznie samochody Street Series otrzymują pomalowaną wyścigową pasę, a także mokre szlifowanie i polerowanie. Komora silnika jest również malowana w kolorze nadwozia. W tylne boczne okno wstawiona jest indywidualna wkładka z włókna węglowego i biletów. Trójsegmentowe koła Forgeline Grip z biletów są obute w opony Michelin Pilot Sport. Wnętrze otrzymuje indywidualne siedzenia Recaro M, ekskluzywne dla Velocity drzwiowe panele z skórzaną tapicerką, skórzaną kierownicę z biletów, indywidualny niemiecki dywan, oświetlenie LED wnętrza pasujące do koloru nadwozia i premiumowy system audio Focal Flax Evo, wśród innych elementów.

1970 Velocity Street Series Ford F-100

Rzeczywiście, obok wersji Signature Series, Velocity oferuje również swoją serię Street Series, która podnosi wszystkie udogodnienia i uroki o kolejny stopień.

Każda budowa Street Series Forda F-100 zaczyna się od podwozia Roadster Shop Spec Series. Elementy podwozia są wycinane laserowo i konturowane za pomocą CNC, a następnie spawane. Te samochody są również wyposażone w przekładnię kierowniczą, równoległe czterowahaczowe tylne zawieszenie, tylny most Ford 9-inch, wały półosi 31-spline i amortyzatory Fox. Hamowanie zapewniają duże 16-calowe tarczowe hamulce Baer z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi zaciskami z tyłu. Wspomaganie układu kierowniczego jest wyposażeniem standardowym.

007-1970-velocity-f100.jpg

Napęd Velocity Forda F-100 zapewnia ten sam silnik Ford 5.0-litrowy Coyote V-8 trzeciej generacji, który firma wykorzystuje w całej swojej linii samochodów Ford. Podobnie jak w Mustang, silnik tutaj rozwija 460 KM i 570 Nm momentu obrotowego, wspierany jest 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i wyposażony w unikalne kolektory wydechowe oraz napęd pasowy Velocity Restorations.

Łatwo go rozpoznać po dwukolorowym lakierze Glasurit. Modele Street Series przechodzą dodatkowy etap pełnego mokrego szlifowania i polerowania, co eliminuje wszelkie wady lakieru i nadaje pickupowi niemożliwy do pominięcia połysk. Komora silnika i metalowe elementy deski rozdzielczej są również malowane w kolorze nadwozia. Nowe aluminiowe emblematy, klamki i lusterka są dodawane wraz z chromowanymi zderzakami i listwami bocznymi. Klasyczne koła w stylu Bullitt od Forgeline mają stopniowaną konstrukcję z 20-calowymi z tyłu i 19-calowymi z przodu. Opony Michelin Pilot Sport zapewniają przyczepność.

001-1970-velocity-f100-front-three-quarter-static-lead.jpg

Wewnątrz Velocity również dobrze się postarało, aby zachować klasyczne uroki starego Forda, łącząc je z nowoczesną luksusem. Pickup wyposażony jest w tapicerowane skórą drzwi, deskę rozdzielczą i kierownicę, a także wspaniałą, pikowaną skórą ławkę. W całym wnętrzu zastosowano wykończenia z aluminiowych listew. W deskę rozdzielczą wbudowano dwudinowy, dotykowy system stereo Alpine, który oferuje Apple CarPlay i ułatwia korzystanie z kamery cofania, podczas gdy głośniki Focal Flax Evo Pro zapewniają dźwięk. Elektryczne szyby i klimatyzacja Vintage Air również są wyposażeniem standardowym.

016-1970-velocity-f100.jpg

Chociaż Street Series Ford F-100 jest dobrze wyposażony, dostępnych jest kilka opcji. Obejmują one podgrzewane siedzenia (2200 dolarów), wentylowane siedzenia (2900 dolarów), górne światła kabiny z listew (4500 dolarów) i premium skórę plecioną Spinnybeck (10 000 dolarów).

Para niezwykłych samochodów drogowych

Te samochody nie są tanie, jeśli nagle się nad tym zastanawiasz. Velocity Restorations Signature Series 1968 Ford Mustang ma cenę 299 900 dolarów, podczas gdy Street Series 1970 F-150 kosztuje 339 900 dolarów. Za takie pieniądze powinny jeździć tak samo dobrze, jak wyglądają.

001-1968-velocity-mustang-front-three-quarter-static-lead.jpg

Mając w podstawie obu samochodów podwozie Roadster Shop, wiedzieliśmy, że ich prowadzenie będzie na najwyższym poziomie. I oba samochody rzeczywiście spełniły oczekiwania. Amortyzatory Fox i nisko położony środek ciężkości pomagają utrzymać zrestaurowane modele Forda na drodze, podczas gdy stabilizatory poprzeczne zapewniają kontrolę podczas ostrych zakrętów. Opony Michelin Pilot Sport zapewniają optymalną przyczepność do dynamicznej jazdy po mieście, zachowując jednocześnie solidną stabilność i cichą pracę. Doceniliśmy również duże hamulce Baer i wspomaganie układu kierowniczego, które szybko spowalniają oba samochody. A wymiana tylnych resorów piórowych na czterowahaczowe zawieszenie okazała się wisienką na torcie dla obu samochodów.

Moc 5,0-litrowego silnika V-8 jest fenomenalna w tych stosunkowo lekkich dziełach, i każdy z nich z radością pali swoje tylne opony na komendę. Instalacja sprężarki z łatwością zwiększy moc do 700 KM, ale nigdy nie wydawało się to konieczne. I kiedy takie firmy jak Velocity zaczęły wyposażać te samochody w nowoczesne 10-biegowe automatyczne skrzynie biegów, przestaliśmy patrzeć na montaż 4L80 jak wcześniej. Te 10-biegowe skrzynie biegów Forda przełączają się szybko i pracują płynnie jak olej. Bardzo dobrze działają, zawsze utrzymując samochody bezpośrednio w centrum ich zakresu mocy. Jako bonus dodane biegi zapewniają również przyzwoitą oszczędność paliwa.

008-1970-velocity-f100.jpg

Siedząc za kierownicą obu tych restomodów Forda, było, delikatnie mówiąc, przyjemnie. Takie podróże stworzone są na słoneczne dni, kiedy można zebrać się w rejs wzdłuż wybrzeża – wnętrza są naprawdę wysokiej klasy i wygodne, ze wszystkim, czego możesz potrzebować na całodniową wycieczkę. W ten niezwykle ciepły dzień byliśmy szczególnie wdzięczni za klimatyzację Vintage Air, którą były wyposażone zarówno Mustang, jak i F-100. Doceniliśmy również wintażowe cyfrowe zegary i detale, które sprawiają, że nawet obsługa szyb i klimatyzacji wygląda i czuje się odpowiednio do epoki. Bardziej podstawowy Signature Series Mustang był przyjemnym miejscem do spędzenia czasu, ale wnętrze Street Series F-100 było absolutnie luksusowe. Obfitość skóry i listew z aluminium wszędzie dawała nam do zrozumienia, że doświadczamy czegoś wyjątkowego.

003-1968-velocity-mustang-1970-velocity-f100-group.jpg

Te Velocity Modern Classics nie są najbardziej zmodyfikowanymi ani indywidualnymi renowacjami na rynku, ale jest w nich coś dość atrakcyjnego w ustalonych terminach budowy i cenie. Oba samochody wyglądają niesamowicie i jeżdżą niesamowicie. Przyciągały uwagę wszędzie, gdzie jechaliśmy, i stale przyciągały widzów, którzy zatrzymywali się, aby nas o nich zapytać. Jeśli szukasz zrestaurowanego samochodu i nie chcesz czekać na indywidualną budowę, sprawdź, co oferuje Velocity Restoration. Z pewnością nie będziesz rozczarowany.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna