Pierwsza jazda na 2024 Royal Enfield INT 650 i Continental GT 650

kwi 19, 2024

Modele Royal Enfield INT 650 i Continental GT 650 nie wymagały pilnego odświeżenia. Zaprezentowane w 2019 roku, te motocykle bardziej skupiają się na klasycznym stylu i dostępności niż na najnowocześniejszych osiągach, dlatego nie spodziewano się poważnych zmian. Będąc bestsellerami firmy w ciągu ostatnich pięciu lat, klienci, jak pokazuje praktyka, zgadzają się z naszą oceną tej pary: do prawdziwej radości z jazdy na motocyklu nie potrzeba ogromnej mocy ani drogiej technologii. Dlatego, gdy przedstawiciele Royal Enfield zaprosili nas do Los Angeles na testy odświeżonych bliźniaków z rocznika modelowego 2024, z niecierpliwością czekaliśmy na to, aby zobaczyć i wypróbować te ulepszenia w akcji, ale mieliśmy też nadzieję, że firma nie zmieni zbytnio platformy, która już i tak sprawdziła się.

EEA5EMCFBNCVFAL5YRYB2D7AZQ.jpg

Spotkaliśmy się z zespołem Royal Enfield w The Motoring Club, miejscu, które w pełni odpowiada swojej nazwie. Przestrzeń jest duża, otwarta i dobrze urządzona. Duży dyskotekowy kulświetlisty zwisa nad niebieskim BMW 2002 na środku pokoju. Odwiedzający siedzą wzdłuż zewnętrznych ścian, pochyleni nad laptopami. Bolid Formuły 1 Red Bull Christiana Klien'a stoi obok gokarta z silnikiem od kosiarki do trawy w tym samym stylu. To wspaniałe połączenie rzeczy, na które można popatrzeć, zająć się nimi lub po prostu całkowicie zignorować, próbując wykonać jakąś pracę. Z tyłu znajduje się strefa tylko dla członków klubu, gdzie czekały na nas nowe Continental GT i INT 650.

Zmiany w modelach na rok 2024

INT 650 to standardowy motocykl o zaokrąglonym zbiorniku paliwa i prostej, klasycznej linii biegnącej od dolnej części zbiornika przez płaskie dwuosobowe siedzenie. Continental GT ma tę samą ramę, zawieszenie, silnik i elementy hamulcowe, ale jest utrzymany w stylu cafe racer z bardziej kwadratowym zbiornikiem paliwa, jednoosobowym siedzeniem i bardziej agresywną ergonomią z niską pozycją siedzenia. Obie wersje otrzymały ulepszenia, które już wcześniej zastosowano w modelach Super Meteor 650 i Shotgun 650 na rok 2024, takie jak aluminiowe odlewane obudowy przełączników i oświetlenie LED. To niewielkie, ale kluczowe elementy, które naprawdę podnoszą poczucie jakości motocykli.

5ZUWXJ2BZFFPHCYYFPZTKUY7EU.jpg

Teraz każdy model jest dostępny w dwóch nowych, całkowicie czarnych wersjach kolorystycznych, a INT 650 dodaje dwa nowe kolory do swojej tradycyjnej linii z chromowanymi elementami. Wszystkie modele, zarówno w wersji czarnej, jak i tradycyjnej, są teraz wyposażone w regulowane dźwignie sprzęgła i hamulca przedniego, nowe opony Ceat i ulepszone siedzenia z nowoczesnym wypełnieniem piankowym.

Wrażenia z jazdy Royal Enfield INT 650 z 2024 roku

Wyruszyliśmy grupą z The Motoring Club, szybko przeciskając się przez korki w Los Angeles i dalej na zatłoczoną autostradę I-10. Pierwszy w kolejce był INT 650 w nowym wariancie Barcelona Blue z gradientem zachodu słońca na zbiorniku paliwa i pięknie wykonaną podstawową farbą metaliczną. Royal Enfield opisuje INT jako plażowy cruiser, ale bardziej przypomina on tradycyjny standard retro niż jakikolwiek cruiser. Pozycja jest prosta i wygodna, taka jakiej można się spodziewać po współczesnym standardzie. Dla większości jeźdźców kierownica będzie w zasięgu ręki, a kolana będą ugięte prawie pod kątem prostym, co jest dość wygodne i relaksujące, ale nie przeszkadza w sterowaniu.

Wjeżdżając na autostradę, będąc w Kalifornii, skierowaliśmy się na pas szybkiego ruchu, aby zacząć przedzierać się przez tłum samochodów. Ponieważ w silniku i podwoziu platformy nie wprowadzono żadnych zmian, jazda była taka, jakiej się spodziewano. Silnik pracował gładko, z charakterem, ale bez zbędnego hałasu, i reagował na ruch manetki gazu zadowalającym przyspieszeniem ze strony 648-kubikowego, chłodzonego powietrzem i olejem równoległego dwucylindrowego silnika SOHC - w sam raz dla motocykla w klasycznym stylu, nie za dużo i nie za mało.

GDWCWKTS7VHMRP7ROQG3ZLEDRY.jpg

Zjeżdżając z autostrady i podążając Mulholland Drive, dotarliśmy do Rock Store, starego przystanku dyliżansów, który stał się przytułkiem dla motocyklistów, czynnego tylko w weekendy. Przed sklepem stoją dwie dystrybutory benzyny, teraz to już tylko relikty ze wskaźnikami, które sięgają tylko "9,99 galona" i 0,99 dolara, bo komu kiedykolwiek może się przydać więcej niż 38 litrów benzyny, a niemożliwe, żeby kiedykolwiek kosztował drożej niż dolara za "galon". Większość obecnych motocyklistów, przebierając się, preferowała tradycyjne chromowane wykończenie, a nie nowy, przyciemniony styl, podczas gdy lider marketingu Royal Enfield strategicznie rzucał słowa "siła" i "charakter", aby nas przekonać. Wybór stylu to rzecz dobra i RE nie popełnia błędu, oferując opcje dla tych, którzy nie lubią chromu.

Wymieniłem kluczyki INT 650 na Continental GT 650 w kolorze Slipstream Blue, który ma czarną bazową farbę, białe błotniki i graficzny znaczek z niebieskim gradientem.

Wrażenia z jazdy Royal Enfield Continental GT 650 z 2024 roku

Modele Continental GT wyglądają i są odczuwalne jak customowe, z bardziej wyścigową ergonomią, która nie każdemu przypadnie do gustu, w tym mnie. Przy moim wzroście 193 cm po prostu jestem zbyt duży na kierownice typu clip-on i podnóżki przesunięte do tyłu na tym podwoziu. Już po 20 minutach zacząłem odczuwać ból w barkach i biodrach. Ale należę do niecałych 2% mężczyzn, więc większości motocyklistów ta pozycja będzie bardziej odpowiadać. Z drugiej strony fajnie jest mieć wybór w gamie modeli 650cc Royal Enfield.

Zjeżdżając kanionami Malibu, słońce chowało się w oceanie Pacyficznym, a na INT i Continental GT łatwo było się zrelaksować i podziwiać krajobrazy. Pozycja na poprzednich modelach była nieco twarda, ale nie niewygodna. Teraz nowe siedzenie INT 650 stało się pluszowe, co zwiększa komfort jazdy w pionowej pozycji. Na GT mogliśmy przetestować tylko turystyczne siedzenie firmy zewnętrznej; to siedzenie jest średniej twardości, ale wysokiej jakości. Sterowanie obiema maszynami jest intuicyjne i żadna część standardowej jazdy na 650-tce nie wymaga superkoncentracji. Trzymaj głowę wysoko, jedź z prądem i podziwiaj krajobrazy. Włącz muzykę w słuchawkach lub posłuchaj wydechu silnika. Z tych motocykli łatwo czerpać przyjemność zarówno dla doświadczonego motocyklisty, jak i dla początkującego.

ZQ57ZSAKLJBZHGOWRKOMWFPPSM.jpg

Zmiany, które widzimy w modelach na rok 2024, oferują nowy styl i większe zróżnicowanie na platformach, które znamy i lubimy. Ceny nowego, przyciemnionego INT 650 i modelu GT są całkiem przystępne w porównaniu z poprzednimi cenami bazowymi, a nowe modele Cali Green i Canyon Red z chromowanymi szprychowymi kołami są jeszcze tańsze.

Przeciskając się z powrotem przez Venice Beach do The Motoring Club o 16:00, trafiliśmy na straszny godzinę szczytu w Los Angeles. Ruch, jak zawsze, był męczący, ale spokojny charakter motocykla sprawił, że trasa była pozbawiona stresu i utrudnień. Po powrocie do The Motoring Club zainteresowani kierowcy zatrzymywali się, aby obejrzeć te motocykle. Jadąc z prędkością 50 km/h, moglibyśmy uchodzić za klub motocyklowy w stylu vintage. Nie jesteśmy aż tak zajadli, ale nasz stosunek czasu jazdy do czasu naprawy jest z pewnością lepszy.

Podsumowanie

Podsumowując, te motocykle są niesamowite za swoją cenę. Jeśli potrzebowałeś opcji, teraz masz ich więcej. Szczegóły, które są niezbędne i których używasz na co dzień, takie jak obudowy przełączników i reflektor, stały się wyższej jakości, bez znaczącego wzrostu cen dla klienta. To właśnie chcieliśmy: drobne ulepszenia, przy zachowaniu tego samego charakteru, prostoty obsługi i dostępności, które tak cenimy w tych dwóch modelach.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna