Pierwsze spojrzenie na 2025 Ram 1500 RHO: czy ten sześciocylindrowy pickup naprawdę zastąpi Ram TRX?
maj 15, 2024
"Hellcat. Hellcat. Hellcat." Te słowa, niczym zaklęcie przywołujące Beetlejuice'a, nie działają jednak w przypadku ryczących silników V-8, choć ich charaktery mogą być podobne. Razem z oficjalną premierą Ram 1500 RHO z 2025 roku musimy uznać, że nawet czarna magia nie uratuje 6,2-litrowego kompresorowego V-8 przed nieuchronnym losem.
Nowy topowy pick-up Ramopodobny do TRX, ale wiele się zmieniło i zasługuje na to, by go docenić bez porównywania z Hellcat'em. Chociaż nie można zapomnieć o tym, że istniał już 702-konny super-pick-up Ram. Jeśli spojrzeć na RHO jak na osobną jednostkę, a nie następcę TRX-a, można śmiało stwierdzić, że może on stać się najlepszym sportowym pick-upem Ramopodobnym.
Nadciąga burza
Jeśli śledziliście odświeżoną linię lekkich pick-upów Ram 2025 roku, to nie zdziwi was wcale, że pod maską RHO znajduje się zmodyfikowana wersja nowego rzędowego sześciocylindrowego silnika Hurricane. Podobnie jak w innych topowych modelach Ram 1500, rzędowy sześciocylindrowy silnik Hurricane High Output z turbodoładowaniem wykorzystuje dwa turbosprężarki Garrett o niskiej bezwładności, aby wycisnąć 540 koni mechanicznych i 706 Nm momentu obrotowego z 3,0 litra pojemności skokowej, ale RHO ma pewne charakterystyczne zmiany.
Powietrze przeznaczone do komór spalania Hurricane dostaje się przez wlot powietrza na masce z odprowadzaniem wody, zanim zostanie skierowane do wysokowydajnego filtra radialnego. Otwarta konstrukcja obudowy filtra powietrza ułatwia wymianę filtra lub wytrzepywanie brudu podczas jazdy po wydmach. Inżynierowie Ram opracowali również system podwójnego wydechu o równej długości z rurą w kształcie litery H pośrodku, co zapewnia bardziej wydajne oczyszczanie spalin. Podczas jazdy z całkowicie otwartą przepustnicą w górę lub w dół stromych zboczy, pompy oleju w przedniej i tylnej części miski olejowej zapewniają stały obieg smaru.
Ram nie ujawnił jeszcze nowych danych dotyczących mocy RHO, ale twierdzi, że w porównaniu z innymi silnikami Hurricane odczuwalna jest różnica w osiągach. Sportowy wydech RHO kończy się zaworem o regulowanym przepływie, który otwiera się przy całkowicie otwartej przepustnicy, aby zminimalizować opór i zmaksymalizować dźwięk. Zanim skrytykujesz dźwięk sześciocylindrowego silnika, pamiętaj, że to nie Pentastar V-6. Rzędowy sześciocylindrowy silnik z dwoma turbosprężarkami zwykle brzmi imponująco i już dobrze brzmi w innych pick-upach 1500.
Hurricane H/O SST waży o 68 kg mniej niż silnik Hellcat TRX, a dzięki mniejszym rozmiarom Hurricane jest umieszczony wystarczająco daleko za przednią osią, aby przenieść 14 kg na oś tylną. W rezultacie przód jest o 82 kg lżejszy, co podobno poprawia sterowność dzięki bardziej zrównoważonemu rozkładowi masy pick-upa na przód i tył.
Gaz do deski!
RHO wykorzystuje ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów połączoną z silnikiem Hurricane. Moment obrotowy jest przenoszony przez reduktor BorgWarner 49-13 z przełożeniem redukcyjnym 2,64:1. Niezależne zawieszenie przednie ma kute aluminiowe wahacze i skok koła 330 mm. Tylny most Dana 60 ma w pełni pływające półosie, elektroniczną blokadę tylnego dyferencjału i unikalne punkty mocowania w porównaniu do reszty gamy Ram 1500, co zapewnia skok koła 356 mm. Prześwit wynosi imponujące 300 mm po zwiększeniu o 51 mm i 35-calowych oponach montowanych na dostępnych 18-calowych felgach z możliwością zastosowania beadlocków. Dodatkowa wysokość pozwala RHO pokonywać przeszkody wodne o głębokości do 813 mm.
Zapożyczone z TRX adaptacyjne amortyzatory Bilstein Black Hawk E2 zostały przeprojektowane dla RHO. Nowe komponenty wewnętrzne, nowa strategia adaptacyjnej amortyzacji i nowe mocowania oznaczają, że RHO będzie miał własne charakterystyczne właściwości jezdne i prowadzenia. Ram twierdzi, że będzie się lepiej prowadził zarówno na asfalcie, jak i w terenie, co dla nas brzmi jak muzyka dla uszu. W końcu sztywność jazdy TRX w codziennej eksploatacji była zbyt duża w porównaniu z Fordem F-150 Raptorem. Możliwość jazdy po bezdrożach bardziej agresywnie i szybko, a także komfortowych podróży po autostradzie między nimi to ogromny plus. Hydrauliczne ograniczniki skoku zapobiegają dobijaniu amortyzatorów Bilstein, gdy siła grawitacji dociska ciężarówkę do ziemi.
Przełączanie się między dziewięcioma trybami jazdy odbywa się za pomocą przycisku wyboru trybu jazdy po prawej stronie kierownicy, gdzie znajdują się również elementy sterujące ustawieniami napędu na cztery koła i systemem kontroli startu. Włącz system kontroli startu, a Ram obiecuje, że RHO rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy, od 0 do 160 km/h w 11,7 sekundy, a 400 metrów pokona w 13,1 sekundy przy prędkości 170 km/h. W naszych testach 2025 Ram 1500 RHO wykonał te same czynności odpowiednio w 3,9, 10,2 i 12,5 sekundy przy prędkości 174 km/h. Prędkość maksymalna 190 km/h oznacza, że Ram jest albo niezwykle pewny umiejętności prowadzenia swoich klientów, albo sterowność RHO jest tak dobra, jak twierdzą jego inżynierowie.
Ale RHO został stworzony do brudzenia się, więc przejdźmy do trybu jazdy Baja. Zwykle rozkład momentu obrotowego między przednią a tylną osią w terenie jest równy. W trybie Baja 75% dostępnego momentu obrotowego trafia na tylną oś, co zapewnia lepszą kontrolę nad przepustnicą na luźnych nawierzchniach i, szczerze mówiąc, sprawiało to więcej frajdy. Nie oznacza to, że nie można robić "ósemek" i unosić ogromnych słupów kurzu pick-upami z napędem na cztery koła z rozkładem momentu obrotowego 50/50, ale z większym naciskiem na tylną oś jest to zdecydowanie bardziej radosne. Czy to kolejna poprawa w stosunku do TRX? To zależy od tego, jak bardzo zależało Ci na tych dwóch dodatkowych cylindrach.
Możliwości holownicze Ram 1500 RHO z 2025 roku
Kolejną zaletą silnika Hurricane jest to, że sprawia, że RHO jest bardziej wytrzymały. Rozumiemy, jak wielu z Was kocha silnik Hellcat, ale to prawda, a liczby nie kłamią. Ponieważ Hurricane jest sam w sobie lżejszy, udźwig zwiększa się z 3675 do 3800 kg, a ładowność użytkowa o 95 kg do 690 kg. Te parametry czynią go bardziej zdolnym do holowania niż TRX, Ford F-150 Raptor i Raptor R. Różnice nie są ogromne, ale nawet sama zwiększona ładowność użytkowa oznacza, że przy pełnym obciążeniu możesz zabrać ze sobą dodatkowego pasażera lub więcej sprzętu, aby wyprzedzić inne pick-upy w ekstremalnych warunkach.
Nadal piękny samochód
Podejście Rama do wyglądu zewnętrznego różni się od wielu konkurentów. Zamiast tworzyć agresywny wygląd z grillem, który mógłby zaćmić słońce, wiele elementów Rama staje się mniejszych. W pełni czarne reflektory LED nie stały się większe, wręcz przeciwnie, są szczuplejsze w najbardziej agresywnym Ramie 1500, jakby patrzył z góry na swoich konkurentów. Znak RAM z przepływem powietrza jest większy niż w standardowych Ram 1500, ale jest przesunięty w górę, aby stworzyć iluzję większej kratownicy.
Od przodu do tyłu RHO wcale nie jest mały pod żadnym innym względem, ale nie jest też większy niż był TRX. Kompozytowe poszerzenia błotników sprawiają, że RHO jest o 203 mm szerszy niż inne Ramy 1500, aby objąć duże opony terenowe o 150 mm szerszym rozstawie kół. Te poszerzenia nadają RHO łączną szerokość 2235 mm z charakterystycznym kształtem klepsydry, design, który nie bez powodu powtarza się w świecie motoryzacyjnym. To pomaga RHO osiągnąć charakterystyczny styl wyścigów Baja.
Przedni zderzak posiada specjalne końcówki RHO do montażu świateł LED, z dodatkowymi lampami sygnalizacyjnymi w zagłębieniu maski. Centralne światła identyfikacyjne, inspirowane ciężkimi pick-upami Rama, znajdują się między tylną klapą a zderzakiem RHO. Zbliż się, odjedź lub uruchom RHO zdalnie, a uruchomi się animacja świetlna.
Nadwozie jest tutaj szersze niż w standardowym Ramie 1500, ale dzięki obramowaniom na światłach tylnych LED system kontroli martwego pola może działać wokół nich. Dostępne są dodatkowe boczne i maskowe elementy graficzne, łącznie lub oddzielnie. Jako wykończenie RHO oferowane są pełnowymiarowe rock slidy lub pomalowane progi.
Wnętrze Ram 1500 RHO z 2025 roku
Wyposażony w opcjonalny pakiet RHO, ten terenowy pick-up Ram oferuje ponad 50 cali wyświetlaczy cyfrowych rozmieszczonych w czterech strefach widzenia. Dodatkowy 14,5-calowy pionowy centralny ekran dotykowy jest największym wyświetlaczem w pick-upie. 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników pozwala kierowcom przewijać prawie dwa tuziny ekranów informacyjnych, a 10,0-calowy wyświetlacz projekcyjny wyświetla w polu widzenia kierowcy takie dane, jak cyfrowy obrotomierz, wskazówki nawigacyjne, prędkość i bieg, a także inne parametry. Pasażerowie mogą korzystać z bezprzewodowej ładowarki dla dwóch telefonów i standardowego 10,3-calowego ekranu dla pasażerów, który wyświetla informacje nawigacyjne, strumienie wideo z kamer terenowych lub treści multimedialne odtwarzane za pomocą kabla HDMI. Dostępna jest również nowa opcja jazdy bez użycia rąk.
Aby zrównoważyć wszystkie cyfrowe gadżety, RHO otrzymał fizyczne przyciski pomocnicze pod centralnym ekranem dotykowym, w przeciwieństwie do tylko cyfrowych przycisków dostępnych w innych modelach Ram 1500. Podwójne przyciski sterowania klimatyzacją znajdują się po bokach ekranu. 900-watowy system audio Harman Kardon ma 19 głośników, ustępując jedynie 23-głośnikowemu systemowi 1200-watowemu montowanemu w pakiecie Tungsten. Wnętrze dopełnia seryjna plakietka na konsoli środkowej ze specyfikacją i wizerunkiem nosorożca, nieoficjalnego zwierzęcia-talizmanu RHO i stałego przypomnienia, że TRX oficjalnie wymarł.
Podsumowanie
Wszyscy z góry zaczęli zgadywać, co nas czeka: duży, surowy terenowy pick-up z premiumowymi technologiami i wnętrzem oznacza równie dużą, surową i niedostępną dla większości z nas cenę. Jaki pożytek z całej tej potencjalnej przyjemności, jeśli nikt nie może sobie na nią pozwolić? I właśnie tu tkwi jedna z głównych różnic RHO. Jego najlepszą cechą jest niewątpliwie cena. Cena wywoławcza RHO jest o dziesiątki tysięcy dolarów niższa niż TRX, przy równych lub nawet lepszych parametrach terenowych na papierze. Wszyscy kochamy Hellcat, ale czy jest wart tak znaczącej dopłaty? Cóż, dla tych, którzy mogą sobie na to pozwolić - tak. Ale jesteśmy gotowi założyć się, że wielu miłośników off-roadu wolałoby mniejszą moc, gdyby oznaczało to, że w końcu mogliby sobie pozwolić na taki samochód.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.
Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.