Pierwsze spojrzenie na BMW M4 CS 2025: duży nacisk położono na zmniejszenie masy i zwiększenie mocy

cze 12, 2024

BMW

W świecie BMW oznaczenie Competition Sport (CS) oznacza model o ultra-wysokich osiągach, balansujący na granicy między codzienną praktycznością a mocą na torze. Spodziewaj się maksymalnej redukcji masy, ulepszonego ustawienia zawieszenia i obfitości włókna węglowego. Tym samochodem nadal będziesz mógł dojeżdżać do pracy na co dzień, o ile znosisz hałas i brak komfortu jazdy. W roku modelowym 2025 powraca BMW M4 CS, oferując drugą co do mocy wersję M4. CS plasuje się pomiędzy M4 Competition Coupe a CSL, i choć ten drugi jest bardziej ekstremalny, CS jest najbardziej sportowym modelem M4 Coupe, jaki można kupić, zanim przejdzie się na niemal wyłącznie torowy CSL. Sercem CS jest zmodernizowany 3,0-litrowy sześciocylindrowy silnik rzędowy z turbodoładowaniem S58 o podniesionym ciśnieniu nadmuchu do 2,1 bara, generujący moc 543 KM. Maksymalny moment obrotowy 650 Nm osiągany jest przy 2750 obr./min i utrzymywany do 5950 obr./min. Maksymalna moc osiągana jest przy 6250 obr./min, przy czym silnik może kręcić się do 7200 obr./min.

Ulepszenia układu napędowego M4

Aby poradzić sobie ze wzrosłym ciśnieniem w komorze spalania, blok cylindrów z zamkniętą koszulą chłodzącą i bez tulei tworzy jeszcze bardziej sztywną konstrukcję, w której obraca się lekki kuty wał korbowy. Głowica cylindra wykonana jest z rdzenia drukowanego 3D, co pozwala na bardziej optymalne prowadzenie kanałów chłodzących wokół głowicy i poprawę jej zarządzania ciepłem. Układ smarowania również został zmodernizowany, aby lepiej radzić sobie z warunkami typowymi dla jazdy na torze, takimi jak zakręty z wysokimi przeciążeniami i długa praca na wysokich obrotach.

Unikalna skrzynia biegów i napęd na cztery koła w BMW M4 CS 2025

Silnik wykorzystuje unikalny zestaw mocowań, twardszych niż standardowe elementy M4, co zapewnia przeniesienie większego momentu obrotowego na skrzynię biegów - ośmiostopniową skrzynię biegów M Steptronic z systemem xDrive od M. Dzięki połączeniu większej mocy i napędu na cztery koła, deklarowany czas przyspieszenia 2025 M4 CS od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna (dzięki standardowemu pakietowi M Driver's Package) to 303 km/h.

2025bmwm4cscoupesportscar-22.jpg

Biegami M Steptronic można zmieniać ręcznie za pomocą standardowych łopatek zmiany biegów z włókna węglowego lub dźwigni zmiany biegów na konsoli środkowej. Kierowca może również wybrać tryb zmiany biegów za pomocą przycisku Drivelogic na selektorze na konsoli. Każdy poziom wybiera różną agresywność zmiany biegów, od zorientowanej na komfort po mocną i bardziej bezpośrednią dla bardziej dynamicznych wrażeń.

2025bmwm4cscoupesportscar-26.jpg

Chociaż M4 CS jest wyposażony w napęd na cztery koła, system M xDrive będzie kierował moment obrotowy silnika na tylną oś za pomocą wielodyskowego sprzęgła w skrzynce rozdzielczej. Olej przeznaczony do tej części układu przeniesienia napędu jest również zoptymalizowany do jazdy na torze i pozwala systemowi napędu na cztery koła działać bez zarzutu podczas agresywnej jazdy. Dostępny jest również w pełni regulowany aktywny M-dyferencjał, a tryb tylnego napędu można aktywować, wyłączając system stabilizacji dynamicznej (DSC) dla "staroszkolnych" wrażeń z jazdy.

Zawieszenie Competition Sport

Oczywiście cała ta moc i napęd na cztery koła byłyby bezużyteczne, gdyby zawieszenie nie było również dostosowane do zapewnienia maksymalnej przyczepności. Adaptacyjna zawieszenie M, układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu M Servotronic i układ hamulcowy - wszystkie te elementy są unikalne dla modelu 2025 M4 CS. Te systemy, w połączeniu z systemem stabilizacji M Dynamic Mode, mają za zadanie interweniować, gdy system wykryje, że kierowca naciska pedał gazu zbyt mocno. Dobrą wiadomością jest to, że zamiast hamować kierowcę, system ten działa tak, aby CS poruszał się po drodze jak najszybciej. Dla dodatkowej sztywności przedniego zawieszenia zastosowano rozpórkę kielichów M wykonaną z lanego aluminium.

2025bmwm4cscoupesportscar-33.jpg

Aby wyhamować 2025 M4 CS do odpowiedniej prędkości przed wejściem w zakręt, zastosowano zestaw hamulców M Compound z zaciskami pomalowanymi na czerwono lub czarno. Jeśli zamówisz opcjonalne hamulce karbonowo-ceramiczne, zamiast czarnego koloru możesz otrzymać złote wykończenie; w każdym razie wyglądają one zza zestawu 19-calowych przednich i 20-calowych tylnych kutych aluminiowych felg, zarezerwowanych wyłącznie dla M4 CS. Możesz je wybrać w kolorze złotym brązu lub matowej czerni, a są one wyposażone w opony o wysokich osiągach 275/35R19 z przodu i 285/30R20 z tyłu. Opcjonalnie można również wybrać opony torowe lub "ultra-torowe" - kleisty zestaw opon przeznaczony do maksymalnej efektywności jazdy na prawdziwym torze wyścigowym - wszystko to jako darmowe opcje.

Dieta węglowodorowa stosowana w BMW M4 CS 2025

Jednym z kluczowych elementów modelu CS jest obniżenie masy wszędzie, gdzie to możliwe. W przypadku 2025 M4 CS oznacza to wymianę dachu na ultra-lekki włókno węglowe. Ten materiał jest stosowany do maski, przedniego splittera, przednich wlotów powietrza, obudów lusterek zewnętrznych, tylnego dyfuzora i tylnego spojlera w stylu Gurney'a. Nawet układ wydechowy jest o osiem kilogramów lżejszy od standardowego układu wydechowego M4 dzięki tytanowemu tłumikowi tylnemu.

2025bmwm4cscoupesportscar-39.jpg

Choć żal patrzeć, jak te zewnętrzne elementy karbonowe zostały ukryte, 2025 M4 CS będzie dostępny w dwóch wariantach wykończenia BMW Individual: Riviera Blue lub Frozen Isle of Man Green metallic. Na razie Frozen Isle of Man Green można uzyskać tylko na 2025 M4 CS, ale ten lakier może wkrótce stać się dostępny również w innych modelach BMW pod marką BMW Individual. Dodatkowo CS można zamówić w kolorach Brooklyn Grey i Black Sapphire metallic. Dobrą wiadomością jest jednak to, że dach i dwa pasy wzdłuż maski z tych karbonowych elementów będą wykonane z niepokrytego karbonu. Inne wyróżniające się elementy z włókna węglowego 2025 M4 CS również będą miały niepokryty karbon, a progi boczne i żebra M zostaną pomalowane na czarno.

Do dodatkowych unikalnych elementów wyglądu zewnętrznego 2025 CS należą bezramkowe wloty powietrza, bardzo podobne do tych w wyścigowym M4 GT3. Z przodu pojawią się również czerwone kontury i napis "M4 CS" na górnej części dwóch poziomych pasów wlotu powietrza, ale napis ten będzie czarny z czerwoną obwódką. Analogiczny znaczek będzie umieszczony z tyłu na pokrywie bagażnika. Reflektory 2025 M4 CS są również unikalne, ponieważ podczas animacji powitalnej i włączania świateł drogowych lub mijania świateł wykorzystują żółte światło, co jest kolejnym nawiązaniem do wersji wyścigowej GT3. Tylne światła są wyposażone w wiązki światłowodowe, aby uzyskać efekt "unoszenia się w powietrzu" i są podobnie oświetlone diodą laserową, zapoczątkowaną w M4 CSL.

Wnętrze BMW M4 CS 2025

Włókno węglowe jest szeroko stosowane również we wnętrzu M4 CS: wykonano z niego łopatki zmiany biegów przy kierownicy, skorupy przednich foteli M Carbon i inne elementy wykończenia. Fotele te są obite skórą Merino w czarno-czerwonej kolorystyce. Jeśli zastanawiasz się, jak cały ten węgiel wpływa na masę M4, to w sumie M4 CS jest o 35 kilogramów lżejszy od BMW M4 Competition Coupe M xDrive.

2025bmwm4cscoupesportscar-56.jpg

Wyświetlacz BMW iDrive w 2025 M4 CS jest podobny do innych wyświetlaczy BMW, ma zakrzywiony kształt i działa na bazie systemu BMW OS 8.5. Unikalnymi elementami dla CS są wskaźniki zmiany biegów M, specjalne widżety do konfiguracji samochodu, a także ciśnienia i temperatury w oponach, a także grafika specyficzna dla M. Dodatkowo dostępny jest przycisk M Setup, który umożliwia bezpośredni dostęp do ustawień silnika, podwozia, układu hamulcowego i M xDrive. Pozwala on na zapisywanie i przywracanie dwóch indywidualnych konfiguracji za pomocą dwóch przycisków M na kierownicy. W zestawie znajduje się również M Drive Professional, który obejmuje M Drift Analyzer (analizator driftu), M Laptimer (pomiar czasu okrążenia) i M Traction Control (kontrola trakcji) z dziesięcioma ustawieniami określającymi, jak mocno można wyjść poza granice przyczepności.

Premiera 2025 BMW M4 CS już blisko

Produkcja 2025 BMW M4 CS ruszy w fabryce w Dingolfing w Niemczech, tak jak innych modeli M4, już w lipcu tego roku. Zamówienia na 2025 BMW M4 CS można składać już teraz, a cena początkowa wynosi 124 675 dolarów USA.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna