Pierwsze wrażenia z 2025 Ford Explorer: trzyrzędowy crossover, który otrzymał mnóstwo nowych technologii i dodatkowy luksus
mar 11, 2024
Mając na koncie ponad 8 milionów sprzedanych egzemplarzy i 3,5 miliona wciąż poruszających się po drogach, Ford Explorer z pewnością zasłużył na miano kultowego samochodu. Jednak szósta generacja Explorera, wprowadzona na rynek w 2020 roku i chwalona za przemyślaną konstrukcję i wysoką praktyczność, nie odniosła tak dużego sukcesu jak konkurencyjne modele. Obecnie zajmuje 10 miejsce w przepełnionym segmencie trzyrzędowych crossoverów w rankingu MotorTrend Ultimate Car Rankings, głównie ze względu na przestarzałe technologie i pewne problemy z prowadzeniem. Najwyraźniej nadszedł czas na ratunkowy lifting, którym jest właśnie Ford Explorer 2025, który zadebiutuje już tego lata.
Debiut systemu Ford Digital Experience
Sync powoli odchodzi do lamusa, nadszedł czas na FDE! Ford, redefiniując podejście do tworzenia Explorera, wyraźnie stara się zwrócić uwagę millenialsów, a ci z kolei najbardziej pragną, aby samochód swobodnie integrował się z ich cyfrowym środowiskiem. Ciekawostka ogłoszona przez Forda: w przeciętnym domu znajduje się obecnie 16 podłączonych urządzeń, a Ford chce, aby Explorer stał się jednym z nich, wykorzystując dowolną preferowaną przez klienta metodę.
Miłośnicy Apple mogą przywołać Siri, a "OK Google" z taką samą łatwością poradzi sobie z każdą komendą głosową. W każdym przypadku Apple Maps lub Google Maps mogą być wyświetlane zarówno na desce rozdzielczej, jak i na centralnym ekranie. W porównaniu z przestarzałym systemem Sync w Explorerze, moc obliczeniowa komputera pokładowego została zwiększona pięciokrotnie, a moc procesora graficznego aż czternastokrotnie (w 14 razy)! Gracze docenią to szczególnie, gdy zsynchronizują swoje kontrolery do gier z samochodem przez Bluetooth, co pozwoli im grać w Asphalt Nitro 2 lub inne gry dostępne w sklepie Google Play (tylko w trybie postoju). Dostępna jest również mocniejsza przeglądarka internetowa Vivaldi, która staje się jeszcze bardziej praktyczna po podłączeniu klawiatury Bluetooth, oczywiście również w trybie postoju. Niektórym właścicielom pozostawienie tego samochodu wyłączonym w garażu będzie wydawać się stratą możliwości podłączenia 5G (do 10 urządzeń mobilnych) i ekranów o wysokiej rozdzielczości.
Warto wspomnieć, że każdy Explorer otrzyma pełen zestaw Ford Digital Experience, wyświetlany zarówno na 13,2-calowym ekranie multimedialnym, rozmieszczonym poziomo, jak i na 12,3-calowym cyfrowym wyświetlaczu na desce rozdzielczej - żadnych mechanicznych zegarów ani małych ekranów nawet w samochodach wypożyczonych. Należy się spodziewać, że FDE zostanie wdrożony w całym modelowym rzędzie w miarę jego aktualizacji.
Po raz pierwszy w Explorerze dostępny jest również półautonomiczny system jazdy bez użycia rąk BlueCruise 1.2, który pomaga w zmienianiu pasów ruchu i ogólnie eliminuje uciążliwe obowiązki kierowcy podczas długich podróży. Modele ST-Line, ST i Platinum będą oferowane z możliwością bezpłatnej 90-dniowej wersji próbnej lub ze zniżką na roczną subskrypcję przy zakupie w cenie 700 USD rocznie. Po tym czasie opłaty będą wynosić 75 USD miesięcznie lub 800 USD rocznie.
Odświeżony przód i tył 2025 Ford Explorer
Zewnętrzne zmiany w nowym Explorerze są dość skromne: pojawiły się cztery nowe grille, po jednej dla każdego wariantu w uproszczonej gamie modeli. Active łączy w sobie poprzednie podstawowe XLT, ST-Line wprowadza cały styl ST, ale bez dużego silnika i zawiera niektóre funkcje Limited, ST jest liderem pod względem osiągów, a Platinum flagowcem luksusu, który przejmuje niektóre funkcje King Ranch. (Wariant Timberline dołączy do gamy jako pogromca bezdroży kilka miesięcy po głównym debiucie).
Ta konsolidacja gamy modelowej redukuje liczbę podstawowych kombinacji wyposażenia ze "stu do około 40", obniżając logistyczne koszty montażu i ułatwiając zamawianie samochodu. Pojawiły się również nowe, w pełni diodowe reflektory i przeprojektowane zderzaki z obu stron, a także cztery nowe wzory felg aluminiowych o rozmiarach 18, 20 i 21 cali; plus jeden nowy kolor i opcja dodania czarnego dachu; a także kilka nowych opcji wykończenia wnętrza.
Bardziej luksusowa przestrzeń we wnętrzu 2025 Ford Explorer
Wszystkie cztery poziomy wyposażenia otrzymują wykończenie z obszyciem i przeszyciami na desce rozdzielczej, panelach drzwiowych i konsoli środkowej, choć wybór materiałów poprawia się wraz ze wzrostem ceny. Podoba nam się również nowy materiałowy "panel dźwiękowy", który biegnie przez całą deskę rozdzielczą i mieści głośniki wysokotonowe przeniesione z przednich słupków. Pojawiły się nowe kolory (najbardziej wystrzałowym jest ciemnobordowy/fioletowy o nazwie Mojave Dusk, dostępny w modelach Platinum) i materiały siedzeń, takie jak ActiveX ze wstawkami z zamszu Miko.
We wszystkich modelach znajduje się również tacka pod ekranem multimedialnym, która może ładować jeden duży telefon i pozostawia miejsce na drugi obok niego. Do wyboru są dwa oddzielne fotele lub trzyosobowa kanapa w drugim rzędzie we wszystkich modelach poza ST (gdzie dostępne są tylko fotele kubełkowe), a składany elektrycznie trzeci rząd jest opcjonalny lub standardowy w przypadku modeli wyższych. W całym samochodzie rozmieszczono teraz osiem gniazd USB do ładowania, w tym jedno gniazdo typu A z przodu.
Minimalne zmiany mechaniczne
Największe zmiany w gamie jednostek napędowych to wycofanie zarówno słabszego 3,0-litrowego silnika, jak i hybrydy (z wyjątkiem dostaw Ford Pro dla policji lub innych służb państwowych). Pozostaje więc prosty wybór: 2,3-litrowy EcoBoost z turbodoładowaniem o mocy 300 KM i 3,0-litrowy EcoBoost V-6 o mocy 400 KM, oba połączone z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, która, jak twierdzi się, została przeprogramowana na podstawie doświadczeń z licznych linii produktowych w celu poprawy prowadzenia. Ponieważ, jak mówią przedstawiciele firmy, wielu właścicieli Explorerów uwielbia kemping i wędkarstwo, w standardowym wyposażeniu znajduje się teraz hak holowniczy o uciągu do 2270 kg. W standardzie jest również sześć trybów jazdy w modelach z napędem na tylną oś i siedem w modelach z napędem na wszystkie koła.
Cena i data rozpoczęcia sprzedaży
Zamówienia na Forda Explorera 2025 można składać już teraz, a dostawy do salonów dealerskich spodziewane są na początku lata 2024 roku. Ceny będą zaczynać się od 41 220 dolarów za podstawową wersję Active - to o 2765 dolarów więcej niż w przypadku poprzedniego modelu bazowego, co z nawiązką rekompensuje dodatkowe wyposażenie standardowe, takie jak większe ekrany, podgrzewane fotele przednie, elektrycznie sterowana klapa tylna i adaptacyjny tempomat.
Już nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, o ile miejsc w czołówce ultrakonkurencyjnego segmentu trzyrzędowych crossoverów nowoczesna aktualizacja podniesie niezmiennie popularnego Forda Explorera.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.
Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.