Porównanie Chevrolet Colorado 2023 i Ford Ranger 2024

sty 10, 2024

Chevrolet Ford

Ford Ranger i Chevrolet Colorado nie należą do największych pickupów na rynku, ale mimo to są bardzo popularne w USA. Wielu klientów woli pickupy średniej wielkości od pełnowymiarowych i pickupów o dużej ładowności ze względu na ich uniwersalność, ponieważ dobrze się nadają zarówno do większości zadań roboczych, tak i do codziennych podróży. Niedawno zaprezentowano odnowione modele Colorado i Ranger, pierwszy wejdzie do sprzedaży już w tym roku, a Ranger pojawi się nieco później, jako model rocznika 2024. Najpopularniejsi amerykańscy producenci pickupów starali się, aby ich samochody były bardziej konkurencyjne i atrakcyjne dla klienta. Nadszedł czas, aby zobaczyć, co osiągnęli i porównać parametry Ford Ranger i Chevrolet Colorado.

Wygląd zewnętrzny i wnętrze

Oba odnowione pickupy otrzymały bardziej rozpoznawalny i nowoczesny wygląd w porównaniu do swoich poprzedników, ale jak się wydaje, jeden z nich jednak przyciąga więcej uwagi. Poprzedni Ranger wyglądał dość prosto i model 2024 roku nie bardzo się zmienił. W profilu kilka płynnych linii i rzeźbiarskie fałdy na drzwiach są prawdopodobnie jedynymi ozdobami. Na tylnej klapie bagażnika naniesiono nazwę modelu, aby nikt nie zapomniał, na co patrzy. Przy spojrzeniu z przodu Ranger wygląda trochę dziwnie - reflektory w kształcie litery C są jedynym charakterystycznym rozwiązaniem projektowym.

2023-Chevrolet-Colorado-LT.jpg

Colorado, wręcz przeciwnie, zapada w pamięć swoim odważnym wyglądem. Jasne linie i ostre detale nadają jego sylwetce z boku szczególny styl. Z przodu jest jeszcze więcej detali, przednia część wygląda agresywnie, zdobi ją rzeźbiona maska, a różne kratki chłodnicy, w zależności od wyposażenia, dodają pewnej unikatowości.

2024-ford-ranger-lariat-103-645a63ac502a4.jpg

Wnętrza obu pickupów nie różnią się tak bardzo, oba proponują pasażerom stylowe i funkcjonalne przestrzenie. Oba są wykończone atrakcyjną i odporną na zużycie tapicerką, w nich zainstalowane są ekrany dotykowe o tej samej przekątnej i podobnym szerokim zakresie funkcjonalności systemów multimedialnych.

Silniki i zużycie paliwa

Każdy nowy Ford Ranger jest wyposażony w dziesięciobiegową automatyczną skrzynię biegów i może być napędzany na tylne koła lub na wszystkie koła. Podstawowy standardowy silnik jest analogiczny do poprzedniego modelu, w nowym Rangerze ta turbodoładowana czwórka rozwija 270 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Opierając się na wynikach poprzednika, zużycie nowego pickupa powinno wynosić około 11,2-12,4/9,0-12,4 l/100 km. (miasto/trasa).

2023-Chevrolet-Colorado-Z71-gray-2.jpg

Po raz pierwszy dla Rangera zamontowano silnik sześciocylindrowy, ta turbodoładowana szóstka o pojemności 2,7 litra rozwija 315 KM i 542 Nm momentu obrotowego, jeszcze jeden mocniejszy silnik sześciocylindrowy o większej pojemności jest w Rangerze Raptor.

2024-Ford-Ranger-Lariat-manufacturer-photo-11.jpg

Pod maską Chevrolet Colorado zamontowano turbodoładowany 2,7-litrowy silnik czterocylindrowy z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. I chociaż silnik w Colorado jest jeden, ma on różne konfiguracje: wersja Turbo ma moc 237 KM i 351 Nm momentu obrotowego, wersja Turbo Plus rozwija 310 KM i 529 Nm momentu obrotowego, najmocniejszy Turbo Plus High-Output rozwija 310 KM i 583 Nm momentu obrotowego. W zależności od silnika i napędu na tylne lub na wszystkie koła zużycie Colorado wynosi 11,8-13,8/9,4-12,4 l/100 km.

Kabina i przestrzeń ładunkowa

Ford na razie nie ujawnia szczegółowych informacji o Rangerze z przedłużoną kabiną i bagażnikiem o długości 1,83 metra i udostępnia tylko informacje o pickupie z kabiną Crew Cab i bagażnikiem o długości 1,5 metra, który według oceny producenta powinien stać się najlepiej sprzedawanym modelem. Colorado będzie dostępny tylko z kabiną Crew Cab i krótkim bagażnikiem. Jeśli chodzi o przestrzeń dla pasażerów, w Rangerze 2024 roku jest więcej miejsca na nogi i przestrzeni nad głową w porównaniu ze swoim konkurentem.

Maksymalne obciążenie i możliwości holowania

Colorado może holować więcej niż Ranger, ale mimo że maksymalne obciążenie Colorado zmniejszyło się o 45 kg w porównaniu z poprzednikiem, Ranger nadal w swoim bagażniku może przewozić więcej ładunków.

Ford Ranger

Holowanie: 2500 kg (Raptor) - 3400 kg (XL/XLT/Lariat)

Maksymalne obciążenie: 640 kg (Raptor) - 820 kg (XL/XLT/Lariat)

Chevrolet Colorado

Holowanie: 2720 kg (ZR2) - 3490 kg (WT, LT)

Maksymalne obciążenie: 520 kg (ZR2) - 765 kg (WT/LT)

Wersje terenowe

Każdy z dwóch pickupów jest dostępny w wersji terenowej: Colorado ZR2, który powrócił po krótkiej przerwie oraz Ranger Raptor. Nowy Colorado ZR2 jest napędzany turbodoładowanym silnikiem czterocylindrowym o mocy 310 KM i momencie obrotowym 583 Nm. Co najciekawsze, w Colorado ZR2 jest jego podwozie o szerszym rozstawie kół i z różnymi, unikalnymi dla ZR2 elementami zawieszenia, w tym amortyzatorami Multimatic o zmiennej charakterystyce działania. ZR2 ma również większy o 76 mm prześwit i opony w rozmiarze 33 cali. Różne tryby jazdy terenowej pomagają ZR2 lepiej dostosować się do zmieniających się warunków. Wygląd ZR2 jest również odpowiedni, wyróżnia się specjalnym designem przedniej części, szyldami i luksusowym wykończeniem wnętrza. W 2024 roku do sprzedaży ma trafić jeszcze bardziej terenowy Colorado ZR2 Bison, który ma otrzymać opony w rozmiarze 35 cali, wzmocnioną ochronę i inne ulepszenia.

2023-Chevrolet-Colorado-ZR2-Desert-Boss_Press-Drive_Day-2_web-13.jpg

Nowy Ford Ranger Raptor otrzymał najmocniejszy w ofercie Rangera silnik. To 3-litrowy, podwójnie doładowany silnik o mocy 405 KM i momencie obrotowym 583 Nm. Ranger Raptor ma szerszy rozstaw kół, większy prześwit i opony w rozmiarze 33 cali, a także elektronicznie sterowane amortyzatory Fox z systemem regulacji sztywności w zależności od rodzaju nawierzchni. Wygląd Raptora jest nieco inny.

Podsumowanie

Wybór lepszego z tych dwóch pickupów bez bardziej szczegółowych testów jest trudny. Każdy z nich ma mocne strony, których nie ma konkurent. Colorado nie ma tak mocnego silnika jak Ranger, ale jego cena początkowa jest o kilka tysięcy dolarów niższa. Chevrolet Colorado ma przewagę w zakresie maksymalnego dopuszczalnego do holowania ciężaru i ma dłuższy bagażnik, natomiast Ford Ranger ma szerszy bagażnik i wyższą ładowność. Colorado jest atrakcyjniejszy z zewnątrz, ale wnętrze Rangera jest bardziej komfortowe dla pasażerów, zwłaszcza tych z tyłu. Oprócz Rangera i Colorado w 2024 roku do sprzedaży trafi odświeżona Toyota Tacoma, która stanie się poważną konkurencją dla tych dwóch średniej wielkości pickupów.

Cechy 2024 Ford Ranger

2024-Ford-Ranger-XL-manufacturer-photo-1.jpg

• Prosty wygląd zewnętrzny

• Dostępny z silnikiem czterocylindrowym i sześciocylindrowym

• Oferowany w różnych konfiguracjach kabiny i bagażnika

• Więcej miejsca na nogi w tylnym rzędzie

• Wyższa ładowność

Cechy 2023 Chevrolet Colorado

2023-Chevrolet-Colorado-ZR2.jpg

• Stylowy i zapadający w pamięć wygląd zewnętrzny

• Czterocylindrowy silnik z trzema konfiguracjami mocy

• Dostępny tylko z kabiną Crew Cab i krótkim bagażnikiem

• Większe zdolności holowania

• Bardziej dostępna wersja terenowa (ZR2)

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna