Żegnaj tanią Suprę: 2025 Toyota Gr Supra nie będzie miała opcji 4-cylindrowej

lip 05, 2024

Mówić, że uwielbiamy Toyotę GR Supra, to nie powiedzieć nic. 3,0-litrowy turbodoładowany rzędowy 6-cylindrowy silnik jest mocny i elastyczny, świetnie wygląda i wyróżnia się na tle swojego "kuzyna" z gamy BMW, a do tego nadal dostępna jest manualna skrzynia biegów. Do 2024 roku można było również kupić nową Suprę z silnikiem czterocylindrowym. W 2025 roku GR Supra pozbędzie się tego silnika i będzie dostępna tylko w dwóch wersjach wyposażenia.

2025toyotagrsuprasportscar-8.jpg

Toyota oficjalnie nie podała przyczyny wycofania 2,0-litrowego GR Supra z oferty na rok 2025, ale najprawdopodobniej jest to związane ze spadającymi statystykami sprzedaży. Według GoodCarBadCar.net w 2024 roku sprzedano zaledwie 2652 egzemplarzy GR Supra, a prawdopodobnie tylko niewielki procent z nich stanowiły auta z czterema cylindrami. Ogólnie rzecz biorąc, sprzedaż Supry w 2023 roku spadła o nieco ponad 46% w porównaniu z 2022 rokiem. Istnieje również problem, że produkcja zarówno GR Supra, jak i pokrewnego BMW Z4, może zostać całkowicie wstrzymana w marcu 2026 roku, według BMW Blog. Do tego dochodzi jeszcze GR86.

Doskonały samochód, ale ze skłonnością do nadsterowności

Gdyby wskazać tylko jedną wadę tego auta, to jest to jego skłonność do nadsterowności. Toyota wprowadziła pewne zmiany w zawieszeniu w 2023 roku, ale nie rozwiązało to problemu w całości. Tak, samochód, który łatwo wpada w poślizg, zawsze świetnie nadaje się do zabawy w drifcie, ale może też sprawiać kierowcy więcej pracy niż potrzeba podczas próby uzyskania szybkiego czasu okrążenia. Według Toyoty, wyeliminowano gwałtowną nadsterowność - czyli utratę przyczepności tylnych kół przy odpuszczeniu pedału przyspieszenia. Do systemu kontroli trakcji (TRAC, jak go nazywa Toyota) dla aut z manualną i automatyczną skrzynią biegów zaprogramowano nowy program przeciwdziałania przechyłom nadwozia. Współpracuje on ze zwykłym systemem VSC, aby ingerować na wcześniejszym etapie i ma zapobiegać tej nagłej utracie przyczepności podczas gwałtownej nadsterowności przy użyciu czułej konfiguracji zawieszenia.

2025toyotagrsuprasportscar-7.jpg

Według Toyoty, kolejną wadą GR Supra z manualną skrzynią biegów była nadsterowność podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu. W 2025 roku zaprogramowano nowe ustawienie TRAC, aby aktywniej ingerować podczas wychodzenia z zakrętu na przyspieszeniu. Według Toyoty zapewnia to "niezbędną moc do sportowej jazdy". Będziemy musieli to przetestować, aby sprawdzić, czy to wystarczy i czy nie pogorszy to prowadzenia lub odczuć z jazdy GR Supra, ale przynajmniej Toyota coś robi, aby rozwiązać oba problemy z nadsterownością.

Dwie wersje wyposażenia i jeden mocny silnik

Toyota GR Supra 2025 roku jest dostępna tylko w dwóch wariantach: 3.0 i 3.0 Premium. Oba modele napędza ten sam 3,0-litrowy turbodoładowany silnik rzędowy 6-cylindrowy, generujący 382 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na koła za pomocą standardowych opon Michelin Pilot Super Sport. 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów rozpędza samochód od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, a manualna w 4,2 sekundy.

2020-toyota-gr-supra-231.jpg

Zarówno 3.0, jak i 3.0 Premium są wyposażone w adaptacyjne zawieszenie z regulacją amortyzatorów (Adaptive Variable Suspension, AVS) z trzema trybami: Normal, Sport i Individual. Tryby te wpływają na czułość pedału przyspieszenia, charakter zmiany biegów (w tym na redukcję obrotów przy zmianie biegu w górę, gdy włączona jest funkcja iMT), a także na ustawienia układu kierowniczego. Dodatkowo każdy nabywca otrzymuje roczne członkostwo w Narodowej Asocjacji Sportów Motorowych (NASA) z dostępem do jednego bezpłatnego wydarzenia High Performance Driving Event (HPDE), aby bezpiecznie sprawdzić możliwości swojego GR Supra.

2025toyotagrsuprasportscar-2.jpg

Jedyne różnice między wersjami 3.0 i 3.0 Premium dotyczą elementów wykończenia wnętrza. W wersji 3.0 standardowo znajdują się sportowe fotele z regulacją elektryczną, obite alcantarą i skórą. Do systemu rozrywki, oprócz przyjemnego dźwięku wydechu GR Supra, dołączono 205-watowy system audio z 10 głośnikami i 8,8-calowym ekranem dotykowym. W standardzie wyposażenia znajduje się też bezprzewodowa łączność Apple CarPlay i bezprzewodowa ładowarka Qi (w modelach z manualną skrzynią biegów).

W wersji 3.0 Premium zastosowano te same sportowe fotele, ale z opcjonalną tapicerką ze skóry czarnej lub brązowej. Standardowo znajduje się również 12-głośnikowy system audio JBL Hi-Fi o mocy 500 W. W przypadku automatycznej skrzyni biegów pakiet ten obejmuje adaptacyjny tempomat z pełnym zakresem prędkości, podczas gdy manualne GR Supra otrzymają jedynie tradycyjny tempomat bez adaptacyjnej kontroli prędkości. Oprócz tych funkcji standardowo montowane są systemy monitorowania martwego pola, nawigacja, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz funkcja automatycznego hamowania awaryjnego współpracująca z czujnikami parkowania. Dodatkowo w standardzie oferowana jest usługa próbna Toyota Supra Connect, która obejmuje takie funkcje jak zdalne sterowanie, zdalna obsługa, wezwanie pomocy, informacje o korkach w czasie rzeczywistym, lokalizator skradzionego pojazdu oraz aktualizacje map.

2020-toyota-gr-supra-307.jpg

Niezależnie od wybranej skrzyni biegów, cena bazowej Toyoty GR Supra 3.0 2025 roku zaczyna się od 57 345 dolarów, a cena bazowej wersji 3.0 Premium od 60 495 dolarów. Oczekuje się, że odświeżona Toyota GR Supra 2025 trafi do dealerów już jesienią tego roku.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna