Król toru. Przegląd 2023 Porsche 911 GT3 RS

gru 14, 2022

Jedno spojrzenie na kałuże na niektórych odcinkach toru, śliską nawierzchnię i strumienie przecinające ostre zakręty w porannej mgle, powoduje skok adrenaliny we krwi. Przed wyścigiem Porsche wymieniło standardowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 na opony bardziej przyjazne dla warunków pogodowych, choć nadal wygląda na to, że nawet specjalne opony przeciwdeszczowe będą miały problemy. Pozostaje nadzieja na ogromny docisk i regulowane zawieszenie, które zacierają granicę między samochodem miejskim a samochodem wyścigowym.

2023-porsche-911-gt3-rs-108-1664828009.jpg

W trybie Track, uruchamianym przez znany selektor trybów Porsche, ta 911 oferuje samoregulującą regulację tłumienia i tłumienia odbicia za pomocą adaptacyjnych pierścieni regulacyjnych tłumienia Porsche. W trybie Track, uruchamianym przez znany selektor trybów Porsche, ta 911 oferuje samoregulującą regulację tłumienia i tłumienia odbicia za pomocą adaptacyjnych pierścieni regulacyjnych tłumienia Porsche. Kierowca może również niezależnie regulować stopień blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Znany nam z Formuły 1 Drag Reduction System (DRS) aktywuje się przyciskiem na lewym ramieniu kierownicy. Dostępny 20-procentowy zakres regulacji DRS jest podzielony na 9 kroków od -4 do +4, gdzie 0 to normalna wartość standardowa. Na początku nie jest łatwo to wszystko rozgryźć, ale to jeszcze jeden powód, dla którego 911 GT3 RS zapewni Ci rozrywkę.

2023-porsche-911-gt3-rs-109-1664828007.jpg

Przy takich warunkach pogodowych jazda próbna mogła zakończyć się prawdziwą katastrofą, ale o dziwo wszystko poszło dobrze. GT3 RS nigdy nie przestał zadziwiać i pozostawił w mojej pamięci mnóstwo jasnych i niezapomnianych emocji. Wolnossący sześciocylindrowy silnik o pojemności 4,0 litrów w tym 911 dodaje tylko 16 koni mechanicznych do zwykłego 911 GT3, ale to ulepszona aerodynamika przenosi GT3 RS na zupełnie nowy poziom docisku. W trybie niskiego oporu elementy na spodzie i tylnym skrzydle są prawie pionowe, ale warto wyłączyć DRS, bo w zaledwie 0,35 sekundy. siła docisku 300 kg. wzrasta do niewiarygodnych 860 kg, co odpowiada dwóm koniom na dachu samochodu. Dwie trzecie tej siły jest przykładane do przodu, dzięki czemu 911 GT3 RS może pokonywać zakręty z dużą prędkością, nawet na mokrej nawierzchni. Pomimo deszczu przyczepność poprawia się dopiero w miarę nagrzewania się opon.

2023-porsche-911-gt3-rs-101-1664828003.jpg

Według Andreasa Preuningera, szefa dywizji Porsche GT, poprzedni GT3 RS był wyposażony w trzy chłodnice, a dla nowego modelu specjalnie opracowano jeszcze jedną kompaktową chłodnicę, która jest zamontowana pod kątem, co pozwoliło zrobić miejsce na dwa duże kanały powietrzne na zderzaku i kilka aktywnych elementów aerodynamicznych, które działają zsynchronizowane z dwustopniowym regulatorem siły docisku bocznego przed przednią osią. Tylne dwupoziomowe skrzydło posiada płynną regulację w zakresie 34 stopni. Z tyłu nie ma już bagażnika, ale jeśli chcesz, możesz wyjąć klatkę bezpieczeństwa i schować rzeczy tam, gdzie kiedyś były tylne siedzenia. Skoro już mowa o siedzeniach, to na szczególną uwagę zasługują kubełki rodem z Porsche 918, które są wygodne i świetnie trzymają, a do tego oferują wiele możliwości regulacji. Za dodatkową opłatą Porsche może polakierować 911 GT3 RS na niemal dowolny kolor, jednak wszystkie elementy aerodynamiczne pozostają w kolorze matowej czerni. Drogi opcjonalny pakiet Weissach w połączeniu z opcjonalnymi kutymi kołami magnezowymi zmniejsza wagę samochodu o 28 kg. Według Porsche podstawowy GT3 RS waży 1450 kg, czyli 15 kg. cięższy niż zwykły GT3.

2023-porsche-911-gt3-rs-114-1664828011.jpg

Na torze wciąż pada deszcz, ale to żaden problem dla GT3 RS. Na krętym odcinku autostrady z Maggots do Chapel Porsche pewnie trzyma się drogi, jakby to był szybki pociąg poruszający się po szynach. Uczucia są po prostu nie do opisania. Dzięki dużej sile docisku i doskonałej przyczepności można wchodzić w długie zakręty na szerszej trajektorii, aby mieć czas na maksymalne wyprostowanie się w wierzchołku i wciśnięcie pedału gazu odpowiednio wcześnie. Jedynymi obszarami, w których GT3 RS może przegrać ze zwykłym GT3, są proste, ale znaczny współczynnik oporu powietrza (0,39) to cena, jaką płaci się za duży docisk. Maksymalna deklarowana prędkość zwykłego 911 GT3 to 320 km/h, podczas gdy GT3 RS może osiągnąć maksymalną prędkość 296 km/h. Jednocześnie RS przewyższa zwykłego GT3 w przyspieszeniu do 97 km / h, co zajmuje samochodowi dokładnie 3 sekundy, czyli 0,2 sekundy. szybszy niż GT3. Porsche twierdzi, że 911 GT3 RS przyspiesza od 0 do 160 km/h w 6,9 sekundy. i do 200 km/h w zaledwie 10,6 sekundy. W przeciwieństwie do GT3, który był również oferowany z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, GT3 RS jest dostępny tylko z siedmiobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów PDK. 911 GT3 RS i niskie zużycie paliwa to niekompatybilne koncepcje. Zwykłe 911 GT3 w cyklu EPA w trybie mieszanym zużywa 14,7 litra. na 100 km., po GT3 RS należy spodziewać się jeszcze większego zużycia.

2023-porsche-911-gt3-rs-102-1664828005.jpg

Jadąc po torze w 911 GT3 RS trzeba być maksymalnie skoncentrowanym, dzięki Porsche uwolniło nas od myślenia o zmianie biegów. Automatyczne PDK w trybie Track działa idealnie, zawsze włącza się na czas. Zmiana biegu na wyższy jest płynna i szybka, a redukcja podczas hamowania płynna i bez pośpiechu. Strefa odcięcia sześciocylindrowego silnika to okolice 9000 obr/min, a ten silnik lubi pracować na wysokich obrotach. Maksymalny moment obrotowy 465 N∙m osiągany jest przy 6300 obr./min, a maksymalna moc to 518 KM. silnik wytwarza przy 8500 obr./min. Moment obrotowy został podniesiony w głównym zakresie od 4000 do 6500 obr./min, ale dzięki ulepszonemu wałkowi rozrządu i optymalizacji głowic cylindrów najbardziej zauważalny wzrost przyczepności obserwuje się po 6000 obr./min. Ten silnik wydaje się bardziej responsywny, płynniejszy i mocniejszy niż zwykły GT3 i brzmi dobrze, od przyjemnego i cichego pomruku na biegu jałowym do niesamowitej symfonii podczas przyspieszania. Ten silnik wydaje się bardziej responsywny, płynniejszy i mocniejszy niż zwykły GT3 i brzmi dobrze, od przyjemnego i cichego pomruku na biegu jałowym do niesamowitej symfonii podczas przyspieszania.

2023-porsche-911-gt3-rs-128-1664828020.jpg

Generacja 911 GT3 RS 992 nie koncentruje się na prędkości maksymalnej, ale na aerodynamice, zarządzaniu siłą docisku, prowadzeniu informacyjnym i doskonałej przyczepności na zakrętach.Jeśli boczne przeciążenia w zakręcie przekroczą 0,90 gi jednocześnie wciśniesz przepustnicę do oporu przy 5500 obr./min i więcej, DRS automatycznie zmieni kąt natarcia tylnego skrzydła, aby zwiększyć docisk i aktywować hamulec aerodynamiczny. Trudno uwierzyć, że ten samochód jest spokrewniony ze znacznie cichszymi 911, bardziej niż GT3 na sterydach. 911 GT3 RS to dobrze zakamuflowany samochód wyścigowy, który otrzymał przepustkę drogową.Bez jazdy GT3 RS trudno sobie wyobrazić, co potrafi w akcji i jakie wrażenia może sprawiać. Nowe 911 GT3 RS kosztuje 225 250 USD, czyli o 54 000 USD więcej niż zwykłe GT3, ale ta różnica nie ma już znaczenia, ponieważ Porsche i tak zamknęło modele GT na czas nieokreślony.Limitowana edycja 911 ST, która różni się od manualnej skrzyni RS i nie ma tylnego błotnika, została wyprodukowana w 1963 egzemplarzach i wyprzedana, zanim Weissach zdążył opublikować wiadomość o jej istnieniu. Dzięki decyzji o przeniesieniu produkcji Caymana i Boxstera z fabryki w Zuffenhausen do fabryki w Karmann, Porsche będzie mogło wyprodukować kolejne 1500 GT3 RS następnego lata. To dobra wiadomość dla tych, których stać na to auto, choć gdyby Porsche wyprodukowało ich nawet dwa razy więcej, to i tak każdemu byłoby mało.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WestMotors, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna