Recenzja Seata Ateca

gru 16, 2022

Wygląd zewnętrzny Ateca został zaktualizowany na rok 2020 o nowe światła i nieco przeprojektowany przód i tył. Nowsze samochody są łatwe do rozpoznania, ponieważ na tabliczce znamionowej Ateca zastosowano kursywę, podczas gdy starsze modele używały zwykłego tekstu pisanego wielkimi literami. Aktualizacja zmieniła również nazwę górnego wykończenia, które teraz nazywa się Xcellence zamiast Xperience. Nowszy SEAT Ateca otrzymał również nakładki na nadkola, nadając samochodom bardziej terenowy wygląd.

ateca_se_grey_2020_007.jpg

Salon i bagażnik

Znalezienie wygodnego miejsca za kierownicą Ateca nie będzie problemem, nawet w podstawowych wersjach wyposażenia, fotel kierowcy można regulować na wysokość, a położenie kierownicy można regulować na wysokość i zasięg. Wygodny podłokietnik, kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów wykończone są miłą w dotyku skórą. Fotel przedniego pasażera z regulacją wysokości jest również wyposażeniem standardowym, a oba siedzenia w pierwszym rzędzie mają również regulowane podparcie odcinka lędźwiowego, aby zmniejszyć zmęczenie i ból pleców podczas długich podróży. Pasażerowie w tylnym rzędzie mogą zadowolić się podłokietnikiem i owiewką klimatyzacji.

seatati16-02.jpg

Tylne siedzenia mają stałe oparcia i nie można ich przesuwać do przodu ani do tyłu, jak niektórzy konkurenci, ale mimo to jest dużo miejsca dla dorosłych. Ateca jest na tyle szeroka, że z tyłu zmieszczą się trzy dorosłe osoby, przestrzeń nad głową jest wystarczająco wysoka, a miejsca na nogi jest dużo, więc nikt nie będzie czuł się nieswojo na drodze. Mocowania Isofix są ukryte za specjalnymi zatyczkami, które z czasem mogą się po prostu zgubić, jeśli trzeba często wyjmować i montować fotelik. To jedyna mała wada, ponieważ poza tym nie ma trudności z przymocowaniem fotelika dziecięcego.

7bc2376a-6d11-4f63-8731-63ebd00b8a90_large.jpg

Ateca oferuje mnóstwo miejsca do przechowywania drobiazgów, w tym obszerne kieszenie w drzwiach, szufladę pod środkowym podłokietnikiem i parę uchwytów na kubki. Schowek jest pojemny, ale jego dziwny kształt czyni go mniej praktycznym, uniemożliwiając włożenie do niego niektórych rzeczy. Wszystkie wykończenia Ateca są wyposażone w uchwyty na kubki dla pasażera z tyłu wbudowane w tylny środkowy podłokietnik, uchwyt na okulary przeciwsłoneczne oraz schowek pod siedzeniem kierowcy, który doskonale nadaje się do przechowywania kosztowności.

seatati16-03.jpg

510-litrowy bagażnik Ateca nie jest tak pojemny jak 595-litrowy w Peugeocie 3008, ale i tak jest zauważalnie większy niż 430-litrowy bagażnik w Nissanie Qashai. Składany wózek dziecięcy bez problemu zmieści się w bagażniku SEAT-a Ateca, bez wyjmowania półki pomieści dwie duże i dwie małe walizki. Funkcjonalność i wygoda bagażnika jest ograniczona, nie ma gniazdka 12 V, a w opcji dostępna jest podłoga o regulowanej wysokości, umożliwiająca podniesienie jej do poziomu progu. Jeśli często przewozisz duże ładunki, warto dopłacić za tę opcję, ponieważ znacznie łatwiej jest załadować rowery i inne nieporęczne przedmioty. Na bocznej ścianie bagażnika znajduje się uchwyt umożliwiający złożenie tylnego rzędu siedzeń, co zwiększa objętość bagażnika do 1604 litrów lub 1579 litrów. w modelach z napędem na wszystkie koła.

SEAT-Ateca-boot-1-scaled.jpg

Wystrój wnętrza SEAT-a Ateca nie jest niczym niezwykłym, ale jest dobrze przemyślany i wszystko jest na swoim miejscu. Materiały wykończeniowe nie błyszczą różnorodnością, a plastik nie jest tu tak przyjemny w dotyku jak niektórzy konkurenci, ale nie ma żadnych skarg na jakość materiałów i montaż.

1366_2000.jpeg

Podstawowa Ateca SE jest warta każdego grosza. Mają nowoczesny 8,25-calowy ekran dotykowy, dwustrefową klimatyzację, bezprzewodową podstawkę do ładowania telefonu, złącza typu C, bezkluczykowy dostęp i automatyczne hamowanie awaryjne – jednym słowem prawie wszystko, czego można potrzebować.

Wersja FR oferuje cyfrowy zestaw wskaźników, czujniki światła i deszczu oraz unikalnie zaprojektowane felgi aluminiowe. FR Sport ma bardziej sportowe, podgrzewane przednie fotele i dużą 10,25-calową tablicę przyrządów.

13662000-2.jpeg

Nowe wykończenie Xperience z przednim dachem obejmuje kamerę cofania, zamszową tapicerkę siedzeń i 18-calowe felgi aluminiowe. Topowy Xperience Lux oferuje skórzane fotele, elektrycznie sterowaną tylną klapę, system kamer 360 stopni i 10,25-calowy panel wskaźników.

Wszystkie wersje do SE Technology mają 8,25-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z Android Auto i Apple CarPlay. Wbudowany moduł Bluetooth umożliwia bezprzewodowe słuchanie muzyki oraz odbieranie połączeń. Nie ma tu wbudowanego nawigatora, co nie jest straszne, ponieważ można podłączyć smartfon do wyświetlacza i korzystać z nawigatora. Począwszy od wykończenia SE Technology w samochodzie montowany jest 9,2-calowy wyświetlacz, który wygląda jeszcze lepiej i ma wbudowaną nawigację GPS, jednak nie ma to większego sensu, ponieważ jako nawigację można podłączyć smartfon. Mniej więcej to samo można powiedzieć o 10,25-calowym cyfrowym zestawie wskaźników w najwyższych wersjach wyposażenia – wygląda świetnie, ale nie ma sensu za niego dopłacać.

Silniki i zużycie paliwa

SEAT Ateca oferowany jest z czterema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Najlepszym wyborem jest 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM. Jest cichszy niż silniki wysokoprężne, a jednocześnie nadal oszczędny pod względem zużycia paliwa - 5,88 litra. na 100 km. Taki wskaźnik jest całkiem osiągalny w rzeczywistych warunkach, a wszystko dzięki technologii, która pozwala wyłączyć dwa cylindry, gdy ich moc nie jest potrzebna. Wciśnij pedał gazu, a wszystkie cztery cylindry zaczną działać, przyspieszając Atecę do 100 km/hw przyzwoite 8,5 sekundy.

aeka1.jpg

W gamie dostępnych silników jest trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,0 litra, który jest znacznie tańszy niż 150-konny, ale wykazuje bardzo słabą dynamikę jeśli auto jest pełne, a jednocześnie praktycznie nie różnią się zużyciem od silnika o pojemności 1,5 litra. 2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 190 KM ma jeszcze jeden problem – jest szybki, ale jednocześnie wykazuje największe spalanie spośród wszystkich dostępnych silników.

Silniki dieselowe warte w przypadku osób o dużym rocznym przebiegu, ponieważ w skali roku to są bardzo opłacalne silniki. Ateca jest dostępna z 2-litrowymi silnikami wysokoprężnymi o mocy 115 lub 150 KM. Modele z napędem na wszystkie koła są dostępne tylko z mocniejszymi 2,0-litrowymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz tylko z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Ta sama skrzynia jest również dostępna z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i 150-konnym silnikiem wysokoprężnym.

Wydajność jazdy

Nie odczujesz żadnego dyskomfortu podczas jazdy SEAT-em Ateca, nawet jeśli wcześniej jeździłeś konwencjonalnym hotchbackiem, takim jak Volkswagen Golf. Wyższa pozycja siedzenia Ateca daje jej przewagę podczas manewrowania w gęstym ruchu miejskim, z dobrą widocznością z siedzenia kierowcy i małymi martwymi polami. Parkowanie tyłem to pestka, ponieważ nawet modele podstawowe mają tylne czujniki parkowania, a modele Xperience Lux mają na pokładzie kamery 360 stopni. Opcjonalnie dostępny jest automatyczny asystent parkowania, który umożliwia crossoverowi niezależne parkowanie równoległe i prostopadłe.

SEAT-Ateca-front-static-scaled.jpg

Po wyjeździe z miasta można znaleźć jeden z atutów Ateki, ze względu na stosunkowo sztywne zawieszenie, wykazuje doskonałą zwrotność nawet przy dużych prędkościach i praktycznie nie toczy się w zakrętach. Na wyboistych drogach pojawia się odwrotna strona medalu – Ateca odbija się na wybojach trochę bardziej niż np. Volkswagen Tiguan. Na równych drogach Ateca jeździ płynnie i miękko, długie podróże nie są uciążliwe, gdyż wnętrze jest dobrze wytłumione od hałasu.

SEAT Ateca otrzymał najwyższe noty w testach bezpieczeństwa Euro NCAP 2016. Wśród aktywnych systemów bezpieczeństwa można wyróżnić adaptacyjny tempomat, który może spowalniać i przyspieszać samochód w zależności od prędkości poprzedzającego pojazdu. Przewaga Ateca z napędem na wszystkie koła jest widoczna tylko na śliskich nawierzchniach, gdzie będzie wykazywać lepszą przyczepność w porównaniu z modelami z napędem na przednie koła. Jeśli często musisz jeździć po zaśnieżonych drogach, to ma to sens, w przeciwnym razie nie zauważysz korzyści i po prostu dostaniesz droższy samochód z wyższym zużyciu paliwa. Koszt nowego SEAT-a Ateca, w zależności od konfiguracji, zaczyna się od około 30 000 USD i dochodzi do 44 000 USD za pakiet z najwyższej półki.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WestMotors, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna