Pierwsze spojrzenie na 2023 BMW 760i xDrive

gru 21, 2022

Ubiegłoroczny M760i xDrive miał 12-cylindrowy silnik o mocy 600 KM. Sercem nowego 760i xDrive jest 4,4-litrowy silnik V-8 twin-turbo, który można znaleźć w 750i xDrive. W nowym 760i xDrive moc silnika wzrosła z 523 do 535 KM. a do ośmiobiegowej automatycznej skrzyni ZF dodano 48-woltowy układ hybrydowy z pojedynczym silnikiem elektrycznym. Moc silnika elektrycznego to zaledwie 18 KM, ale jednocześnie jest w stanie wytworzyć moment obrotowy do 200 Nm, co wystarcza do niemal natychmiastowego uruchomienia silnika po jego wyłączeniu przy całkowitym zatrzymaniu. Ponadto ten silnik elektryczny pomaga silnikowi szybciej nabierać momentu obrotowego, aby zmniejszyć liczbę redukcji biegów. Energia potrzebna do napędzania silnika elektrycznego jest generowana podczas hamowania i magazynowana w akumulatorze o pojemności 1 kWh zamontowanym z tyłu.

p90486089-2023-bmw-760i-xdr-1667835057.jpg

Układ hybrydowy działa całkowicie niezauważalnie dla kierowcy i jednocześnie zmniejsza zużycie paliwa. Zeszłoroczny 750i zjadł 12,37 litra. na 100 km nowy 760i xDrive w cyklu EPA zużywa 11,2 litra. na 100 km. i wreszcie, samochód pozostał szybki pomimo przybrania na wadze 45 kg.

Według BMW nowy 760i to 0,4 sek. przyspiesza do 97 km/h (4,0 s) szybciej niż i7, głównie za sprawą prawie pół tony mniejszej masy. Trudno wyczuć różnicę, ponieważ i7 od samego początku zapewnia dużą moc i wcale się nie obciąża. Różnica jest bardziej zauważalna przy wyższych prędkościach, gdzie wyraźniejsze staje się szybsze przyspieszenie 760i, ponownie dzięki mniejszej masie i dobrze zestrojonej automatycznej skrzyni biegów, która może utrzymywać optymalną prędkość obrotową silnika dla maksymalnego momentu obrotowego.

p90486093-2023-bmw-760i-xdr-1667835058.jpg

Zewnętrznie 760i jest pod wieloma względami podobny do i7, jego elegancki korpus 127 mm. dłuższy i 51 mm. szerszy i wyższy niż ubiegłoroczny model. Bez dużego akumulatora 760i ma nieco niższą podłogę niż i7, co zapewnia więcej miejsca na nogi z tyłu. Pomimo zwiększenia gabarytów w porównaniu z M760i xDrive, rozstaw osi zwiększył się tylko o 5 mm, co wyjaśnia, dlaczego wnętrze nowego 760i stało się trochę ciasne. Miejsca nad głowami z przodu i z tyłu jest dużo, ale na nogi jest trochę mniej.

Opcjonalnie dostępne są wykończenia z kaszmiru i wełny oraz dostępnych jest kilka wykończeń drewna. Każdy element sterujący i przycisk jest jak klejnot, w tym wybierak automatycznej skrzyni biegów, przyciski regulacji siedzenia i krążek sterowania multimediami. Przed kierowcą znajduje się długi, zakrzywiony panel, pod którym znajduje się 14,9-calowy dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowy oraz 12,3-calowy zestaw wskaźników. Na liście wszystkich aplikacji i funkcji na wyświetlaczu wyświetlane są 43 ikony, z których najbardziej potrzebne można umieścić na osobnej liście „Ulubione”. Za pomocą 5,5-calowego wyświetlacza na panelu tylnych drzwi można przesunąć prawe przednie siedzenie do przodu, odchylić do tyłu prawe tylne siedzenie i podnieść podnóżek.

p90486112-2023-bmw-760i-xdr-1667835067.jpg

Opcjonalnie dostępny jest 31-calowy wyświetlacz dla tylnych siedzeń, który montuje się pod sufitem i można go złożyć lub otworzyć. Wyświetlacz pozwala zabawiać pasażerów na drodze, ale ze względu na niestandardowe proporcje, wszystkie treści wideo są szeroko rozciągnięte lub wyświetlane z czarnymi paskami wokół krawędzi. Jeśli z tyłu siedzi tylko jeden pasażer, dla wygody wyświetlany obraz można przesunąć w lewo lub w prawo. Ten ekran jest sterowany z małych wyświetlaczy dotykowych obok podłokietników w drzwiach. Otwieranie i zamykanie tylnych drzwi, podobnie jak przednich, można wykonać przyciskiem, ale jest to również opcja dodatkowa.

p90486119-2023-bmw-760i-xdr-1667835074.jpg

Podczas gdy nacisk w 760i xDrive kładziony jest na komfort i najwyższą jakość, ten największy sedan BMW jest zarówno dynamiczny, jak i przyjemny w prowadzeniu. Silnik ma przyzwoitą rezerwę mocy na każdą sytuację, hamulce są wytrwałe, a kierownica, choć nie najbardziej pouczająca, zawsze wyraźnie wraca do zera, nawet po niewielkich odchyleniach. Elektryczne wspomaganie kierownicy o zmiennym przełożeniu zmienia przełożenie w zależności od kąta skrętu, a 760i jest również standardowo wyposażone w całkowicie sterowalne podwozie.

p90486102-2023-bmw-760i-xdr-1667835057.jpg

Wszystkie nowe BMW serii 7 są wyposażone w zawieszenie pneumatyczne i adaptacyjne amortyzatory, ponieważ wraz ze wzrostem prędkości zawieszenie automatycznie staje się sztywniejsze. Po przełączeniu w tryb Sport prześwit zmniejsza się o 10 mm. i zwiększyć sztywność zawieszenia. Przechyły nadwozia są redukowane dzięki opcjonalnemu 48-woltowemu aktywnemu systemowi przeciwpoślizgowemu. Kierownica staje się cięższa, pojawia się dziwne uczucie, jakby gdzieś w mechanizmie kierowniczym wzrosło tarcie, w i7 tego zachowania nie zauważono. 760i xDrive oferuje 8 trybów jazdy do wyboru, ale niektóre z nich mają bardziej na celu stworzenie określonego nastroju poprzez zmianę oświetlenia i ścieżki dźwiękowej w kabinie.

Każdy nowoczesny samochód jest wyposażony w pakiet aktywnych funkcji bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, a BMW serii 7 nie jest wyjątkiem. Asystent autostrady, będący częścią pakietu Driving Assistant Professional, umożliwia jazdę po autostradzie z prędkością do 130 km/h bez trzymania rąk na kierownicy. Droga powinna być w miarę prosta, wyraźnie oznaczona, a kierowca musi patrzeć na drogę (jest to monitorowane przez kamerę). Gdy wszystkie warunki zostaną spełnione, samochód będzie jechał dokładnie środkiem pasa ruchu przez odpowiednio długi czas. Włączając kierunkowskaz, 760i może nawet samodzielnie zmienić pas ruchu, jeśli jest to bezpieczne. System Parking Assistant Professional może zapamiętać ścieżkę parkowania o długości do 200 metrów i automatycznie powtórzyć ją w razie potrzeby. Tak więc, po wjechaniu do garażu lub miejsca parkingowego i jednokrotnym nauczeniu samochodu, możesz po prostu nacisnąć przycisk i obserwować sam parking.

p90486135-2023-bmw-760i-xdr-1667835080.jpg

System informacyjno-rozrywkowy iDrive nauczył się lepiej rozpoznawać polecenia głosowe. Dzięki dużej liczbie mikrofonów i głośników w BMW serii 7 pasażerowie w tylnym rzędzie mogą z łatwością wykonywać połączenia telefoniczne. Kamerę wewnętrzną można włączyć zdalnie, aby sprawdzić, czy nie zapomniałeś czegoś ważnego w kabinie, a kamera ta jest automatycznie aktywowana po uruchomieniu alarmu antywłamaniowego.

BMW 740i ma wiele wspólnego z 760i, w tym 48-woltowy system hybrydowy, podczas gdy 740i ma nieco lepszą oszczędność paliwa. Jego 3,0-litrowy rzędowy sześciocylindrowy silnik rzędowy zyskał 40 KM w porównaniu z ubiegłorocznym modelem i teraz generuje 375 KM. Hybryda plug-in BMW serii 7 będzie wyposażona w ten sam silnik, ale będzie generować jeszcze większą moc. Hybrydowy model typu plug-in trafi do sprzedaży kilka miesięcy po tym, jak 740i i 760i trafią do salonów dealerskich jeszcze w tym roku.

p90486130-2023-bmw-760i-xdr-1667835080.jpg

Cena nowych samochodów jest znaczna: 114 595 USD za 760i xDrive i 94 295 USD za 740i, czyli o 6 000-10 000 USD więcej niż modele z zeszłego roku, ale jednocześnie standardowe wyposażenie nowych samochodów stało się lepsze. 740i i 760i konkurują w segmencie sedanów premium, za Bentleya lub Rolls-Royce'a trzeba będzie zapłacić jeszcze więcej, ale to nie gwarantuje, że dostanie się jeszcze lepszy samochód, więc dla tych, którzy szukają premium sedan -class, BMW 740i i 760i będą doskonałym wyborem.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna