Pierwsze spojrzenie na zaktualizowaną 2023 Kia Niro EV

gru 19, 2022

Wewnątrz i na zewnątrz kompaktowy elektryczny crossover nie wygląda już jak skromny samochód budżetowy, zaktualizowany Niro stał się bardziej odważny, nowoczesny i droższy. Zmiana generacji zakończyła się sukcesem, jesteśmy pewni, że wielu woli nowy projekt Niro od tego, co było wcześniej.

Spotykają się oczywiście po ciuchach, ale przy takich aktualizacjach można spodziewać się poważniejszych zmian, których tutaj praktycznie nie ma. Nie można powiedzieć, że poprzednie Niro były złe i pilnie trzeba było w nich coś zmienić, były to wygodne i ciche samochody do spokojnej jazdy, ale teraz, na tle konkurencji, cechy zaktualizowanej Kia Niro EV już nie wyglądać tak atrakcyjnie.

2023-Kia-Niro-EV-front-three-quarter-in-motion.jpg

Wśród hybryd i hybryd plug-in Niro za najlepsze uważane są modele w pełni elektryczne. Przekładnia napędu na przednie koła z jednobiegową automatyczną skrzynią biegów jest najmocniejsza i najbardziej płynna w porównaniu z hybrydami Niro i hybrydami typu plug-in. Dotyczy to nadal modelu 2023, z tą różnicą, że teraz przyspiesza już nie tak szybko. Szczytowa moc silnika elektrycznego pozostaje taka sama i wynosi 201 KM, ale moment obrotowy spadł z 395 do 255 N∙m. Różnica jest dość znacząca i będzie szczególnie odczuwalna przy ruszaniu i przyspieszaniu. Przeprojektowany Niro EV jest obecnie jednym z niewielu samochodów elektrycznych, w których „chwilowy moment obrotowy” nie pasuje do opisu. Spodziewany spadek momentu obrotowego wpłynął na wyniki testu. Niro EV 2023 rozpędza się do 97 km/h w 0,3 sekundy. więcej niż modele z 2019 roku, i to pomimo faktu, że świeży samochód stał się 86 kg. łatwiej. Przyspieszenie nowego Niro EV trwa 6,5 sekundy, co nie jest takie złe, a opony wydają się trwalsze, ponieważ crossover prawie nigdy nie obraca się podczas ruszania.

Jednak nabywcy samochodów elektrycznych są bardziej zaniepokojeni zasięgiem, a Kia Niro EV ma tutaj pozytywną zmianę. Pojemność baterii samochodu elektrycznego niewiele się zmieniła, ale teraz na jednym ładowaniu crossover może przejechać nie 383 km, ale 407. Szczytowa moc ładowania wzrosła z 77 kW do 85 kW, gdzie Kia pozostaje w tyle, przy czym większość pojazdów elektrycznych z 2023 r. jest w stanie naładować co najmniej 150 kW.

2023-Kia-Niro-EV-rear-three-quarter-in-motion.jpg

Niro EV wygląda jak skrzyżowanie kombi i crossovera, lądowanie w nim jest lekko podwyższone, ale samo auto jest niskie i przez to praktycznie nie toczy się na zakrętach. Jego lekki i responsywny układ kierowniczy oraz dobrze skalibrowane i płynnie działające hamulce zapewniają przyjemne prowadzenie w mieście i poza nim. Największą wadą Niro EV jest to, że nie deformuje się wystarczająco dobrze na wyboistych drogach. W ostatnich latach Kia dokonała ogromnych postępów w prowadzeniu i działaniu zawieszenia swoich samochodów, ale w Niro EV nadal można wyczuć echa ich starych samochodów: podczas uderzania w dziury crossover zauważalnie podskakuje i trzęsie się. Przy prędkości wszystko to się wygładza i staje się mniej zauważalne, ale dla tych, którzy jeżdżą głównie po mieście, jest to bardzo małe pocieszenie.

2023-Kia-Niro-EV-side.jpg

Kia twierdzi, że Niro EV 2023 będzie kosztować od 40 000 USD, podczas gdy najwyższa wersja Wave będzie kosztować 45 000 USD. Ceny te są prawie niezmienione w porównaniu z ubiegłorocznym modelem. Wydawałoby się, że nie ma problemu, ale na początku tego roku Chevrolet ogłosił obniżkę cen na Bolt EV i Bolt EUV, które zaczną się odpowiednio od 26 595 USD i 28 195 USD. Niro EV można wybaczyć za powolne ładowanie i sztywne, w niektórych sytuacjach, zawieszenie, jeśli Kia pójdzie w ślady Chevroleta i sprawi, że jego nie najnowocześniejszy samochód elektryczny będzie bardziej przystępny cenowo. W przyszłym roku Chevrolet Equinox EV trafi do sprzedaży w przyszłym roku, kosztując około 30 000 USD, który będzie działał na akumulatorze Ultium, będzie oferował bardziej przestronne wnętrze i nowocześniejsze technologie. Wygląda na to, że Chevrolet zamierza pozbawić Kęę tytułu marki pod względem relacji jakości do cen.

2023-Kia-Niro-EV-front-in-motion.jpg

Niro konkuruje również z własnym EV6 Kia, przy cenie początkowej 42 695 USD i oferuje zasięg 500 km. i szybkie ładowanie, pozwalające na dodanie 320 km. do rezerwy mocy w niecałe 20 minut. Dłuższy, niższy, szerszy i bardziej stylowy, EV6 jeździ tak dobrze, jak wygląda i jest oferowany z napędem na wszystkie koła i zwiększonym zasięgiem.

Siedząc w starszych Nirosach widać było i czuć, że oszczędności na materiałach wykończeniowych były spore. Wystrój wnętrza nowego Niro EV stał się bardziej stylowy i nowoczesny, a ogólnie kabina wygląda na droższą. Nie oznacza to, że wszystkie materiały stały się lepsze, wciąż jest wystarczająco dużo twardego plastiku, ale dzięki lepszemu projektowi i wykończeniu tego plastiku niedociągnięcia nie są uderzające.

2023-Kia-Niro-EV-front-interior-seats.jpg

Głównym elementem kabiny są dwa 10,3-calowe wyświetlacze, umieszczone za pojedynczym panelem z litego szkła. Obraz na wyświetlaczach wygląda świetnie, ale korzystanie z niektórych funkcji samochodu stało się trudniejsze niż w starszych modelach. Kia była kiedyś liderem pod względem łatwości obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego i innych funkcji samochodów, ale w pogoni za modą firma skręciła w złą stronę. Pod środkowymi owiewkami znajduje się wąski pasek z rozrzuconymi dotykowymi ikonami. Klikając na jeden z nich przełączasz się między klimatem a multimediami, czyli to samo pokrętło odpowiada za regulację temperatury i głośności. Naciśnięcie małych przycisków dotykowych może być trudne i do tego trzeba odwrócić uwagę od drogi. Może się zdarzyć, że gdy odbierzesz połączenie, zamiast zwiększyć głośność, podniesiesz temperaturę w kabinie. Większość kierowców szybko przyzwyczai się do funkcji sterowania i nie napotka takich problemów, ale można to zrobić, aby te problemy w ogóle nie występowały.

2023-Kia-Niro-EV-dashboard.jpg

Niektóre z tych problemów można obejść za pomocą przycisków na kierownicy, poleceń głosowych lub łącząc się bezprzewodowo ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Podstawowy Niro EV Wind jest wyposażony w podgrzewane przednie siedzenia, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola oraz porty USB z tyłu przednich siedzeń do ładowania urządzeń pasażerów. Droższe wyposażenie dodaje bezprzewodowe ładowanie telefonu, elektrycznie sterowany przedni fotel pasażera, wentylację przednich foteli, podgrzewaną kierownicę, ulepszony 8-głośnikowy system audio oraz możliwość zasilania przez port ładowania prawie każdego urządzenia gospodarstwa domowego. Niro EV 2023 ma bagażnik pod maską, ale mieści się w nim tylko kabel ładujący, więc jest mało użyteczny.

Nieznaczne zwiększenie rozstawu osi, całkowitej długości i szerokości nowego Niro EV ma pozytywny wpływ na przestrzeń w kabinie i bagażniku w porównaniu z ubiegłorocznym Niro EV. Wybierając między Niro EV i EV6, pamiętaj, że EV6 ma nieco więcej miejsca na nogi, a kabina wydaje się nieco szersza, ale wyżsi kierowcy i pasażerowie mogą czuć się bardziej komfortowo w Niro EV, który ma nieco większą przestrzeń nad głowami z przodu i tył. Poduszki tylnych siedzeń EV6 są dość nisko nad podłogą, podczas gdy tylne siedzenia Niro EV są nieco wyższe i wygodniejsze do siedzenia.

2023-Kia-Niro-EV-front-three-quarter.jpg

Kia i jej spółki zależne Hyundai i Genesis nieustannie zaskakują nas oryginalnymi i wspaniałymi projektami samochodów, a nowy Niro EV nie jest wyjątkiem. Patrząc na ten samochód elektryczny, od razu rozumiesz, że masz przed sobą zaktualizowany model. Jedyną rozczarowującą rzeczą jest to, że niektórzy inni producenci zaktualizowali swoje samochody bardziej znacząco niż tylko pod względem nadwozia i wystroju wnętrza. Nie oznacza to, że Niro EV jest złym samochodem, ale aby konkurować i wyróżniać się, firma prawdopodobnie powinna pójść w ślady Chevroleta i obniżyć koszt samochodu, aby zachęcić oszczędnych nabywców do przejścia na samochód elektryczny.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna