Pierwsze spojrzenie na 2024 Kawasaki Z500
maj 13, 2024
Motocykl nie dla każdego, prawda? Czy może być przystępny i łatwy w prowadzeniu dla początkującego, a jednocześnie wystarczająco zabawny i odpowiedni dla doświadczonego motocyklisty? Kawasaki udało się bardzo zbliżyć do tej magicznej mieszanki - łatwy w prowadzeniu naked z wystarczającą mocą i sportowością, aby bawić nawet najbardziej doświadczonych motocyklistów, ze swoim Z400 - a teraz oferują te same cechy, które sprawiły, że Z400 jest tak fajne, z nieco większą pojemnością silnika i odświeżonym stylem w Z500.
W modelu 2024 roku Kawasaki wykorzystuje tę samą platformę silnika co Ninja 400 i Z400, ale zwiększa skok tłoka o 6,8 mm, co skutkuje wzrostem pojemności skokowej do 451 cm3. Nowe elementy stylistyczne Kawasaki Sugomi (firma opisuje je jako agresywne i drapieżne) obejmują zupełnie nowe elementy nadwozia, przeprojektowany zbiornik paliwa (14 litrów), oświetlenie LED i nowy wyświetlacz LCD.
W 2024 roku Kawasaki oferuje Z500 w dwóch wersjach: podstawowej i SE. Obie wersje są wyposażone w ABS. Wariant SE otrzymuje kolorowy wyświetlacz TFT podobny do tego, który jest montowany w Ninja ZX-4RR, a także szereg oryginalnych akcesoriów Kawasaki, w tym osłonę chłodnicy, suwaki ramy, pokrywę siedzenia pasażera, nakładkę na zbiornik paliwa, kierunkowskazy LED, nakładki na kolana, Port ładowania USB-C i dolny spoiler.
Czy Kawasaki Z500 2024 to motocykl dla początkujących, czy dla każdego? Kawasaki jasno dało do zrozumienia, że Z500 jest przeznaczony dla początkujących motocyklistów. Po przeprowadzeniu ankiety wśród właścicieli okazało się, że większość właścicieli Z400 miało roczne lub mniejsze doświadczenie w jeździe przed jego zakupem. Dlatego dla Kawasaki ważne jest, aby Z500 zachował przystępne cechy, które sprawiły, że Z400 było tak popularne wśród nowych motocyklistów. To ma sens, Z500 to wejście Kawasaki do gamy motocykli szosowych. Tak, mają linie Z125 i KLX, ale to nie są pełnowymiarowe motocykle szosowe. Dla początkujących motocyklistów, którzy chcą wsiąść na motocykl Kawasaki i awansować w ich gamie, Z500 jest najbardziej odpowiednim punktem wyjścia.
Co sprawia, że Z500 jest tak przystępny dla początkujących motocyklistów? Oczywiście cena jest jednym z kluczowych czynników, ale tak naprawdę chodzi o charakter motocykla. Płynna i przewidywalna reakcja silnika na gaz zapewnia wystarczający moment obrotowy przy niskich obrotach, aby ułatwić ruszanie i jazdę po mieście. Sprzęgło antyhoppingowe ułatwia korzystanie z motocykla w warunkach częstych zatrzymywania się i ruszania. Wysokość siedzenia Z500 wynosząca 78,5 cm i deklarowana masa własna 168 kg (w modelu SE) sprawiają, że motocykl jest przystępny i łatwy w prowadzeniu dla większości motocyklistów; przy wzroście 174 cm mój skromny sługa mógł bez problemu postawić obie stopy na ziemi. Rozstaw osi 1374 mm, kąt wyprzedzenia kierownicy 24,5 stopnia i szlak 91,4 mm zapewniają dobrą sterowność i szybką jazdę po mieście, a jednocześnie zapewniają stabilną jazdę na krętych drogach.
Łatwo zrozumieć, jaki obraz Kawasaki próbuje stworzyć: przystępny, łatwy w prowadzeniu naked. Brzmi banalnie, prawda? Ale tak naprawdę po prostu starają się stworzyć motocykl, na którym łatwo się jeździ. Ponieważ ostatecznie Z500 jest przeznaczony dla początkujących motocyklistów. Ale Z500 w żadnym wypadku nie jest wyłącznie motocyklem dla początkujących. Niezawodne podwozie i żwawy silnik zapewniają doświadczonym motocyklistom niesamowite wrażenia z jazdy.
Układ napędowy Kawasaki Z500 2024
Kawasaki Z500 wykorzystuje 451-kubikowy, rzędowy dwucylindrowy silnik DOHC chłodzony cieczą, połączony z sześciostopniową skrzynią biegów ze sprzęgłem antyhoppingowym i wspomaganiem. Kawasaki Z500 ma deklarowaną moc 51 KM przy 10 000 obr./min i moment obrotowy 43 Nm przy 7500 obr./min. Dla porównania, Kawasaki Eliminator 2024 na hamowni osiągnął moc 47,2 KM przy 10 430 obr./min i moment obrotowy 39,36 Nm przy 7510 obr./min.
Silnik zasilają dwa 32-milimetrowe przepustnice, a jego średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 70 mm i 58,6 mm. Stopień sprężania wynosi 11,3:1. Głównym celem zwiększenia pojemności skokowej silnika z 399 cm3 do 451 cm3 (poprzez zwiększenie skoku tłoka o 6,8 mm) było poprawienie momentu obrotowego na niskich obrotach. Kawasaki Z500 posiada dobry, użyteczny moment obrotowy na niskich obrotach, co jest idealne do jazdy po mieście i zmiany biegów na niskich obrotach. Ale najbardziej imponująca jest elastyczność silnika. Rzędowy silnik dwucylindrowy zapewnia dobre przyspieszenie w większości zakresu obrotów. Dzięki mocnemu dołowi, silnej średnicy i solidnej górze, silnik można wykorzystywać w każdym zakresie obrotów, od biegu jałowego do czerwonej linii 11 000 obr./min.
Pokonując zakręty na wiejskich drogach, silnik zapewnia wystarczający moment obrotowy na niskich obrotach, aby wyjść z zakrętu, podczas gdy mocna średnica i górny zakres pozwalają jeźdźcowi rozciągnąć bieg daleko za zakrętem, zanim użyje zmiany biegów, lub nawet całkowicie zrezygnować z zmiany biegów, aby przejść do następnego zakrętu. Ta elastyczność w połączeniu z żwawością rzędowego silnika dwucylindrowego zapewnia wystarczającą moc do wyprzedzania na autostradzie. Z500 jest w stanie poruszać się z prędkością wyższą niż autostradowa i z łatwością radzi sobie z natężonym ruchem drogowym. Niektóre wibracje przenoszone są na kierowcę przez kierownicę, siedzenie i podnóżki, ale są one tolerancyjne.
Zawieszenie i układ jezdny 2024 Kawasaki Z500
Układ jezdny składa się z nierozbieralnego 41-milimetrowego widelca teleskopowego Showa o skoku 119 mm, amortyzatora Uni-Trak z dolnym wahaczem z pięciostopniową regulacją napięcia wstępnego, zapewniającego skok 130 mm, oraz lekkiej stalowej ramy typu "birdcage". Sztywne mocowania, mocowania i aluminiowy wahacz mocowane są do jednostki napędowej w celu zapewnienia optymalnej sztywności. Kawasaki Z500 2024 wyróżnia się wytrzymałością i równowagą w każdych warunkach jazdy.
Podczas jazdy po miejskich ulicach Z500 nigdy nie sprawia wrażenia przeciążonego lub źle wyważonego z powodu nierównej nawierzchni lub betonowych styków. Na krętych wiejskich drogach ten lekki naked bike robi duże wrażenie. Z500 jest niesamowicie stabilny na bocznej powierzchni opony i pozostaje przyklejony do ziemi nawet przy największych prędkościach. Podczas przyspieszania przez serię zakrętów, podwozie i zawieszenie nie uginają się i nie kołyszą. Podczas pędzenia motocykla w przód i w tył po szybkich zakrętach cały przód jest bardzo responsywny z bezpośrednim i intuicyjnym sterowaniem.
Komponenty zawieszenia również działają dobrze. Tłumienie zawieszenia jest zestrojone na sztywność i rezygnuje z pewnego początkowego komfortu na nierównych powierzchniach, ale na gładkiej nawierzchni Z500 jest niezwykle skuteczny. Zawieszenie przekazuje pozytywną informację zwrotną motocykliście, gdy 17-calowe koła podążają za drogą. Nie ma żadnej niepewności co do tego, co robią opony Dunlop Sportmax GPR-300. A przy gwałtownym wejściu w zakręt na hamulcach widelec nie ugina się do końca skoku. Przednia część ma wystarczający zapas na dynamiczną jazdę.
Układ hamulcowy Kawasaki Z500 jest wyposażony w 310-milimetrową tarczę półpływającą z dwup tłoczkowym zaciskiem Nissin z przodu i 220-milimetrową tarczę z dwup tłoczkowym zaciskiem Nissin z tyłu. Oba komponenty działają dobrze. Przedni hamulec posiada wystarczającą siłę hamowania, która jest progresywna i stopniowo wzrasta w miarę naciskania na dźwignię przez motocyklistę. Podczas szybkiej jazdy po krętych drogach przedni hamulec przewidywalnie i stale obniża prędkość bez aktywowania interwencji ABS. Tylny hamulec jest łatwo modulowany podczas podjeżdżania do świateł lub zwalniania przed zakrętem. Tylny ABS uruchamia się przy mocnym naciskaniu na pedał, szczególnie w połączeniu z nadmiernym hamowaniem silnikiem.
Ergonomia i pulpit nawigacyjny Kawasaki Z500 2024
Kawasaki Z500 posiada typową dla nakedów ergonomię: pionowa pozycja kierowcy z kierownicą typu "jednoczęściowa" jest wygodna i neutralna. Odległość do kierownicy początkowo wydaje się nieco niska, ale wraz ze wzrostem prędkości motocyklista naturalnie pochyla się naprzeciw wiatru i ta lekko wygięta kierownica staje się bardzo wygodna. Z wysokością siedzenia 78,5 cm Z500 jest dość kompaktowy. Dla osoby o wzroście 174 cm trójkąt motocyklisty był przez cały dzień wygodny i nie wymagał żadnych sesji rozciągania. Ale wysocy motocykliści mogą czuć się nieco ciasno, ponieważ odległość między podnóżkami a siedzeniem jest sportowa i nieco wąska.
Jak w przypadku większości nakedów, ochrona przed wiatrem w Kawasaki Z500 2024 jest minimalna. Ale co zaskakujące, Z500 dobrze blokuje wiatr poniżej ramion. Płynięcie powietrza skierowane na kask jest nieuniknione, ale nigdy nie doświadczyliśmy żadnych drgań ani turbulencji na modelu SE, który jest wyposażony w małą szybę. Należy zauważyć, że wszystkie akcesoria modelu SE są kompatybilne również z modelem podstawowym.
Podstawowy model Kawasaki Z500 jest wyposażony w zupełnie nowy wyświetlacz LCD z cyfrowym obrotomierzem w formie słupków, prędkościomierzem, licznikiem kilometrów, podwójnym licznikiem dziennym, wskaźnikiem poziomu paliwa, pozostałym zasięgiem, aktualnym i średnim zużyciem paliwa, temperaturą płynu chłodzącego, zegarem, wskaźnikiem serwisowym i wskaźnikiem biegu.
Model SE jest wyposażony w kolorowy wyświetlacz TFT z możliwością wyboru koloru tła (czarny lub biały). Funkcje obejmują cyfrowy obrotomierz w formie słupków, prędkościomierz, licznik kilometrów, wskaźnik zmiany biegów, podwójny licznik dzienny, wskaźnik poziomu paliwa, aktualne i średnie zużycie paliwa, pozostały zasięg, średnią prędkość, całkowity czas podróży, temperaturę płynu chłodzącego, zegar, napięcie akumulatora, przypomnienie o przeglądzie, przypomnienie o wymianie oleju i wskaźnik biegu. Godna uwagi aktualizacja za niewielką dopłatą.
Podsumowanie
Kawasaki Z500 jest doskonałym motocyklem dla praktycznie wszystkich kierowców. Doświadczeni motocykliści docenią jego osiągi tak samo, jak początkujący docenią łatwość prowadzenia i ogólną prostotę użytkowania. I jedni, i drudzy skorzystają z elastycznego silnika Z500, stylistyki Sugomi, oświetlenia LED i zupełnie nowych wyświetlaczy informacyjnych. Jeśli szukasz lekkiego nakedu, który robi wszystko bardzo dobrze, zdecydowanie powinieneś zwrócić uwagę na Kawasaki Z500 2024.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.
Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.