Pierwsze spojrzenie na 2025 Honda Civic Hybrid: bardziej stylowy, bardziej ekonomiczny i ... bardziej sportowy?

maj 31, 2024

Honda

Po wycofaniu modeli Insight dwa lata temu, Honda nie miała oddzielnego kompaktowego hybrydy, który mógłby konkurować z Toyotą Prius lub nowszym Corolla Hybrid. Ta luka w gamie Hondy została właśnie wypełniona znaną nam nazwą: Honda Civic Hybrid, wariant Civica, który nie był sprzedawany od 2015 roku. Na przestrzeni tych lat Honda miała pojawiające się i znikające hybrydowe wersje Civica, które czasami przecinały się, a czasami nie, z Insight, ale co łączyło wszystkie te ekonomiczne kompaktowe benzynowo-elektryczne modele Hondy? Brak prędkości. Oczekuje się, że nowy Honda Civic Hybrid z 2025 roku nadal będzie zapewniał niskie zużycie paliwa, ale przy tym będzie miał znacznie większą moc, a także czeka na odświeżenie całej gamy Civic.

004-2025-honda-civic-hybrid.jpg

W roku modelowym 2025 Honda Civic jest ponownie oferowana w wersjach LX i Sport dla sedana i hatchbacka. Obie wersje zachowały silnik czterocylindrowy o pojemności 2,0 litra z ubiegłego roku i bezstopniową skrzynię automatyczną (CVT), chociaż LX została wycofana z gamy hatchbacków (teraz jest dostępna tylko dla sedana, co czyni Sport podstawowym hatchbackiem), a o dostępności manualnej skrzyni biegów w Sporcie hatchbacku nic jeszcze nie wiadomo.

Główne zmiany dotyczą górnej połowy gamy. Na miejsce ubiegłorocznych wersji Civic EX i Touring dla sedana, a także odpowiednich wersji Civic EX-L i Sport Touring dla hatchbacka, wchodzą hybrydowe Civic Sport Hybrid i Civic Sport Touring Hybrid dla sedana i hatchbacka.

2025hondacivicsporthybridtouringsedan-13.jpg

Pozycjonowane jako najmocniejsze i najlepiej wyposażone wersje "cywilnej" gamy Civic (innymi słowy, nie wysokowydajny Type R lub sportowy Civic Si, dostępne tylko z manualną skrzynią biegów), hybrydowe wersje Sport będą wyposażone w wersję większego benzynowego silnika Accord i dwusilnikowy hybrydowy układ napędowy, który jest mocniejszy niż turbodoładowany 1,5-litrowy silnik I-4, montowany w ubiegłorocznych Civicach EX, EX-L, Touring i Sport Touring.

Sure, here is the translation of the text from Russian to Polish without removing any words and not changing the style of the text:

Poczekaj, 2025 Honda Civic Hybrid jest mocniejsza od Civic Si?

Dzięki 200 koniom mechanicznym i 315 Nm momentu obrotowego z ich hybrydowego 2,0-litrowego czterocylindrowego silnika cyklu Atkinsona, hybrydowe Civici w rzeczywistości rozwijają większą moc niż sedan Civic Si, który zajmuje następny szczebel pod względem osiągów w gamie Civic. (Przypomina to strategię stosowaną w najnowszej Toyocie Prius, która łączy w sobie znaczne zwiększenie mocy z typową dla Priusa oszczędnością paliwa). Te wiadomości mogą zasmucić fanów Si i Hondy, ale Honda zapewnia nas, że Sport Hybrid i Si będą doskonale współistnieć - pierwszy nie wyprze drugiego, ponieważ każdy z nich jest skierowany do innej publiczności. Si jest przeznaczony dla tych, którzy szukają dostępnej tradycyjnej wydajności i sześciostopniowej manualnej skrzyni biegów. Sport Hybrid jest przeznaczony dla kupujących, którzy potrzebują sedana lub pięciodrzwiowego hatchbacka z fajnymi technologiami, solidną oszczędnością paliwa i nie przeszkadza im brak konieczności zmiany biegów.

Efektywność paliwowa 2025 Honda Civic Hybrid

Podobnie jak inne hybrydy Hondy wykorzystujące tę samą dwusilnikową konstrukcję, 2025 Honda Civic Sport Hybrid nie ma tradycyjnej skrzyni biegów, nawet CVT. Zamiast tego większy z dwóch silników elektrycznych (drugi to rozrusznik/generator) zapewnia główny napęd Civic Sport Hybrid, a silnik benzynowy obraca generator w razie potrzeby, aby dostarczyć energię elektryczną do silnika napędowego. Przy wyższych prędkościach 2,0-litrowy silnik benzynowy sprzęga się bezpośrednio z jednostopniowym napędem na przednie koła, co jest uważane za bardziej wydajne rozwiązanie.

005-2025-honda-civic-hybrid.jpg

Ponieważ przy prędkościach miejskich silnik benzynowy działa tylko jako generator, a całe przyspieszenie przejmuje główny silnik elektryczny, ostatecznie uzyskuje się dość oszczędną konsumpcję paliwa. Na przykład w większym Accordzie ta skrzynia biegów może zapewnić zużycie paliwa do 4,61 l/100 km w mieście, 5,35 l/100 km na autostradzie i 4,9 l/100 km w cyklu mieszanym (na najmniejszych kołach i oponach). W bardziej kompaktowym i lekkim Civicu, według Hondy, ten wskaźnik powinien wynosić "około 4,7 l/100 km". Ostateczne oceny EPA nie są jeszcze dostępne, ale uważamy, że w tym wskaźniku Civic będzie w stanie pokonać Accorda, nawet wersje Sport Touring z dużymi kołami.

Kierowcy hybryd będą mogli również wybierać między trybami jazdy "Eco", "Normal" i "Sport", więc spodziewajmy się, że oszczędność paliwa będzie najlepsza tylko w każdym z osobna scenariuszu. W każdym razie wartości te są imponujące.

018-2025-honda-civic-hybrid.jpg

Kierowcy hybryd będą mogli skorzystać z funkcji wyboru trybu jazdy "Eco", "Normal" i "Sport", a także z czterech poziomów siły rekuperacyjnego hamowania. Chociaż nie kompensuje to w pełni hamowania silnikiem przy redukcji biegu przed zakrętem, korzystanie z łopatek zmiany biegów pod kierownicą może sprawić pewną przyjemność, a także przywrócić energię z powrotem do akumulatora litowo-jonowego, umieszczonego pod tylnym siedzeniem. Mając na uwadze, że przyszłe w pełni elektryczne samochody Hondy Prologue będą miały podobną funkcję, jest to świetny sposób na skojarzenie "wydajności" z jazdą elektryczną. No cóż, albo jakoś tak.

2025 Honda Civic Hybrid nie posiada trybu jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym

W przeciwieństwie do Accorda, Civic nie ma trybu jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym, który można wybrać samodzielnie (nawet jeśli warunki osiągnięcia jazdy bez użycia benzyny w tym modelu są trudne, a zasięg na silniku elektrycznym jest mocno ograniczony w porównaniu do hybryd typu plug-in z pojemniejszymi akumulatorami). Silnik benzynowy będzie pracował praktycznie zawsze, zapewniając energię głównemu silnikowi elektrycznemu i akumulatorowi, z wyjątkiem przypadków, gdy nie jest potrzebny lub gdy stosuje się słabe przyspieszenie. Firma nie ma też na razie planów wprowadzenia hybrydy typu plug-in, a Honda nie informuje, czy taka wersja w ogóle się pojawi.

023-2025-honda-civic-hybrid.jpg

Mimo to Honda spodziewa się, że hybrydowe wersje będą stanowić do 40% sprzedaży Civic 2025 roku; wydaje się to osiągalne już ze względu na nową strukturę pakietów wyposażenia Hondy, w której połowa wszystkich dostępnych Civiców jest hybrydowa, ale kluczowa będzie cena. Jeśli Sport Hybrid okaże się zbyt drogi, współczynnik sprzedaży może spaść. Należy pamiętać, że w przeciwieństwie do Toyoty, której Corolla Hybrid jest w zasadzie oddzielnym, równoległym modelem do wersji benzynowej, Honda integruje Civic Sport Hybrid do podstawowej gamy, nie oferując przy tym analogicznie wyposażonych wariantów bez układu hybrydowego w niższej cenie.

Jeszcze kilka zmian w 2025 Honda Civic

Niezależnie od tego, czy jest to hybryda, czy nie, wszystkie modele w nowych liniach sedanów i hatchbacków Civic otrzymały lekko odświeżony wygląd. Z przodu maska ​​i grill wydają się bardziej agresywne, maska ​​opada głębiej nad logo Hondy, tworząc efekt "nosu rekina", a dolny otwór wentylacyjny staje się większy i szerszy. Tylne światła sedanów są mocniej przyciemnione niż wcześniej, a Sport Hybrid i Sport Touring Hybrid wyposażone są w ciemne wykończenia i nowe wzory felg.

Wszystkie hybrydowe modele otrzymają nowe kolory nadwozia, w tym Solar Silver Metallic i Urban Gray Pearl. Dwa kolejne nowe kolory będą ekskluzywne dla danego typu nadwozia: Blue Lagoon Pearl będzie dostępny tylko dla sedana, a Sand Dune Pearl - tylko dla pięciodrzwiowego hatchbacka.

Wnętrze Hondy Civic Hybrid 2025

Wewnątrz modeli Honda Civic Sport Hybrid 2025 roku dostępne są te same opcje wykończenia wnętrza w kolorze czarnym lub szarym, co w Civicu 2024, a wnętrza wszystkich Civiców pozostały w zasadzie niezmienione. To dobrze, biorąc pod uwagę, jak stylowy, łatwy w obsłudze i solidnie zmontowany jest kokpit obecnego Civica.

012-2025-honda-civic-hybrid.jpg

Wyposażenie standardowe Sport Hybrid obejmuje szyberdach, podgrzewane fotele przednie i dwustrefową klimatyzację automatyczną. Honda wyposaża również modele hybrydowe w unikalne białe wykończenie wokół nawiewników powietrza, a także cyfrowy panel instrumentów z grafiką specyficzną dla hybryd. Poza tym jedyną istotną zmianą w kabinie hybryd w porównaniu z benzynowymi Civicami jest brak przycisku "start-stop" silnika na konsoli środkowej. Na panelu sterowania z przodu, obok gniazda zasilania 12 V pod elementami sterowania systemem ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, znajdują się również dwa porty USB-C. Bezpośrednio pod nimi, w konsoli środkowej, znajduje się bezprzewodowa ładowarka smartfona.

015-2025-honda-civic-hybrid.jpg

Jeśli wybierzesz pięciodrzwiowy Sport Touring Hybrid, otrzymasz w standardzie skórzane fotele, system audio premium Bose z 12 głośnikami oraz dziewięciocalowy wyświetlacz multimedialny z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto. Inną unikalną cechą pięciodrzwiowego hybrydy jest pierwsza w historii Civica integracja Google Built-In. Zamiast po prostu używać smartfona z systemem Android do dostępu do funkcji Google, w Civicu Sport Touring Hybrid kierowca i pasażer przedni będą mieli łatwy dostęp do Asystenta, Map i innych aplikacji za pośrednictwem Google Play. Będzie on również wyposażony w trzyletni bezlimitowy plan taryfowy do korzystania z funkcji sieciowych.

Premiera Hondy Civic Hybrid 2025 już niebawem

Hybrydowe modele Hondy Civic Sport Hybrid i Sport Touring Hybrid 2025 roku (a także, przypuszczalnie, modele LX i Sport) trafią do sprzedaży już latem. Sedan będzie produkowany w fabryce w Alliston, Ontario, Kanada, a pięciodrzwiowy hatchback w fabryce w Greensburgu, Indiana. Silnik i dwusilnikowy układ hybrydowy będą montowane w fabrykach Hondy w stanie Ohio.

2025hondacivicsporthybridtouringsedan-12.jpg

Oficjalne ceny nie zostały jeszcze ogłoszone, ale Honda spodziewa się, że topowe wersje tych hybrydów będą kosztować mniej niż 30 000 USD bez учета доставки. Uważamy, że biorąc pod uwagę obecne ceny gamy Hondy Civic 2024, sugerowana cena detaliczna sedana Sport Hybrid będzie prawdopodobnie wahać się od 28 000 do 34 000 USD, a pięciodrzwiowego hatchbacka Sport Touring Hybrid o kilkaset dolarów więcej. Oczekuje się, że ceny sedana Civic LX i hatchbacka/sedana Sport będą bliższe sugerowanym cenom detalicznym obecnych modeli.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna