Pierwsze spojrzenie na 2026 BMW M3 CS Touring: nie będzie go w USA

lut 10, 2025

BMW przeżywa renesans kombi. Najpierw wprowadzili M5 Touring – które trafi na rynek amerykański – a następnie nowego M3 z powiększoną przestrzenią bagażową i wysokowydajnymi funkcjami w M3 Competition Touring, pierwszego M3 Touring z realną szansą na dotarcie do Stanów Zjednoczonych. Teraz zobaczymy kolejną aktualizację wydajności małego, gorącego kombi z 2026 BMW M3 CS Touring, które, podobnie jak inne warianty produktów CS z serii M, według BMW zapewnia „autentyczne wrażenie samochodu wyścigowego” – ale z dodatkową przestrzenią ładunkową. Jest tylko jeden haczyk.

Ale najpierw...

Przednia część pozostaje cechą charakterystyczną, którą można kochać lub nienawidzić, z wydłużonymi nerkami, ale reszta M3 CS Touring wygląda ostro. Daleki od zwykłego kombi, M3 CS Touring dodaje elementy z włókna węglowego (CFRP) i dodatkową wydajność dzięki wydłużonemu dachowi. Już po wyglądzie czujemy, że CS Touring może odnieść sukces, ale zobaczmy, co dokładnie kryje się w tym wysokowydajnym kombi.

2026bmwm3cstouringwagon-53.jpg

Pod lekką i aerodynamiczną maską znajduje się 3,0-litrowy rzędowy sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem. To, co go wyróżnia od standardowego silnika M3, to zwiększenie doładowania do nieco ponad 0,2 MPa ciśnienia powietrza. Zwiększa to moc o 20 koni mechanicznych do 550 koni mechanicznych przy 6250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 650 Nm utrzymuje się w szerokim zakresie od 2750 do 5950 obr./min, podczas gdy maksymalna prędkość obrotowa wału korbowego osiąga 7200 obr./min. Dźwięk silnika jest dostrajany za pomocą tytanowego tłumika z dodatkową regulacją za pomocą elektronicznie sterowanych klap. Pozwala to kierowcy zmieniać wrażenia dźwiękowe w trybach Sport i Sport Plus oraz zmieniać inne odczucia podczas jazdy.

Ten silnik w CS Touring jest sprzężony z ośmiobiegową skrzynią biegów M Steptronic i przekazuje moc na wszystkie cztery koła za pośrednictwem systemu napędu na wszystkie koła xDrive, dostrojonego przez M. Podobnie jak w zwykłym M3, ten CS może również napędzać wyłącznie tylne koła w niektórych trybach jazdy. Jednakże, gdy napęd na wszystkie koła jest włączony, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,5 sekundy, przy elektronicznie ograniczonym maksymalnym tempie 300 km/h w pakiecie M Driver’s Package, według BMW. Skrzynia biegów jest dodatkowo sterowana za pomocą przycisku Drivelogic, który zmienia charakterystykę zmiany biegów w trzech konfigurowalnych ustawieniach. Masz również parę karbonowych łopatek zmiany biegów przy kierownicy do szybkiej i ręcznej zmiany biegów. Aktywny mechanizm różnicowy na tylnej osi pomaga zoptymalizować prowadzenie i naprawdę ożywia samochód w trybach 4WD Sport i RWD przy wyłączonym systemie dynamicznej kontroli stabilności (DSC).

2026bmwm3cstouringwagon-52.jpg

Utrzymanie BMW M3 CS Touring pod kontrolą zapewnia ulepszone podwozie i dynamika jazdy oraz systemy. DSC i tryb M Dynamic są specjalnie skonfigurowane, aby zapewnić bezproblemową jazdę po torze w M3 CS Touring. Ponadto, amortyzatory, układ kierowniczy M Servotronic i układ hamulcowy są dostosowane do dni torowych i jego różnorodnych rozmiarów kół i opon – z przodu 275/35ZR19 i z tyłu 285/30ZR20 na kutych aluminiowych kołach M. Tak, zestaw bardziej wydajnych sportowych opon jest opcjonalny w porównaniu ze standardowymi oponami do toru wyścigowego. Za tymi specjalnymi, dwuramiennymi kołami znajduje się kwartet masywnych hamulców z czerwonymi lub czarnymi zaciskami M Compound. Opcjonalnie dostępne są karbonowe zaciski hamulcowe M, pomalowane na czerwono lub matowo złoty kolor.

Nadwozie M3 CS Touring jest pełne lekkich, ale sztywnych komponentów, takich jak wspomniany wcześniej przedni błotnik. Oprócz niego, przedni splitter, wloty powietrza, obudowy lusterek i tylny dyfuzor wykonane są z włókna węglowego. Wewnątrz wspominaliśmy o karbonowych łopatkach zmiany biegów, ale również wykończenie wnętrza i konsola środkowa wykonane są z egzotycznych materiałów. W porównaniu do M3 Competition Touring z M xDrive, M3 CS Touring jest lżejsza o około 15 kg. Jest to pomimo dodatkowych elementów usztywniających nadwozie, które mogą być również opcjonalnie wyposażone w rozpórkę przedniej kolumny McPhersona.

2026bmwm3cstouringwagon-42.jpg

To wydłużone nadwozie można zamówić w różnych standardowych kolorach, takich jak British Racing Green, Laguna Seca Blue, Frozen Solid White i Sapphire Black Metallic. Dach i przylegający spojler są wykończone błyszczącą czernią, co nadaje wrażenie wysokiej wydajności charakterystycznej dla samochodów BMW serii M. Ponadto, spojler dachowy może zawierać czerwoną obwódkę w specjalnej wersji M3 CS Touring.

Sportowa dusza 2026 BMW M3 CS Touring

Wewnątrz, sportowe DNA 2026 BMW M3 CS Touring jest widoczne. Układ wnętrza jest zorientowany na kierowcę, zarówno kierowca, jak i pasażer siedzą w parze karbonowych foteli M, które są jednocześnie podgrzewane i regulowane elektrycznie. Co ciekawe, fotele mają również podświetlany znaczek „CS”, a powierzchnie są wykończone skórą Merino. Kierownica ma spłaszczony dolny wieniec, obszyta Alcantarą M i czerwoną centralną oznaczenie w pozycji 12 godzin. Konsola środkowa zawiera czerwony znaczek „CS”, a czerwone akcenty zdobią pasy bezpieczeństwa M i progi drzwi z napisem modelu. Wszystkie drzwi są wykończone czarną skórą, a tylne siedzenia mają czarno-czerwone kontrastowe wykończenie.

2026bmwm3cstouringwagon-4.jpg

Oczywiście, zaletą kombi jest dodatkowa przestrzeń bagażowa, którą zapewnia wydłużony dach, a M3 CS Touring wykorzystuje tę zaletę, oferując około 0,5 metra sześciennego bagażnika przy złożonych tylnych siedzeniach i 1,5 metra sześciennego przy złożonych siedzeniach. Zwróciliśmy się z prośbą o informacje na temat ceny i dostępności 2026 BMW M3 CS Touring i niestety nie mamy dobrych wiadomości w tej sprawie. Biorąc pod uwagę, że nie otrzymujemy M3 Touring ani nawet M3 Competition Touring, mało prawdopodobne jest, abyśmy otrzymali M3 CS Touring. Nie mówimy, aby mieć zbyt duże nadzieje na ten samochód, ale po prostu nie wykluczajmy możliwości rozważenia tego wysokowydajnego kombi, gdy pojawi się na rynku.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna