Pierwsze spojrzenie na Mercedes-Benz GL450 2024: duży luksusowy SUV, który zapewnia właścicielom mnóstwo zabawy
sty 26, 2024
Każdy model z obecnej generacji Mercedesa-Benz GLS został zaktualizowany na rok 2024, od topowych modeli Maybach i AMG po bazowy GLS450. Ostatnia wersja dużego, luksusowego SUV-a o pełnej wielkości z trzema rzędami siedzeń otrzymała również mocniejszy silnik oprócz odświeżonego designu i nowego zestawu funkcji.
Ten segment jest pełen wybitnych przedstawicieli, w tym samochodów BMW i Lincolna. Biorąc pod uwagę wszystkie aktualizacje, czy bazowa wersja 2024 GLS450 4Matic jest godnym rywalem dla nich? Teraz się dowiemy.
Jak szybka jest wersja z sześciocylindrowym silnikiem?
Nie dziwi, że najmniej mocny GLS zajmuje ostatnie miejsce pod względem czasu przyspieszenia do 100 km/h, nawet po zwiększeniu mocy o 13 KM w modelu 2024 roku. Udało nam się skrócić ocenę producenta o 0,1 sekundy, ale turbodoładowany rzędowy silnik sześciocylindrowy z hybrydą nadal jest zauważalnie wolniejszy niż mocniejszy (i przed liftingiem) silnik V8 GLS580, który przyspiesza do 100 km/h w 4,7 sekundy, oraz AMG GLS63, który przyspiesza do 100 km/h w 3,7 sekundy. Niedawno zaktualizowany rzędowy silnik sześciocylindrowy BMW X7 znajduje się również w tej samej kategorii, przyspieszając samochód do 100 km/h w 4,8 sekundy.
Bardziej odpowiednim rywalem w przyspieszeniu do 100 km/h mógłby być bardziej mocny, ale cięższy Lincoln Navigator, który jest o kilka dziesiątych sekundy wolniejszy. W rzeczywistości, każdy z tych dużych luksusowych SUV-ów premium porusza się z wystarczającą prędkością, i nie będziesz często musiał martwić się o planowanie wyprzedzania lub utrzymywanie prędkości na autostradzie. Silnik i dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów 2024 Mercedes-Benz GLS450 są prawie zawsze gotowe i reagują zdecydowanie i ze smakiem.
„Prawie zawsze gotowe” dlatego, że skrzynia biegów miała własne zdanie podczas naszych testów zachowania na granicy obciążenia, czasami wykonując polecenia w trybie manualnym, a czasami nie. Jednak napotkaliśmy to zachowanie tylko na torze testowym. W pozostałych przypadkach przekładnia działała bez zarzutu.
Wybredny i kapryśny GLS
Połączenie standardowego napędu na wszystkie koła 4Matic, pneumatycznego zawieszenia, które w tym roku otrzymało zaktualizowane ustawienia, i opon letnich, które można wybrać opcjonalnie, sprawia, że GLS450 jest ciekawym przedmiotem testów. Jak przystało na wysoki i ciężki SUV, jego kołysanie jest zauważalne, ale odbywa się w dość spokojny sposób. SUV zapewniał doskonałą przyczepność, chociaż nie jest tak samo wspaniale dobry w tym, jak podstawowa wersja 2023 BMW X7. Samochód BMW utrzymuje się średnio na 0,88 g przy ocenie poślizgu po przekątnej na śliskim torze, co jest o 0,03 g więcej niż wynik naszego testowego SUV-a Mercedesa i o całą sekundę szybciej na torze w kształcie „ósemki”.
Jednak to jest w porządku, ponieważ 2024 Mercedes-Benz GLS450 dba o swoich pasażerów. Mimo to, nasz testowy samochód lubi nie wszystkie rodzaje nawierzchni drogowych, ponieważ odcinki zużytego asfaltu powodowały, że wnętrze tętniło od dźwięku opon. W pozostałych przypadkach SUV jechał jak po maśle. A z pakietem Acoustic Comfort, który dodaje wnętrzu więcej izolacji akustycznej i obejmuje boczne okna z akustycznym wykończeniem, wewnątrz jest tak cicho, jak w bibliotece.
Mimo braku informacji zwrotnej, kierownica jest całkiem przyjemnie wyważona, a prowadzenie jest bardzo precyzyjne. Pedału hamulca również brakuje odzewu, jest on dość miękki, z o wiele większym skokiem niż niektórzy są przyzwyczajeni widzieć w samochodach o podobnych rozmiarach. Mimo to, pedał łatwo się moduluje, a droga hamowania z prędkości 100 km/h jest więcej niż zadowalająca, od 32,3 do 33,8 m, co nieznacznie ustępuje najlepszemu wynikowi 2023 BMW X7 w 32 m.
Praktyczne aspekty 2024 Mercedes-Benz GLS450
Odświeżony 2024 Mercedes-Benz GLS450 zmniejsza dystans do podstawowej wersji X7 pod względem wydajności, zmniejszając zużycie paliwa o 0,69 i 0,43 litra na 100 km według oceny EPA w mieście i na autostradzie odpowiednio, w porównaniu do zużycia paliwa 13,07/9,8 litra na 100 km w mieście/na autostradzie 2023 GLS. Ten wynik jest znacznie lepszy niż u większości konkurentów w tej klasie, ale trudno przebić zużycie paliwa 11,2/9,41 litra na 100 km 2023 BMW X7.
Odczucie przestrzeni wewnątrz w dużej mierze zależy od tego, w którym rzędzie GLS się znajdujesz. Pierwszy i trzeci rząd może wydawać się nieco ciasny dla dorosłych, z przodu z powodu masywnej konsoli środkowej, z tyłu z powodu pozornie niskiego sufitu. Jednak wysokość wnętrza w trzecim rzędzie jest nadal o 58,4 mm większa niż w BMW X7 z wysokością wnętrza 930 mm.
Drugi rząd w naszym testowym GLS był całkowitym przeciwieństwem. Czuł się przestronny dzięki dostępnym fotelom kapitańskim, które sprawiają, że ten SUV jest sześciomiejscowy. Ogromny standardowy panoramiczny dach luksusowy również przyczynia się do poczucia przestrzeni.
Życie z 2024 Mercedes-Benz GLS450
Nic wstydliwego w tym, że przyznajemy, że nie mogliśmy się doczekać, kiedy każdego dnia będziemy mogli wsiąść do GLS450, tylko po to, aby uciec od rzeczywistości. Podstawy premium obejmują standardowe przednie fotele z podgrzewaniem i wentylacją, 13-kanałowy system audio Burmester Surround Sound i wielokolorowe podświetlenie. Mercedes wyposażył ten rodzinny samochód klasy premium w opcjonalny pakiet Exclusive Trim, który dodaje masaż przednich siedzeń i podgrzewanie tylnych siedzeń. Wyposażony w standardowe ciężkie metalowe przełączniki, opcjonalne szare wykończenie sufitu Crystal Grey, wykończenie z drewna Natural Grain Grey i ciemnobrązową i czarną skórą Bahia (nowy wariant kolorystyczny na 2024 rok), wnętrze GLS to niezwykle piękne miejsce, w którym można miło spędzić czas.
Po liftingu GLS nadal oferuje 12,3-calowy ekran deski rozdzielczej i taki sam rozmiarowo ekran dotykowy centralny oraz rezerwowy panel dotykowy w środku konsoli, który wydaje się zbędny. Przynajmniej ostatnia wersja interfejsu użytkownika MBUX od Mercedesa działała bezproblemowo. Ponadto wyświetlacz doskonale nadaje się do systemu kamery 360 stopni, który jest niezbędny dla luksusowego SUV-a (a nawet każdego SUV-a) o takich rozmiarach. Spodobało nam się również nowe, płaskie kierownica. Jednak jakość wykonania SUV-a nie była idealna: napotkaliśmy odrywającą się panel na górze kolumny kierownicy i zacinającą się wysuwaną moduł w tylnej części konsoli środkowej, która zawiera porty USB drugiego rzędu.
Podsumowanie
Chociaż obiektywnie 2024 Mercedes-Benz GLS450 nie jest lepszym modelem niż jego bawarski konkurent, to nadal jest to bardzo zdolny i konsekwentnie przekonujący pełnowymiarowy luksusowy SUV. Zapewnia wystarczający zapas mocy, ale wydaje się, że zamienia część sportowości na komfort i wyrafinowanie. Miejsca bagażowego jest wystarczająco dużo, zwłaszcza jeśli nie potrzebujesz tylnych rzędów, ale przede wszystkim ten GLS dąży do zapewnienia najwyższego poziomu komfortu pasażerów i w większości osiąga ten cel.
Warto zauważyć, że cena jest również dość wysoka. Przetestowany przez nas GLS ledwo nie dociąga do sześciocyfrowej sumy, co z pewnością odstraszy niektórych potencjalnych nabywców. Jednak dodatkowe opcje stanowią znaczną część tej ceny, z których naprawdę niezbędne są wyposażenie Acoustic Comfort i Exclusive. To oczywiście znacznie obniżyłoby cenę samochodu, ale i tak jest ona znaczna. Nie każdy może sobie pozwolić na taki SUV, ale ci, którzy mogą, i ci, którzy są fanami estetyki Mercedes-Benz, powinni być zachwyceni tym, jak nawet podstawowa wersja potrafi rozpieszczać pasażerów luksusem tak samo mocno jak topowa wersja gamy.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.
Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.