Test Drive 2023 Ford F-250 King Ranch Tremor: zdolny do wydawania dużych liczb, ale nie wygodny

sty 29, 2024

Ford traktuje swoje pickupy Super Duty bardzo poważnie, pracując dzień i noc, aby nadać im wyjątkowe osiągi. Największy moment obrotowy, zdolności ciągnące i transportowe! Najwięcej urządzeń do holowania! A z nowym pakietem Tremor dąży również do dominacji w terenie. Ale faktem jest, że wzmocnienie pickupa, aby osiągnąć wszystkie te duże liczby, sprawia, że jest on dość nudny w prowadzeniu.

Aktualizacja pakietu Tremor

031-2023-ford-f250-tremor-in-motion.jpg

Jako najstarszy z linii Tremor, która teraz obejmuje rodziny F-Series, Ranger i Maverick, ten wariant jest najbardziej wyposażony. Pakiet Tremor dla Super Duty obejmuje opony Goodyear Wrangler DuraTrac o rozmiarze 35 cali na unikalnych felgach 18-calowych, zawieszenie terenowe z podniesioną przednią częścią, dyferencjał o ograniczonym poślizgu z przodu i zamykany dyferencjał z tyłu. Dostępna jest opcjonalna lina holownicza Warn o udźwigu 5500 kg, która mieści się wewnątrz przedniego zderzaka, podobnie jak ta, która jest standardowo montowana w Ram Power Wagon. (Właściciele Chevroleta ZR2 muszą zainstalować stalowy zderzak AEV, aby zamontować linę holowniczą.) Inne funkcje terenowe to tryby jazdy Rock Crawl i Trail Control oraz Trail-Turn Assist, który hamuje tylne koło wewnętrzne, aby zmniejszyć promień skrętu. Tremor nie ma zamykalnego przedniego dyferencjału i odłączanego przedniego stabilizatora poprzecznego Ram Power Wagon, ale znacznie przewyższa ten pickup pod względem ładowności i możliwości holowania.

Duże liczby

015-2023-ford-f250-tremor-side-profile.jpg

W 2024 roku pakiet Tremor można dodać do modeli King Ranch lub Platinum F-250 i F-350. Nasz F-250 King Ranch był wyposażony w pakiet Max Trailer Tow, potężny 6,7-litrowy wysokowydajny silnik wysokoprężny Power Stroke o mocy 500 KM i momencie obrotowym 1627 Nm, a jego masa całkowita wynosiła 5034 kg. Dzięki temu był ustawiony na holowanie 8255 kg z przyczepą kempingową i na przewożenie 1400 kg. Ram Power Wagon osiąga maksymalnie 4800 kg dla holowania i 740 kg ładowności, ale diesel Chevrolet Silverado 2500HD ZR2 przewyższa Tremor wynikami 8400 i 1448 kg odpowiednio.

Odpowiedzialność w postaci wydajności

032-2023-ford-f250-tremor.jpg

Silnik Power Stroke High Output zapewnia najlepszą w klasie wydajność, rozpędzając tego pięciotonowca do 100 km/h w 6,3 sekundy, o około sekundę szybciej niż standardowy silnik wysokoprężny i o 1,5 sekundy szybciej niż benzynowy Godzilla. Chevrolet HD ZR2 Duramax jest drugi pod względem prędkości z wynikiem 6,6 sekundy do 100 km/h, a (tylko benzynowy) Ram Power Wagon potrzebuje 7,3 sekundy, a podobnie terenowy Ram 2500 Rebel Cummins z 6-cylindrowym silnikiem turbodiesla potrzebuje 8,1 sekundy. Te olbrzymy potrzebują dużo miejsca, aby całkowicie się zatrzymać. Ciężkie diesle Chevy i Ram najlepiej zatrzymują się w 42,37-42,67 m ze 100 km/h, a pick-upowi Ford potrzebne jest 46,94 m. Wszystkie potrzebują około 30 sekund, aby pokonać tor owalny, średnio wydając około połowy g.

Ładowność i technologia holowania

030-2023-ford-f250-tremor-trailer-tow.jpg

W naszym testowym samochodzie Tremor przewoziliśmy tylko 900 kg i holowaliśmy 3855 kg, żaden z tych ciężarów nie obciążał tej zawieszenia ani skrzyni biegów w najmniejszym stopniu. Gdybyśmy mieli zamiar zbliżyć się do granic możliwości ciężarówki — z ładunkiem lub z ciężarem przyczepy — funkcje cyfrowych wag pokładowych i Smart Hitch firmy Ford ostrzegłyby nas, że zbliżamy się do limitu. Oprócz imponujących liczb ładowności, Ford dąży do wyeliminowania „bolących punktów” w doświadczeniu holowania, oferując innowacje w branży, takie jak kamera i czujniki zbliżeniowe na górze drzwi bagażnika, które działają nawet z opadającą klapą — bardzo przydatne funkcje podczas cofania lub przewożenia dłuższego ładunku. Funkcja Pro Trailer Hitch Assist automatycznie pozycjonuje kulę holowniczą bezpośrednio pod przyczepą i działa ona prawidłowo, ale w erze, w której obrazy z kamery tylnej są nakładane na linię wyrównania przyczepy, wydaje się mniej ważna. Lusterka do przyczep wyjeżdżają — lekko lub znacznie — jednym naciśnięciem przycisku i są wyposażone w mniejsze lusterka paraboliczne, ale do regulacji prawego lustra może być konieczne wyskoczenie z samochodu. Nawigacja dla przyczep pozwala kierowcom zaprogramować wysokość i długość przyczepy, aby algorytm trasy unikał ostrych zakrętów i niskich przejść, gwarantując, że Twoja jazda nigdy nie trafi do wiralnych filmów TikTok ani Instagram Reels.

Właściwości terenowe 2023 Ford F-250 King Ranch Tremor

Nie udało nam się znaleźć przeszkody (oprócz głębokiej wody), której Tremor nie mógłby pokonać, zazwyczaj zapewniając dobry poziom komfortu. Włącz obniżony bieg i tryb Rock Crawl, a diesel z łatwością poradzi sobie z każdymi kamieniami w kamiennej zagajnie, schodami z betonu, zboczami z luźnym gruntem — wszystkim. Czasami system ostrzegania o zderzeniu z przodu odbierał niektóre przeszkody jako zagrożenie i gwałtownie hamował, ale jeśli wejdziesz do menu na ekranie dotykowym, możesz wyłączyć wszystkie te elementy bezpieczeństwa (chociaż byłoby miło mieć opcję „wyłącz wszystko” — jest wiele rzeczy, których chcesz wyłączyć), a ponadto mocniejsze naciśnięcie pedału gazu łatwo utrzymywało ruch naprzód.

034-2023-ford-f250-tremor-off-road.jpg

Nasi testerzy pochwalili rozmieszczenie przycisków sterowania trzczepością i kamer bezpośrednio nad ekranem, gdzie były one łatwo dostępne w razie potrzeby. Włączenie trybu jazdy w terenie włącza funkcję pomocy przy skręcie w terenie, która zmniejsza promień skrętu na tyle, że pozwala wykonać ostry skręt w prawo w górę stromego zbocza, który w przeciwnym razie wymagałby kilku manewrów do przodu/tył. A widoczność z kabiny Ford Super Duty została uznana za przewyższającą widoczność z Chevrolet ZR2 — zawsze plus przy jeździe po bezdrożach. Jeden z naszych ekspert.

Trzęsąca się jazda

Sprężyny potrzebne do podtrzymania tak dużych możliwości przewozu ładunków są bardzo sztywne, co prowadzi do trzęsącej się jazdy nawet przy załadunku lub holowaniu dużego przyczepy. A okresowe nierówności nawierzchni na naszym torze testowym holowania były po prostu przerażające, czyniąc prowadzenie F-250 Tremor prawie nie do zniesienia na tym odcinku drogi. Podobnie, gdy zabraliśmy Tremor do specjalnego miejsca do jazdy w terenie, jazda między przeszkodami po nierównych gruntowych drogach z prędkością 50 km/h była znacznie mniej komfortowa niż w Silverado 2500 HD ZR2.

Dziwne sterowanie

006-2023-ford-f250-tremor-interior-front-dashboard.jpg

Dynamiczna zawieszenie przedniej osi jest ważnym czynnikiem zapewniającym zawrotnie wysokie osiągi pełnej mocy, ale zazwyczaj zapowiada ona układ kierowniczy z recyrkulacją. Takie ustawienia prawie zawsze odczuwają się o wiele mniej precyzyjnie niż układy reczne. Tak jest i w tym przypadku. „Kierownicę błądzi jak osoba w stanie zmienionym”, powiedział jeden z ekspertów. Ford kompensuje to, oferując funkcję centrowania pasa ruchu, która jest osiągana za pomocą silnika na wale kierownicy. W porównaniu z innymi systemami jest on o wiele mniej precyzyjnie centrowany, a ponieważ działa on na wale kierownicy, a nie zdalnie na mechanizmie kierowniczym, kierowca bardziej odczuwa go podczas jazdy. Ręka zwykłego człowieka znajdująca się na kierownicy może odczuć wysiłki podczas załadunku i rozładunku, gdy silnik wykonuje swoją pracę. Chwała Fordowi jednak za próbę wdrożenia funkcji utrzymywania pasa ruchu (General Motors i Ram ograniczają się tylko do ostrzeżeń i pomocy przy opuszczaniu pasa), nawet jeśli wydaje się ona nieodpowiednia dla słabego układu kierowniczego.

Ustarzeli się projekt

033-2023-ford-f250-tremor.jpg

Ford dopiero co odświeżyła swoje pickupy Super Duty od wewnątrz i na zewnątrz, ale nasz starszy redaktor wyraża opinię większości z nas: „Z zewnątrz wygląda jak ciężarówka z 2008 roku. W środku wygląda jak ciężarówka z 2018 roku”. Ale ani to, ani to nie jest czymś złym. Liczne twarde przyciski i zmniejszona zależność od ekranu mogą potencjalnie sprawić, że ten wnętrze będzie bardziej wygodne w użyciu. Rozwiązania do przechowywania w środkowej konsoli są dobrze przemyślane, a jeden z naszych ekspertów nazwał system audio B&O „lepszym niż w niektórych luksusowych sedanach”, dodając, że fotele masujące są również jednymi z najlepszych w całej branży motoryzacyjnej.

Podsumowanie

Dla tych, którzy potrzebują przewozić największe ładunki i najcięższe przyczepy, a także dla tych, którzy często jeżdżą w terenie, ten lekki ciężarowy od Forda jest świetnym rozwiązaniem, ale trzeba być gotowym zapłacić za niego trochę więcej niż za jego konkurentów. Jeśli nie potrzebujesz ekstremalnych możliwości przewozu, polecamy przyjrzeć się bliżej Silverado 2500 HD ZR2. Jego niezależne zawieszenie przednie, bardziej precyzyjna układ kierowniczy i bardziej zaawansowane amortyzatory sprawiają, że jest on o wiele lepszy do jazdy po autostradzie i o wiele bardziej komfortowy, gdy jazda w terenie staje się coraz trudniejsza.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna