Pierwsze spojrzenie na nową generację Hondy Accord
sty 06, 2023
Rynek sedanów przeżywa obecnie ciężkie czasy. Ford zrezygnował z produkcji nowych samochodów z takim nadwoziem, Chevroletowi zostało tylko bardzo przeciętne Malibu, Hyundai i Kia ogłosiły koniec produkcji Sonaty i K5. Wygląda na to, że tylko Japończycy są nadal przywiązani do tej klasy samochodów. Camry Toyoty pozostaje na rynku, podobnie jak Altima Nissana, a nowy Accord Hondy jasno pokazuje, że sedany jeszcze nie umrą. Całkowicie nowy Accord 11. generacji opiera się na poprzednim modelu, który był jednym z najlepszych sedanów średniej wielkości w segmencie i pomimo pewnych niedociągnięć jest prawdopodobnie najlepszym Accordem w historii.
Podobnie jak w przypadku nowego Civica, nowy Accord jest zasadniczo taki sam jak model poprzedniej generacji, ale otrzymał poważnie zaktualizowany projekt. Usunięto chromowaną monobrow komory silnika, przednie reflektory LED stały się węższe, osłona chłodnicy otrzymała nowy wzór i stała się większa. Rozstaw osi nowego Accorda, podobnie jak Accorda 10. generacji, wynosi 2829 mm, natomiast długość całkowita samochodu wzrosła, co podkreśla przetłoczenie wzdłuż profilu, biegnące od każdego reflektora do tylnych świateł. Rozstaw osi nowego Accorda, podobnie jak Accorda 10. generacji, wynosi 2829 mm, natomiast długość całkowita samochodu wzrosła, co podkreśla przetłoczenie wzdłuż profilu, biegnące od każdego reflektora do tylnych świateł. Mały i ładny spojler jest zintegrowany z górną częścią pokrywy bagażnika. Widok z tyłu w trzech czwartych przypomina nieco oryginalne Audi A7 i Toyotę Mirai, stylistykę, która odróżnia nowego Accorda od poprzedniego i dodaje powagi i elegancji wyglądowi, którego brakuje wielu samochodom w tym segmencie.
Nowe Accord LX i EX otrzymały 1,5-litrowy rzędowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem z poprzedniej generacji Accord, automatyczną skrzynię biegów CVT i napęd na przednie koła. Napęd na wszystkie koła, w przeciwieństwie do Toyoty Camry, Nissana Altimy i Subaru Legacy, nie jest oferowany. Silnik o pojemności 1,5 litra rozwija moc 192 KM. i ma łączne zużycie około 7,84 litra. na 100 km.
Podobny silnik i skrzynia biegów znajdują się w modelach Civic, CR-V i Acura Integra i są uwielbiane za dużą moc i niskie zużycie paliwa. Niestety, nowy Accord nie otrzyma 254-konnego turbodoładowanego silnika i 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów z poprzedniej generacji. Honda wycofała ręczną zmianę biegów Accord kilka lat temu i nie przywróciła go w nowej generacji. Oczywiście mocny silnik i manualna skrzynia biegów nie były jedynymi rzeczami, za które kochano Accorda, ale pomogły wyróżnić samochód swoim sportowym charakterem na tle innych raczej nudnych sedanów.
Honda poświęciła więcej uwagi hybrydowej wersji Accorda, która według wyliczeń firmy powinna stanowić połowę całej sprzedaży Accorda. Nowy Accord Hybrid otrzymał układ hybrydowy z dwoma silnikami elektrycznymi, podobnie jak w hybrydowym CR-V. W Accordzie produkują mniej mocy, ale wyższy moment obrotowy (342 N∙m), co oznacza, że ta wersja nie powinna mieć problemów z podkręcaniem. Zużycie hybrydy Accord wyniesie około 5,0 - 5,5 litra. na 100 km. Hybrydowy układ napędowy jest dostępny tylko w najlepszych wykończeniach Accord, a skórzane siedzenia są również dostępne w modelach ze zwykłym silnikiem o pojemności 1,5 litra.
Kolejną atrakcją nowego Accord Sport i trzech wersji hybrydowych jest duży 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, który obsługuje teraz aktualizacje bezprzewodowe. Nabywcy nowego Accorda LX i EX będą musieli zadowolić się 7-calowym wyświetlaczem, który jest mniejszy niż standardowy wyświetlacz w poprzedniej generacji Accorda.
W obu przypadkach na wyświetlaczach działa nowe oprogramowanie, a wrażenia z użytkowania pozostają pozytywne, pod względem responsywności jest to najlepszy system spośród innych nowoczesnych samochodów Hondy. Większy wyświetlacz obsługuje bezprzewodowe połączenie ze smartfonem przez Apple CarPlay i Android Auto, do podłączenia telefonu do systemu z mniejszym wyświetlaczem potrzebny będzie kabel USB. 10,2-calowy konfigurowalny cyfrowy zestaw wskaźników jest standardem we wszystkich wykończeniach Accord.
Tylny rząd pozostał równie przestronny, grill znany z nowych Civiców rozciąga się na całą długość przedniego panelu, tylko w Accordzie wzór jego otworów nawiązuje do wzoru na osłonie chłodnicy. Sterowanie głośnością i klimatyzacją jest wysokiej jakości i wygląda na drogie, można również zauważyć miękkie i wygodne siedzenia z bocznym podparciem i miękkimi podłokietnikami.
Topowy Touring wyróżnia się pełnoprawną nawigacją z mapami Google, obsługą Asystenta Google i wbudowanym sklepem z aplikacjami Google Play. Wcześniej taką integrację z usługami Google można było znaleźć tylko w samochodach premium marek Volvo, Polestar i Cadillac, dzięki czemu Accord był pierwszym samochodem spoza klasy premium obsługującym usługi Google. To jeden z nielicznych przypadków, w których wbudowany nawigator jest naprawdę przydatny i łatwy w obsłudze, dla większej wygody na desce rozdzielczej można wyświetlić mapę z trasą. Za pomocą poleceń głosowych wirtualny asystent może kontrolować temperaturę w kabinie, ogrzewanie i wentylację siedzeń. Szkoda tylko, że cała ta funkcjonalność jest dostępna tylko w pakiecie Touring.
Honda przywiązywała dużą wagę do bezpieczeństwa samochodu. Accord 11. generacji został zaprojektowany tak, aby spełniał wszystkie kryteria maksymalnej oceny bezpieczeństwa wydane przez National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) i Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Samochód jest wyposażony w dziesięć poduszek powietrznych, w tym poduszki boczne i kolanowe. Centralna poduszka powietrzna pasażera składa się z kilku komór powietrznych i jest zaprojektowana jak rękawica bejsbolowa, po uruchomieniu chroni głowę pasażera ze wszystkich stron. Po raz pierwszy taka poduszka została zamontowana w roku modelowym Acura TLX 2021. Centralna poduszka powietrzna kierowcy otrzymała wzmocnione szwy boczne.
Standardowy pakiet bezpieczeństwa czynnego i wspomagania kierowcy Honda Sensing został zaktualizowany. Radar i kamera zyskały szersze pole widzenia, czujniki Blind Spot Monitor wykrywają teraz pojazdy z większej odległości, a adaptacyjny tempomat i system utrzymywania pasa ruchu zostały ponownie skalibrowane i powinny teraz działać jeszcze lepiej. Nowy Accord stracił swój potężny 2-litrowy silnik i stał się tylko napędem na przednie koła, aby zaoszczędzić pieniądze, nowe samochody otrzymały tarcze o mniejszej średnicy, a tańsze wyposażenie zostało wyposażone w małe wyświetlacze systemu informacyjno-rozrywkowego. Ale z drugiej strony jest to nadal stylowy i ekonomiczny samochód, który powinien spodobać się każdemu, kto woli sedany od crossoverów. Dopiero okaże się, jak nowy Accord 11. generacji sprawuje się w akcji podczas jazdy próbnej.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.
Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.