Porównanie Forda F-150 PowerBoost, Ram 1500 i Toyoty Tundra TRD Pro
gru 30, 2022
Wszystkie trzy samochody, o których mowa, mają akumulatory zasilające silniki elektryczne, które z kolei wspomagają silnik główny. Toyota Tundra TRD Pro pod maską ma sześciocylindrowy silnik twin-turbo rozwijający moc 389 KM, towarzyszy mu 48-konny silnik elektryczny, który rozwija 249 Nm momentu obrotowego. Ford F-150 Lariat PowerBoost jest napędzany sześciocylindrowym silnikiem twin-turbo o mocy 400 KM. w połączeniu z silnikiem elektrycznym dla 47 koni o momencie obrotowym 300 N∙m. 16-konny silnik elektryczny wytwarzający 176 Nm momentu obrotowego wspomaga ośmiocylindrowy silnik Ram 1500 Limited o mocy 395 koni mechanicznych. Ford i Toyota mogą jeździć na czystej energii elektrycznej, Ram 1500 potrzebuje tylko silnika elektrycznego, aby zwiększyć moment obrotowy i płynnie i szybko uruchomić silnik benzynowy. Ktoś może zauważyć, że konfiguracje samochodów nie są do końca równoważne, ale koszt wszystkich trzech pickupów to około 70 000 $ i nawet gdyby dało się wybrać więcej równoważnych konfiguracji, nie miałoby to większego wpływu na wyniki testu.
3 miejsce: 2022 Toyota Tundra TRD Pro
Plusy: duża moc i moment obrotowy, dobre zawieszenie, przestronne wnętrze.
Wady: brak stałego napędu na wszystkie koła, akumulator zajmuje trochę miejsca w tylnym rzędzie, duża masa eliminuje wszystkie zalety mocnego silnika.
Tundra TRD Pro to trochę dziwna bestia. Wygląda na to, że Toyota uznała, że wciąż nie może wyprzedzić amerykańskich pickupów w sprzedaży i postanowiła nie zawracać sobie tym głowy. Pickup wykorzystuje akumulator niklowo-wodorkowy zamiast litowo-jonowego i zajmuje prawie całą przestrzeń pod tylnymi siedzeniami. Skrzynia rozdzielcza nie ma stałego napędu na wszystkie koła, co oznacza, że w normalnych warunkach drogowych Tundra TRD Pro jest napędzana przez tylne koła, a moment obrotowy 790 Nm przekazywany jest na wolny mechanizm różnicowy pod przestrzenią ładunkową. Na mokrym asfalcie jedno z tylnych kół potrafi się ślizgać już na starcie, można się tak bawić dokładnie do wyczerpania benzyny, a kończy się to w TRD Pro szybciej niż pozostali dwaj konkurenci, Tundra zjada średnio 14,7 litra . na 100 km. Ze względu na częste wizyty na stacjach benzynowych trudno było nie zauważyć, że Tundra ma korek wlewu paliwa, podczas gdy wlewy dwóch pozostałych pickupów nie mają korków.
Tundra TRD Pro to radość z jazdy. Sprężynowe zawieszenie z tyłu dobrze kontroluje wibracje i zapobiega utracie przyczepności kół, podczas gdy amortyzatory Fox z wewnętrznym zaworem upustowym i zdalnym zbiornikiem świetnie radzą sobie z wygładzaniem nierówności na drodze. Moc 437-konnej hybrydowej elektrowni jest aż nadto wystarczająca, wzmacniany przez głośniki ryk ośmiocylindrowego silnika doskonale łączy się z przyjemnym gwizdem turbosprężarek, a cały ten dźwięk w kabinie sprawia wrażenie, że jeżdżą Mercedesem AMG-GT. Pomimo najwyższej mocy i momentu obrotowego, Tundra jest jednocześnie najcięższym pickupem, więc pod względem przyspieszenia nie była najszybsza. 2,8-tonowy pickup przyspiesza do 97 km / hw 5,9 sekundy, czyli 0,6 sekundy. wolniej niż Ford F-150. W 402-metrowym wyścigu typu drag race Toyota kończy wyścig w 14,5 sekundy, osiągając prędkość 153 km/h. Niehybrydowa Tundra Limited zrobiła dokładnie to samo, ale model hybrydowy nadal ma tę zaletę, że zużywa mniej paliwa.
Wnętrze TRD Pro jest trudne do bezpośredniego porównania z pozostałymi dwoma konkurentami, przynajmniej ze względu na dziwną kamuflażową tapicerkę poduszek siedzeń, ale istnieje kilka cech charakterystycznych dla wszystkich poziomów wykończenia Tundry. Na przykład panoramiczny szyberdach i otwierana tylna szyba sprawiają, że Tundra sprawia wrażenie najbardziej przestronnej kabiny w historii. Wyświetlacze dotykowe, czy to 8, czy 14-calowe, nie są wyposażone w krążki ułatwiające poruszanie się po menu, a podłogę w tylnym rzędzie oddziela garb tunelu transmisyjnego. W Ram and Ford podłoga w tylnym rzędzie jest płaska.
Poprzednia generacja Tundry, wprowadzona w 2007 roku, pod wieloma względami przewyższała konkurencję, ale nadal nie pomogła Toyocie pokonać amerykańskich pickupów na rynku amerykańskim. Fakt ten prawdopodobnie wpłynął na proces tworzenia nowej wersji pickupa. Tundra sama w sobie nie jest zła, po prostu są lepsze opcje.
2 miejsce 2021 Ford F-150 Lariat PowerBoost 4x4
Plusy: szybki, relatywnie niskie spalanie, może służyć jako generator, tempomat działa bez konieczności trzymania rąk na kierownicy.
Wady: słaba kontrola drgań nadwozia, tylne zawieszenie na resorach piórowych, obfitość plastiku w wykończeniu wnętrza.
F150 PowerBoost w dziwny sposób łączy nowoczesne i stare rozwiązania. Jego hybrydowa elektrownia wytwarza 430 KM. i 773 N∙m momentu obrotowego, karoseria wykonana jest z aluminium, system BlueCruise umożliwia jazdę po autostradzie bez trzymania kierownicy, a pickup może również pełnić funkcję generatora. Z drugiej strony podczas jazdy po dziurawych wiejskich drogach jego resorowany tył podskakuje, jakbyś prowadził jakąś starą ciężarówkę, co wcale nie jest typowe dla nowoczesnego i zaawansowanego technologicznie samochodu. F-150 pod tym względem bardziej przypomina starego klasycznego pickupa, który został wyposażony w kilka nowoczesnych funkcji. F-150 był najszybszym pick-upem z całej trójki, a także miał najgorszą kontrolę przechyłu nadwozia – ciekawa kombinacja.
Hybrydowy F-150 pokazuje doskonałe wyniki, pickup przyspieszył szybciej niż inne do 97 km/h (5,3 sekundy) i przejechał 402 metry w 13,8 sekundy, po czym udało mu się rozpędzić do 162 km/h. Ponadto Ford wykazuje najniższe zużycie paliwa - 13 litrów. 100 km., ma najlepszą izolację akustyczną kabiny (64 dB przy prędkości 110 km / h.) I ma najlepsze możliwości holowania. Dlaczego więc nie zajął pierwszego miejsca?
Wszystko zależy od obudowy. Wyłączenie asystenta utrzymania pasa ruchu w niewielkim stopniu pomaga zredukować wibracje kierownicy. Jeśli porównasz Ram 1500 do Forda F-150, ten pierwszy jeździ pewnie jak pociąg po szynach, podczas gdy drugi podskakuje jak kryty strzechą kamper pędzący drogą w wietrznych warunkach. Z trzech pickupów F-150 ma najwygodniejsze siedzenia, ale jego właściwości jezdne nie odbiegają od typowego starego pickupa.
Wystrój wnętrz jest dość przyjemny, ale w dekoracji jest za dużo plastiku, który starali się udawać jak inne materiały. Czasami nawet trudno zrozumieć, co próbowali ukryć pod postacią plastikowych wkładek z cętkowanym wzorem, metalu czy drewna? Cyfrowa tablica przyrządów nie ma ustawień dla wyświetlanych na niej informacji i zawsze pokazuje duże liczby. Oczywiście Lariat nie jest jednym z topowych wykończeń jak Platinum czy King Ranch, ale koszt odbioru jest i tak spory. F-150 zyskał uznanie za to, że Ford był w stanie sprytnie ukryć akumulator pod przestrzenią ładunkową, oszczędzając w ten sposób miejsce w kabinie.
Ford F-150 wydaje się futurystyczny, gdy napędzasz go tylko silnikiem elektrycznym lub włączasz BlueCruise i zdejmujesz ręce z kierownicy, ale gdy tylko wjedziesz w dziurę, cała magia się rozpada i ponownie przenosisz się o 10, a nawet 20 lat temu. F-150 sprawia wrażenie niezawodnego narzędzia pracy i wyróżnia się szybkością, stosunkowo niskim zużyciem paliwa oraz możliwością wykorzystania go jako rezerwowego źródła zasilania, ale nawet to nie wystarczyło, aby zająć pierwsze miejsce.
1 miejsce: Ram 1500 Limited Crew Cab 4x4
Plusy: dynamika i prowadzenie, jak crossover premium, doskonały wystrój wnętrza.
Wady: słaba elektrownia hybrydowa, wysoki koszt, nie najszybsza od samego początku.
Pierwsze miejsce zajmuje najwolniejszy i najdroższy pickup, ale to chyba jedyne jego wady. Oczywiście od razu wyjaśnimy, że nie jest to najdroższy i najwolniejszy pickup ze wszystkich pickupów w ogóle, a na tle pozostałych dwóch rozważanych konkurentów nie jest tak daleko w tyle w tych aspektach. 1500 Limited osiąga 97 km/h w 6,4 sekundy, o pół sekundy wolniej niż Toyota Tundra TRD Pro i kosztuje 75 710 dolarów więcej niż F-150 o 4914 dolarów. Ram jest w tym samym przedziale cenowym, co oba inne pickupy, ale jeśli chodzi o jego wnętrze i dynamikę jazdy, przewyższa konkurencję. Ram 1500 Limited to luksusowy SUV, który ma również skrzynię ładunkową podobną do pickupa.
Chociaż Ram 1500 Limited nie jest do końca hybrydą, pickup osiągnął drugi najlepszy wynik pod względem zużycia paliwa, osiągając moc 13,83 KM. na 100 km. Zawieszenie pneumatyczne na wszystkich czterech kołach pozwala pickupowi zmniejszyć prześwit podczas jazdy z dużą prędkością po autostradzie, a także zapewnia doskonałe właściwości jezdne. Ram 1500 płynnie ślizga się po drodze i doskonale wygładza wszelkie nierówności nawierzchni. Konkurenci, o których mowa, nawet takiego zawieszenia nie oferują, Tundra ma zawieszenie pneumatyczne tylko na tylnych kołach, a nie w konfiguracji TRD Pro, a F-150 nie ma w ogóle zawieszenia pneumatycznego.
Z trzech pickupów Ram 1500 Limited ma najsłabszy pod względem osiągów silnik, ale siedząc za jego kierownicą ma się wrażenie, że w jakimś prawdziwym wyścigu z łatwością wyprzedziłby zarówno F-150, jak i Tundrę. Przy najniższej masie (2,64 tony) Ram 1500 Limited wykazał najlepszą przyczepność, wytrzymując boczne przeciążenia do 0,78 g. Ten pickup ma największe hamulce i co za tym idzie najkrótszą drogę hamowania - 57 metrów przy prędkości 113 km/h. Braki w mocy nadrabia szybkim i niezawodnym automatem ZF 8HP, który rozpędza Ram 1500 Limited od 50 do 80 km/hw 3,2 sekundy, co jest najlepszym z trzech pickupów.
Ale przede wszystkim, w porównaniu do pozostałych dwóch pickupów, Ram 1500 Limited różni się wystrojem wnętrza. Zwykle producenci po prostu dodają skórę i drewno do wykończenia droższych poziomów wyposażenia i to wszystko, ale Ram jest luksusowy wszędzie, gdzie spojrzysz, poświęcono wystarczająco dużo uwagi wszelkiego rodzaju drobiazgom. Po złożeniu tylnego podłokietnika widać, że wzór przeszycia nawiązuje do szwów na bocznych poręczach, a wszędzie widać dbałość o szczegóły. Plecione dywaniki wyglądają, jakby zostały zapożyczone z Rolls-Royce'a, a sufit obszyty jest imitacją zamszu. Siedzenia w tylnym rzędzie mają odchylane oparcia, ogrzewanie i wentylację.
Ram 1500 Limited ma czym zaskakiwać, a dotyczy to nie tylko doskonałego wykończenia wnętrza i doskonałych właściwości jezdnych, ale również sprawdza się jako sprawny pickup. Zawieszenie pneumatyczne umożliwia obniżenie nadwozia, co ułatwia zaczepienie przyczepy lub przyczepy i załadunek ciężkich przedmiotów. Dla jeźdźców terenowych, Ram 1500 Limited ma najwyższy prześwit spośród trzech pickupów. Cóż, jako miły bonus - nic nie upiększone i nie sztucznie wzmocnione, piękny dźwięk ośmiocylindrowego silnika. Tak powinien brzmieć prawdziwy pickup.
Ta generacja Ram trafiła do sprzedaży w 2019 roku. Odbiór od razu został doceniony i nadal trzyma poziom. Ram 1500 Limited może wydawać się drogi, ale za te pieniądze dostajesz samochód premium, który świetnie nadaje się do przewożenia ładunków, wygodnych dojazdów do pracy z rodziną i jazdy w terenie. Trzy lata temu Ram 1500 był poza konkurencją i nadal jest.
Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?
Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.
Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!
Promocje i rabaty dla naszych klientów
Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.
Podaruj samochód marzeń!
Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !
Rabat na ponowne zakupy
Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.
Wybierz samochód już teraz!
Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.
Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.