Porównanie crossoverów Honda HR-V i Toyota Corolla Cross

gru 28, 2022

Najbardziej kompaktowy i przystępny cenowo crossover Hondy wszedł do drugiej generacji z nieco większymi gabarytami i bogatszym wyposażeniem. Rywalem jest Toyota Corolla Cross 2022, drugi subkompaktowy crossover marki dostępny na rynku amerykańskim i pierwszy nazwany na cześć popularnego samochodu kompaktowego. W tym roku trafiła na rynek jako większa alternatywa dla C-HR iw przeciwieństwie do C-HR, Corolla Cross jest dostępna z napędem na wszystkie koła.

2023-Honda-HR-V-AWD-EX-L-vs-2022-Toyota-Corolla-Cross-XLE-AWD-5.jpg

Na papierze oba crossovery są bardzo podobne pod wieloma względami i wyglądają niezwykle atrakcyjnie dla tych, którzy chcą niezawodnego, przestronnego i wszechstronnego samochodu w przystępnej cenie. Porównajmy topowe konfiguracje obu zwrotnic i ustalmy, która naprawdę zasługuje na uwagę.

Silniki i zużycie paliwa

Honda HR-V i Toyota Corolla Cross są oferowane tylko z 2,0-litrowymi wolnossącymi czterocylindrowymi silnikami rzędowymi i są połączone z automatyczną skrzynią biegów w obu crossoverach. Modele do jazdy próbnej mają napęd na wszystkie koła, ale w standardzie są z napędem na przednie koła iw tej wersji mają nieco mniejsze zużycie paliwa. Napęd na wszystkie koła Corolla Cross XLE zużywa 9,74 litra. na 100 km. w mieście i 8,83 litra. na 100 km. na autostradzie iw tym wskaźniku przewyższa napęd na wszystkie koła HR-V EX-L, który zużywa 11,30 i 9,72 litra. na 100 km. odpowiednio miasto i autostrada. Co więcej, Corolla Cross z napędem na wszystkie koła zużywa jeszcze mniej niż HR-V z napędem na przednie koła, który ma 10,86 KM. na 100 km. w mieście i 8,83 litra. na 100 km. wzdłuż toru.

2023-Honda-HR-V-AWD-EX-L-16.jpg

Toyota Corolla Cross jest nie tylko bardziej ekonomiczna, ale jej silnik rozwija moc 169 KM, o 11 więcej niż w przypadku Hondy, i moment obrotowy 203 Nm, ponownie o 16 Nm więcej niż w HR-V. Jednak obu crossoverów nadal nie można nazwać szybkimi. Toyota rozpędza się do 97 km/h w 9,3 sekundy, a crossover powoli pokonuje 402-metrowy wyścig w 17,1 sekundy, osiągając prędkość 133,7 km/h do mety. Trochę gorzej jest z Hondą: HR-V rozpędza się do 97 km/h w 9,8 sekundy, a 402 metry pokonuje w 17,5 sekundy. Do Forda Bronco Sport z 250-konnym 2-litrowym turbodoładowanym czterocylindrowym, przyspieszającym do 97 km/hw 6,5 sekundy. to jest daleko.

2022-Toyota-Corolla-Cross-XLE-AWD-14.jpg

Wolne przyśpieszanie i ogólnie ospały silnik to największe problemy obu crossoverów. Kiedy wciskasz pedał gazu do podłogi, zdajesz sobie sprawę, że silniki w HR-V i Corolli Cross nie mają wystarczającej mocy, zaczynają pracować na granicy i głośno ryczą. Wjechanie na tor i przyspieszanie, wyprzedzanie i podjeżdżanie pod strome wzniesienie dla obu crossoverów nie jest łatwym zadaniem, ale Toyota robi to trochę lepiej. Okazało się, że łatwiej jest wyhamować te crossovery niż je rozpędzić. Aby całkowicie zatrzymać się przy prędkości 97 km / h, Corolla Cross potrzebuje 36,6 m., a HR-V - 38,1 m. Nie ma żadnych skarg na skok pedału hamulca zarówno w crossoverach, jak i na cały układ hamulcowy.

Jazda po mieście jest najlepsza dla tych crossoverów. Zarówno Honda HR-V, jak i Toyota Corolla Cross jeżdżą płynnie i dobrze się prowadzą. Podczas pokonywania zakrętów przy wyższych prędkościach w obu modelach można zauważyć przechyły nadwozia. Honda HR-V trochę lepiej radzi sobie z kontrolą wibracji, aw Toyocie jest prawie niewidoczna przez większość czasu. Dopiero gdy jedziesz krętą drogą, zauważasz, że nadwozie się kołysze, a koła Corolli Cross zaczynają tracić przyczepność, co zmusza cię do zwolnienia prędkości. HR-V w podobnych warunkach nie ma takich problemów. Kierownica w obu crossoverach nie jest szczególnie pouczająca, ale Honda może otrzymać plus za bardziej responsywne prowadzenie.

2022-Toyota-Corolla-Cross-XLE-AWD-31.jpg

Oba crossovery nie są przeznaczone do poważnej jazdy w terenie, ale dobrze radzą sobie w piasku. HR-V działa trochę lepiej, zwłaszcza po przełączeniu na tryb śniegowy. Corolla Cross nie ma selektora trybu jazdy, ale może pochwalić się większym prześwitem - 206 mm. przeciwko 178 mm. w Hondzie. Kolejną zaletą Toyoty jest możliwość holowania przyczep o masie do 680 kg, podczas gdy Honda w ogóle nie zaleca holowania żadnego ładunku HR-V.

Wymiary i bagażnik

Zgodnie z wymiarami Hondy HR-V o 13 mm. szerszy i 107 mm. dłuższy niż Corolla Cross, dzięki czemu crossover Hondy oferuje więcej miejsca na nogi w tylnym rzędzie. Odległość od oparcia tylnego siedzenia do oparcia przedniego siedzenia wynosi 958 mm. i to przy 145 mm. więcej niż Toyota. Ale w kabinie wyższej Corolli Cross sufit jest wyższy, odległość od poduszki siedzenia do sufitu wynosi 1003 mm. i 993 mm. odpowiednio z przodu iz tyłu, czyli o 28 mm więcej niż w przednim i tylnym rzędzie HR-V.

2022-Toyota-Corolla-Cross-XLE-AWD-27.jpg

Objętość bagażnika przy złożonych tylnych siedzeniach w obu samochodach jest prawie identyczna: 688 litrów. w Corolla Cross i 691 KM. w HR-V. Po złożeniu tylnego rzędu siedzeń Toyota uzyskuje przewagę 281 litrów - 1841 KM. przeciwko 1560 l. w Hondzie. W HR-V nie ma potrzeby wyjmowania zagłówków tylnych siedzeń w celu ich złożenia, nawet jeśli przednie siedzenia są odsunięte maksymalnie do tyłu. W obu crossoverach wciąż jest trochę miejsca pod podłogą bagażnika, chociaż Honda zachowała tę przestrzeń bardziej schludnie.

Wyposażenia

HR-V EX-L i Corolla Cross XLE to najlepsze wykończenia i oczywiście oba crossovery są dobrze wyposażone. Oba samochody mają fabrycznie przyciemniane tylne szyby, spojler na tylną klapę i szklany szyberdach, chociaż ten drugi jest opcjonalną płatną opcją w Corolli Cross. Oba crossovery mają elektroniczny hamulec postojowy, uruchamianie silnika przyciskiem, dwustrefową klimatyzację, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne i oświetlenie konturowe w kabinie. Zarówno Toyota, jak i Honda są wyposażone w ten sam zestaw systemów aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, w tym system utrzymywania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, system automatycznego hamowania awaryjnego, system monitorowania martwego pola, czujniki parkowania oraz automatyczne włączanie i wyłączanie reflektorów przy przełączanie świateł.

2022-Toyota-Corolla-Cross-XLE-AWD-17.jpg

Jeśli zaczniesz kopać głębiej, możesz znaleźć pewne zalety HR-V, na przykład Apple CarPlay i Android Auto obsługują połączenie bezprzewodowe w Hondzie, podczas gdy smartfony w Toyocie można podłączyć tylko przewodowo. Ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego w HR-V ma przekątną 9,0 cali, o cal więcej niż w Corolli Cross. W Hondzie siedzenia obite są prawdziwą skórą, w Toyocie zastosowano sztuczną skórę. Corolla Cross ma 18-calowe koła, a Honda 17-calowe.

2023-Honda-HR-V-AWD-EX-L-3.jpg

HR-V ma również kilka rzeczy, których w ogóle nie ma Corolla Cross, takich jak zdalne uruchamianie silnika, zbiornik paliwa bez korka, aktywna redukcja hałasu i sterowane dotykowo światła kopułkowe w tylnym rzędzie. Corolla Cross opcjonalnie oferuje adaptacyjne reflektory i elektrycznie sterowaną tylną klapę.

Ogólne wrażenia

Wnętrze Hondy HR-V wygląda na bogatsze, do wykończenia użyto lepszych materiałów, spasowanie części również stoi na równym poziomie. Na przednim panelu można znaleźć grill znany z Civica. Przedni rząd HR-V dodatkowo wyróżnia ten crossover na tle Corolli Cross, dzięki miękkiej skórzanej tapicerce konsoli środkowej, sama konsola ma nietypowy i ciekawy design i wygodnie mieści złącza USB, hamulec postojowy przełącznik i przycisk wyboru trybu jazdy. Jednak te pozytywne wrażenia szybko znikają, gdy odkryje się brak złączy USB-C i sposób, w jaki konsola przesuwa się na boki pod naciskiem, choć może to być problem konkretnego samochodu.

W porównaniu z HR-V, Corolla Cross wydaje się pod pewnymi względami prostsza. Drzwi Toyoty są jakoś puste, gałka kierunkowskazów wydaje się zbyt tania, w tapicerce zastosowano dużo twardego plastiku, a podczas jazdy w okolicy lusterek bocznych słychać szum wiatru. Ale ekran dotykowy w Toyocie znajduje się wyżej i mniej odwraca uwagę od jazdy. Również w Corolli Cross są wygodniejsze siedzenia i lepsza widoczność z siedzenia kierowcy.

2023-Honda-HR-V-AWD-EX-L-vs-2022-Toyota-Corolla-Cross-XLE-AWD-9.jpg

Pod względem komfortu w drugim rzędzie Corolla Cross ma przewagę. W Hondzie w przeciwieństwie do Toyoty nie ma składanego podłokietnika i nawiewów klimatyzacji, są tylko kanały ciepłego powietrza pod przednimi siedzeniami, ale nie ma możliwości zmiany kierunku nawiewu powietrza i jego temperatury.

Cena

Honda HR-V 2023 jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia. Podstawowa wersja HR-V LX z napędem na przednie koła zaczyna się od 24 895 USD, a najwyższa wersja EX-L zaczyna się od 30 195 USD. Toyota Corolla Cross 2022 jest również dostępna w trzech wersjach wyposażenia, z podstawowym napędem na przednie koła Corolla Cross L od 23 780 USD i najwyższej klasy napędem na wszystkie koła XLE za 29 210 USD.

Wyniki

Wyłonienie zwycięzcy nie jest łatwe. Mocne strony ma Honda, to najlepsze wyposażenie, nieco obszerniejsze wnętrze i lepsze wygłuszenie drzwi. Ze względu na wygląd Honda wygląda bardziej prestiżowo. A jednak zwycięstwo należy do Toyoty Corolla Cross XLE. Dzięki mocniejszemu silnikowi i lepszej dynamice, crossover ten zapewnia przyjemniejsze wrażenia z jazdy i przy nieco niższych kosztach charakteryzuje się również niższym spalaniem, co może mieć znaczenie dla osób kupujących samochód w tym segmencie cenowym.

2. miejsce: 2023 Honda HR-V EX-L

2023-Honda-HR-V-AWD-EX-L-20.jpg

Plusy:

• Bogatsze wyposażenie.

• Więcej miejsca na nogi z tyłu.

• Lepszy wystrój wnętrz.

Wady:

• Bardzo wolny.

• Niewiele udogodnień w tylnym rzędzie.

1. miejsce: 2022 Toyota Corolla Cross XLE

2022-Toyota-Corolla-Cross-XLE-AWD-34.jpg

Plusy:

• Niższe zużycie paliwa.

• Mocniejszy silnik.

• Wyższy sufit.

Wady:

• Głośny silnik przy dużych prędkościach.

• Przechyły ciała i nie najlepsza stabilność w szybkich zakrętach.

• Słaba izolacyjność akustyczna drzwi.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WestMotors, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna