Test drive 2024 BMW X5: od teraz absolutnie cała linia jest zelektryfikowana

sty 31, 2024

BMW

Aktualizacja 2024 BMW X5 połowy cyklu wnosi poważne zmiany. Chociaż wygląd zewnętrzny i wnętrze średniej wielkości SUV-a BMW również uległy zmianom, najbardziej zauważalne z nich dotyczą trzech zmodernizowanych jednostek napędowych w całej gamie, przy czym hybrydowa instalacja xDrive50e z napędem plug-in uzyskała większy zasięg tylko na silniku elektrycznym, a także dodatkową wydajność i prowadzenie. Dzięki nowym silnikom i nowym technologiom X5 stał się bardziej wyrafinowany niż kiedykolwiek wcześniej.

Elektryfikacja, jeśli nie szokująca

Teraz, gdy 4,4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem jest wyposażony w 48-woltową technologię mild hybrid, wszystkie trzy dostępne silniki, w tym podstawowy rzędowy sześciocylindrowy i wspomniany hybrydowy plug-in, mają jakąś formę elektryfikacji. Instalacja mild hybrid sprawia, że automatyczny system start/stop jest praktycznie niezauważalny, co jest dużym plusem. Silnik elektryczny natychmiast włącza się do pracy, aby rozpocząć ruch, i trudno zrozumieć, w którym dokładnie momencie silnik ponownie uruchamia się. Ruch do przodu na światłach jest tak naturalny, jakby silnik nigdy się nie wyłączał. Obecność silnika umieszczonego w linii z silnikiem i ośmiobiegową skrzynią biegów daje X5 zauważalnie płynniejsze prowadzenie niż konkurencyjne systemy z napędem pasowym, które są używane w produktach Mercedes-Benz i Genesis.

001-2024-bmw-x5-in-motion.jpg

Sześciocylindrowy xDrive40i, hybrydowy xDrive50e i wyposażony w silnik V8 M60i mają charakterystyczne cechy, które będą pasować do różnych potencjalnych właścicieli, ale wszystkie zapewniają sportowe wrażenia z jazdy BMW, których większość z nas oczekuje od bawarskiego producenta. Jedyny X5, którego nie mieliśmy okazji przetestować, to tylnonapędowy sDrive40i, ale ma on te same opcje co (bardziej powszechny) napęd na wszystkie koła xDrive40i.

Wnętrze zostało odświeżone i odtąd ma sprytnie ukryte centralne dysze nawiewu, ale wszystko to jest zgodne z jakością i językiem projektowania, który wprowadza BMW. Zwiększony do 14,9-calowy ekran centralny dobrze komponuje się z ulepszoną konfiguracją iDrive 8.5. Wczesne 2024 X5, które trafiły na rynek, mogły być wyposażone w iDrive 8.0, ale aktualizacja przez Wi-Fi może uaktualnić je do najnowszej wersji z tym samym dodatkowym znakiem 0,5. Największą zmianą w nowym oprogramowaniu jest ekran główny, na którym wcześniej poziome przewijane kafelki były grupowane po lewej stronie, a teraz przewijają się pionowo, zwalniając miejsce na dużą mapę w pełnym wymiarze, połączoną z nawigacją aplikacji (np. Google Maps), podłączonej do telefonu w samochodzie.

006-2024-bmw-x5-rear-in-motion.jpg

Wreszcie, system utrzymywania pasa ruchu stał się standardowym wyposażeniem X5, ale adaptacyjny tempomat jest dostępny tylko z pakietem rozszerzonej pomocy kierowcy o poziomie profesjonalnym. Teraz dzięki Highway Assistant kierowcy mogą doświadczyć autonomicznego prowadzenia z prędkością do 135 km/h na wybranych autostradach. Po użyciu go w X5 i obszernym użyciu go podczas naszych testów różnych modeli serii 7 możemy powiedzieć, że Highway Assistant nie ustępuje, a nawet przewyższa, bardziej rozpoznawalnym systemom, takim jak Blue Cruise, Super Cruise i Autopilot.

xDrive40i

W porównaniu z wersjami PHEV i XDriveM60i o orientacji na osiągi, xDrive40i zapewnia wyraźnie średni poziom mocy, ale w tym właśnie tkwi jego urok. Nawet z wydechem M Sport i podniesieniem do 375 KM, rzędowy silnik sześciocylindrowy nie będzie szczególnie prowokujący. Przy wyłączonym sportowym wydechu silnik pracuje cicho i niezauważalnie. Po jego włączeniu silnik nieco rozkwita, aby pasażerowie mogli w pełni docenić zwycięski dźwięk doładowanego rzędowego silnika sześciocylindrowego BMW. xDrive40i ma zrównoważone połączenie luksusu i mocy, które pozwala jeździć z komfortem i bezproblemowo.

xDrive50e

Z mocą i przyspieszeniem, które mogą rywalizować z M60i, i jego wyrafinowaną regulacją dźwięku, wykonaną we współpracy z znanym niemieckim kompozytorem Hansem Zimmerem, xDrive50e jest swojego rodzaju dźwiękowym wilkołakiem. Podczas normalnej jazdy starannie dobrane przez Zimmera dźwięki dla nowego silnika elektrycznego mieszają się z turbodoładowanym sześciocylindrowym silnikiem z cyklem Millera w swoistą symfonię wydajności, która utrudnia określenie, czy w danym momencie pracują gaz, prąd, czy wszystko naraz.

019-2024-bmw-x5-interior-front-dashboard.jpg

Doświadczenie bez przeszkód, takie jak to, jest dokładnie tym, czego oczekujemy od luksusowego hybrydowego SUV-a. Jedyną oczywistą wskazówką do określenia, co właśnie działa, jest schemat kolorów niebieskich na desce rozdzielczej podczas jazdy na prądzie w trybie hybrydowym lub do 63 km wyłącznie na baterii. Z drugiej strony, oczekiwany czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi niezbyt powolne 4,6 sekundy. Jest to znaczne ulepszenie w porównaniu z xDrive45e, a wynika to ze zwiększenia mocy, która obecnie wynosi 483 KM i 700 Nm momentu obrotowego.

M60i

M60i ma całą angażującą moc V8, ale bez sztywnej jazdy, za którą modele M i M Performance były tak mocno krytykowane. W trybie Sport Plus prowadzenie staje się bardziej sprężyste, a sportowe zawieszenie M Sport nadaje M60i wrażenie władzy na drodze, nie będąc przy tym twardym. Dźwięk wydechu jest tak potężny, że całkowicie zapomnieliśmy o premium systemie audio Harmon-Kardon. Przełączanie biegów pozostaje tak samo płynne jak wcześniej, ale jego strategia jest dość agresywna, preferując najniższy bieg i pozwalając silnikowi bezustannie warczeć na pełnej prędkości.

003-2024-bmw-x5-front-view.jpg

Jazda po krętych drogach z prędkością 70 km/h czuła się jak trzycyfrowy bieg w górę najpiękniejszego wzgórza, tym samym udowadniając, że „ultimatywny samochód do jazdy” nie musi być najszybszy; będziesz regularnie sprawdzać lusterko wsteczne, aby zobaczyć czerwone i niebieskie migające światła, ale tylko po to, aby upewnić się, że świetnie się bawisz na dozwolonych prędkościach.

Bogata paleta wariantów 2024 BMW X5

Wszystkie warianty X5 w mniejszym lub większym stopniu nadają się do różnych potrzeb, ale złotym środkiem jest hybryda plug-in xDrive50e. Jego cena startowa znajduje się między cenami xDrive 40i i M60i, jest najbardziej ekonomiczny, ma imponującą wydajność i ma najwyższy rating całkowitej masy pojazdu w grupie. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne jest standardem, a chociaż nie jest tak sportowe jak M Sport, jest bardziej uniwersalne, z regulowaną wysokością jazdy i poziomem obciążenia. Ale gdyby nas zmuszono do wyboru czegoś jednego, to zrezygnowanie z dwuturbodoładowanego V8 w luksusowym SUV-ie byłoby trudne.

Chcesz kupić auto z zagranicy z zyskiem?

Skontaktuj się z WESTMOTORS, na pewno pomożemy.

Masz pytania?
Zapytaj naszych ekspertów!

Promocje i rabaty dla naszych klientów

Jesteśmy zainteresowani długoterminową współpracą, dlatego co miesiąc przygotujemy nowe, ciekawe promocje i rabaty dla naszych klientów. Wszystkie szczegóły dotyczące promocji można uzyskać u naszych menedżerów.

Podaruj samochód marzeń!

Kup bon podarunkowy dla swoich bliskich z ustaloną ceną naszych usług! Osoba okazująca bon będzie mogła zamówić samochód w dowolnym przedziale cenowym za jedyne 3000 netto za nasze usługi i zaoszczędzić do 60% !

Rabat na ponowne zakupy

Kupując drugie i kolejne auto z naszą firmą otrzymujesz gwarantowany rabat 20% na nasze usługi.

Wybierz samochód już teraz!

Zaznacz 3 parametry: rodzaj paliwa, rodzaj nadwozia i budżet.

Wyślemy Ci kilka korzystnych opcji samochodów, które najbardziej odpowiadają twoim wymaganiom.

Rodzaj paliwa

Twój budżet (zł)
w tym dostawa i odprawa celna